Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Heippa, hipit, stardust esittäytyy. - 1

stardust

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Heippa, hipit, stardust esittäytyy.
« : 13. Heinäkuuta 2014 klo 21:40 »
  • Tykkää (5)

• Olen jo pidemmän aikaa lueskellut hipit.fi:n keskusteluja, ja päätin viimein liittyä mukaan. Tämä on itse asiassa ainoa keskustelupalsta, jota olen jaksanut selata uudestaan ja uudestaan, ja josta olen saanut niin ajattelun aihetta kuin hyödyllisiä vinkkejäkin.

Täällä on paljon jutustelua aiheista, jotka itseäni kiinnostavat, mutta joista en muuten juurikaan pääse juttelemaan. Tällä hetkellä tuumailen esimerkiksi eläinten oikeuksia, pelkoja, läheisyyttä ja uskoa elämään. Kuuntelen monenlaista musiikkia, lauleskelen kaiken aikaa, joogaan, luen, liikun luonnossa. Haluaisin oppia soittamaan huuliharppua, enkä koskaan väsy kuuntelemaan matkakertomuksia. En välitä väittelystä, mutta katselen mieluusti maailmaa erilaisista vinkkeleistä.

Liityin tänne myös halusta tavata ihmisiä, jotka eivät kummastele vegetarismia, siilitukkaista naista, nomadiudesta haaveilua tai sitä, ettei omista huonekaluja. Muun muassa noiden asioiden takia olen joskus tuntenut olevani outo. Ehkäpä täältä löytyisi vertaistukea, tai ainakin ymmärrystä :) Itse haluaisin jakaa muille hymyä, tarinoita ja hyviä biisejä. Ehkäpä postailen jotain niistä tähän ketjuun myöhemmin.

Peace & love to all, nautitaan tästä ihanasta kesästä!
    Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    Vs: Heippa, hipit, stardust esittäytyy.
    « Vastaus #1 : 14. Heinäkuuta 2014 klo 22:26 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa Stardust

Mikä pelottaa?
    Nomadius on helppo haave, joten eiköhän se onnistu; vaikka pätkä kerrallaan.

Huonekaluttomuus on outoa!  :o
    Onko edes maalauxia seinillä?

Mukavaa kesää  8)
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2 : 16. Heinäkuuta 2014 klo 15:35 »

Heipä hei!  :)

Musta taas huonekaluttomuus ei ole outoa..   :sydamia
    Oon itekin miettinyt sitä, mutta ei ole vielä tällä hetkellä totta elämässäni. Monissa kulttuureissahan huonekaluja ei (osin köyhyydenkin takia?) ole.. Oon haaveillu tavaran määrän minimoimisesta; kamat mahtuis vaatekomeroihin ja keittiön kaappeihin, verhot ja matot laittaisin ja patjavuoteen peittoineen ja huopineen ja tyynyineen. Voisi asua pienessä ja edullisessa asunnossa ja mahdollinen muuttaminen ois aina hyvin helppo pakettiautohomma.. Loikoilisin vuoteellani lukien, piirrellen ja mietiskellen. Ehkä vois olla istuintyynyjä itselle ja vieraille; nillä istuen voisi juoda teetä ja syödä vaikka keittoa ja muutenkin. Olen itse aika joustava, joten istuminen lattialla on helppoa, mutta miten iäkkäämät sukulaiseni... Tai jäykät vieraat.  ;)
    Aikaa voisin viettää paljon ulkona, kirjastossa ym, eikä mulle ois ongelma lötköttää vuoteellani tai tehdä aika normaaleja asioita ilman huonekaluja.. Hitsi alan innostua itsekin lisää! Vaikkei mulla montaa huonekalua oo nytkään..
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #3 : 16. Heinäkuuta 2014 klo 16:34 »
  • Tykkää (0)

• Yhdellä frendillä oli yhdessä vaiheessa patja, läppäri ja muutamia astioita. Aika askeettista, mutta hän onkin hieman askeetikko.

Itelle on kyllä nojatuoli ja datauspiste (työpöytä+tuoli) aika tärkeät. Vieraat on mukava istuttaa sohvalle.

Lainaus
    Olen itse aika joustava, joten istuminen lattialla on helppoa, mutta miten iäkkäämät sukulaiseni... Tai jäykät vieraat.  ;)

Ehkäpä heidät voisi kohdata jossain muualla, esim. kahvilassa tai ravintolassa?
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

gemma

• Vieras
    « Vastaus #4 : 16. Heinäkuuta 2014 klo 18:12 »

Niin vois tavata. :) Itseään vartenhan ihminen kotinsa laittaa. Muutoinkin on liikaa "itsestään selvyyksinä" ladeltavia normeja vaikkapa, että kyllähän sänky pitää olla. Tai auto. Tai että mä en VOIS muka tehdä jotain, koska en ole enää parikymppinen..
    Laskin, että mulla on 5 huonekalua. Roskiksesta pyörän päällä kilsan kuljetettu erikoinen kirjoituspöytä on merkittävin.
     :sydamia  Ei ollut ihan helppo projekti.
    Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 17. Heinäkuuta 2014 klo 10:19 »
  • Tykkää (0)

• Näillä korkeuxilla lähellä napapiiriä tuppaa lattianrajassa olemaan kylmä etenkin vanhemmissa rakennuxissa, eivätkä ikkunat ulotu tarpeexi alas ulosnäkemiseen horisontaalisesti lattialla istuessa :/ (kätevä tai varakas toki modaa ikkunat sopivixi.)
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #6 : 17. Heinäkuuta 2014 klo 10:53 »

Toi on totta. Ehkä huonekaluttomuus sopii paremmin kerros/rivitaloon täällä. Ja toinen pointti on patjan mahdollinen homehtuminen, kun kylmän ja lämpimän rajapintaan kertyy kosteutta. Ehkä 2 kuormalavasta tehtu "sänky" olisi hyvä "rossipohjainen" ratkaisu.
    Kyllä mäkin varmaan mökissä tms pitäisin huonekalut. Nään parvekkeelta pihalle ja ikkunoista ei tuu ees niin kateltua toisia kerrostaloja.. Meen sit aina mieluummin ulos. Maalla on paljon nähtävää omasta ikkunasta.  :)
    Kirjattu

halinalle

• Vieras
    « Vastaus #7 : 17. Heinäkuuta 2014 klo 20:20 »

Hassua, mä ajattelin myös, kun muutin omaan kämppään, etten haluaisi sinne muuta kuin sängyn, säkkituolin, ja jonkun pöydän. Se nyt ei kuitenkaan toteutunut kun oli"pakko" roudata kaikki "omat" huonekalut pois eksäni luota. No en mä valitakaan. Onhan nää huonekalut tavallaan ihan kivoja mutta myös tavallaan aika turhia
    Kirjattu

lauriina

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 24. Heinäkuuta 2014 klo 09:30 »
  • Tykkää (0)

• Heippa stardust :)

Tuosta huonekaluttomuudesta sellaista että asuin muutama vuosi sitten jonkin aikaa erään ystävän luona, joka soti sivistyneisyyden normeja vastaan. Niinpä hänellä ei ollut muuta kuin patja sänkynä, ja sohvan sijasta kasa kirppareilta ostettuja kirjavia tyynyjä. Asunnossa ei ollut lattian päällystettä (monimutkaisista syistä), joten hän oli levittänyt isoja värikkäitä kankaita lattialle ruman pinnan peittääkseen, vähän niinkuin arabialaistyyliin. Oli tietenkin kiinteät keittiönkalusteet, mutta ei tuoleja eikä pöytiä (taisi muuten ollakin joitain pieniä laatikollisia sivupöytiä tai vastaavia, mutta hän oli löytänyt ne roskiksesta, varmaan patjat myös). Ainoa rasittava juttu oli että lattiaa oli vähän vaikea siivota. Hän söi käsin koska oli puoleksi afrikkalaistaustainen. Minusta se kaikki oli ihanan erilaista. Tämä siis oli Skotlannissa ja siellä nyt ei ole niin kylmä, ja ihmiset jättää enemmän kuin Suomessa roskiksille tavaroitaan, joita eivät enää halua. Siellä oli niin mahtava kirpparitarjonta etten tainnut kertaakaan ostaa vaatteita tai kenkiä "oikeista" kaupoista.

Minä haluan kuulla jänniä tarinoita! :)
    Kirjattu
    I never really cared for the things of this world.
    It was the glow of your presence
    that filled it with beauty.
    - Rumi

http://sisainentuli.blogspot.com/
    Runoblogi http://tietajanvaimo.blogspot.com/

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #9 : 24. Heinäkuuta 2014 klo 14:12 »
  • Tykkää (0)

• Sormin syöminen on tosiaan kivaa.

Ruokakulttuurimme on tavallaan vähän outo. Ruoka-aineet saatetaan prosessoida ties miten, keittää, paistaa, käristää, tiristää ja maustaa. Sitten ruokaan ei edes kosketa vaan se syödään ruokailuvälineillä.

Ihan miten kukin tykkää tietysti, mutta itse olen aika fiiliksissä raakaravinnosta.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

stardust

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 27. Heinäkuuta 2014 klo 23:10 »
  • Tykkää (2)

• Voi, onpa ihanaa, että tänne on tullut jo näin monta viestiä, olisinpa tullut kurkkaamaan jo aiemmin  :D Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja ajatuksista!

Ittelleni tuli tuossa puoli vuotta sitten joku kummallinen puuska, jonka seurauksena möin tai lahjoitin kaiken tarpeettoman pois. Kyllästyin siihen, miten vaivalloista muuttaminen on, halusin pystyä tekemään sen pelkällä henkilöautolla. Nyt mulla on juurikin patja sänkynä, pari mattoa ja verhot. Loput on astioita, vaatteita ja tekstiilejä sekä muuta pientä tilpehööriä. Ja pari kavereiden tekemää maalausta toki on seinällä!

Mun kaverit ei ole olleet moksiskaan siitä, että täytyy istua lattialla, tyynyllä tai patjalla, mutta sellainen ongelma mulla on ollut, että innostuin pistämään pois myös suurimman osan astioista, joten jos saan useamman kuin yhden vieraan, menee teen juominen vähän hankalaksi, syömisestä puhumattakaan. Ehkä pitäisi turvautua kertakäyttöastioihin sellaisina kertoina, kun vieraita tulee? Tai sitten siihen sormin syömiseen! Enpä olekaan koskaan tullut ajatelleeksi sitä, eihän tässä kohta tarvitse enää haarukoitakaan! :D

Edelleen tuntuu, että tavaraa voisi karsia. Haaveilen tosiaan siitä päivästä, kun kaikki olennainen mahtuu rinkkaan, ja että kodiksi voisi kutsua mitä paikkaa tahansa. Hobelf sanoi, että nomadius on helppo haave, ja ei kai sitä tarvitsisikaan kuin lähteä. Ja kuitenkin se täysi irrallisuus pelottaa. Matkustin kevään Ausseissa ja Uudessa Seelannissa ja opin, että mistään on turha kantaa huolta, koska kaikki aina järjestyy. Silti huomaan yhä edelleen olevani mukavuudenhaluinen ja haluavani pelata varman päälle. Ehkäpä aika ei siis ihan vielä ole kypsä nomadiudelle, mutta mulla on kutina, että se vartoo tulevaisuudessa.

Yksi toinen pelko on sellainen, että mitä jos minusta ei pidetä. Se on pelko, joka saa ihmisen olemaan tosi kiltti toisille, mutta estää päästämästä ketään lähelle. Kun kielteisiä tunteita ei uskalla näyttää ja tuo muutenkin itsestään esille vain positiiviset asiat, jää lopulta muille etäiseksi, koska ei näytä heille itseään kokonaan. Onko muilla kokemusta tällaisesta pelosta ja siitä irti päästämisestä?

Ja finally, lauriina, koetan kirjoittaa myöhemmin jotain jännää!   :)
    Kirjattu

lauriina

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 04. Elokuuta 2014 klo 11:38 »
  • Tykkää (0)

• Jee :)

"Yksi toinen pelko on sellainen, että mitä jos minusta ei pidetä. Se on pelko, joka saa ihmisen olemaan tosi kiltti toisille, mutta estää päästämästä ketään lähelle. Kun kielteisiä tunteita ei uskalla näyttää ja tuo muutenkin itsestään esille vain positiiviset asiat, jää lopulta muille etäiseksi, koska ei näytä heille itseään kokonaan."

Niinpä, tai kun ensin antaa muille itsestään positiivisen tai "henkisenkin" kuvan, ja sitten jossain vaiheessa räjähtää jos esim matkustaa yhdessä, voi ne muut kaikota kokonaan. Tää on niin mun elämää. Joskus ihmiset lähestyy mua joiden seurasta en hirveästi välitä, mutta olen niille ensin mahdollisimman kiltti koska en halua loukata ja miten sitä edes sanoisi että no enpä jaksa sun kans olla. Mutta sellanen teeskennelty kivan ihmisen kuva ei välttämättä kestä kaikkia olosuhteita, ja sellaset ihmiset vaan alkaa rasittaa mua ihan hirveesti kun pitää aina teeskennellä olevansa jotain muuta niiden kanssa.

Joskus olen miettinyt että miksihän on just tollanen etäinen olo muihin nähden ja sitten tajusin että jaa se varmaan johtuu siitä että kestää tosi kauan että alan luottamaan siihen että toinen ihminen ei ehkä vihaa minua vaikka olenkin sen seurassa just sellanen kuin olen. Voi kestää kuukausia tai vuosia tiiviimpää ajan viettämistä yhdessä et tää tapahtuu, vähän toisen luonteesta riippuen. Eli sitä vaan ei tapahdu hyvänpäivän tuttujen kanssa, tai työkavereiden, tai muidenkaan :D Siispä olen yrittänyt pikkuhiljaa lopettaa muiden yltiöpäisen mielistelyn, ja yrittänyt olla enemmän itseni. Kun kohtaa sellaisen pelon ja tutkii sitä itsessään, on helpompaa huomata, että se on vain omia kuvitelmia. Ja sitä paitsi, ilmeisesti kun on itsensä, vetää puoleensa ihmisiä, jotka pitää minusta oman itseni takia, eikä teeskennellyn kuvan.
    Kirjattu
    I never really cared for the things of this world.
    It was the glow of your presence
    that filled it with beauty.
    - Rumi

http://sisainentuli.blogspot.com/
    Runoblogi http://tietajanvaimo.blogspot.com/

stardust

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 09. Elokuuta 2014 klo 15:08 »
  • Tykkää (0)

• "Joskus olen miettinyt että miksihän on just tollanen etäinen olo muihin nähden ja sitten tajusin että jaa se varmaan johtuu siitä että kestää tosi kauan että alan luottamaan siihen että toinen ihminen ei ehkä vihaa minua vaikka olenkin sen seurassa just sellanen kuin olen."

Tajusin itsekin tämän ihan vastikään. Että tavallaan pidättelee jotain, kun ei luota, että toinen voisi hyväksyä mut sellaisena kuin olen. Siinä ei kieltämättä ole mitään järkeä, koska sillä, mitä muut ihmiset ajattelevat, ei lopulta ole mitään merkitystä. Vanha pelko koettaa edelleen pitää pintansa järkeilystä huolimatta, mutta ainakin olen nyt tiedostanut sen ja voin toivottavasti tehdä sille jotain, kuten sinä. Ehkä itsetutkiskelun lisäksi yksi ratkaisu olisi se, että oppisi rakastamaan itseään ja muita ehdoitta, esittämättä koko ajan vaatimuksia? Olisi erittäin hauska tietää, miten tämä tapahtuu :D Yksi ratkaisu mulle oli myös tulla tänne ja koettaa tehdä tietoisesti eri tavalla kuin ennen. Olla oma itsensä eikä esittää kivaa.
    Kirjattu