Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Voiko syödä lihaa? - 10

Erakkorapu

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Voiko syödä lihaa?
« Vastaus #135 : 25. Elokuuta 2013 klo 00:25 »
  • Tykkää (0)

• Silloin ei ole ollut vaihtoehtoja. Itse ainakin käytän mieluummin B12 -lisää, kuin syön mitään eläinperäistä.
    Niin eli tuo mullan syöminen oli aika irrationaalinen heitto ja ontuu aika pahasti väitteessä että sitä kautta vois saaha tarvittavan määrän B12-vitamiinia.
    Kirjattu

RuutiSipuliina

• Vieras
    « Vastaus #136 : 25. Elokuuta 2013 klo 00:39 »

Niin eli tuo mullan syöminen oli aika irrationaalinen heitto ja ontuu aika pahasti väitteessä että sitä kautta vois saaha tarvittavan määrän B12-vitamiinia.

En ole suositellut ketään syömään multaa, vaan kertonut vain, että siitä on ihminen aikoinaan saanut B12-vitamiininsa.
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #137 : 25. Elokuuta 2013 klo 01:16 »
  • Tykkää (0)

• En ole suositellut ketään syömään multaa, vaan kertonut vain, että siitä on ihminen aikoinaan saanut B12-vitamiininsa.
    Et niin. En myöskään väittäny että oisit.
    Kirjattu

Tinka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Twitter
    « Vastaus #138 : 05. Syyskuuta 2013 klo 18:37 »
  • Tykkää (0)

• Minun mielestäni hippi tai hippiäinen voi syödä lihaa jos se on itse kasvatettua/metsästettyä tai dyykattua. En kuitenkaan tarkoita, että lihansyönti missään nimessä kannattaisi.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #139 : 05. Syyskuuta 2013 klo 22:59 »
  • Tykkää (0)

• Menen niin pitkälle että kyseenalaistan kivun merkityksen. Ei voida todistaa että villieläin kärsisi enemmän ihmisen kuin toisen eläimen tappamana. Itse asiassa ihminen voi lopettaa eläimen elämän melko nopeasti ja mahdollisesti (emme voi tietää varmasti miltä eläimestä tuntuu) kivuttomasti. Jos ajatellaan näin, eikö silloin mene pohja argumentilta "lihansyönti aiheuttaa aina lisää kärsimystä eläimille".
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #140 : 06. Syyskuuta 2013 klo 08:03 »
  • Tykkää (0)

• Enemmän veitsi sattuu kuin hampaat. Metalli tuottaa tylsää kipua; tuskaa, kun taas kynnet &hampaat ovat inhimillisiä.
    Kirjattu

maailmasen

• Vieras
    « Vastaus #141 : 06. Syyskuuta 2013 klo 08:10 »

en ole tavannut muita lajeja, jotka välineellistävät ja alistavat kokonaisia laumoja elämän mittaiseen ahtauteen tai tuotteistavat elämää samoin kuin ihminen. Ihmisiä on paljon, sukupuutot vastaavat ihmisen levittäytymistä ja kuitenkin meillä on jo kyky myös kyseenalaistaa toimintaamme ja hyödyn ja haitan suhteita.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #142 : 06. Syyskuuta 2013 klo 15:03 »
  • Tykkää (0)

• Enemmän veitsi sattuu kuin hampaat. Metalli tuottaa tylsää kipua; tuskaa, kun taas kynnet &hampaat ovat inhimillisiä.

Voisitko perustella tuon väitteesi jotenkin? Kyllä mä olen sitä mieltä että "luonnollinen" kappaleiksi raateleminen on kivuliaampaa kuin yksi täsmällisesti osunut luoti.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #143 : 06. Syyskuuta 2013 klo 15:09 »
  • Tykkää (0)

• Ihan kokemuspohjaisesti kahden ison koiran isäntänä voin väittää, ettei hampaat &kynnet satu yhtä inhottavasti kuin metalli...

Montako kertaa sua on Jonnyb ammuttu?
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #144 : 06. Syyskuuta 2013 klo 15:20 »
  • Tykkää (0)

• Voisitko perustella tuon väitteesi jotenkin? Kyllä mä olen sitä mieltä että "luonnollinen" kappaleiksi raateleminen on kivuliaampaa kuin yksi täsmällisesti osunut luoti.
    Joo ja sen lisäks en näje mitä vitun painoarvoa sillä on mitä joku hippi kirjottaa nettiin aiheesta, enempi mulla kiinnostaa mitä joku poro sanos jos siltä kysyttäs että tulleeko se mieluummi ahman raatelemaks vai ammutuks päähän. En näje miten esim. Hobelf tai sen analyysit aiheesta liittyy yhtään siihen varsinaiseen tilanteeseen jossa kaks eläintä tappelee kuolemaan jossai metässä. Voihan tuon miettiä omalle kohalle - jos sujet raatelee sua kuoliaaks ja joku tulis kysymään sulta ku oot henkihieverissä että oisikko mieluummi tullu ammutuks, nii mikähän ois vastaus? Kehollista kipua ne sujet aiheuttaa taatusti enempi, mutta onko se henkinen kipu siitä luontoonkuulumattomuujesta kuitenki ratkaseva tekijä?
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #145 : 06. Syyskuuta 2013 klo 15:24 »
  • Tykkää (0)

• Montako kertaa sua on Jonnyb ammuttu?

Monta kertaa on sua? Kerro ensin!

Mutta mä perustan väitteeni ihan siihen faktaan että kuinka kauan vaikka päähän ammuttu eläin tai ihminen pysyy elossa. Ja se ei ole kovin kauan se. Monesti ihan siihen kuolee lähes välittömästi. Sen sijaan on vaikea käsittää että miten kappaleiksi raateleminen, joka voi viedä tuntikausia, olisi kivuttomampaa?
    Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #146 : 06. Syyskuuta 2013 klo 15:47 »
  • Tykkää (0)

• Joo
    Toi on se suosikkiteoria
    Kärsimys suhteessa atomikelloon. Monellako eläimellä on mielestäsi kello.

Onko kipu sulle laisinkaan tuttua. Siis oletataan vaikka, että saat lyönnin päähän tai viillon johonkin veitsellä. Tiedätkö kokemuksesta minkälainen ero on edellisillä kokemuksilla.

Aika on varsin relatiivistä etenkin ääritilanteissa. Ennen susien raadelluksi joutumistaan hirvi on juossut mahdollisesti kovempaa kuin koskaan, se on liki tiedoton maitohapoista (&mahdollisesti vanha). Suden hyökkäys on raivokas &himokas adrenaliinin voimistama teko. Hirvi saattaa vielä kamppailla susien kanssa lähitaistelussa. Sillä on aikaa valmistautua kuolemaansa. Se on koko elämänsä varonut susia &tietää jo veren perimänä mitä on tapahtumassa. Se saattaa olla vielä tietoinen suden kuumasta hengestä, kun sitä aletaan raatelemaan. Luoti taasen usein on kuin salama kirkkaalta taivaalta siis valtaisa shokki &yllätys, lisäksi metsästäjät usein suosivat keski-ikäisiä hirviä, koska niiden liha on maukkaampaa, jos olen oikein käsittänyt. Seuraavaksi kylmä teräs avaa hirven kurkun... Mitä inhimillistä jälkimmäisessä on. Noillahan on eroa kuin vanhuuteen kuolemalla &liikenneonnettomuudella.
    « Viimeksi muokattu: 13. Helmikuuta 2014 klo 14:36 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #147 : 06. Syyskuuta 2013 klo 15:52 »
  • Tykkää (0)

• Noillahan on eroa kuin vanhuuteen kuolemalla &liikenneonnettomuudella.
    Tismalleen. Molemmat on todellisia ja tapahtuu. Tän lisäkshän totuus on että jokanen meistä kuolee joku päivä, kuka mihinki. En tiijä onko toisten tavat kuolla jotenki sitte "virheitä" tässä maailmassa tai jotenki niinku vääriä lopputuloksia tai päätöksiä elämälle. Ei kyllä tunnu siltä.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #148 : 06. Syyskuuta 2013 klo 15:57 »
  • Tykkää (0)

• Hobelfille:

Kyllä esimerkiksi 2 minuuttia on aina lyhyempi aika kuin vaikka 2 tuntia. Ei siitä mihinkään pääse vaikka asian kuinka vääntäisi.

Ja kyllä, olen kokenut kipua. Kipua johon ei tepsinyt sairaalan kovinkaan kipulääke. Joten älä sä ala selittää mulle siitä mitään! Puhu vaan omista kokemuksistasi, mutta älä ole niitä kusipäitä jotka luulee tietävänsä jotain muista ihmisistä!

Miten tekopillu ja dildo liittyvät tähän asiaan? Käsittääkseni niiden tarkoitus ei ole aiheutta kipua.

Jos eläimillä on yhtään samanlainen hermosto kuin ihmisillä (mikä on todistettu), niin hidas raatelukuolema on enemmän kivulias kuin se että ammuttu eläin kuolee lyhyessä hetkessä. Et voi väittää perustellusti mitään eläimen ajatuksista, ainoa mistä voi puhua on hermoston toiminta.

Metsästäjien tarkoitus ei ole olla sadistisia tai aiheuttaa kipua eläimelle. Ja teurastus sujuu helpoiten jos eläin on kuollut. Eikä eläimet muutenkaan elä kovin vanhoiksi. Petoeläimillä on tosin tapana saalistaa muiden eläinten poikasia.

Liikenneonnettomuus voi hyvin olla kivutonkin tapa kuolla. Sen sijaan jokin vuosia kestävä rampauttava ja rapistuttava sairaus on erittäin kivulias ja vaikea, sen vuoksi monet valitsisivat eutanasian. Itse valitsisin myös eutanasian, en näe mitään mieltä pelkästä kivusta koostuvassa elämässä.
    « Viimeksi muokattu: 06. Syyskuuta 2013 klo 15:59 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #149 : 06. Syyskuuta 2013 klo 16:31 »
  • Tykkää (0)

• Jb Esim. Nyt tiedän susta, että aikakäsityksesi on lineaarinen &tasapaksu (=alkeellinen). Kirjoitat valheita (hermostuneena?), vaikket välttämättä tietoisesti, etkä osaa käsitellä analogioita kiitettävästi, saatikka sinulle annettua informaatiota, mutta jatketaan.

Oletetaan, että olet vapaaottelussa &saat polven päähäsi tai saat pampusta yllättäen kaupungilla. Molemmissa iskuissa on sama voima &osumapinta. Miksi vammaudut todennäköisemmin pampusta. Entäs lenkillä; kumpi haittaa lenkin jatkuvuutta enemmän; valotolppaan juokseminen vai hiertävä kenkä, jonka aiheuttama rakko estää seuraavana päivänä lenkin.

Miksen voisi väittää "perustellusti" mitään eläimen ajatuksista?
    « Viimeksi muokattu: 13. Helmikuuta 2014 klo 14:35 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu