Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 68

moonflower

• Vieras
Vs: Avautumista
« Vastaus #1005 : 16. Helmikuuta 2022 klo 14:17 »

Tää on kaunis ketju

Mut joo aiheeseen, eli haluutteko hyvän esimerkin Sääntö Suomesta? Tässäpä on:

Juna tuli pääteasemalleen ja kaikki ihmiset jäivät siitä pois. Astuin tuohon 10 min päästä lähtevään junaan koiran kanssa about ekoista ovista ja katoin mihin suuntaan koiravaunu on ja lähettiin kävelee siihen suuntaan. Vastaan tulee kaks konnaria joista toinen heti "Koiravaunu on tuolla junan keskiosassa." johon vastasin samalla tyylillä ku metsä huus et "Joo ollaan just mennossa sinne KIITOS." ja se vaa "ulkokautta pitäis mennä sinne!!" Ja siihen mä vaa huutelin perää et no ompa tarkkaa kun ei tääl ees oo ketään ihmisii. Niin koska, oikeasti..? Tyhjä juna. Ketä se siis olisi mahdollisesti haitannut? Ymmärrän miksi koiravaunut on erikseen ja että jotkut voi olla oikeasti vakavasti allergisia, mutta... Mitä eroa meneekö sinne koiravaunuun tyhjän junan läpi vai ulkokautta?

Onko tämmösissä ja kaikissa vastaavissa tapauksissa kyse siis ihmisten typeryydestä, veemäisyydestä vai ihan vaan et on se laatikko päässä? Tai sitten en itse vaan tajua jotakin? Menee jotenki logiikat pahasti ristiin. Semmosta se on, kaikkien kanssa jaetaan maapallo, olisi kiva ymmärtää mut aina ei vaan ymmärrä ja tuntuu et tääl on ihmisiä melkeinpä vähintään kahta eri lajia tai jotain ku kattelee tätä kaikkea meininkiä...

Sillee jos oikein uhmakkaaks rupeen nii laittas kuule vaikka sen maskin naamallensa nii ei varmana leijaile yksikään koirankarva vahingossakaan sinne nenään nii selvinnee hengissä tästä elämästä.

Mun mielestä jos joku on tukarointia niin just tommonen ja sitä ei vaan voi oikein kestää eikä ymmärtää... Jotenki mihin katoo ne sydämen silmät ja se, että ollaan täällä ihmisiä ihmisille?

Ainoo mitä keksin järkeväksi syyksi on se, jos kyseinen konnari itse pelkäsi koiria ja siksi sanoi, mutta ei oikein vaikuttanut pelkääväiseltä vaan ihan vaan koska virka ja auktoriteetti ja voi sanoa ja säännöt ja viivottimet jne... Ja aika pahat koirapelot ois saanu olla jos kyseinen hauva olis pelottanut kun näyttää maailman kilteimmältä vaikka toki jos oikeasti pelkää niin ei nää sitä vaan pelkän hurjan pedon... Mut siis...

Mur kaikille jotka on tahalleen tommosia.

Yhtä toopea kun seistä jalankulkijana punasissa valoissa vaik ei tuu autoja eikä siinä samassa risteyksessä oo lapsia tai ketään muutaaan johon se vois vaikuttaa negatiivisesti... Pääasia ei varmaan oo ne valot vaan se et kattoo tuleeko autoja vai ei. 🤓

Näin muutoin Suomi on kyllä ihana maa! ❤🇫🇮
« Viimeksi muokattu: 16. Helmikuuta 2022 klo 15:27 kirjoittanut moonflower »
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #1006 : 17. Helmikuuta 2022 klo 17:59 »

Ööh, no. Vaikka muakin sääntösuomi monesti ärsyttää, niin tuon tilanteen kyllä ymmärrän että konnarit toimi ihan oikein.

Joskus mä kuuntelin juna-asemalla, kun joku kertoi vakavasta allergiastaan hajusteille ym., mitä kaikkea olikaan, ja se tuskasteli sitä etteikö vois ne allergiapaikat junissa olla ihan aidosti oikeasti allergikoille, koska hän sai hengenahdistusta jo siitä jos joku joka on käyttänyt hajusteita, tai tupakoinut, oli joskus lähiaikoina istunut siellä hytissä,, että se allergia voi olla oikeesti paha vaikka se reaktion laukaiseva tekijä ei olis ihan välittömästi siinä samassa tilassa. Ei ole varmaan kiva tunne kuitenkaan sellainen joku tukehtumisen tunne....

Ei voi tietää millaista on kärsiä vaivasta, josta nyt itse ei onneksi välittömästi tarvitse kärsiä... Silloin on painavampi ~mitä väliä~ syy mennä ulkokautta. Säännöistä pidetään kiinni kaikkien kohdalla, sillä jos tarpeeksi moni oikaisee kyseisessä tilanteessa, niin kyllä siitä voi olla huomattavaa haittaa jo joillekin. Kun kuitenkin on ne lemmikkivaunut, niin se on jo aika huomaavaista ja hienoa että ne on järjestetty, joten sitä arvostaen, eikö se koirakin mieluummin mene ulkokautta kuin ahtaiden käytävien ja esim. äänekkäiden vaunujen ja välitilojen läpi?

Kirjattu

moonflower

• Vieras
« Vastaus #1007 : 18. Helmikuuta 2022 klo 00:14 »

Ööh, no. Vaikka muakin sääntösuomi monesti ärsyttää, niin tuon tilanteen kyllä ymmärrän että konnarit toimi ihan oikein.

Joskus mä kuuntelin juna-asemalla, kun joku kertoi vakavasta allergiastaan hajusteille ym., mitä kaikkea olikaan, ja se tuskasteli sitä etteikö vois ne allergiapaikat junissa olla ihan aidosti oikeasti allergikoille, koska hän sai hengenahdistusta jo siitä jos joku joka on käyttänyt hajusteita, tai tupakoinut, oli joskus lähiaikoina istunut siellä hytissä,, että se allergia voi olla oikeesti paha vaikka se reaktion laukaiseva tekijä ei olis ihan välittömästi siinä samassa tilassa. Ei ole varmaan kiva tunne kuitenkaan sellainen joku tukehtumisen tunne....

Ei voi tietää millaista on kärsiä vaivasta, josta nyt itse ei onneksi välittömästi tarvitse kärsiä... Silloin on painavampi ~mitä väliä~ syy mennä ulkokautta. Säännöistä pidetään kiinni kaikkien kohdalla, sillä jos tarpeeksi moni oikaisee kyseisessä tilanteessa, niin kyllä siitä voi olla huomattavaa haittaa jo joillekin. Kun kuitenkin on ne lemmikkivaunut, niin se on jo aika huomaavaista ja hienoa että ne on järjestetty, joten sitä arvostaen, eikö se koirakin mieluummin mene ulkokautta kuin ahtaiden käytävien ja esim. äänekkäiden vaunujen ja välitilojen läpi?

Ylläri hei.............  . . ..  .. . . .

En sano muuta kuin et tiedoks et koiralle ei todellakaan ole minkäänlaisia ongelmia mahtua kulkemaan junan käytävillä ja eipä siinä hiljaa ja tyhjillään seisovassa junassa paljoa meteliä ole missään tilassa.
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #1008 : 18. Helmikuuta 2022 klo 05:23 »

Ok, eli se oli myös pois päältä se juna..., no ne teki duuninsa, ja jos kollektiivisesti kysyt asiasta, niin musta silloin painoarvo menee enemmän sen puolelle että konnari toimi oikein. Ei se aina kivaa ole ja sitäkään ei tiedä miten pitkä duunirupeama silläkin tyypillä on. Tommosis duuneissa niiden sääntöjen mukaan mennään joskus vähän sokeastikin sen takia että on paljon tehtäviä, mistä suoriutua ja säännöt selkeyttää asioiden kulkua. Säännöillä on joskus myös syitä mitä itse ei osaa ajatella. Sitä vaan. Suomi on sääntöjen maa, mutta täällä toisaalta otetaan aika hyvin sellaset ryhmät huomioon, kenellä ei ole liikoi mahdollisuuksia tuolla muualla maailmassa ja se on oikeastaan myös aika hieno asia. Mut ehkä se sit oli turhanpäiväistä... Mut ei se varmaan kohtuuton vaiva ollut kiertää ulkokautta kuitenkaan  ??? :-\
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #1009 : 18. Helmikuuta 2022 klo 05:33 »

Duunista puheen ollen,, tää sohjo, loska, nuoska, mikä ikinä,, lunta riittää. Oon taas tehnyt yli 10 tunnin päiviä ja tänään vielä vähän käyn kastelemassa lenkkareita. Meillä jengii tippuu riveistä tasaseen tahtiin, eikä ketään oikein löydy pysyvästi tilalle, ja ihmekös tuo. Silti on ollut ihan hyvä fiilis, koska on niin paljon hyviä juttui ja helpotusta muissa asioissa.  Oon saanut tehtyä omaa kotia viihtyisäksi ja on vaan kiva tulla kotiin. Välillä väsyttää vähän liikaakin, mutta vielä sen kanssa selvii.
Kirjattu

moonflower

• Vieras
« Vastaus #1010 : 18. Helmikuuta 2022 klo 19:59 »

Ok, eli se oli myös pois päältä se juna..., no ne teki duuninsa, ja jos kollektiivisesti kysyt asiasta, niin musta silloin painoarvo menee enemmän sen puolelle että konnari toimi oikein. Ei se aina kivaa ole ja sitäkään ei tiedä miten pitkä duunirupeama silläkin tyypillä on. Tommosis duuneissa niiden sääntöjen mukaan mennään joskus vähän sokeastikin sen takia että on paljon tehtäviä, mistä suoriutua ja säännöt selkeyttää asioiden kulkua. Säännöillä on joskus myös syitä mitä itse ei osaa ajatella. Sitä vaan. Suomi on sääntöjen maa, mutta täällä toisaalta otetaan aika hyvin sellaset ryhmät huomioon, kenellä ei ole liikoi mahdollisuuksia tuolla muualla maailmassa ja se on oikeastaan myös aika hieno asia. Mut ehkä se sit oli turhanpäiväistä... Mut ei se varmaan kohtuuton vaiva ollut kiertää ulkokautta kuitenkaan  ??? :-\

Kiva että jaksoit pureutua tähän aiheeseen noinkin kunnolla vaikka en oikeasti edes kaivannut kenenkään oikaisevaa tai syvällistä mielipidettä asiaan... Ja kiitos kysymästä ei ollut lainkaan kohtuuton vaiva kiertää ulkokautta kun ihan sisäkautta kuitenkin mentiin sinne minne oltiinkin menossa. :)👏

Onko tääl ketjus siis tarkoitus avautuu vai aiheuttaa lisää v*ttuuntumisen ja entistä enemmän avautumisen aihetta muille? Ja selvennös: tää oli lähinnä retorinen kysymys.

Harmittaa ku ei saa ees avautuu RAUHASSA.
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #1011 : 18. Helmikuuta 2022 klo 20:29 »

Joo, ei toisten reaktioita voi päättää niiden puolesta, kukaan.. Mutta siinä on myös oma rauhansa.
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #1012 : 18. Helmikuuta 2022 klo 20:48 »

Mulla on ollut jo jonkin aikaa puhelimen taustakuvana quote, että "Get comfortable with vibing alone. It will empower you". Musta se on hyvä muistutus, koska mulla on ollut ongelmia jaksaa itsekseni. En mä siltikään osaa olla ihan yksin asioideni kanssa pitkäjänteisesti, mutta toi lainaus aina vähän palauttaa  mieleen että kyllä tää tästä.
Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1013 : 18. Helmikuuta 2022 klo 23:24 »
  • Tykkää (2)

• Poliittisen korrektiuden metsästäjille lienee suotuisia foorumeita ihan riittävästi. Toivoisin, että sitä meininkiä ei olisi täällä.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1014 : 19. Helmikuuta 2022 klo 04:09 »

Ai löytyy  ???

No mutta jos ei tarvi olla poliittisesti korrekti, ni. 🖕Kiva että tääl on elämää 🖕🐺 Mutta kyllä tuolla löytyy ohjeet keksinäiseen kunnioittamiseen, yms.. Jos ei haluu tsekkaa omii asenteita, ni sit ei haluu. 🐩
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1015 : 19. Helmikuuta 2022 klo 04:25 »

..... Koska..

Ihan kenellä vaan, ihan missä vaan kolisee välillä yhteen. Eikä se sit lopulta ole niin iso juttu. Mitä tääkin on lopulta muuta kui koodia.

Joskus tuntuu vähän siltä että ei pitäis olettaa toinen toisestaan yhtään mitään. Toisaalta sellainen täysi tyhjä suhtautuminen on myös puuduttavaa. Mutta joskus se vaan on viisasta.  :tutimaan ~good night
    Kirjattu

moonflower

• Vieras
    « Vastaus #1016 : 19. Helmikuuta 2022 klo 11:55 »

Ai löytyy  ???

No mutta jos ei tarvi olla poliittisesti korrekti, ni. 🖕Kiva että tääl on elämää 🖕🐺 Mutta kyllä tuolla löytyy ohjeet keksinäiseen kunnioittamiseen, yms.. Jos ei haluu tsekkaa omii asenteita, ni sit ei haluu. 🐩

Hei mitä ihmettä nyt oikeesti... Kiva. 👍🙏❤

..... Koska..

Ihan kenellä vaan, ihan missä vaan kolisee välillä yhteen. Eikä se sit lopulta ole niin iso juttu. Mitä tääkin on lopulta muuta kui koodia.

Miten musta ei tunnu siltä että tää olis vaan jotain ihan sattumanvaraista kolinaa nyt... Mutta joo ihan sama... Ja kai sillä on jotakin väliä mitä koodia tänne laittaa vaikka voiskin ajatella et jokaisella vastuu omista reaktioistaan, mutta kyllä ne koodailut levittää joko negatiivista tai positiivista vaikutusta ympäristöön ja muihin jne. Eikä sillä et tartteis olla vaan neutraalia mutta joo...

Harmi et on näin vaikeeta... Ehkä vähän turhan drràmaa mun makuun nyt tää meininki. 🤢

Take care & peace sis... 🕊✌
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1017 : 19. Helmikuuta 2022 klo 12:05 »

No siis mua ärtsytti toi juna juttu, koska on niin paljon ihmisiä, jotka ei kelaa sitä että oikeesti tyypit jotka painaa duunia ja on niiden sääntöjen alaisuudessa ja vastuussa enempi, niin se on aika härskiä lopulta pyytää joustaa niistä. Niin monta kertaa itelle tullut tyyppei kysymään niiden kirjeitä siinä rapussa ja hississä jne.. Kylhän mä näen naamasta että ei ole vilppii tolla tyypillä ja miks en nyt voisi plärätä sieltä niitä jos joku kysyy ja viel näyttää henkkarit, mutta se ei kuulu asiaan..  Mä toimin silloin sääntöjä vastaan jos niit alan kaivaa ja siin vaan menee pasmat sekaisin. Että jååå. Ja se on ihan ylimääräistä vaivaa siihen muutenki semmosen duuniin mis kokoajan pyöritellään sitä paperimassaa. Vaikka vois ajatella että pikkujuttu.

Joten anteeksi, mutta mua otti tosissaan hermoon toi, että ensinnäkin ehkä sä tiesit että sieltä ei saa mennä... Tavallaan mikäs siinä jos ei siitä mitään haittaa oikeesti ole kellekään ja kukaan ei näe... , mutta kyllä sä kans voisit ymmärtää että sit jos nyt vaan sattuu tulla vastaan ihmisii joiden vastuulla on muistuttaa niiden säännöt asiakkaille, niin se on jo yks juttu mis kannattais vaan ymmärtää että joo, mennäänpä tosta ulkokautta sitten ja that's it. Mut sitten sä vielä pilkkaat niit tyyppei kenelle vaik tulee astmaa tai pelkoa koirista. Vaikka ne ei edes ollut paikalla, ja kun ei ne sitä valitse varmaan!? Niin. Mä ymmärrän että sä rakastat varmasti sun koiraa, voi harmittaa että on niin paljon paikkoi mihin ei pääse ja aina joutuu kiertää tms.., mutta toi asenne varmasti johtaa kolinaa myös tulevaisuudessa. Ehkä se on sen arvoista sit?
    « Viimeksi muokattu: 19. Helmikuuta 2022 klo 12:07 kirjoittanut Suttenkoistu »
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1018 : 19. Helmikuuta 2022 klo 15:55 »
  • Tykkää (1)

• Täällä sielunsisaret vauhdissa. Mukavaa huomata, että foorumilla on taas eloa vaikka harmi jos on vähän tällaista nyt.

En tykkää itse mainostaa erityisherkkyyttäni, mutta onhan sitä tullut tässä huomattua mm. viimeksi eilen ja tänään sen miten positiivisten tekojen ja sanojen eteenpäin jakaminen tuo hyvää fiilistä, kun taas sitten vastaavasti kun saa toisilta vaikka ikävääkin vastapalautetta ja välillä ihan oikeasti syyttä suotta niin kyllähän siitä sellainen ikävä fiilis tulee, ainakin joksikin aikaa. Tavallaan on kyllä jo nahkaa tullut paksunnettua ettei sillä sinällään pitäisi olla yhtään mitään väliä mitä muut ajattelee ja teen ihan miten huvittaa kun en muita vahingoita toimillani.

Pienet mukavat asiat, sanat ja eleet toisia kohtaan ym. empatia ja lämpö jotenkin tuntuu kuitenkin luovan sitä parempaa oloa kaikille. Ymmärrän kyllä, että välillä voi olla ikävä ja raskas päivä ja kyllä minäkin osaan olla äksy ja sitten olen siitä pahoillani kun en tarkoita olla sellainen vaan haluan, että muillakin olisi hyvä fiilis. Että joo, tässä ajatuksenvirtaani ja avautumista!
    « Viimeksi muokattu: 19. Helmikuuta 2022 klo 15:57 kirjoittanut Omppu »
    Kirjattu

moonflower

• Vieras
    « Vastaus #1019 : 19. Helmikuuta 2022 klo 16:29 »

Mua loukkaa/harmittaa erityisesti jos yritetään mennä henkilökohtaisuuksiin.

Noin muuten en enää jaksa ottaa kantaa kun tuossa varsinaisessa ekassa viestissä jo tokaisinkin et meitä tosiaan on täällä moneen junaan...

Tuntuu vähän et ihan selkeesti ois myös jotain vähän henk. koht. tässä taustalla vai oonks mä jotenki helppo taulu purkaa omaa p****** oloo vai mitä..? Oon kuitenki yrittäny olla ihan mukava ja en oikee kaipaa tommost ikävää takertumista et kaikkeen mitä kirjoitan tulee joku vastareaktio ja/tai yritetään läksyttää jotenkin ja on joku ongelma, on vähän rasittavaa eikä se oo sitä minkä takii tääl forkal kävis kirjottelee et lisäis jotain negatiivisuutta ja toksisuutta omaan elämään et noh. Ymmärrän et on ollut aiemmin eripurasuuksia vaikka en ymmärrä vieläkään miksi tai mistä on alunperin lähtöisin se kaikki mut miks ei nyt vois vaan antaa olla ja jatkaa rauhassa ja kunnioittaa toinen toista ja antaa tilaa jne. Kiitos. Kaikki tekee virheit ja kaikki oppii ja mä en nyt oikein tiedä mitä muuta tässä vois enää sanoo tai tehdä kun et ciao taas vaan... Mäkin oon jo pyytänyt anteeks ennen tätä täällä ihan julkisesti noin viikko sitten kaikesta vanhasta ja aiemmasta mikä on hiertäny niin en oikein ymmärrä enää miksi pitää jatkaa.

Ei oikeesti jaksais mitään tämmöstä kun olis kiva et kaikki vois olla ihan sovussa hyvillä mielin. 🙏❤
    Kirjattu