Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 21

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #300 : 22. Joulukuuta 2012 klo 23:49 »
  • Tykkää (0)

• Minulle on ala-asteella opetettu etten kelpaa mihinkään. Minulle sanoi eräs poika, joka ei ollut edes pahimpia kiusaajia: et tule koskaan saavaan miestä, koska sinulla on rillit. (joita en enää käytä) Toiset huuteli ylipainostani. Aloin pikkuhiljaa sen itsekin tajuta. En kelpaa kenellekään. Uskon etten kelpaa edes vanhemmilleni. Häpeän itseäni jatkuvasti. Haista paska, maailma, joka kertoi minulle kuinka kamala oikeasti olen.

Toivottavasti pääset eroon noista ajatuksista. Kuulostaa erittäin tutulta, olen kokenut jotain samankaltaista. Ala-asteella on koulukiusattu ja siitä kesti kauan toipua. Ja todella aloin oikeasti uskoa jossain vaiheessa kiusaajieni sanoja. Sulkeuduin muilta ihmisiltä täysin moneksi vuodeksi. Nyt suren sitä miksi ihmeessä ikinä uskoin sitä mitä kiusaajat sanoivat. Jälkeenpäin se tuntui järjettömältä. Nyt olen onneksi päässyt jo sen yli ja antanut anteeksi itselleni ja kiusaajilleni.

Sinä et ole huono tai kelpaamaton. Älä tee samaa virhettä kuin minä. Älä anna kiusaajien sanoille paskan vertaa valtaa!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #301 : 23. Joulukuuta 2012 klo 00:03 »
  • Tykkää (0)

• Toivottavasti pääset eroon noista ajatuksista. Kuulostaa erittäin tutulta, olen kokenut jotain samankaltaista. Ala-asteella on koulukiusattu ja siitä kesti kauan toipua. Ja todella aloin oikeasti uskoa jossain vaiheessa kiusaajieni sanoja. Sulkeuduin muilta ihmisiltä täysin moneksi vuodeksi. Nyt suren sitä miksi ihmeessä ikinä uskoin sitä mitä kiusaajat sanoivat. Jälkeenpäin se tuntui järjettömältä. Nyt olen onneksi päässyt jo sen yli ja antanut anteeksi itselleni ja kiusaajilleni.

Sinä et ole huono tai kelpaamaton. Älä tee samaa virhettä kuin minä. Älä anna kiusaajien sanoille paskan vertaa valtaa!

Parasta mitä minulle on ikinä netissä tapahtunut, on tuo vastaus.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #302 : 23. Joulukuuta 2012 klo 00:11 »
  • Tykkää (0)

• Parasta mitä minulle on ikinä netissä tapahtunut, on tuo vastaus.

Kiitos! Muista se sitten!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #303 : 23. Joulukuuta 2012 klo 00:32 »

Minusta tuntuu, että hippifoorumi on ainakin puolillaan koulukiusattuja. Täälläkin on yksi – olin kiusattuna olemisesta oikein kuuluisa. Mielenkiintoista, miten paljon helpommin ainakin siihen aikaan iskettiin leima kiusattuun kuin kiusaajaan. Itse en oikein vieläkään ole päässyt asiasta täysin irti.
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #304 : 23. Joulukuuta 2012 klo 00:37 »
  • Tykkää (0)

• Minusta tuntuu, että hippifoorumi on ainakin puolillaan koulukiusattuja. Täälläkin on yksi – olin kiusattuna olemisesta oikein kuuluisa. Mielenkiintoista, miten paljon helpommin ainakin siihen aikaan iskettiin leima kiusattuun kuin kiusaajaan. Itse en oikein vieläkään ole päässyt asiasta täysin irti.

Totta. Ei kiusaaminen ole vieläkään loppunut, kun kaikki muistavat kuka olen. Ala-aste oli sitä aikaa. Ylä-aste on tätä aikaa, mutta samallaista. Vaikkei kiusattaisikaan niin ainakin kaikki vihaa kiusattua.
    Kirjattu

Konna

• Vieras
    « Vastaus #305 : 23. Joulukuuta 2012 klo 01:24 »

Minusta tuntuu, että hippifoorumi on ainakin puolillaan koulukiusattuja.
    Jep. Meidän koulussa ei kauhean rankkaa kiusaamista ollut (tai sitten aika kultaa muistot), mutta kuuluin itsekin siihen marginaaliporukkaan, jota kohdeltiin kaikista huonoiten. Ja monet loistotyypit, joita tunnen, ovat olleet vähintäänkin epäsuosittuja koulussa. Peruskoulussa valtaa pitävä primitiivinen heimo ei vain sulata omilla aivoillaan ajattelevaa porukkaa. Onneksi tilit yleensä tasaantuvat myöhemmässä elämässä, kun omilla aivoilla ajatteleminen alkaa kantaa hedelmää ja kiusaajat hukkuvat jonnekin oravanpyörään ja huonolla käytöksellään rakentamaansa helvettiin. Ei sillä, että heillekään tahtoisin mitään pahaa - typeryyttään hekin vain tekevät mitä tekevät. 

Editaatio:
    Olisinpa aikoinani ollut samalla asenteella kuin nyt: nauraisin vain ja toivoisin kaikille kaikkea hyvää. Nyt tuntuu ihan absurdilta, että olen joskus kiusaantunut toisten puheista ja tekemisistä. :D Tsemppiä kaikille kiusatuille ja kiusaajille. Relatkaa!
    « Viimeksi muokattu: 23. Joulukuuta 2012 klo 01:33 kirjoittanut Konna »
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #306 : 23. Joulukuuta 2012 klo 15:33 »

JazzDJ!!! Et yksinkertaisesti SAA uskoa ettet kelpaa kenellekää tai ole hyvä missään! Parasta on olla välittämättä mitä muut sanoo ja keskittyä siihen, että tietää kelpaavansa ja olevansa rakkauden  arvoinen. Ei se tarvitse mitään muuta. Ihmisillä voi olla mitä synkkiä ajatusmaailmoita, jossa ihmiset ei ole arvokkaita, tai on jotenkin viallisia, mutta niin voi sullakin olla vaikka mitä mielipiteitä ja arvoja. Saatat olla väärässä paikassa väärään aikaan ja väärissä kiloissa, mutta kaikkeen pystyy vaikuttamaan. Voi tosin olla, että perimäsi on sinua vastaan etkä voi syödä paljoa lihomatta toisin kuin minä nuorena,  mutta kummasti se ikä söi multa senkin edun ja nyt taistelen liikakiloja vastaan kuntosalilla ja ruokapöydässä. En yhtään väitä, etteikö liikapainoisuus ole ongelma, terveydelle, ja eniten se on ongelma itselle, ei muille. Ei kannata laittaa niin paljon painoa sille, mitä muut ajattelevat, koska jonain päivänä voit havaita, miten vähän muut ajattelevat. Niin ja hei, me ollaan luomakunnan mahtavin voima tällä planeetalla ja se johtuu siitä että ollaan todellakin mahtavia, voimallisia olentoja. Sitä voimaansa voi käyttää joko tuhoamaan tai parantamaan maailmaa, tekemään siitä hyvän.
    Kirjattu

Kooma

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Hurrrr
    « Vastaus #307 : 23. Joulukuuta 2012 klo 16:16 »
  • Tykkää (0)

• Ei vittu ku raivostutti! Tulin tuos justiinsa Egyptistä, jonka meni vaa raasto päätä niin paljon.. Se naisten alistaaminen ja esineellistäminen.. Lapset tekee 18 tuntista duunia.. Ja si turistitki siel.. Sattuipa hotellin baarilla vastaan pariskunta, juomassa, heillä oli arviolta 3-4-vuotias lapsi mukana, joka vaan pelas yksin iPadilla ku vanhemmat otti olutta ja niitäpä kiinnosti.. Mitä ihmisille tapahtuuuuuuuu??? :o
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #308 : 23. Joulukuuta 2012 klo 16:22 »
  • Tykkää (0)

• Ei vittu ku raivostutti! Tulin tuos justiinsa Egyptistä, jonka meni vaa raasto päätä niin paljon.. Se naisten alistaaminen ja esineellistäminen.. Lapset tekee 18 tuntista duunia.. Ja si turistitki siel.. Sattuipa hotellin baarilla vastaan pariskunta, juomassa, heillä oli arviolta 3-4-vuotias lapsi mukana, joka vaan pelas yksin iPadilla ku vanhemmat otti olutta ja niitäpä kiinnosti.. Mitä ihmisille tapahtuuuuuuuu??? :o

Eipä ihme että siellä olikin vallankumous! Mutta joka tapauksessa Lähi-idässä ei ole asiat kovin hyvin, ainakaan nykyään...
    Kirjattu

Kooma

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Hurrrr
    « Vastaus #309 : 23. Joulukuuta 2012 klo 16:32 »
  • Tykkää (0)

• Minulle on ala-asteella opetettu etten kelpaa mihinkään. Minulle sanoi eräs poika, joka ei ollut edes pahimpia kiusaajia: et tule koskaan saavaan miestä, koska sinulla on rillit. (joita en enää käytä) Toiset huuteli ylipainostani. Aloin pikkuhiljaa sen itsekin tajuta. En kelpaa kenellekään. Uskon etten kelpaa edes vanhemmilleni. Häpeän itseäni jatkuvasti. Haista paska, maailma, joka kertoi minulle kuinka kamala oikeasti olen.

Toivottavasti ymmärrät jättää tuollaisten kiusaajien puheet omaan arvoonsa! Ihmiset eivät aina tajua mitä puhuvat, joten sellaisia puheita ei saa ottaa itteensä. Tuokin ettet muka kelpaisi kenellekkään, se on typerää puhetta joka ei pidä paikkaansa missään määrin, olet hieno ja vahva ihminen, pidä siitä kiinni, nouse ylös elä! Sinun elämäsi, siihen ei muilla ole oikeutta tulla häiriköimään! Kaikkea hyvää sinulle, ihanaa jatkoa ja hyvää joulua! ^^
    Kirjattu

Kooma

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Hurrrr
    « Vastaus #310 : 23. Joulukuuta 2012 klo 16:40 »
  • Tykkää (0)

• Eipä ihme että siellä olikin vallankumous! Mutta joka tapauksessa Lähi-idässä ei ole asiat kovin hyvin, ainakaan nykyään...

Totta tosiaan, ja siellä just sattu olemaan äänestykset perustuslain muutoksesta, kyseisessä laissa nimenomaan kyse naisten oikeuksista, ja aika vahvoja mielipiteitä siellä kuuli.. +Btw meinasimpa vastaanottaa kiviä niskaani kun vahingossa möläytin olevani buddhalainen, eipä ollut enää asiaa niille basaareille..
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #311 : 25. Joulukuuta 2012 klo 21:31 »
  • Tykkää (0)

• Jotenkin nyt talvella kun ulkona on niin jäätävän kylmää ettei siellä viitsi olla, tulee sellainen tunne että on paikassa ja elämässä mihin ei oikein kuuluu. On vaan sellainen olo omassa sydämessä, että tekisi mieli lentää jonnekin kauas... "Rintaa pakottaa, sydän tahtoo lentää", kuten Pelle Miljoona sen sanoi.

Oon vaan niin ahdistunut ja levoton, en pysty nukkumaan öisin kun sydän vaan hakkaa niin kiivaasti. Mutta en tiedä minne mennä. Joskus sitä saa jonnekin menemisestä hetkellistä helpotusta, mutta kuitenkin jään tyytymättömäksi.

Ajattelen joskus että olen syntynyt täysin väärään aikaan ja paikkaan. En vaan usko että voin löytää ainakaan tästä Suomesta onnea. Mutten myöskään tiedä minne minun sitten pitäisi mennä. Lisäksi tuntuu siltä että olen lähes koko tähänastisen elämäni kulkenut väärään suuntaan ja alistunut ja vajonnut masennukseen. Nyt yritän korjata asioita ja toivon että voisin tehdä jotkin asiat toisin, enkä toistaa vanhoja virheitä.

Olen luova ja vilkkaan mielikuvituksen omaava ihminen ja uskon että minun on jotenkin käytettävä luovuuteni ja toteutettava itseäni. Mutta sekään ei oikein onnistu, luulen että elän ympäristössä mikä tuhoaa luovuuden eikä anna inspiraatiota musiikin tekemiselle tai kirjoittamiselle.

Pelottaa että minusta tulee vain yksi niistä unelmansa tukahduttaneista ja ahdistuneista ihmisistä, jotka sitten vanhoina katuvat etteivät eläneet kuten halusivat. Minä en halua olla sellainen! Haluan lentää, haaveilla ja ELÄÄ!

Ja asia mitä oikeastaan pelkään eniten, on se että minusta tulee sellainen kuin isäni on; skeptinen, kyyninen ja jollakin sanomattamalla tavalla ahdistunut. Pelkään että menetän haaveeni ja mielikuvitukseni jos jatkan elämääni samalla tavalla kuin nyt. Koska jos kadotan unelmani, olen kuollut. Se on oikeastaan pahempaa kuin kuolema, koska unelmien kuoltua fyysinen elämä jatkuu, mutta ilman valoa ja sielua. Joudun paniikkiin kun edes mietin asiaa. Ja tiedän että se on todellinen uhka.
    « Viimeksi muokattu: 25. Joulukuuta 2012 klo 21:39 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #312 : 25. Joulukuuta 2012 klo 22:00 »

Yleisesti elävänäkuolleena eläminen on pelottavaa. Pitäisi jotenkin murtautua sellaiseen mielentilaan, jolla pääsee elämänsä huonoista olosuhteista muualle. Se vaan on vaativaa.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #313 : 25. Joulukuuta 2012 klo 22:10 »
  • Tykkää (0)

• Yleisesti elävänäkuolleena eläminen on pelottavaa. Pitäisi jotenkin murtautua sellaiseen mielentilaan, jolla pääsee elämänsä huonoista olosuhteista muualle. Se vaan on vaativaa.

Tuntuu myös siltä että todella iso osa ihmisistä on nykyään juuri sellaisia zombeja. Ne kulkee kodin, työpaikan ja ostoskeskuksen väliä vuodesta toiseen ja käyttää kaiken vapaa-aikansa telkkarin ääressä seuraten jotain aivoja ja luovuutta tuhoavaa "viihdettä". Ja sitten jos tälläisen ihmisen kanssa yrittää puhua jostain yhtään syvällisemmästä asiasta, niin saa aikaiseksi vain hiljaisuuden.

Oon myös huomannut että monille kavereille on käynyt niin. Jokin sisällä on vaan kuollut ja tilalle on tullut jokin kuluttaja-työläisihmisen sieluttomuus. Se on todella surullista, niin moni kerran vapaa sielu on kadonnut. Kuin joku olisi tappanut ne...
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #314 : 26. Joulukuuta 2012 klo 00:08 »

Ajattelen joskus että olen syntynyt täysin väärään aikaan ja paikkaan.

Brian Wilsonin teksti "I guess I just wasn't made for these times" on ollut yksi motoistani jo pitkään. (Aika hyvin on samassa laulussa sanottu myös tämä: "They say I've got brains, but they ain't doin' me no good." Biisi löytyy Beach Boysin Pet Sounds -albumilta. Loistavaa musaa ja ajatuksia herättävä juttu kaikkineen.)
    Mutta minä, tuulimyllyjä vastaan taisteleva jästipää, olen saanut päähäni muuttaa nämä ajat. Tai mieluumminkin olla mukana muuttamassa näitä aikoja.

Pelottaa että minusta tulee vain yksi niistä unelmansa tukahduttaneista ja ahdistuneista ihmisistä, jotka sitten vanhoina katuvat etteivät eläneet kuten halusivat. Minä en halua olla sellainen! Haluan lentää, haaveilla ja ELÄÄ!

Ymmärrän. Ja miten tuttu onkin sellainen olotila, missä haluaa jotain muuta kuin se kaikenkattava arkisuus, jonka aina silloin tällöin kokee ympärillään ja koko lailla painostavana.

Tuntuu myös siltä että todella iso osa ihmisistä on nykyään juuri sellaisia zombeja. Ne kulkee kodin, työpaikan ja ostoskeskuksen väliä vuodesta toiseen ja käyttää kaiken vapaa-aikansa telkkarin ääressä seuraten jotain aivoja ja luovuutta tuhoavaa "viihdettä". Ja sitten jos tälläisen ihmisen kanssa yrittää puhua jostain yhtään syvällisemmästä asiasta, niin saa aikaiseksi vain hiljaisuuden.
    Oon myös huomannut että monille kavereille on käynyt niin. Jokin sisällä on vaan kuollut ja tilalle on tullut jokin kuluttaja-työläisihmisen sieluttomuus. Se on todella surullista, niin moni kerran vapaa sielu on kadonnut. Kuin joku olisi tappanut ne...

On kyllä harvinaisen tuttua juttua. Omassa tuttavapiirissäni muuten yksi asia, joka tappoi sen jonkin sisältä, oli – miespuolisten kavereiden osalta – armeija.
    Kirjattu