Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 28

metsähiiri

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #405 : 25. Toukokuuta 2013 klo 21:10 »
  • Tykkää (0)

• Ai vi**u, kun vit**aa!!  >:(

Miks saakeli ihminen ei saa  relata raskaan viikon päätteeksi, aina pitää keksi jotain paskaa toiselle suoritettavaksi! Prkl!  >:(
    Sitten ei edes tajuta, että oon tosi vit**untunu!
    Kirjattu
    “Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”

metsähiiri

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #406 : 13. Kesäkuuta 2013 klo 17:10 »
  • Tykkää (0)

• Nyppii kaikki juntit ja puusilmät...... Miksi vihannes ruokavaliossa on jollekkin kirosana  >:( Sitten valitetaan, kun sairastelee koko ajan, pää on koko ajan kipee. Juomakelpoista vettä tulee suomessa ihan hanasta, eikä HKn sininen ole vihannes. Mur  :blank:
    Kirjattu
    “Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #407 : 04. Heinäkuuta 2013 klo 11:23 »
  • Tykkää (0)

• Welcome to Brazil - The reality as you've never seen.

Toi vaan saa mut niin vihaiseksi! Miten törkeästi ihmisiä voi hyväksikäyttää, kusettaa ja riistää? Ja samaan aikaan täällä Suomessakin media hehkuttaa Brasilian jalkapallokisoja... Sairasta ja kuvottavaa. Ja mitä voin tehdä? En yhtään mitään! Pitääkö meidän vaan hyväksyä kaikki tuo p*ska?

Oikeasti, mitä tehdä? Kertokaa joku mulle!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #408 : 04. Heinäkuuta 2013 klo 11:33 »
  • Tykkää (0)

• Toi vaan saa mut niin vihaiseksi! Miten törkeästi ihmisiä voi hyväksikäyttää, kusettaa ja riistää? Ja samaan aikaan täällä Suomessakin media hehkuttaa Brasilian jalkapallokisoja... Sairasta ja kuvottavaa. Ja mitä voin tehdä? En yhtään mitään! Pitääkö meidän vaan hyväksyä kaikki tuo p*ska?

Oikeasti, mitä tehdä? Kertokaa joku mulle!

Tekisin jotain mitä konkreettisesti mitä voi tehdä. Jos tälle kyseiselle asialle en voisi tehdä mitään, tekisin sen sijaan jotakin muuta jolla voisin auttaa.

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #409 : 04. Heinäkuuta 2013 klo 22:50 »
  • Tykkää (0)

• Brasilian mielenosoitusten taustalla on monista kehittyvistä maista, mm. Venäjältä, tuttu kuvio: maan talous on viime vuosina kasvanut voimakkaasti, mikä on hyödyttänyt pienen superrikkaiden ryhmän lisäksi myös voimakkaasti kasvavaa keskiluokkaa. Kun talous on kääntynyt laskuun ja nimen omaan keskiluokan ostovoima heikentynyt, ihmiset ovat ryhtyneet protestoimaan.

Kun kaduilla on etupäässä juuri keskiluokkaan kuuluvia mielenosoittajia, sillä voi olla ihan oikeasti vaikutusta Brasilian sisäpolitiikkaan. Köyhälistön protestia ei kuunneltaisi yhtä herkällä korvalla.

Sinänsähän ei liene yllätys kenellekään, että Brasilia kärsii tyypillisistä kehittyvien maiden ongelmista. Sosiaaliset ja taloudelliset erot ovat tietenkin jyrkkiä, samoin erot valkoihoisen ja värillisen väestön välillä (esimerkiksi lukutaidottomista yli kaksi kolmasosaa on värillisiä.) Suuri ongelma on tietenkin väestönkasvu: vaikka suhteellinen köyhyys on maailmassa huomattavasti vähentynyt viimeisen puolen vuosisadan aikana, köyhien absoluuttinen määrä kasvaa väestönkasvun vuoksi. Sellainen on tilanne Brasiliassakin. Samaan aikaan Brasilialle on kehittymässä sama vaikeasti ratkaistava kysymys kuin teollistuneissa maissakin eli väestön ikääntyminen. Korruptio on yleistä ja inflaatio laukkaa.

Rikollisuus on Brasiliassa suuri ongelma. Turistitkin saattavat joutua sen kanssa tekemisiin. Esimerkiksi Suomen ulkoministeriö ilmoittaa: "Rikollisuutta esiintyy erityisesti suurissa kaupungeissa, kuten Rio de Janeirossa, São Paulossa, Curitibassa, Fortalezassa, Recifessä ja Salvadorissa.  Riossa ja São Paulossa on ajoittain rikollisliigojen keskinäisiä tai niiden ja poliisin välisiä aseellisia yhteenottoja, jotka voivat ulottua myös turistialueille. Rikollisjoukot ovat välillä myös tarkoituksella kohdistaneet aseellisia hyökkäyksiä siviilejä vastaan luodakseen epäjärjestystä. Aseellisten ryöstöjen uhka on suuri São Paulon, Rion ja muiden suurkaupunkien keskustoissa sekä lentokentiltä hotelleihin johtavien väylien varrella. Ryöstöjä esiintyy usein liikennevaloissa ja ovet on syytä pitää lukittuina sekä ikkunat suljettuina autolla liikuttaessa. Illalla ja yöllä yksin liikkumista tulee välttää." Lisaksi monet turistit ovat joutuneet lapsi- ja nuorisojengien ryöstämiksi.

Toisaalta Brasilia on suurten mahdollisuuksien maa. Brasiliaa on usein kutsuttu "nukkuvaksi jättiläiseksi", mutta viime vuosina maan talous on ollut yksi nopeimmin kasvaneista. Nykyään Brasilian kansantalous on jo maailman kahdeksanneksi suurin. Brassit luetaan Kiinan, Venäjän, Intian ja Etelä-Afrikan kanssa niihin ns. BRIC-maihin, joiden taloudellinen vaikutusvalta tulee tulevaisuudessa suuresti kasvamaan suuren väestön ja talouskasvun ansiosta. Itse laskisin näihin maihin myös Meksikon.

Historia on osoittanut, että rauhanomainen, vakaa ja suunnitelmallinen kehitys johtaa lopulta kaikkien kannalta parhaaseen lopputulokseen, vaikka kehitystahti monissa maissa saattaakin monien mielestä usein olla sietämättömän hidasta. Nopeat mullistukset ovat harvoin johtaneet muuhun kuin kaaokseen ja jyrkkiin ristiriitoihin - mainittakoon vain entisen Neuvostoliiton alueen "värilliset" vallankumoukset ja arabikevään jälkiseuraukset.

Brasilian nykyisten ongelmien rinnastaminen vuoden 2014 jalkapallon MM-kisoihin on tyyppiesimerkki helppojen ratkaisujen populismista. Otan vastaavanlaisen esimerkin lähempää, kotikaupungistani Tampereelta. Täällähän on jo pitkään kiistelty ns. rantaväylän tunnelista, eli siitä, että osa Näsijärven rannassa kulkevasta nelikaistaisesta tiestä siirrettäisiin tunneliin. Kustannukset olisivat 180 miljoonaa, joista 60 miljoonaa katettaisiin kaupungin ottamalla lainalla. Yksi tunnelin vastustajien pääargumenteista on se, että etenkin nykyisessä vaikeassa kuntataloudellisessa tilanteessa rahat olisi käytettävä peruspalveluihin, kuten vanhustenhoitoon. En ota tässä kantaa itse tunneliin, mutta toivoisin kovasti, ettei keskenään yhteismitattomia asioita rinnastettaisi toisiinsa. Ei kukaan vastuullinen kunnallispoliitikko ihan oikeasti ottaisi 60 miljoonan euron lainaa kaupungin käyttömenoihin.

Brasiliassakaan maan suuret ongelmat eivät poistuisi mihinkään, vaikka jalkapallon MM-kisat jätettäisiinkin pelaamatta. Sen sijaan maa jäisi vaille niitä myönteisiä puolia, jotka MM-kisaisännyys toisi tullessaan.
    « Viimeksi muokattu: 04. Heinäkuuta 2013 klo 22:52 kirjoittanut Brooks »
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #410 : 04. Heinäkuuta 2013 klo 23:29 »

Kuuluuhan BRIC maihin myös Meksikon lisäksi ainakin Etelä-Korea ja Turkkikin, Indonesia tulee mieleen, mutten siitä ole varma.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #411 : 04. Heinäkuuta 2013 klo 23:31 »
  • Tykkää (0)

• Kuuluuhan BRIC maihin myös Meksikon lisäksi ainakin Etelä-Korea ja Turkkikin

Brazil India Russia China = B.R.I.C

Mun mielestä monet puheet BRIC-maiden erinomaisuudesta perustuu siihen samaan myyttiin jonka mukaan talouskasvu=hyvinvointi... Kun ei ihmisten hyvinvointia voi mitata rahassa tai yksityisen sektorin menestyksessä. Monesti talouskasvu voi olla myös ristiriidassa kansalaisten keskimääräisen hyvinvoinnun kanssa.
    « Viimeksi muokattu: 04. Heinäkuuta 2013 klo 23:33 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #412 : 05. Heinäkuuta 2013 klo 21:16 »
  • Tykkää (0)

• Mun mielestä monet puheet BRIC-maiden erinomaisuudesta perustuu siihen samaan myyttiin jonka mukaan talouskasvu=hyvinvointi... Kun ei ihmisten hyvinvointia voi mitata rahassa tai yksityisen sektorin menestyksessä. Monesti talouskasvu voi olla myös ristiriidassa kansalaisten keskimääräisen hyvinvoinnun kanssa.

Enpä nyt oikein tiedä, onko BRIC-maita pidetty niin kovin erinomaisina. Lähinnä kyse on siitä, että nämä ovat niitä maita, joilla katsotaan olevan parhaat mahdollisuudet nousta lähimpinä vuosikymmeninä teollisuusmaiden joukkoon.

Samalla on kuitenkin osoitettu näiden maiden monet heikkoudet. Esimerkiksi Venäjällä on monia piirteitä, jotka ovat tyypillisiä kolmannen maailman maille. Esimerkiksi miesten alhainen keski-ikä, talouden riippuvuus raaka-aineiden viennistä (öljy ja maakaasu), demokratian ja demokraattisten instituutioiden kehittymättömyys, suuret tuloerot, suuret erot maaseudun ja kehittyneimpien kaupunkikeskuksien välillä jne.

Niin kauan kuin maapallon väestö kasvaa nykyistä huimaa vauhtia, nykyisenkinlaisen elintason ylläpitäminen edellyttää jatkuvaa talouskasvua.

Hyvinvointi on jokseenkin vaikeasti määriteltävissä, koska siihen kuuluu kuitenkin myös sellaisia aika subjektiivisia ja sellaisenaan vaikeasti mitattavia asioita kuin vaikkapa onnellisuus. Erään jonkin aikaa sitten tehdyn kyselytutkimuksen mukaan onnellisimmat ihmiset asuivat Väli-Amerikassa. Mutta esimerkiksi tämän vuoden alussa ilmestyneen laajan tutkimuksen mukaan parhaat maat asua ovat Sveitsi, Australia, Norja, Ruotsi, Tanska, Singapore, Uusi-Seelanti, Hollanti, Kanada, Hong Kong ja Suomi. Laskelmissa sijoitukseen vaikuttivat monet tekijät, kuten taloudelliset mahdollisuudet, terveys, poliittinen vapaus, elämänlaadun subjektiiviset kyselytulokset ja talousennusteet vuodelle 2030, jolloin tänä vuonna syntyvä ihminen tulee täysi-ikäiseksi. Tuloksissa on huomioitu myös sukupuolten tasa-arvo, työttömyys, väkivaltarikokset ja ilmasto.

Aineiston perusteella parhaimmat maat ovat pieniä, rauhallisia, homogeenisiä ja liberaaleja demokratioita. Bruttokansantuote asukasta kohden selittää peräti kaksi kolmasosaa ihmisten onnellisuudesta.

Downshiftaus, degrowth ja vastaavanlaiset liikkeet ovat läntisten hyvinvointivaltioiden ylellisyyttä. Niitä harrastetaan silloin, kun perustarpeet on usein yltäkylläisestikin tyydytetty.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #413 : 09. Heinäkuuta 2013 klo 22:41 »
  • Tykkää (0)

• Rehellisyydellä saa sitten joskus aika pahaa jälkeä aikaan... Mutta mitä pitäisi tehdä? Pitäisikö salata asioita lähimmäisiltä vai kertoa? Ehkäpä mokasin kun olin avoin. Mutta se on ainoa tapa miten osaan elää.
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #414 : 09. Heinäkuuta 2013 klo 23:24 »
  • Tykkää (0)

• Ihan samallailla sitä voi valehtelemalla mokata. Ja kyllä minä koitan aina olla niin rehellinen kuin vain voin. Vanhempani on ainaki sen verta vapaamielisiä, että heille voi puhua ihan kaikesta.
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #415 : 10. Heinäkuuta 2013 klo 00:24 »
  • Tykkää (0)

• En usko että jaksan enää elää kovinkaan kauaa. Mut on syrjäytetty, nujerettu ja murskattu. En jaksa enää elää elämää missä kaikki suurimmat toiveet murskaantuu. Ja jossa minä jään auttamatta yksin ja ulkopuoliseksi. Kaikkea oon yrittänyt, mistään ei tule mulla mitään apua. Taidan saavuttaa pian tämän maallisen elämän päätepisteen. En vaan jaksa enää taistella vastaan. Näen tulevaisuudessa vain pimeyttä ja toivottomuutta.

Toivon että huomenna kaikki olisi toisin, mutta niin ei tule käymään. Ei vaikka kuinka siihen uskoisi.

Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #416 : 10. Heinäkuuta 2013 klo 07:07 »
  • Tykkää (0)

• Voi JB  :'(.
    Kunpa voisin olla jossain siellä jeesimässä... Toivottomuuden tunne on aika karu ja sen yli on vaikea nähdä mitään muuta. Mutta älä ihan oikeasti mieti poislähtöä. Eeeei. Lupaan, et sit ku oot 40 ja elämä tuntuu edelleen ihan paskalta, ni sit oot nähnyt tarpeeksi enkä intä vastaan. Mut joskus pitää vaan koettaa olla sitkeä ja jäädä tänne, vaikka pahalta tuntuisikin. Mä olen ihan äärettömän tyytyväinen ja onnellinen etten aikoinani luovuttanut. Eihän se sinua varmaan kauheasti lohduta, mut omasta kokemustani tiedän mitä käyt läpi (tai ainakin siihen suuntaan kun eihän ne tilanteet ole koskaan kelnelläkään aivan samanlaisia). Eroa on myös siinä, että tiedän myös miten elämä sit yhtäkkiä helpompaa ja kauniimpaa.

Ja muista että et oo ulkopuolinen ainakaan täällä! Kaikki ollaan omanlaisiamme, ja täällä saat olla ihan mitä olet. Jokainen meistä mokaa joskus ja useimmilta ihmisiltä voi onneksi pyytää anteeksi (sit pitää osata vielä antaa itsellekin anteeksi). Rehellisyys on imo sellainen, et mieluummin totuus kuin valheet, mut joskus tarvii pukea asiat sanoiksi riittävän hienovaraisesti. 

Koettaa oikeasti pärjätä?
    Kirjattu

maailmasen

• Vieras
    « Vastaus #417 : 10. Heinäkuuta 2013 klo 07:32 »

tulevaisuus, miten siihen näkisi
    Mä muistan mun puoleni joka kokee maailmanloppua ihan samoin kuin muumien siinä pyrstötästi-jaksossa se piisamirotta, nihilistinen riippumatossa sadepilven kanssa makoilija. Mut sitten opiskelin, tai aloitin jokunen vuosi sitten opiskelut ympäristöjutuissa yliopistolla, ja miten paljon on semmosta yhteyttä ja takoa sekä luonnossa että ihmisissä, joka pyrkii vaikuttamaan hyvään ja näkemään selkeästi. On mahdollista nähdä että luonnon osaset kommunikoivat ja tekevät yhteistyötä,, ehkä meille on ohjelmoitu vääriä ajatuksia, vääriä tulevaisuusnäkemyksiä, jotka imaisevat syvyyksiin mukamas realismina.

Mä koin konkreettisesti että mut tapettiin ja murskattiin ja vietiin pimeyteen, kun jouduin psykiatriselle n. kolmeksi yöksi, kun mun vanhemmat ylireagoivat poikaystävän tekstiviestiin. Siellä mut pakkolääkittiin koska en suostunut antamaan verikokeita, he epäilivät tietenkin ilmiselvästi huumeista, sillä olen rastapää ja vegaani, ja eläinoikeusaktivisti ja mitä kaikkea siel vastaanottopapereissa luki, joita en edes välttämättä koe olevani. Ja päihteitä en ollut käyttänyt vuosiin, elin luomusti ja se kehon rakentaminen luonnonläheisen tuotannon varaan oli mun tärkeä elämänlanka ja se ikään kuin katkesi. Mä koin pari kuukautta että olen tuhoutunut sisältä, että mun aivot on rikottu ja sielu viety ja yritin kahdesti itsemurhaa, kolmannella kerralla keho teki vastareaktion ja alkoi taistelemaan taas elämästä.
    Nyt olen raskaana ihmiselle joka uhkailee pakkohoidolla ja puhuu musta pahaa ystävilleen. Toki hänen jutuillaan on pohjaa, mä olen kanavoinut paljon sitä pahaa oloa, jonka kevät mulle tuotti, mutta en kestä että se syyttely ja vasten kasvoja lyöminen jatkuu kokoajan. Silti mun on pakko mennä itseeni monessa kohtaa, ja nöyrtyä, vaikka sekävisi omassa hiljaisuudessa, sillekin on mahdollisuus, antaa aikaa itselleen, ei se ole keneltäkään pois. Mä haluan aika ajoin lopettaa raskauden, koska mulla ei tunnu olevan sen ihmisen tukea, jonka kanssa olen ikään kuin sidoksissa raskauden myötä. Mun elämänkatsomus taistelee vastaan, en pidä mistään tappamiseen johtavasta toiminnasta, mutta kun tuntuu että se ihminen tiesi asian ja käytti hyväkseen...mun itsetunto on tällöin riekaleina, lapsi vaikuttaisi todella syvästi kaikkeen enkä pidä adoptiotakaan varteenotettavana. Joten koen olevani todella vaikeassa tilanteessa ja uhattuna jatkuvasti, mutta on ne pari ihmistä, jotka rakstavat koko olemuksellaan ja tukevat kaikessa - miten mä voisin tehdä esimerkisi itsemurhaa, en mä voisi. Toivottavasti sä myös huomaat sen miten paljon susta välitetään.

Olen tehnyt muutoksia elämässä, en näe enää ihmisiä, jotka kohtelevat mua huonosti tai epäsopivasti, pidän itsestäni parempaa huolta vaikka joskus yksinäisyys on todella raskkasta ja elämässä on vielä paljon käsiteltävää. Mutta maailmasta löytyy niin paljon ihmeitä. On bakteereja jotka käyttävät niitä Anttilan muovipusseja ravinnokseen, jotka olivat joskus kriisi, että ei ne hajoa koskaan.. Luontoäidin rakkaus ja myötätuuli hoivaa ja parantaa lapsensa, siihen mä toivoni nojaan ja sitoudun itse. Paljon ajatuksia on murskautunut ja joskus käy illuusio, että se mikä jäi jäljelle olisi mitätöntä, pientä, ettei se riitä, mutta että jotain? Vaikka se olisi tyhjyys, niin jokin tuntu/epätuntu, oleminen, eikö se ole ollut myös niiden aiempien aikojen pohjalla?

Paljon rakkautta ja myötätuntoa sulle Johnnyboy92. Kerran mua vanhempi ihminen totesi, että kun on ahdistus, ja kipu, on se merkki siitä että sielu on vielä elossa, sä koet. Ja kun halaa yhtä puuta, halaa niitä kaikkia, koska puut ovat yhteydessä toisiinsa, ehkä ihmisetkin, kaikkeus, yhdessä yksi suuri. Luonto herää eloonsa vaikeidenkin tapausten ja tuhojen jälkeen, pienessä siemenessä on koko elävän organismin sydän ja joskus vanhan rungon on kaaduttava että uusi voi versoa. Voimia ja versomista, valoa. Toivon että voit vielä paremmin, jos haluat keskustella yhtään mistään niin yv:t kulkevat, sussa on sydän ja kaikki voimavara vaikeissakin ajoissa, joskus murskaus on se paras paikka, koska siellä voi vain koota itseään ja hengittää edes sen yhden kerran puhtaasti luottaen.
    Kirjattu

Ihminen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #418 : 10. Heinäkuuta 2013 klo 10:34 »
  • Tykkää (0)

• hrrr.. mulla hajos vissiin koneen kiintolevy. ubuntu ei käynnisty enää edes vikasietotilassa, eikä suostu asentuun uusiksi. live-cdllä mennään ja tää perkele ei tajua ottaa serveriin yhteyttä et päivittäs kellonajan. Muistakaa ottaa varmuuskopiot! Eikä mulloo resursseja mihinkää uuteen koneeseen! prkl.
    Alkaa muistuttaan tää meininki oikeesti hehkulamppuhuijausta. Oee niit aikoja ku joku win2k aikanen kovalevy kesti ja kesti, ruksuttiki niin ihanasti, oikee kuuli et se teki töitä jonku ohjeman käynnistämiseksi<3 Eikä tarttenu miettiä mihin käyttäs ylimääräset 400gigatavua tilaa :D
    Mä oikeesti koht siirryn käyttään jotain pentium3 konetta. En tee mitään jollain yber tuplaydinkoneella.

Noh, onneks ei hajonnu näytönohjain, muuttaisin muuten kirjastoon :ow
    Kirjattu
    Kyseenalaista kaikki, myös tämä.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #419 : 10. Heinäkuuta 2013 klo 10:56 »
  • Tykkää (0)

• Niin kai se on että ainoa tie on eteenpäin kaikesta huolimatta. En usko että pystyisin itseäni tappamaan. Ja vaikka pystyisinkin, niin taidan olla liian utelias tekemään sen. Kun kuitenkin aina jotenkin sitä kiinnostaa että miltä maailma näyttää huomenna. Ehkei ole paljoa syytä positiivisuuteen, mutta onko koskaan? Kaikki on aina epävarmaa. Ehkä on myös epävarmaa se että kaikki menee huonosti?

Taisin taas kerran selvitä. Ei se sitten ollutkaan vielä mun aika mennä.
    Kirjattu