Hmm. Pakko kommentoida tuohon yksinäisyys juttuun.
Itse en koe olevani yksinäinen vaikkei mulla nyt kovin montaa hyvää kaveria olekaan. Ajattelen, että yksinäisyyden tunne ei johdu siitä, etteikö olisi ihmisiä, joiden kanssa jutella (sillä ihmisiä ainakin täällä kaupungissa on joskus vähän liikaakin). Itselläni yksinäisyys iskee silloin, kun ei jostain syystä voi viettää aikaa juuri jonkun tietyn henkilön kanssa tai sitten sellaista henkilöä ei ole.
Toisin sanoen, yksinäisyydessä ei olekaan ehkä kyse ihmiskontaktien puutteesta vaan siitä, että ne ovat vääränlaisia? Eli ei esimerkiksi ole ystävää, jonka kanssa kokisi olevansa "samalla aaltopituudella", henkilöä, jonka seurassa voisi täysin olla oma itsensä. Porukassakin voi olla yksinäinen, mitä monesti oon kokenut. Ja jos kaipaisin juuri jonkun tietyn tyypin seuraa, niin ei kukaan muu voi sitä "korvata".
Jotenkin siis en ymmärrä ihmisiä, jotka vaan pakonomaisesti haluavat olla jossain muiden ihmisten kanssa, riippumatta sosiaalisen kanssakäymisen laadusta (mun mielestä tällainen käytös kertoo lähinnä siitä ettei osaa olla yksin). Mutta mielestäni on ihan ok mennä ventovieraiden ihmisten kanssa viettämään esim. pikkujoulua, sillä tietty siitä yhden illan tapahtumasta voi löytää pidempiaikaisia ystäviä, joita tulevaisuudessa ovat ehkä sitten niitä "korvaamattomia" ihmisiä.