Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 13

guaaarwa

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #180 : 12. Tammikuuta 2012 klo 00:01 »
  • Tykkää (0)

• Ongelma on se, että olen kyllä kohdannut asiat pääni sisällä ja olen itseni kanssa sujut. Mutta unohtuuko se, kun joudun taas samaan pöytään niiden ihmisten kanssa, jotka joskus kiusasivat mua? Eli en ole varma mikä mun reaktio on kun näen ne tyypit. Ja mitä niille sanoisin.

Ehkä mun pitäis vaan mennä sinne kokoukseen sillä mielellä, että en tunne niitä ihmisiä (niinkuin en oikeasti tunnekaan) eikä ne tunne mua. On vain jotain hämäriä, tunteidensävyttämiä muistoja, jotka ei liity enää tähän päivään mitenkään. Sen kokouksen jälkeen vois sit oikeesti todeta, että oonko selvinnyt noista traumoista myös "oikean elämän" tasolla ja että millaset mun ihmissuhdetaidot oikeasti on. (Siis small talk on oikeasti aika vaikeeta ja sitten vielä sellasten ihmisten kanssa, jotka joskus on pilkannut sua? Huhhuh.)
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #181 : 12. Tammikuuta 2012 klo 00:15 »

Minun peruskoulun luokkakokoukseni oli jo 90-luvun puolella. Olin tosiaan kiusattu ynnä muuta, mutta kun luokkamme pysyi isolta osin samana vuodesta vuoteen, olin sitten jotenkin tyhmästi sellainen puolilemmikki. Että luokka tarvitsee kiusatun ongelmalapsen, sellaiselle on aina paikka ja tilaa, ja sellainen jää aina mieleen paremmin kuin hiljaiset ja värittömät luokkalaiset. ??? Friikki asetelma... Luokkakokous olikin ihan mukava. Mutta kun kolme vuotta myöhemmin pidettiin uusi kokous, siinä välissä oli yhtäkkiä tapahtunut jokin mystinen hajaantuminen – ensiksi paikalle ei tullut kuin muutamia ihmisiä, lisäksi he olivat ajautuneet elämässään jo täysin eri suuntiin keskenään eikä minkäänlaisesta yhteenkuuluvuudesta ollut tietoakaan.

Nykyään, jos sen luokan kokous vielä päätettäisiin pitää, en varmasti menisi. Menneet kiusaavat nyky-minua sen verran, että olen esimerkiksi päättänyt väen vängällä ottaa puolison sukunimen jos joskus menen naimisiin. Facebookissakin kävin kääntymässä peitenimellä. En vain tykkää yhtään siitä ajatuksesta, että minua kohdellaan samana tyyppinä joka olin yli 20 vuotta sitten, ja olen ihan varma että niin siinä kävisi, ne tyypit tuntien. Ugh.
    Kirjattu

Konna

• Vieras
    « Vastaus #182 : 12. Tammikuuta 2012 klo 16:53 »

Heh, minäkin olin ala-asteella kiusattu. Siitä huolimatta olisi ollut mukava nähdä vanhoja "luokkakavereita", mutta enpä nähnyt, sillä luokkakokoukseemme ei tullut itseni lisäksi ketään! No, oli ihan hyvä kokous silti.  ^-^
    Kirjattu

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #183 : 13. Tammikuuta 2012 klo 16:04 »
  • Tykkää (0)

• No, oli ihan hyvä kokous silti.  ^-^

Eikös sitä sanota et pidot paranee kun väki vähenee   ;D
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Konna

• Vieras
    « Vastaus #184 : 19. Tammikuuta 2012 klo 16:58 »

Hajottaa välillä tämä saksalainen byrokratia. Uskomatonta, miten monimutkaisiksi asiat voidaan tehdä. Tarvitsisin noin tunnin ajaksi käyttööni koneen, josta löytyy Adoben InDesign, jotta voisin taittaa yhden pienen kouluduunin. Semmoiseen tietokoneluokkaan pääseminen, jossa mokoma ohjelma mahdollisesti olisi, on kuitenkin tehty lähes mahdottomaksi. Olen ravannut toimistosta toiseen ties minkä kulkukorttien ja tunnusten perässä ja koittanut etsiä lomakkeita, joita ei löydy mistään... Pakko luovuttaa ennen kuin hajoan lopullisesti byrokratian rattaisiin.

Onneksi InDesignista saa näköjään ladattua 30 päivän ilmaisversion.  :)
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #185 : 20. Tammikuuta 2012 klo 09:17 »
  • Tykkää (0)

• Hajottaa välillä tämä saksalainen byrokratia. Uskomatonta, miten monimutkaisiksi asiat voidaan tehdä. Tarvitsisin noin tunnin ajaksi käyttööni koneen, josta löytyy Adoben InDesign, jotta voisin taittaa yhden pienen kouluduunin.
    [clip]...Onneksi InDesignista saa näköjään ladattua 30 päivän ilmaisversion.  :)

Tota, seuraavan kerran ku käypi noin niin tyrkkää kamat mailiin ja mulle taittoon? Ennenkuin hajoat liikaa :). Graahvinen suunnistaja oisin niinku olevinani vaan eip oo nuita asiakkaita -> on aikaa ja ohjelmat millä tehdä. Eikä siis maks mittään :).
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #186 : 20. Tammikuuta 2012 klo 11:56 »
  • Tykkää (0)

• En vain tykkää yhtään siitä ajatuksesta, että minua kohdellaan samana tyyppinä joka olin yli 20 vuotta sitten, ja olen ihan varma että niin siinä kävisi, ne tyypit tuntien. Ugh.

Tokkopa ne olis samanlaisia, kuten et säkään enää. :) Sorry seurava OffTopic, mut siihen Telakkakeskusteluun taannoin: Ne oli lutikat ei pölypunkit. :)
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #187 : 20. Tammikuuta 2012 klo 12:00 »
  • Tykkää (0)

• Ongelma on se, että olen kyllä kohdannut asiat pääni sisällä ja olen itseni kanssa sujut. Mutta unohtuuko se, kun joudun taas samaan pöytään niiden ihmisten kanssa, jotka joskus kiusasivat mua? Eli en ole varma mikä mun reaktio on kun näen ne tyypit. Ja mitä niille sanoisin.

Mä aattelen niin, että jos mahdollisuus kohdata, kohtaa. Toisaalta jos tuntuu liian kipeältä, pitää antaa itsensä sulatella rauhassa. Sun reaktiohan tilanteen tultua on juuri se, kuinka hyvin oot käsitelly asian, eikö? Tsemppiä! :)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #188 : 20. Tammikuuta 2012 klo 12:29 »

Tokkopa ne olis samanlaisia, kuten et säkään enää. :)

Toki se vaihtoehto on olemassa. :) Lähinnä vain muistelen, että minuun on yritetty suhtautua sinä samana tyyppinä vielä silloin kun en ole ollut se sama tyyppi. Asialla siis osa näistä nimenomaisista ihmisistä.

Telakkakeskusteluun taannoin: Ne oli lutikat ei pölypunkit. :)

Nettitieto sanoo itse asiassa nyt alkuperäistäkin uutista myötäillen, että "pölypunkit ovat kadonneet Suomesta lähes kokonaan". Kuulemma niitä on pääasiassa vanhoissa navetoissa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Pölypunkki
    Kirjattu

Mapleapple

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #189 : 20. Tammikuuta 2012 klo 15:14 »
  • Tykkää (0)

• Ärsyttää ärsyttää ärsyttää... Tiedän että pitäisi olla vaan ymmärtäväinen ja vähemmän kireä ihminen, mutta en kestä yhtä ihmistä jonka kanssa joudun opiskelemaan.

Kuvitelkaa mielessänne nuori mies, sellainen kiiltokuvapojan näköinen pitkä testosteronikeräytymä. Tyhmä kuin ämpäri, mutta itsevarma kuin 5-vuotias joka on juuri löytänyt pippelinsä. Tämä jätkä ei ole ollenkaan kiinnostunut kirjoista (ja kirjastovirkailijoiksi tässä siis opiskellaan), ei osaa tehdä tietokoneella yhtään mitään eikä ole kiinnostunut oppimaan, puhuu lähes taukoamatta mutta puheesta ei saa mitään selvää (hänellä taitaa oikeasti olla joku puhevika, mikä ei sinällään toki ole ärsyyntymisen aihe, itsekin änkytän hermostuessani, mutta yhdistettynä kaikkeen muuhun... Räyh!!!) heittää typeriä kommentteja liittyen naisiin, homoihin, sivareihin jne. You know. Kun hänelle selvisi että olen kasvissyöjä, reaktio oli halveksuva naurahdus ja sitten kysymys: "Tajuutsä että kasviksista ei saa tarpeeks proteiineja?" YOU DON'T SAY?!?!?! Kai mä nyt olen asioista ottanut selvää ennen kuin monta vuotta sitten lihan jätin kokonaan pois.

Ei mene päivääkään, etten kuulisi jotain vastaavaa typerää jantterin suusta. Voi SUKUPUOLIELIN että ottaa päähän.
    Kirjattu

Konna

• Vieras
    « Vastaus #190 : 20. Tammikuuta 2012 klo 19:38 »

^ Perus kasvissyöntiennakkoluuloja. Yksi kämppiskin (joka on kyllä todella mukava kaveri) ihmetteli, että eikö kasvissyöjänä ole kamalan vaikeaa syödä monipuolisesti. Itse hän ei syö juuri muuta, kuin mikrossa paistamaansa pekonia. :D

Tota, seuraavan kerran ku käypi noin niin tyrkkää kamat mailiin ja mulle taittoon? Ennenkuin hajoat liikaa :).
    Voi kiitos! En kyllä usko, että tarvitsee enää taittaa mitään Saksassa tämän jälkeen. Ja Suomen päässä hommat toimii kyllä.  :)
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #191 : 25. Tammikuuta 2012 klo 18:04 »
  • Tykkää (0)

• Nettitieto sanoo itse asiassa nyt alkuperäistäkin uutista myötäillen, että "pölypunkit ovat kadonneet Suomesta lähes kokonaan". Kuulemma niitä on pääasiassa vanhoissa navetoissa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Pölypunkki

Jännä. Hassua, että wiki käskee myös vähentään punkkeja toimenpitein. Näyttää ristiriitaiselta, mutta joo luin HS:n artikkelin. Aika jännä. En ois uskonu, mut läpyt sille! :)
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #192 : 25. Tammikuuta 2012 klo 18:09 »
  • Tykkää (0)

• Kasvissyöntiennakkoluuloaasinsilta: kävin tossa juuri työterveyslääkärillä, joka käski palata kasvissyöntiin. :) Palautti uskoni lääkärikuntaan, jonka myös hänelle sanoin.
    Kirjattu

Hekuma

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Ei aina tarvii tietää minne on menossa.
    « Vastaus #193 : 05. Helmikuuta 2012 klo 16:01 »
  • Tykkää (0)

• Ärsyttää taas lähteä töihin viikon sairasloman jälkeen. :( pakko vaihtaa duunia kun ahdistaa joka päivä mennä töihin yritykseen, jossa työntekijöiden hyvinvoinnilla ei ole paskankaan väliä pääasia vain, että voittoa tulee. ARRG!!!
    Kirjattu
    Miksi et tekisi huomenna sitä minkä voit tehdä jo tänään.

Konna

• Vieras
    « Vastaus #194 : 05. Helmikuuta 2012 klo 16:22 »

^ Kuulostaa kakalta, vaihda ihmeessä. Jos olisin itse samassa tilanteessa, niin kertoisin lisäksi pomolle ja työkavereille vaihdon syistä.
    Kirjattu