Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 17

Konna

• Vieras
Vs: Avautumista
« Vastaus #240 : 29. Helmikuuta 2012 klo 23:21 »

Hyvää avautumista, CF!

"Ole itse se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä."

Minusta kuitenkaan kravatti kaulassa oravanpyörässä juokseminen ei välttämättä ole huonoa elämää (ei sillä, että olisit niin väittänytkään). Kaikki riippuu siitä, miksi mitäkin tekee. Eräs Seung Sahn -niminen zen-heppu puhui joskus hyvin hipeistä ja bisnesmiehistä:

"True hippies have no hindrance. If I have no money, that's okay. If I don't have a house or a bed, that's okay. I can sleep anywhere, I can eat any food. My whole life is freedom. I am free to do anything. Having no hindrance means not being attached to anything. So this hippie-mind is very good; it is a very high-class mind. But many young people are attached to hippie-style or natural-style living. This is no good. If you are attached, then hippie-style becomes a hindrance. You must cut off all thinking and all desires for yourself. Then you will soon attain enlightenment."

"Is it possible for a businessman to have no hindrance?"

"Only if he has no desire. If he is working and earning money in order to help other people, then Zen is business, business is Zen. They are not two. All jobs are the same. Most people don't understand this. They are only interested in making a lot of money or becoming succesful. This is small I. But if I make money to help all people, then business is good business. It is Big Business!"
Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
  • Dianthus deltoides
« Vastaus #241 : 08. Huhtikuuta 2012 klo 10:39 »
  • Tykkää (0)

• Mä en vaan tajua miten joidenkin ihmisten käsitys hauskanpidosta on tolkuton viinan vetäminen. Ei vaan kykene tajuamaan, ei millään... En mäkään varsinaisesti lasiin sylje, mut jos mulla ois vapaata monta päivää (niinku osalla on pääsiäisenä) niin tulee kyl mieleen aika paljon muuta tekemistä ko se et vetäisin nuppini täyteen ja lakkaisin dokaamasta joskus seuraavana iltapäivänä  :o

Onneksi ei ite tarvi tommosten kanssa elää, ituttaa jo sivustakin katsella yhden kaverin miehen läträämistä  :-\
    Kirjattu

Annika

• Vieras
    « Vastaus #242 : 09. Huhtikuuta 2012 klo 11:07 »

Ketoneilikka, olen itsekin monesti tuota ihmetellyt. En itsekään pysty käsittämään mikä siinä on niin hauskaa :o
    Itsestäni ainakin on paljon mukavampi tiedostaa mitä tekee ja sanoo ja herätä aamulla hyväntuulisena sekä -oloisena :)

Minultahan eräs henkilö, joka juo kaikki viikonloput kysyi kerran, että miten minä saan aikani kulumaan kun en juo :o

Minullahan ei ole minkäänlaista ongelmaa saada aikaani kulumaan pirteänä ja päihteistä vapaana ;D Päinvastoin.... tuntuu välillä, että kalenterista tila loppuu ;)
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #243 : 10. Huhtikuuta 2012 klo 09:33 »
  • Tykkää (0)

• Minullahan ei ole minkäänlaista ongelmaa saada aikaani kulumaan pirteänä ja päihteistä vapaana ;D Päinvastoin.... tuntuu välillä, että kalenterista tila loppuu ;)

No ei kyllä todellakaan oo ongelma tuo ajankuluminen :D
    Mutta siinähän näkyy tilanteen säälittävyys :(. Aika karulta kuulostaa ihminen, jolla ei oo muuta tekemistä kuin viina  :o
    Kirjattu

FlowerGirl

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #244 : 10. Huhtikuuta 2012 klo 10:30 »
  • Tykkää (0)

• En ole koskaan ollut mikään suuri alkoholin ystävä ja inhoan humalassa olemista, mutta tykkään silti käydä ulkona ja ehkä vähän tissutella. Tästä johtuen olen useasti joutunut kavereiden painostuksen alaiseksi, ja useasti suorastaan pakotetaan juomaan perseet olalle koska "se nyt vaan kuuluu asiaan" ja seurassa ei saa olla ketään, joka muistaa kaikki muiden törttöilyt seuraavana päivänä. WTF?! No en tietenkään ole sitten taipunut ihmisten tahtoon ja se on jopa vieraannuttanut useista ystävistä, mutta ehkä hyvä niin jos meininki on tuollaista.
    Kirjattu

tuulitukka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Burning in Water Drowning in Flame
    « Vastaus #245 : 10. Huhtikuuta 2012 klo 13:35 »
  • Tykkää (0)

• Tästä johtuen olen useasti joutunut kavereiden painostuksen alaiseksi, ja useasti suorastaan pakotetaan juomaan perseet olalle koska "se nyt vaan kuuluu asiaan" ja seurassa ei saa olla ketään, joka muistaa kaikki muiden törttöilyt seuraavana päivänä.
    Itsekin tunnistan tuon tilanteen, kun itse osaa pitää hauskaa ilman humalaa, mutta kavereita hävettää oma känninsä tai sitten heillä on väärä käsitys, että hauskaa ei voi olla ilman alkoholia, joten päädytään painostamaan porukan loputkin juomaan.
    Mutta itse en ainakaan sitä ota liian vakavasti ja kaverit kyllä sitten aikansa mutistuaan joko unohtaa koko asian, tai on itse jo liian hilpeässä kunnossa muistaakseen. Toki syy voi olla siinä että suurin osa ymmärtää, että en ole niitä ihmisiä jotka tekevät jotain vain siitä syystä että niin kaikki muutkin tekee.

Harmi jos noin tarpeettoman asian takia etäännyt kavereistasi FlowerGirl, mutta eihän sille mitään voi jos kiinnostuksen kohteet elämässä ovat täysin erilaiset. :)
    ~tuulis
    Kirjattu
    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.”

FlowerGirl

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #246 : 10. Huhtikuuta 2012 klo 14:17 »
  • Tykkää (0)

• Niin. No, tuollaisissa tilanteissa ainakin sitten erottuu hyvin sellaisetkin ystävät, jotka hyväksyy alkoholittomuuden ja onneksi heitäkin on jonkun verran olemassa. :)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #247 : 12. Huhtikuuta 2012 klo 11:32 »

Avaudunpas taas. Kuten uutisista on tullut varmaan useimmille vastaan, perussuomalaisten kansanedustaja James Hirvisaaren avustaja on ehdottanut ulkomaalaisille hihamerkkiä, josta näkisi, mistä maasta he ovat kotoisin. Kuulemma vitsillä, luonnollisesti. Natseiksi leimattujen poliittisten aktiivien luulisi olevan varovaisempia juttujensa kanssa, kun tämmöiset leimaavat heidät suomalaisten enemmistön silmissä yhä enemmän natseiksi – tulee kerta kaikkiaan fiilis, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Tässä vain on sellainen iso paha mutta, että edellä mainittu avustaja (H) on pitkäaikaisen kaverini sisko. Olen itsekin yöpynyt H:n silloisessa asunnossa Joensuussa muutaman yön Ilosaarirockien 2003 ja 2004 aikaan. Noiden vuosien välillä H muuttui jo todella rajusti – ei vielä persuksi, vaan melko tasapainoisesta ihmisestä varsinaiseksi ongelmasekoilijaksi – ja jälkimmäinen visiittini päättyi siihen, että lähdin liftaamaan Tampereelle keskellä yötä, kun en sietänyt H:n asennetta ja meininkiä. Nykyään minun ei tarvitse olla tekemisissä H:n kanssa, mutta ongelma onkin siirtynyt kaveriini, joka luonnollisesti hyväksyy siskonsa oikein hyvin eikä ole viime aikoina ottanut selkeää etäisyyttä tai pesäeroa hänen ajatteluunsa. Viime talvena huomasin hänen perustelevan erästä asiaa aika lailla H:n tavoin. Tämän seurauksena en ole jaksanut pitää yhteyttä kaveriini, joka kylläkin soitti kertaalleen itse minulle ja silloin juttelimme kyllä ihan tavallisesti.

Minua pelottaa tietysti, että kaveruus – jota pitkään kutsuin ystävyydeksikin – häipyy nyt tähän yhteydenpidon vaikeuteen, tai sitten juttelemme enkä malta olla tölväisemättä jotain epämiellyttävää hänen siskostaan, mikä pilaa välimme kivuliaasti. Minua vain niin tympäisee. Kaverini oli vieläpä ennen tosi hippi, ja meillä tapasi olla paljon yhteistä. Nykyään.......... ???
    Kirjattu

Konna

• Vieras
    « Vastaus #248 : 12. Huhtikuuta 2012 klo 18:37 »

^ Aijai. :-\ No joskus osa kavereista väkisinkin muuttuu niin erilaiseen suuntaan, ettei heidän kanssaan enää huvita hengailla. Toisaalta taas usein käy niinkin päin, että ystävystyy jonkun kanssa, kun huomaakin yhtäkkiä kasvavansa samaan suuntaan.

Sori, että puhun kaverisi siskosta näin, mutta tämä H voisi näyttää itse esimerkkiä tuossa hihamerkkijutussaan ja alkaa pitää vaikka hakaristia omassa hihassaan.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #249 : 25. Huhtikuuta 2012 klo 13:09 »

Kirjoitan nyt tänne ketjuun, kun tuo "ulkomaalaistaustaisten jne" -ketju ei enää vastaa tätä tarkoitusta eikä väittelyyn ynnä inttämiseen kiinnosta muutenkaan enää osallistua.

Olen tämän keskipäivän mittaan tullut taas pohdiskelleeksi, mikä ulkomaalaiskysymyksessä saa useat muutoin ihan humaanitkin ihmiset 1) omaksumaan sangen epähumaanin "me vastaan muut" -näkemyksen ja 2) pitämään omaa näkemystään niin ylivertaisen tärkeänä, että sitä julistetaan jopa sellaisissa asiayhteyksissä, joissa ei varmasti saada näkemykselle laajempaa kannatusta. Kun jonkin asian kokee kertakaikkisen tärkeäksi, sitä levitetään missä vain, koska aina voi löytyä joku, jolla alkaa päänupissa raksuttaa. Mutta miksi tällaiseen käyttäytymiseen innostutaan niin yleisesti ulkomaalaiskysymyksen suhteen? Miksei maailmanrauhan, lähimmäisenrakkauden, hyvän yhteiskunnan suhteen? Enintään ihmisoikeus- ja ympäristökysymyksistä jaksetaan vaahdota samanlaisella intensiteetillä.

Ilmeisesti NIMBY-ajattelu ("not in my back yard") on ihmisille niin houkutteleva. Itse en mene siihen lankaan. Totta kai joidenkin asioiden suhteen on olemassa ongelmaryhmiä ja ne korreloivat aika lujaa tietyiltä ongelma-alueilta muuttaneiden ihmisryhmien kanssa – mutta elleivät nuo ihmiset olisi täällä, he olisivat jossain muualla. Sekö olisi sitten parempi? Itse kannan huolta yhtä lailla hollantilaisten, sveitsiläisten ja turkkilaisten kuin suomalaisten seksuaalirauhasta. Ja jos näitä tiettyjä ongelmaihmisiä ei ulkoisteta Hollantiin, Sveitsiin tai Turkkiin, vaan he ovat täällä Suomessa, heidän kanssaan voi soveltaa periaatetta: kaikkien tällä alueella elävien ihmisten seksuaalirauha turvataan mahdollisimman hyvin. Jos seksuaalirikokset Suomessa saadaan vähenemään karkottamatta ketään maasta tai blokkaamatta mitään tilastollisesti erottuvaa ryhmää maamme rajojen ulkopuolelle, potentiaaliset ongelmatyypit eivät raiskaa ketään täällä eivätkä missään muuallakaan. Tämä varmaan on kaikkien mielestä tavoiteltavin vaihtoehto, vai mitä?

Jos ulkomaalaistaustaiset ihmiset integroituvat Suomessa tiettyihin kaikkien yhteisiin pelisääntöihin, jotka ovat tiukat oikeassa paikassa – ts. esim. jos raiskaa, joutuu vankilaan, that's that – voimme olla varmoja, että tulevaisuudessa heistä ei erotu samanlaisia ongelmaryhmiä kuin ehkä nykyisin. Jos korostetaan heidän ulkomaalaisuuttaan tai tiettyä tarkempaa etnistä taustaansa, he tuntevat olonsa ulkopuolisiksi myös yhteisten pelisääntöjen eli lakien suhteen. Sen lopputuloksena ollaan etnisessä sodassa, johon tulevat vedetyiksi mukaan nekin kaikki, joilla ei ole mitään tekemistä seksuaalirikollisuuden tai muiden vastaavien ongelmien kanssa ja jotka kaikkein mieluiten eläisivät vain rauhallisesti rinnakkain. Niin kuin minä.

Mutta vieläkään en ymmärrä, mikä siitä ulkomaalaisasiasta tekee niin huumaavan ja lamaannuttavan jutun. Ei maailma siihen tarttumalla parane.
    « Viimeksi muokattu: 25. Huhtikuuta 2012 klo 13:12 kirjoittanut Colourflower »
    Kirjattu

Konna

• Vieras
    « Vastaus #250 : 25. Huhtikuuta 2012 klo 15:02 »

^ Vastaan tähän jotakin, sillä vaikka puhutkin yleisellä tasolla, niin luulen, että tämä liittyy aika paljon minuun ja kommentteihini.

Totta kai joidenkin asioiden suhteen on olemassa ongelmaryhmiä ja ne korreloivat aika lujaa tietyiltä ongelma-alueilta muuttaneiden ihmisryhmien kanssa
    Tämähän oli jokseenkin se asia, jonka minäkin sanoin. Jos sen toteaminen ei aiheuta sinussa "me vastaan muut"- tai "not in my back yard"-ajattelua, niin miksi se aiheuttaisi sitä muissakaan?

Oletko huomannut, että ulkomaalaiskysymys ei ole huumaava ja lamaannuttava juttu ainoastaan ulkomaalaisvastaisten kiihkoilijoiden mielestä, vaan myös niiden kiihkoilijoiden, joiden mielestä kaikki kulttuurit (paitsi ehkä omamme) ovat yhtä kivoja? Usein, jos tällaiselle henkilölle menee kertomaan tilastollisen faktan, joka näyttää jonkin muun kulttuurin huonossa valossa, niin johan muuttuu ulkomaalaiskysymys huumaavaksi ja ihmeelliseksi.

Vierastan kaikkea kiihkoilua. Tosiasiat olisi voitava myöntää rauhallisesti ja sen jälkeen mietittävä, miten niiden kanssa edetään.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #251 : 26. Huhtikuuta 2012 klo 19:26 »
  • Tykkää (0)

• Lueskelin tuossa vanhempia kommentteja kun en tätä ketjua ole vähään aikaan tsiigannut.

CF, luit ilmeisesti Aamulehden uutisointia siitä, kuinka "jopa kolmasosa raiskaajista on ulkomaalaistaustaisia". Tiesin luettuani tuon artikkelin, että taas nousee maahanmuuttovastaisia kommentteja jopa ihan normaaleinakin pitämiltä tutuilta. Kukaan ei tunnu kiinnittävän huomiota siihen, että kaksi kolmasosaa raiskaajista on suomalaisia, ja todennäköisesti niistä raiskauksista, jotka eivät koskaan tule poliisin tietoon, on suurin osa ihan kotimaista tekoa. Toki ulkomaalaisten raiskaajien nähtävästi suuri määrä on hälyttävä, mutta yhtä hälyttävä on tässä kulttuurissa kasvaneiden ja sen normit varmasti tietävien osuus raiskaajista.

Sitten, pakko heittää taannoiseen kesätyöavautumiseeni ja sen kommentteihin liittyen. Onko työttömänä eläminen yhtään sen hipimpi vaihtoehto kuin töissä käyminen? Jos, niin miksi?
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #252 : 27. Huhtikuuta 2012 klo 11:14 »

^ Tuolla "kylältä kuuluu" -ketjussahan asiasta keskusteltiin. Samoja hyviä pointteja on esitetty sielläkin kuin sinä G nyt.

Tällä hetkellä voisin päästellä pientä avautumista siitäkin tarkemmasta asiasta, etteikö edes tämän hippifoorumin voisi antaa olla sellainen rauhan linnake, jossa ei lietsota kielteisiä fiiliksiä ketään vastaan. Totta kai minullakin on paljon kielteisiä fiiliksiä esim. rasisteja ja Nalle Wahlroosia vastaan, mutta ei niiden käsittely minusta tänne kuulu. Täällä kirjoittaisin, ja lukisin toistenkin kirjoittavan, mieluummin auringosta, hörhöilystä, tomaatintaimista ja Janis Joplinista.

Ai niin ja G, eihän se työttömänä olo sinänsä ole minustakaan hippiä, vaan se ettei ota konservatiivista työpaikkaa vastaan. Kaikenlaisia radikaaleja ja edistyksellisiä töitä on kyllä ihan mielekästä ottaa vastaan ja luoda itselleen.
    Kirjattu

keltainen

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #253 : 30. Huhtikuuta 2012 klo 08:49 »
  • Tykkää (0)

• Alan pikku hiljaa ymmärtää, että elämässäni on todella raskas vaihe ja tarvitsisin järjettömästi tukea ihmisiltä. En vain osaa pyytää sitä, koska minusta tuntuu, että kukaan ei ymmärrä.
    Välillä olen onneni kukkuloilla ja jos joku silloin haluaa kysellä kuulumisiani valmiiksi sääli-ilme kasvoillaan heittäydyn yleensä tunnekylmäksi realistiksi ja sanon asiat ilmeenkään värähtämättä. Perään vielä: "näin se on, ei sille mitään voi, turha surra".
    Kaivan kuoppaa itselleni olemalla näin ristiriitainen ja silti kiukuttelen läheisilleni, koska he eivät näe lävitseni. En halua myöntää, että olen näin heikko. Se on pelottavaa.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #254 : 22. Toukokuuta 2012 klo 23:07 »

Pitäisikö muuten sopia, että pyritään vähentämään sellaista keskusteluun "osallistumista", jossa vain linkitetään video? Ei niitä jaksa katsoa, ja muutenkin olen kiinnostuneempi keskustelijoiden omista mielipiteistä kuin joidenkin äijien tai ämmien puheista siellä jossain joskus.
    Kirjattu