Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 24

Konna

• Vieras
Vs: Avautumista
« Vastaus #345 : 08. Tammikuuta 2013 klo 10:29 »

Eikä olisi kiva jos Suomesta olisi tullut osa Neuvostoimperiumia, etenkään Stalinin aikana...

Vielä vähemmän kivaa on, että tuon välttämiseksi toimittiin väkivaltaisesti ja vihaa lietsoen sen sijaan, että olisi levitetty rakkautta ja myötätuntoa. Esimerkiksi sodan aiheuttamat mielenterveysongelmat näkyvät vielä meidänkin sukupolvessamme - kaikesta muusta henkisestä pahoinvoinnista ja regressiosta puhumattakaan. Mutta kaikki menee miten menee, kehitymme pikkuhiljaa. :)

"Parempi kokea vääryyttä, kuin tehdä sitä", Sokrates
« Viimeksi muokattu: 08. Tammikuuta 2013 klo 16:30 kirjoittanut Konna »
Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #346 : 08. Tammikuuta 2013 klo 15:49 »
  • Tykkää (0)

• Tarkoitin että asevelvollisuus pitäisi lakkauttaa. Lasken sen orjuudeksi. Ei ole kiva että ihmisiä viedään armeijaan, ja jos ei mene, joutuu vankilaan. Kun sota tullee, on pakko sotia. Olisiko vapaaehtoinen armeija tässä maassa mahdollista, jossa on vain 5,3 miljoonaa ihmistä? palkka-armeija on liian kallis.
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #347 : 08. Tammikuuta 2013 klo 16:03 »
  • Tykkää (0)

• Se on ihan sama mikä puolustusmuoto meillä on. Jos sota syttyy niin turpiin tulee alta aikayksikön. Toki olen aseita vastaan ja armeijassa itsenäisestä nuoresta miehestä tehdään koneiston osa.
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #348 : 08. Tammikuuta 2013 klo 18:50 »

armeijassa itsenäisestä nuoresta miehestä tehdään koneiston osa.

Saatan olla kirjoittanut tästä aiemminkin, mutta asiasta on tosiaan kokemusta. Koko silloinen lähipiirini muuttui ihan yhtenä miehenä, kun asepalvelukset suoritettiin. Minä luonnollisesti en suorittanut ja olen siksi kertomassa asiasta täällä hippifoorumilla. :)
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #349 : 08. Tammikuuta 2013 klo 20:00 »
  • Tykkää (0)

• Tarkoitin että asevelvollisuus pitäisi lakkauttaa. Lasken sen orjuudeksi. Ei ole kiva että ihmisiä viedään armeijaan, ja jos ei mene, joutuu vankilaan. Kun sota tullee, on pakko sotia. Olisiko vapaaehtoinen armeija tässä maassa mahdollista, jossa on vain 5,3 miljoonaa ihmistä? palkka-armeija on liian kallis.

Mutta tossa on se yksi pulma että sotilaat pitää kouluttaa ennen kuin ne laitetaan taisteluihin. En oikein usko että vapaaehtoisuus toimisi, kuitenkin aika harvaa oikeasti kiinnostaa mennä rauhan aikana armeijaan.

Ikävä kyllä, mutta nykyisessä Suomessa asevelvollisuus vaan nyt on pakollinen asia itsenäisyyden säilyttämisen vuoksi. En vaan itse pysty näkemään muuta vaihtoehtoa sille, ainakaan niin kauan kuin geopoliittinen tilanne on mikä on...  Kun Venäjälläkin voi asiat muuttua nopeastikin.

Itse sain armeijasta vapautuksen, mistä olen todella iloinen. Aika tylsää hommaa, ainakin sen perusteella mitä olen kavereilta kuullut.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #350 : 08. Tammikuuta 2013 klo 20:38 »

Ikävä kyllä, mutta nykyisessä Suomessa asevelvollisuus vaan nyt on pakollinen asia itsenäisyyden säilyttämisen vuoksi. En vaan itse pysty näkemään muuta vaihtoehtoa sille, ainakaan niin kauan kuin geopoliittinen tilanne on mikä on...  Kun Venäjälläkin voi asiat muuttua nopeastikin.

Anteeksi jo etukäteen tämä naurettava, pateettinen ja omahyväinen saarna, mutta menköön:

Kun fiksu parikymppinen kirjoittelee, hänestä voi joskus tulla vaikutelma, että hän ymmärtää asioita paljon paremmin kuin me kolmi-nelikymppiset tai meitä vanhemmat. Sitten, yhtäkkiä, tuleekin töks.

Olen kirjoittanut moniaalla – tälläkin foorumilla – esimerkiksi suomalaisesta mediatotalitarismista, jonka ansiosta ihmiset saavat kuulla vain yksipuolista totuutta, vaikka se tehdään näyttämään objektiiviselta ja/tai monipuoliselta totuudelta. Näitä yksipuolisia totuuksia toistelevat sitten pintapuoliset kommentaattorit ympäri sosiaalista mediaa. Kouluopetus taas on kouluopetusta, ja itse maantiedettä opiskelleena olen muun muassa saanut vihiä, että historiaa ja maantietoa pidetään yleisesti "kansallisina" kouluaineina: ne ovat isänmaallisuuskasvatuksen välineitä. Poliitikot puolestaan yleensä tekevät politiikkaa, se siitä.

Kiitän nykyistä ikääni ja tähänastisen elämäni sisältöä siitä, että silmiini on osunut ihan oikeasti monenlaista informaatiota. Sen pohjalta olen oppinut muodostamaan asioista näkemyksiä, jotka eivät millään lailla mukaile tämän nykyisen kökköyhteiskunnan valtavirtaa. Moni keski-ikäinen ei tajua asioista höykäsen pölähtämää ja toistelee valtamedian näkemyksiä vielä totaalisemmin kuin nuoret aikuiset somessa, mutta heistä saattaa yllättäen keskusteltaessa löytyä viittauksia johonkin ihan muuhun ajattelutapaan kuin mitä kaikkialla nykyisin meille tuputetaan. EU-Suomesta löytyykin YYA-Suomen ideoita, Afganistanin sotaan sekaantuneesta Suomesta puolueettoman Suomen ideoita, kapitalisti-Suomesta sekatalous-Suomen ideoita, rikkaiden ja köyhien Suomesta tasa-arvoisen Suomen ideoita, kokoomus-Suomesta punamulta-Suomen ideoita. Ne ilmentävät piilevää viisautta, jota nykyinen yksisilmäisyys ei ole kyennyt hävittämään.

Mitä enemmän ihminen hyödyntää eri aikojen, paikkojen ja sosiaalisten kerrostumien oivalluksia, sitä enemmän hän oikeasti alkaa ymmärtää asioista riittävästi voidakseen luoda kokonaispäteviä näkemyksiä.

* * *

Niin. Usean asiantuntijan mielestä Suomi on nykyisin vähemmän itsenäinen kuin ollessaan kytkettynä tsaarien Venäjään. Suomen geopoliittinen tilanne taas on ja pysyy: meillä on suurvalta naapurissa. Putinin Venäjä ei puolestaan ole yhtään sen kauheampi vaihtoehto suurvallaksi kuin edes Obaman USA. Hatut ja myssyt, Paasikiven–Kekkosen linja, Johan Bäckman ja minä. Puhumattakaan kansainvälisestä aseistariisunnasta, joka alkaa Suomesta.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #351 : 08. Tammikuuta 2013 klo 21:09 »
  • Tykkää (0)

• Niin. Usean asiantuntijan mielestä Suomi on nykyisin vähemmän itsenäinen kuin ollessaan kytkettynä tsaarien Venäjään. Suomen geopoliittinen tilanne taas on ja pysyy: meillä on suurvalta naapurissa. Putinin Venäjä ei puolestaan ole yhtään sen kauheampi vaihtoehto suurvallaksi kuin edes Obaman USA. Hatut ja myssyt, Paasikiven–Kekkosen linja, Johan Bäckman ja minä. Puhumattakaan kansainvälisestä aseistariisunnasta, joka alkaa Suomesta.

Mietin kyllä itsekin jo tota Suomen nykyisen itsenäisyyden määrää. Taloudellisestihan Suomi on nykyään vähemmän itsenäinen kuin 1800-luvun loppupuoliskolla. Lainsäädäntövaltakin on kaikonnut ainakin osaksi Brysseliin. Itsenäisyyden määrä vaihtelee ja pienen maan on väkisinkin pakko totella isompia. Persut vaikuttavat olevan nykyään sitä mieltä että Suomella on jokin mahdollisuus toimia piittaamatta lainkaan muista (suuremmista ja vahvemmista) valtioista.

En minä ole huolissani Putinista vaan siitä kuka häntä seuraa Venäjän johtajana! Venäjällä on esimerkiksi hyvin vahva nationalistinen äärioikeisto, joka valtaan noustuaan voisi tehdä jotain hyvin järjetöntä. Se ettei Venäjällä järjestetä nykyään vapaita ja rehellisiä vaaleja, on ehkä jossain mielessä hyväkin asia. Länsimaiden median uutisoinnissa harvoin näytetään sitä suurta osaa Venäjän oppositiosta joka ei kannata demokratiaa tai ihmisoikeuksia.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

metsähiiri

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #352 : 18. Maaliskuuta 2013 klo 11:43 »
  • Tykkää (0)

• On se ihanaa, kun oma äiti on sitten niin mukava... Nyt paasauksen aihe on, että minun tarvitsisi mennä laittamaan piuhat poikki, ettei vaan tule lapsia...
    Olen siis 28 vuotias, itseni elättävä ja kodistani ja itsestäni huolehtiva aikuinen ihminen. Olen kaikin puolin perusterve. Olen asunut omillani ainakin 13 vuotta. Yksi n. 10 vuotias erityislapsi minulla on, joka tilastaan johtuen asuu muualla. En ole missään kohtaa maininnut, että lisää lapsia haluaisin, naimisiin tosin olisi tarkoitus mennä. (tulipa hullu sanajärjestys, mutta olkoon, prkl)

Mietityttää, että mitä se mahtaa kylillä musta puhua?
    (ja taustaksi tietoa, että hänen mielestään lapset ovat helvettiä ja sellaiset tekevät elämästä helvettiä. Hän on kuitenkin tehnyt neljä lasta.)

Kyllä niin nyppii, että mistä tällaisia tulee!?
    Kirjattu
    “Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #353 : 18. Maaliskuuta 2013 klo 12:15 »

(ja taustaksi tietoa, että hänen mielestään lapset ovat helvettiä ja sellaiset tekevät elämästä helvettiä. Hän on kuitenkin tehnyt neljä lasta.)

Uh. Olen törmännyt tällaiseen ennenkin. Missä vaiheessa ihmiset oppivat, että omista virheistään ei kuulu kantaa loputtomasti katkeruutta ja siirtää sitä katkeruutta epätoivon vimmalla toisiin ihmisiin?
    Kirjattu

aurakas

• Vieras
    « Vastaus #354 : 18. Maaliskuuta 2013 klo 16:46 »

poisto  :blank:
    « Viimeksi muokattu: 20. Kesäkuuta 2014 klo 19:51 kirjoittanut aurakas »
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #355 : 19. Maaliskuuta 2013 klo 12:12 »
  • Tykkää (0)

• Uh. Olen törmännyt tällaiseen ennenkin. Missä vaiheessa ihmiset oppivat, että omista virheistään ei kuulu kantaa loputtomasti katkeruutta ja siirtää sitä katkeruutta epätoivon vimmalla toisiin ihmisiin?

Siinäpä se. Tämä sukupolvien yli jatkuva asenteiden ja pelkojen siirtäminen on kamalaa. Vaikka pääasiassa onkin tietämättömyydestä kumpuavaa. Onneksi voimme valita toisin: "Se loppuu minuun, en siirrä eteenpäin". Työtä ja käsittelyä, käsittelyä ja työtä se vaatii, mutta palkitsee lopulta.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #356 : 19. Maaliskuuta 2013 klo 12:34 »

^ Hyvin sanottu, ei lisättävää. :peukku

PS. Hih, meillä on tämän kirjoitushetkellä tasan yhtä monta viestiä foorumilla. :)
    « Viimeksi muokattu: 19. Maaliskuuta 2013 klo 12:37 kirjoittanut Colourflower »
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #357 : 19. Maaliskuuta 2013 klo 13:45 »
  • Tykkää (0)

• Positiivista avautumista! Tahdon2013 -kampanjan kansalaisaloite tuli keskiyöllä mahdolliseksi allekirjoittaa ja nyt jo 45000 allekirjoitusta. Ihanaa!  :sydamia
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #358 : 19. Maaliskuuta 2013 klo 14:39 »
  • Tykkää (0)

• Nyt kyllä ärsyttää duuni ta siis työHARJOITTELU... mulle annetaan koko ajan jotain hommia joista en tiedä mitään. Sitten moititaan kun en tee niitä oikein. Ohjeistus on epäselvää tai puuttuvaa, eikä kysymyksiin edes vastailla... voi v*ttu sentään  >:(
    Kirjattu

Havina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Syväekologiaa ja parempaa elämää
    « Vastaus #359 : 05. Huhtikuuta 2013 klo 23:48 »
  • Tykkää (0)

• Tilillä laskujen ja vuokran jälkeen huimat 5,23 euroa...  :o  Tuolla pitäisi pärjätä 25.4. saakka, jolloin saan seuraavan tilin. Kiitti vaan ns. vitusti.  ;D  No, onneksi voi käydä dyykkaamassa ruokaa ja vanhemmilta voi lainata rahaa, jotta pärjää siihen saakka...
    Kirjattu