hmm, mä olen kans käyttäytynyt kuin hirviö (toki tää on semmonne suhteellinen käsite, että en tiiä mitä tarkoittaa kellekin subjektiivisesti, oon aika herkkä arvostelemaan itseäni), ilman alkoholia ja ilman mitään päihteitä, joten mulla ei ole mitään tuommost syytä käytökselle, paitsi väsymys ja stressi, ehkä on kyse addiktiosta. Ehkä on kyse kontrollin tarpeesta ja siitä että odottaa toisilta suhtees itseensä jotain, ja sitten pettyy. Must tuntuu että mä olen läheisriippuvainen, ja se ei toimi, yksinkertaisesti.
Tavallaan olen silti enemmän kuin onnekas, koska mulla on edelleen avopuoliso, jonka kanssa on hyvä olla ja vakaa elämä, mutta sen lisäks oon hakenut huomiota muualta. Tavallaan jokin nettikirjoittaminenkin voi muuttua addiktioksi, jos ei tajua käytöstään... on kokemusta.
Yks juttu jota ei välttämättä kannata sanoa netissä tai ihmiselle jota ei tunne, tai muutenkaan, mutta sanompa silti. Viime keväänä oli hetken aikaa ryhmä facebookissa joka liittyi kansalaisaloitteeseen kannabiksen käytön rangaistavudesta luopumisesta. Siellä ihmiset kertoivat tarinoitaan ja perusteitaan ja yks tyyppi oli aika vakuuttava. Hän kertoi syyksi päihderiippuvuuden ja sen että pilvi on pehmeempi hänen kohdallaan, tietyl tavalla ns. vaarattomampi. Päihderiippuvuus oli hänellä ihan perinnöllinen, eli henkilön isä oli alkoholisti, mutta alkoholi teki tän ihmisen aggressiiviseksi ja sen takia hän käyttää pilveä ja avoimesti. En suosittele oikeesti vaihtamaan addiktiota toiseen ja jokainen on aina vastuussa käytöksestään ja elämänsä hallinnasta, mutta oikeesti olis hyvä saada keskustelua aikaan, että voisko pilvi tms. oikeesti olla joskus jopa apu haitallisemman päihteen sijalle tai portiksi pois koko touhulle kun saa kenties perspektiiviä. Kuitenkin käyttö ja vaikutukset ovat yksilölliset, ! enkä tiedä että miten paljon haitallisempi pilvi mahdollisesti voi olla pitkällä aikavälillä aivoille ja ajattelulle jne.. (? tai että onko) Mutta joo, jokainen on vastuussa valinnoistaan, minäkin jopa, ja ne valinnat ja seuraukset kyllä kertovat milloin meni pieleen.
Omaan käytökseen saa kiinnittää huomiota ja elämän suuntaa saa vaihtaa ja joskus muutokset voivat tosiaan vaikuttaa myös lähipiiriin tai siihen kenen kanssa vielä on tekemistä. Vaan, en mä tiedä, mä olen niin pois jo kaikest sosiaalisesta meiningistä. Kuulostaa ikävältä, jos tuntuu ettei voi laajentaa omaa elämää, joka on ehkä ajan saatossa löytynyt, vahvistunut, kasvanut tai syventynyt, tai jos ei löydy ihmisiä jakamaan asioita jotka merkitsevät. Mut onhan meil kaikilla tää netti, jotka löytävät ja ehkä niist urautuneist rooleistaankin voi joskus tehä poikkeuksia.
///tjuuh, ehkä taas huolimaton kirjoitus, heräsin keskel yötä painajaiseen ja päätin tehdä jälkikirjoituksen, + tajusin jotain taas manipuloinnista ja siitä miten ajattelu...jostain syystä. hyvää yötä maailma.