Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 31

maailmasen

• Vieras
Vs: Avautumista
« Vastaus #450 : 17. Elokuuta 2013 klo 12:38 »

Hei, niasiini ja C-vitamiini, isot isot annokset, voi auttaa mutsias saamaan pään kuntoon. Ja etsi dokkari Feed your head, on löytynyt useammankin kerran jostai torrenttina. Tosi tärkeä dokkari, joka olis kaikkien hyvä nähdä, etenkin jos on pään kanssa ongelmia tai läheinen kärsii.

+ esim gluteiiniton ruokavalio, ei sokeria, liikuntaa, hyviä myötätuntoisia ihmissuhteita tukemaan tervettä elämää, hitto kun mielenterveydenhoito olis ajan tasalla.

edit. kirjoitusvirhe. Feed your head.
« Viimeksi muokattu: 17. Elokuuta 2013 klo 12:47 kirjoittanut maailmasen »
Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
  • Dianthus deltoides
« Vastaus #451 : 17. Elokuuta 2013 klo 16:56 »
  • Tykkää (0)

• ^Täytyypä etsiä tuo dokkari kehiin :).
    Äitini kohdalla terveellisempi ruokavalio (esim oleellisesti vähemmän sokeria ja pois valkoiset jauhomöfföt, ehkä myös kaffe&tupakka) ja enempi liikuntaa olisi kyllä hyvä ja tarpeellista. Mutta en usko että ne yksinään riittäisivät. Ajattelen asiaa vähän siihen tyyliin et se tarvii pään ojennuksessa pysymiseen jonkinlaista lääkitystä samaan tapaan kuin diabeetikko insuliinia. Silloinkin terveelliset ja fiksut elämäntavat auttavat ja tukevat, saattavat vähentää tarvittavan insuliinin määrää, mutteivat yksinään riitä. Ei vaan oo se oikian lääkityksen löytäminen yhtä yksinkertaista kuin sopivan insuliinimäärän etsiminen :(. Vuosia, vuosia takaperin itseasiassa vanhempani elelivät orjallisesti atkins-ruokavaliota noudattaen ja kiskoivat juurikin niasiinia, mut en kyl sanois et oisi auttanut yhtään (tai en mä ainakin huomannut :)). Tosin lihaa ja rasvaa meni sit iha hirveät määrät, samoin röökiä, tupakkaa ja alkkohoolia eli ehkä siinä ei sit c- ja b3-vitamiinit pääse ihan oikeuksiinsa.
    Kirjattu

maailmasen

• Vieras
    « Vastaus #452 : 17. Elokuuta 2013 klo 18:07 »

ok, no ite oon just saanut mm. raskausdiabeteksen aiheuttamat oireet nujerrettua todella tarkalla dieetillä, ravitsemuksella ja liikunnalla, mutta ymmärrän että eri ihmisillä on erilaiset tilanteet. Mulle insuliinikaan ei kävisi vegaanin elämän vuoksi. Eli näin, mä olin kesän ilman C:tä ja niasiinia, ja nyt kun oon palannut niihin, niin yksinkertaisesti päivät ovat huomattavasti parempia, ajatukset ja tunteet paremmassa hallussa ja omat mahdollisuudet taas auki. Nää pienet jutut vaikuttavat aivan totaalisesti itseeni, mut joo, mulla "päihde" on kuuma kaakao makeutettuna stevialla ja ksylitolilla, eli mun tilanne on varmasti eri kuin monilla. Etenkin koska mä olen säätänyt tätä terveellisyyttä jo vuosia ja nyt viel päässyt aiemman elämän taakasta vähitellen semmoseen hyvään järjestykseen  ^-^ mut joka tapaukses se dokkari on loistava ja tärkeä ja mä toivoisin että mielenterveys ottais vähän kanssa enemmän huomioon ihmistä ja niit henkilökohtaisia pelkoja ja toiveita, ihan tosissaan. Mun käsittääkseni vainoharhailu voi olla oiretta siitä, että esim. aivokapasiteetti ei riitä vastaamaan ympäristön haasteisiin ja se ahdistaa. Mm. alkoholi sen vuoksi avisolujen tuhoamisellaan kuulostaa muhun ainoastaan huonolta kumppanilta. Itelle ei käy edes aggressiiviset paskat tv-ohjelmat, toisaalt on siistii olla näin herkkä, kun ei jää mahdollisuutta hukata aikaansa totaaliseen paskaan :D, mut mä uskon myös että terveydentila vaikuttaa sekä kriittisyyteen muteen, että myös itsekritiikkiin, joten helppo suositella oman elämän tuunaamista jokaselle jos ongelmia piilee :)

Jokatapaukses paljon halauksia, sympatiaa ja voimia sulle Ketoneilikka <3 sun tärkein tehtävä on keskittyä itseesi.
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #453 : 18. Elokuuta 2013 klo 14:16 »

C-vitamiinin puute on ihan omaa syytä jos ei jaksa käydä metsässä mustikassa. Tosin jos ei käytä pakastinta, se on vähän vaikea säilöä niitä.

edit: Toisaalta, jos käyttää tietokonetta, miksei käyttäisi pakastinta?
    « Viimeksi muokattu: 18. Elokuuta 2013 klo 14:18 kirjoittanut Ksri »
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #454 : 18. Elokuuta 2013 klo 15:54 »

Komppaan kyllä ketoneilikkaa, että kyllä "oikeitakin" mielisairauksia on. Olen itekin lähiomainen. Toki olis hyvä ensin esim nuorilla kokeilla lääkkeettömiä hoitoja, mutta se syö resursseja ja on kalliimpaa kuin reseptien kirjoittaminen. Aloitettas lääkitys vasta perustellusti ja riittävän aikuisena, osa selvästi hyötyy lääkkeistä. Kaksisuuntainen mielialahäiriöinenkin on painajainen perheessä ilman lääkitystä. Ja on kai ihan aivoja kuvantamalla löydetty eroja vaikka terveen ja skitsofreenikon aivoista. Ja vankilapsykiatri Hannu Lauerma on muistaakseni jossain sanonut, että suomessa on aika "sairas" geeniperimäkin, kun  tänne Euroopan laitamille on päätynyt Keski-Euroopasta ym kyläyhteisöihin sopeutumattomia esi-isiämme, jotka sieltä on karkoitettu. Ovat sitten hakeutuneet tänne esim turkismetsästäjiksi.

Originelli ja persoonallinen on hyväkin olla ja ravistella luutuneita käsityksiä maailmassa ja luoda osaltaan uutta, mutta kyllä paljon kärsitäänkin perheissä, joissa on todellinen mielisairaus. Lapselle siinä on vaikea luoda turvallista kasvuympäristöä, jos vanhemman mielialat vaihtelee rajusti ja koko ajan on joku tilanne päällä. Sairaus sanelee arjen ja koko elämän puitteet. Lapsen tarpeet jää syrjään, kun sairas impulsseineen vie koko perheen ajan ja voimavarat. Uskon kyllä geeneihinkin.. ei voi olla sattumaa, että mun suvussa on aika lähipiirissä 7 sairasta. Ehkä toki niinkin, että jos on sairaita ympärillä, on vaikea kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi terveemmänkään lapsen. En usko että erilaiset ajatukset tai elämänkatsomukset mitenkään haitaksi on, jos pystytään kuitenkin luomaan perusturvallisuus ja jatkuvuus elämään...

Terveet elämäntavat on kyllä tärkeät kaikille. Tasapainossa ravintoa, lepoa ja aktiviteettia. Itellä kans auttaa tässä info ja uutistulvassa median ja puhelimen käytön rajaaminen.  :)
    Kirjattu

maailmasen

• Vieras
    « Vastaus #455 : 18. Elokuuta 2013 klo 18:23 »

Hei, pieni tähdennys, puhuin ihan lääkinnällisestä C-vitamiini annostuksesta, joka siis otettaisiin ihan tavallisen C-pitoisen ruokavalion päälle. Kyseessä on ihan todellinen ortomolekulaarinen hoitomuoto, mm. skitsofreniaan.

Joskus on myös häilyvää kuka tulehtuneissa perhesuhteissa on lopulta sairas, joten mm. siksi on musta tärkeää että ihminen itse otetaan aina ensimmäisenä huomioon. Olosuhteiden ja ympäristön vaihdos voi olla joskus ratkaisu, mutta on toki tilanteita joihin esim. mulla ei ole sanottavaa, siis muiden ihmisten ja elämien asioita.

Kunhan nyt vain totean että suhtaudun skeptisesti lääkkeisiin joiden ajatus on blokata aivoja, turruttaa, tai tuhota, tyhmentää tai riistää persoonallisia piirteitä, eli siksi esim. ravinnebuustaus on mun mielest älykäs keino vaikuttaa ihmisen oman elämän hallinnan mahdollisuuksiin. Ja totean myös että hoito-olosuhteet ovat usein kusiset, olen nähnyt mun ystäviä kohdeltavan äärimmäisen väärin, ja kokenut tosi uskomatonta "hulluutta" ns. hoitotahon puolelta. Laitoksissa on monia ongelmia, jotka valitettavasti jäävät päivänvalon koskemattomiin.

Ei muuta kuin tsemppiä jokaiselle polulleen, ite keskityn nytten kans omaan elämään ensisijaisesti, opiskeluun, itseen ja avopuolisoon, niin että saan joskus meille pysyvän toimeentulon ja jonkinlaisen taloudellisen rauhan.
    Kirjattu

maailmasen

• Vieras
    « Vastaus #456 : 04. Syyskuuta 2013 klo 20:59 »

must muutos ja sopeutuminen on yksii rankimmista asioista. ihan vitusta taistella, jos samassa hetkessä voi luoda myös tasapainoa siit tilanteesta, keskitietä,,, tai siis siit tasapainosta ja hyväksymisestä on mahdollista ehkä jotenkin nähdä niiden tuulimyllyjen ja niien husimiseen rajaantuneen maailman rajalla avautuvia maisemia. Totta kai sellai johonkin ajatukseen tarttuminen ja siinä keijuminen voi pitää paikoillaan ja vaikuttaa semmoselt laihalta läpinäkyvältä aneemiselta luovuttamiselta, ehkä se on niin, mut ehkä ne suuret taistelut pitää käydäkin ensin siin omassa itsessä..sitä sun tätä tajua.

kävin tänään ultras, mä olen taistellut tätä lasta ja sen pitämistä vastaan todella paljon, mut tänään se vain oli siellä ja eli siellä ja liikkui ja hänellä oli piirteet, kädet, jalat, kasvot. mua ihan totta pelottaa. Toivoin että ois ollut tyttö, koska se ei ehkä ois niin tuntunut tavallaan isältään, mut se on aika kaunis poika, ja ehkä hyvä näin. Mun on ollut tosi vaikea hyväksyä tilannetta, olen miettinyt että oisko ollut oikeudenmukaisempaa lopettaa raskaus, että mitä tää on, mitä kaikki merkitsee, mut ajatuksia oli, niitä tuli ja meni, niit oli ihan helvetin ääristä, ja niin paljon, erilaisia, ettei voinut päättää, ei voinut ajatella.
    Kirjattu

Konna

• Vieras
    « Vastaus #457 : 05. Syyskuuta 2013 klo 07:34 »

Erakkorapu: loistava meininki. :D Luopuako vaiko taistella vastaan? On siinäkin vaihtoehdot... Luovun tästä keskustelusta heti alkuunsa ja taistelen itseni ylös ja liikkeelle. Loistava meininki!
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #458 : 06. Syyskuuta 2013 klo 08:43 »
  • Tykkää (0)

• ^^^jotenkin tekis vaan mieli halata erakkorapua, silittää päätä ja sanoa et voi sinnuu pientä, piikit on ihan pystyssä ja kaikille oot vihainen kaikesta<3.
    Eikö tuo oo kauhean raskas ja karu tapa katsella maailmaa, olla kaikesta kiukkuinen kun ois joku pakottanut istumaan kusiaispesässä liian kauan? Mä vähän mietin et voisikohan se olla niin että kun ihminen lähtee pois siitä kusiaispesästä (oli se sitten ite luotu tai jonku universaalin paskageneraattorin heittelemää) niin ei se ole luovuttamista tai toisen posken kääntämistä vaan kykyä hyväksyä realiteetit ja valita itselleen uusi suunta tai paikka?

^^maailmasen, kauheasti halauksia ja jaksamista. Hyvin vaikea tilanne sinulla, en varmaan pysty edes täysin käsittämäänkään mitä kaikkea tuossa kohtaa pyörii ja vyöryy mielessä.  Nuo on kuitenkin ihan hirmuisen ison tason juttuja, sinun ja mahdollisesti yhden pienen ihmisen koko elämää koskevia - mä luulen et mun päässä varmaan vaan suhisi tuossa kohtaa :/.
    Toivottavasti saat (ja uskallat hakea) apuja ulkopuolisilta tahoilta jos pienen ihmisen kanssa päädyt aloittamaan yhteisen arjen; vauva-aika kun voi olla todella rankkaa ihan vaikka ois ollut miten suunniteltu raskaus jne.

...Pää vähän pyörällä täällä. Äitini vein pari viikkoa takaperin sairaalaan, onneksi lähti mukaani kiltisti, oli itsekin sitä mieltä et ei oo kiva olla kun kaikki kännyköistä ja pankkiautomaateista alkaen ovat salaliitossa häntä vastaan... vaihtoivat sille lääkkeet ja kuulostaa siltä et tasapaino alkaisi taas löytyä. Tyttärelle varmistui diagnoosi, kummalla tavalla yhtä aikaa vaikea pala (koska tila on pysyvä) mut toisaalta selittää paljon (no kaiken  :)) ja saadaan paljon tukea ja apua arjesta selviämiseen eli kaikenlaista on kuitenkin tehtävissä. Jotenkin pisteenä i:n päällä läppäristäni hajosi kovalevy (no ei olisi ehkä kannattanut nimetä Ken Saro-Wiwan mukaan, heh), back-uppeja on osasta kamaa muttei suinkaan kaikesta, mulla on todella vähän duuniprojekteja mut tietenkin siellä paloi yksi keskeneräinen juttu, asiakas oottaa herne neneässä eikä mulla oo ees mistä alkaa sitä kasaamaan uudestaan. Siihen rojektiin ois tarvittu todella pienet korjaukset, eh.
    En koe, että suoranaisesti oisin luovuttanut näiden edessä, enemmänkin tosiaan hyväksynyt et shit happened, koetan saada asiat takasin järjestykseen ja samalla antaa itselleni anteeksi ne päivät ja hetket kun on ollut voimaton ja penseä olo. Sellai "this too shall pass" on minusta päinvastoin aika lohdullinen ajatus, onneksi useimmat shitit elämässä ovat kuitenin väliaikaisia ja menevät ohi, vaikka sit tuntuisikin aika pahalta niin tietää et jossain vaiheessa tilanne on hyvä. Suuruusluokat vaan vaihtelee, esim tuo et  hajos läppäri, no kurjaa ja ikävää jne mut eipä kukaan kuollut, ei ollut kipua eikä tarvinnut miettiä jonkun elämän päättämisestä tai vastaanottamisesta niinku maailmasen. Tyttäreni ja sen ongelmien kanssa on puolestaan painittu jo vuosia, eipä se diagnoosi tässä vaiheessa tee enää muuta kuin selitä.
    Kirjattu

maailmasen

• Vieras
    « Vastaus #459 : 06. Syyskuuta 2013 klo 08:59 »

kiitos Ketoneilikka ja ihanaa että sulla on asiat järjestynyt toivomaasi suuntaan.

Pitää mainita että on ollut huomattavasti tasapainosempaa ja valoisempaa nytten kun sain suunnan siihen miten elän tässä eteenpäin. Vielä on ikäviä ihmissuhteita, jotka nostavat semmoista varjoa tilanteeseen, mutta myös paljon rakkaita ja valoisia ihmisiä ja ystäviä, jotka puhaltavat niitä varjoja pois, joten asiat ovat hyvin, enkä mä ole oikeastaan epäillyt ettenkö jaksaisi, kunhan sain jonkin varmuuden tai olotilan, että kuljen ja elämä kantaa.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #460 : 19. Syyskuuta 2013 klo 20:26 »
  • Tykkää (0)

• Miten jotkut ei ymmärrä sitä että ilmastonmuutoksen ja lajien joukkosukupuuton vuoksi ollaan menossa kohti todella kurjaa tulevaisuutta, kaikkien kannalta? Eikä ole enää paljoa aikaa muuttaa asioita, kohta alkaa romahdus. On naurettavaa kuinka kaikesta huolimatta niin monet keskittyy vain joihinkin helvetin pikkuasioihin kuten uusiin puhelimiin, urheilukisoihin tai niuhottaa jostain yksittäisistä laeista... Miten porukka ei tajua kuinka tässä on kohta helvetti irti jos ei tehdä radikaalia muutosta? Joskus uutisten katsominen on sitten hiton raivostuttavaa!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #461 : 20. Syyskuuta 2013 klo 10:34 »
  • Tykkää (0)

• Miten jotkut ei ymmärrä sitä että ilmastonmuutoksen ja lajien joukkosukupuuton vuoksi ollaan menossa kohti todella kurjaa tulevaisuutta, kaikkien kannalta? Eikä ole enää paljoa aikaa muuttaa asioita, kohta alkaa romahdus. On naurettavaa kuinka kaikesta huolimatta niin monet keskittyy vain joihinkin helvetin pikkuasioihin kuten uusiin puhelimiin, urheilukisoihin tai niuhottaa jostain yksittäisistä laeista... Miten porukka ei tajua kuinka tässä on kohta helvetti irti jos ei tehdä radikaalia muutosta? Joskus uutisten katsominen on sitten hiton raivostuttavaa!

Näinpä. Samaa kelannu...
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Ihminen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #462 : 21. Lokakuuta 2013 klo 21:24 »
  • Tykkää (0)

• Johnny, no aijaa! Tuntuu että jokaisella on käytävänään oma helvettinsä ensin läpi ja opittava elämään tässä ja nyt. Min oon miettiny ku oon kans aika nuari, että millanenha tää pallo on jonku parinkymmenen vuoden päästä. Onko sitä ennen tapahtunut se suuri muutos tässä kaikessa. Se kuuluisa mielenrauha ja rakkaus.
    Kirjattu
    Kyseenalaista kaikki, myös tämä.

melan-collie

• Vieras
    « Vastaus #463 : 21. Lokakuuta 2013 klo 22:26 »

Miten jotkut ei ymmärrä sitä että ilmastonmuutoksen ja lajien joukkosukupuuton vuoksi ollaan menossa kohti todella kurjaa tulevaisuutta, kaikkien kannalta? Eikä ole enää paljoa aikaa muuttaa asioita, kohta alkaa romahdus.

Ilmastonmuutosta tai lajien joukkosukupuuttoa ei ole tapahtumassa. Sen tähden on turha tuskailla kuinka kaikki eivät ymmärrä sitä.
    Eilisen kurja tulevaisuus on tänään. 99% ihmisistä on tänään orjatyövoimaa, joka kuluttaa resursseja ja tuottaa hyödykkeitä joiden arvo on lähinnä sosiaalinen ja jotka jaetaan varallisuuden perusteella ahkerimpien ja menestyneimpien orjien kesken. Samalla pieni omistava luokka, eliitti suhtautuu tähän työvoimaan työvoimana ja biomassana, jonka ihmisarvon lähteenä ei koskaan ole ihmisyys vaan vähenevässä määrin kansalaisuus ja enenevässä määrin suoraan varallisuuteen verrannollinen sosiaalinen arvo.
    Ihmisarvon lähteenä ei ole mikään poliittinen instituutio tai valtiollinen taho vaan ihmisten ja yhteisöjen kieroonkasvanut arvomaailma, jossa tämän uuden puhelimen omistaminen tai tuolle ulkomaanmatkalle lähteminen on muodostunut siksi initaatioksi jolla kuulutaan huomioonotettavien heimoon.
    Kosovon jälkeen oli hyvin selvää että tämänpäivän vallankumoukset ovat suurimmaksi osaksi cia:n liiketoimintaa. Samalla kun vastarinta on kokonaan kaupallistettu, se on halattu hengiltä ja voidaan sinänsä sisällyttää kapitalistiseen järjestelmään. Ne muodostavat sen poikkeustilan jolla turvallisuuspoliittiset päätökset oikeutetaan. Joiden ansiosta poliittiset linjaukset ovat taloudellisten pakkojen sanelemia. Ilmastopolitiikassa tästä ovat esimerkkeinä kolmannen maailman yksityistäminen ja ydinvoiman uusi tuleminen. Nyt vihreä ministeri on juurtunut hallitukseen silloin kun uudet ydinvoimalat saavat lupia.
    On hyvä päästä sen pöydän ääreen jossa päätöksiä tehdään, vaikka joutuisikin luopumaan kaikista arvoista. Sen pöydän äärellä istuminen näet ruokkii narsistista turhamaisuutta. Nykypoliitikot kautta linjan ovatkin sairaita narsisteja, vailla ideologiaa. Ja kuten George Carlin useiden fuck-sanojen siivittämän toteaa, täysin vailla poliittista vaikutusvaltaa.

George Carlin Illuminati New World Order Exposed Small | Large

Carlin avautuu puolestani...
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #464 : 21. Lokakuuta 2013 klo 22:54 »
  • Tykkää (0)

• Ilmastonmuutosta tai lajien joukkosukupuuttoa ei ole tapahtumassa. Sen tähden on turha tuskailla kuinka kaikki eivät ymmärrä sitä.

Voi vitut teidän denialistiurpojen kanssa... 27000 lajia kuolee sukupuuttoon joka vuosi ja ilmastonmuutos on totta (siis ainakin jos uskoo tiedemiehiä jotka eivät ole öljy- tai muun teollisuuden palkkaamia huijareita). Etkö oikeasti tajua kenen asiaa tuo denialismisi ajaa? Et voi olla niin typerä!

http://ecowatch.com/2013/10/08/last-hours-for-humanity/

Joo, ei mitään hätää! Katellaan vaan telkkaria ja ajellaan niillä katumaastureilla ja nautitaan pikkuporvarillisen elämän iloista!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard