^^^jotenkin tekis vaan mieli halata erakkorapua, silittää päätä ja sanoa et voi sinnuu pientä, piikit on ihan pystyssä ja kaikille oot vihainen kaikesta<3.
Eikö tuo oo kauhean raskas ja karu tapa katsella maailmaa, olla kaikesta kiukkuinen kun ois joku pakottanut istumaan kusiaispesässä liian kauan? Mä vähän mietin et voisikohan se olla niin että kun ihminen lähtee pois siitä kusiaispesästä (oli se sitten ite luotu tai jonku universaalin paskageneraattorin heittelemää) niin ei se ole luovuttamista tai toisen posken kääntämistä vaan kykyä hyväksyä realiteetit ja valita itselleen uusi suunta tai paikka?
^^maailmasen, kauheasti halauksia ja jaksamista. Hyvin vaikea tilanne sinulla, en varmaan pysty edes täysin käsittämäänkään mitä kaikkea tuossa kohtaa pyörii ja vyöryy mielessä. Nuo on kuitenkin ihan hirmuisen ison tason juttuja, sinun ja mahdollisesti yhden pienen ihmisen koko elämää koskevia - mä luulen et mun päässä varmaan vaan suhisi tuossa kohtaa :/.
Toivottavasti saat (ja uskallat hakea) apuja ulkopuolisilta tahoilta jos pienen ihmisen kanssa päädyt aloittamaan yhteisen arjen; vauva-aika kun voi olla todella rankkaa ihan vaikka ois ollut miten suunniteltu raskaus jne.
...Pää vähän pyörällä täällä. Äitini vein pari viikkoa takaperin sairaalaan, onneksi lähti mukaani kiltisti, oli itsekin sitä mieltä et ei oo kiva olla kun kaikki kännyköistä ja pankkiautomaateista alkaen ovat salaliitossa häntä vastaan... vaihtoivat sille lääkkeet ja kuulostaa siltä et tasapaino alkaisi taas löytyä. Tyttärelle varmistui diagnoosi, kummalla tavalla yhtä aikaa vaikea pala (koska tila on pysyvä) mut toisaalta selittää paljon (no kaiken

) ja saadaan paljon tukea ja apua arjesta selviämiseen eli kaikenlaista on kuitenkin tehtävissä. Jotenkin pisteenä i:n päällä läppäristäni hajosi kovalevy (no ei olisi ehkä kannattanut nimetä Ken Saro-Wiwan mukaan, heh), back-uppeja on osasta kamaa muttei suinkaan kaikesta, mulla on todella vähän duuniprojekteja mut tietenkin siellä paloi yksi keskeneräinen juttu, asiakas oottaa herne neneässä eikä mulla oo ees mistä alkaa sitä kasaamaan uudestaan. Siihen rojektiin ois tarvittu todella pienet korjaukset, eh.
En koe, että suoranaisesti oisin luovuttanut näiden edessä, enemmänkin tosiaan hyväksynyt et shit happened, koetan saada asiat takasin järjestykseen ja samalla antaa itselleni anteeksi ne päivät ja hetket kun on ollut voimaton ja penseä olo. Sellai "this too shall pass" on minusta päinvastoin aika lohdullinen ajatus, onneksi useimmat shitit elämässä ovat kuitenin väliaikaisia ja menevät ohi, vaikka sit tuntuisikin aika pahalta niin tietää et jossain vaiheessa tilanne on hyvä. Suuruusluokat vaan vaihtelee, esim tuo et hajos läppäri, no kurjaa ja ikävää jne mut eipä kukaan kuollut, ei ollut kipua eikä tarvinnut miettiä jonkun elämän päättämisestä tai vastaanottamisesta niinku maailmasen. Tyttäreni ja sen ongelmien kanssa on puolestaan painittu jo vuosia, eipä se diagnoosi tässä vaiheessa tee enää muuta kuin selitä.