Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 56

Avaruus

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #825 : 12. Elokuuta 2015 klo 21:03 »
  • Tykkää (0)

• Kuulostaa mielenkiintoiselta JB. Läsnäolo on aina jees, uskonto mikä tahansa. Saanko udella, millaisten tapahtumien/ajatusketjun kautta päädyit tähän kristilliseen tulokseen, vai tuliko se vaan jonain yhtäkkisenä oivalluksena?

JB korjatkoon, jos tulkitsin väärin, mutta mielestäni hän ei puhu kristillisestä tuloksesta, vaan käyttää kristillisiä kielikuvia ilmentämään universaalia totuutta?

About näinkin asian voisi esittää:
    !KATSO VIDEO Small | Large
    < kannattaa katsoa loppuun asti ajatuksella, niin ymmärtääkin mistä kyse. :)

EDIT: en tajua miks toi video ei näy... No mutta tosta linkistä voi katsoa.
    « Viimeksi muokattu: 12. Elokuuta 2015 klo 21:08 kirjoittanut Avaruus »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #826 : 12. Elokuuta 2015 klo 21:18 »
  • Tykkää (0)

• Kuulostaa mielenkiintoiselta JB. Läsnäolo on aina jees, uskonto mikä tahansa. Saanko udella, millaisten tapahtumien/ajatusketjun kautta päädyit tähän kristilliseen tulokseen, vai tuliko se vaan jonain yhtäkkisenä oivalluksena?

Olin vaan monta päivää ollut jotenkin todella onnettomana, ahdistuneena ja masentuneena. Sitten vaan aloin jotenkin kysellä asioita itseltäni; miksi oikein stressaan niin paljon? Mikä minua ahdistaa? Ja mikä oikein voi olla tie ulos siitä kaikesta?

Ymmärsin että se mitä tarvitsen on hyväksyminen ja anteeksianto. Ja omasta mielestäni kristillisyys on ainoa joka tarjoaa niitä. Vain hyväksymällä Jeesuksen saa kaikki pahat teot anteeksi. Eikä ole väliä kuka olet. Ei ole mitään hierarkiaa tai arvojärjestystä. Eikä täydy alkaa noudattaa jotain muinaista lakia. Eikä tarvitse maksaa jotain jäsenmaksua tai sitoutua. Riittää että on ihminen ja antautuu uskomaan ja hyväksyy maailman joka on peräisin Jumalasta.

Mutta mihinkään kirkkoon en varmaan liity. Kirkot ovat huijausta. Ihminen ei tarvitse pappia, piispaa tai paavia itsensä ja Jumalan väliin.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #827 : 14. Elokuuta 2015 klo 10:53 »
  • Tykkää (0)

• Ehkä ainoa asia mitä voi sanoa on "I want to believe". Voi olla niin että ainoa varmuus maailmassa on epävarmuus ja tukeutuminen johonkin "totuuteen" on pelkkää harhaista konformismia ja paikalleen jäämistä. Ehkä epäily on ainoa tie. Ihmistä voi vaan huijata sanomalla että jokin asia on sataprosenttisen varmaa. Lauseet "Jumala on olemassa" ja "Jumalaa ei ole olemassa", on kummatkin yhtä vääriä eikä elämässä ja kuolemassa ole yhtä totuutta.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #828 : 14. Elokuuta 2015 klo 13:02 »
  • Tykkää (0)

• Ihminen ei tarvitse pappia, piispaa tai paavia itsensä ja Jumalan väliin.

Entä tarviiko Jeesusta? Tää on se juttu mitä ihmettelen monissa kristityissä. Itse en koe tarvitsevani. Syntien anteeksiantoa voi rukoilla suoraan Jumalalta jne, mutta en tiedä onko sekään niin tarpeen...

Tunnustan kyllä Jeesuksen historiallisena henkilönä, mestariopettajana ja Jumalan poikana. Jumalan lapsi olen tosin itsekin ja niin olette te muutkin.

Täytyy tähänkin suositella Keskusteluja Jumalan kanssa -kirjasarjan ensimmäistä osaa. Kolahti itselele ja on kolahtanut muillekin.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #829 : 14. Elokuuta 2015 klo 13:17 »
  • Tykkää (0)

• No, en itse enää tiedä mitään. Aina välillä kuvittelen löytäneeni sen "jutun" joka selittäisi kaiken tyydyttävästi.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #830 : 14. Elokuuta 2015 klo 13:27 »
  • Tykkää (1)

• Jesse oli hieno mies, joka Buddhan ja monen muun tavoin näytti meille muille mallia. Taivasten valtakunta on sisällämme.
    Kirjattu

amelia

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #831 : 14. Elokuuta 2015 klo 18:03 »
  • Tykkää (0)

• Oon samaa mieltä siitä että Jeesuksella on ollut paljon hyviä opetuksia ja ajatuksia. Silti mietin sitä että miksi "syntejä" yms. ei voi saada keltään muulta anteeksi? Miksi ihminen ei voisi vaan itse myöntää jos on tullut mokattua ja sit antaa itte ittelleen anteeksi ja tietty jos on joku toinen ihminen kehen se teko liittyy niin tietysti kans siltä? Musta kaikki olennot on sillai samalla viivalla ja asutaan yhdessä täällä maapallolla niin ollaan vähän niin kuin toistemme peilejä ja sit siks kannattaa toisiltamme pyytää anteeksi ja ehkä etsiä sitä elämäntarkoitustakin tai iloa tai mitä sitten kaipaakin niin toisistamme. Mä uskon siihen että meissä kaikissa on hyvää ja pahaa ja se pitää vaan hyväksyä ja mun mielestä siihen ei tartte mitään uskontoja.. Anteeksi kun tulee aika tajunnanvirtaista tekstiä, herätti vaan paljon ajatuksia nä tän päivän keskustelut.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #832 : 14. Elokuuta 2015 klo 18:16 »
  • Tykkää (0)

• IMO oikein ja väärin on kulttuuri- ja lajisidonnaista. Mitään aukotonta systeemiä ei ole, jos ei myöskään tuomitsijaa tai pelastajaa. Ihminen voi pelastaa itsensä tai tuomita, ei sitä kukaan muu tee. Joskus me tarvitaan katalyytti sen suorittamiseen; siksi toisille Jeesus tuo avun. Ja hyvä niin. Uskon, että sillä on voima siihen. Mutta myös vaikka kosmisella spagettihirviöllä, jos sille sen voiman antaa ja siihen vilpittömästi uskoo. Mutta voi olla ei asia ole ihan niin yksinkertainen. Voi olla, että onkin tuomitseva Jumala, joka polttaa vääräuskoiset helvetin tulessa. Tai Allah, joka tekee samoin. Tai Kali. Tai joku muu. Tai kaikki. Ehkä energiat ympärillämme ovat loputonta valtataistelua palvonnasta, joka näiden entiteettien ravintoa? Mistäs näistä tietää. :)
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #833 : 14. Elokuuta 2015 klo 20:15 »
  • Tykkää (0)

• Miten uskoa? Oon kokeillut kaikkea, mutta silti ainoa asia mikä oikesti säilyy, on epäily. En koskaan voi vaan ottaa jotain pyhänä ja lopullisena "totuutena". En Jeesusta, en Buddhaa, en mitään...Mutta samalla tuntuu niin vahvasti siltä että haluan vain jotain helpotusta. Haluan että jokin vapauttaa minut tästä ihmisenä olemisen ankeudesta ja kaikista haluista. En jaksa enää elää tälläisenä ihmisenä. Oon ihan loppu sen kanssa. Oon vaan väsynyt ja haluaisin että jokin voima pelastaisi mut. Muuten tulen oikeasti ihan helvetin hulluksi. Tää on kaikki vaan niin helvetin raskasta.

Alkaa tuntua siltä että oon jotenkin käyttänyt itseni loppuun. Kaikkea on kokeiltu, mutta masennus ja ahdistus senkun jatkuu. Terapeuteille ja papeille oon jutellut, eikä nekään ole osanneet auttaa mua.
    « Viimeksi muokattu: 14. Elokuuta 2015 klo 20:48 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #834 : 14. Elokuuta 2015 klo 21:12 »
  • Tykkää (0)

• Olen ollut aika samanlaiseessa tilanteessa, tosin mahdollisesti eri syistä. Uskoa kyllä riittää suurempaan paljon enemmän kuin itseeni (ja siinä se ongelman ydin), mutta en tiedä, että onko se pelastava voima sitten suuremman voiman käsissä. Olen vain oppinut huomaamaan, että universumi antaa meille oppiläksyjä ja sitten aina jonkun ajan päästä oivallamme jotain uutta vaikka juuri nyt emme ymmärtäisikään kärsimyksen tai ahdistuksen perimmäistä tarkoitusta.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #835 : 14. Elokuuta 2015 klo 23:07 »
  • Tykkää (0)

• Johnnyboy92, sanoit, ettet jaksa enää elää "tällaisena ihmisenä"? Mikä sinussa on tarkalleen vikana? Vai onko ongelma enemmän ns. sisäinen, että omat tunteet ja ajatukset tuntuu sellaisilta, mitä ei vaan kestä?

Tilanne on takuulla kurja, toivottavasti saat vielä palaset kohdalleen. Tsemppiä.

Jotenkin en vaan saa tyydytystä mistään. Ja haluan aina vaan lisää ja lisää. En tajua että miten voisin olla onnellinen ja tasapainoinen pidempään kuin pari päivää. Haluaisin vain kokea jotenkin jonkin pitkäaikaisemman ja pysyvämmän rauhan tunteen. Olisi hienoa vaan olla tyytyväinen itseensä ja hyväksyä ympäröivä maailma. Tarvitsen jotain mikä rauhoittaisi minua jotenkin...Mutta eipä sellaista asiaa taida ollakaan. Kun tosiaan aika lailla kaikkea olen kokeillut.

No, mutta turhapa näitä on mun tässä miettiä.
    « Viimeksi muokattu: 15. Elokuuta 2015 klo 00:25 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #836 : 15. Elokuuta 2015 klo 20:50 »
  • Tykkää (2)

• Toistuva säännöllinen meditaatio, muuta en oikein itse keksi. Jos sanoo kokeilleensa meditaatiota niin sitten vain jatkaa niin kauan kunnes huomaa vaikutukset. Itse olin tänään luonnossa ja huomasin kuinka taas hetken ajan tunsin olevani yhtä kaiken kanssa. Stressi katosi sinne mistä oli tullutkin, koska mieli antoi periksi ja luovutti voimansa. Se ei vaan haluaisi tehdä sitä, koska pelkää kontrollin menetystä yli kaiken.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #837 : 15. Elokuuta 2015 klo 21:51 »
  • Tykkää (0)

• Mie suosittelisin tuohon (äskeisen lisäksi) Eckhart Tollen opetuksia, erityisesti kirjoja 'Läsnäolon voima: tie henkiseen heräämiseen' ja 'Harjoituksia läsnäolon voimasta'.

Kannattaa vaan jatkaa henkisellä polulla eikä luovuttaa.

Mutta en halua puuttua liikaa, tuli vaan mieleen.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #838 : 15. Elokuuta 2015 klo 22:04 »
  • Tykkää (1)

• Haluaisin vain kokea jotenkin jonkin pitkäaikaisemman ja pysyvämmän rauhan tunteen. Olisi hienoa vaan olla tyytyväinen itseensä ja hyväksyä ympäröivä maailma.

Elämä on (muodon tasolla) jatkuvaa muutosta, ja sen hyväksyminen auttaa rauhan saavuttamisessa. Elämä tapahtuu aina nykyhetkessä, joten kannattaa tulla sinuiksi nykyhetken kanssa. Elämä on myös jatkuvaa luomista, joten rauhaakin voi ihan aktiivisesti luoda. Tähän löytyy paljon keinoja, henkisten harjoitusten lisäksi esim. elämäntilanteen järjestely ja (järkevä) downshiftaaminen...
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #839 : 15. Elokuuta 2015 klo 22:37 »
  • Tykkää (2)

• Mutta en halua puuttua liikaa, tuli vaan mieleen.
    Tää on se hankala juttu: ku oivalluksia ei voi syöttää tai pakottaa. Jokainen hiffaa ne kun valmis. Mut toisaalta vaikka sanotaan, että koska tahansa voi päästä perille, niin itse en usko, että sitä kovinkaan usein tapahtuu ennen 25 ikävuotta, jolloin keskimäärin ihmisen aivot alkavat vasta olla valmiit. Sitä ennen varsinkin kyky ymmärtää asioiden seurauksia tai ajatella tulevaisuuteen on biologisesti lähes mahdotonta. Muistan tämän itsekin nuoruudesta. Eräänä kauniina päivänä n. 26 vuotiaana tajusin, että jotain oli muuttunut. Meni kyllä siitä kymmenisin vuotta, ennen kuin luin tieteellisen selityksen asialle.
    Kirjattu