Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 4

Auringonkukka

• Vieras
Vs: Avautumista
« Vastaus #45 : 27. Elokuuta 2010 klo 18:42 »

Komppaan Mombiee.  :)
Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 28. Elokuuta 2010 klo 00:17 »
  • Tykkää (0)

• mitä hippeyttä on syödä toista elävää olentoa? tai niitä kuuluisia eritteitä, joiden takia eläimet joutuvat elämään koko surkean elämänsä vankeina ja tuotantokoneina.
    Ymmärrän kantasi mut mä sit taas protestoin tota että hipitkin luokitellaan olemaan tietynlaisia. Ei hippejä voi luokitella tai rajoittaa. Hipit on hippejä vaikka ne söis puuta ja kiviä.
    mä vaan yhdistän hippeyteen semmoisen rakkauden ja ymmärryksen kaikkea olevaista kohtaan, niin siihen ei mun päässä vaan mitenkään saa mahtumaan eläinten syömistä, eikä etenkään jotain tehotuotannon tukemista.

Niin no. Pakko kommentoida, ehkä haron hiuksia mutta silti... Paljonkohan maanviljely syö luontoa? Paitsi kuluttaa maaperää, vie muiden eliöiden elintilaa..

voihan ne eritteet tietty aina ostaa luomuna, jolloin eläimen elämä ei ole ihan pelkkänä tuotantokoneena olemista. Jossain määrin kyllä välillä koen ihmistenkin olevan tuotantokoneita...
    paitsi että ei ne luomueläimetkään mitään onnellisia ole, vaikka mainokset ja tuottajien tuputtama todellisuuskuva onnellisina laitumilla kirmaavista eläimistä toista yrittääkiin väittää. luomun suurin ero tavalliseen tehotuotantoon on se, että saavat luonnonmukaista ruokaa, eli se tuote on "puhtaampaa". jipii. eläimet kiittää kun voivat tarjota ruumiinsa hieman puhtaampana ahnaan ihmisen syötäväksi.

Mistä me voidaan ikinä tietää kuinka onnellisia eläimet oikeasti ovat..?  ???

Vittu että vituttaa! Minkä takia lentojen pitää olla niin stnan kalliita..???!
    mä taas oon manannut, että miksi lentojen pitää olla niin halpoja. yritän aina harvoja matkojani suunnitellessa miettiä vaihtoehtoa lentämiselle. viimeksi mietittiin reissua tanskaan, lento ois ollut sikapaljon halvempi ja nopeampi kuin juna+lautta+juna tms. yhdistelmät. jäi osittain tästä syystä koko matka väliin.

Mullakin on erittäin harvat matkat. Valitettavasti niillä matkoilla yleensä tuuppaa olemaan aika-ja kustannusrajat joten tässä tapauksessa en voi muuta kuin hypätä lentokoneeseen. Jos menisin junalla, saatettaisiin ehkä koulusta alkaa kyselemään että missäs sä oot ollut kun ei oo kahteen viikkoon näkynyt..

Ehkä taas näkyy se, että mitä ikinä teetkin, aina se on jonkun mielestä väärin. Fakta.
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

tiina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #47 : 28. Elokuuta 2010 klo 17:05 »
  • Tykkää (0)

• :D jeejjee!
    Kirjattu
    Elämä on vain yksinkertaisuuksien monimutkaistamista.

nepeta

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #48 : 28. Elokuuta 2010 klo 22:31 »
  • Tykkää (0)

• Niin no. Pakko kommentoida, ehkä haron hiuksia mutta silti... Paljonkohan maanviljely syö luontoa? Paitsi kuluttaa maaperää, vie muiden eliöiden elintilaa..

Keräilijäkulttuuri ois toki parempi vaihtoehto, mutta sinne ei taideta enää nykyisestä palata, varsinkaan kun ihmisiä  on niin paljon ja tuppaavat asustelemaan niin tiiviisti.
    Mut ei kannata unohtaa, että lihantuotanto on vaan ravinnon tuottamistä pitkien mutkien kautta suoraviivaiseen vihannestenviljelyyn yms. verrattuna. Eli typistettynä esimerkkinä: on paljon järkevämpää syödä itse vaikka soijaa, kuin kierrättää sitä + muuta sapuskaa eläimen kautta ja syödä sitten vasta se eläin. Vaikka maanviljely, joka ei sisällä eläintenkasvatusta (ainakaan ruuaksi) olisikin jonkin verran ympäristöä kuluttavaa, ei se ole mitään lihantuotannon kuormittavuuteen verrattuna. Ja ainahan voi viljellä luomusti! :)

voihan ne eritteet tietty aina ostaa luomuna, jolloin eläimen elämä ei ole ihan pelkkänä tuotantokoneena olemista. Jossain määrin kyllä välillä koen ihmistenkin olevan tuotantokoneita...

paitsi että ei ne luomueläimetkään mitään onnellisia ole, vaikka mainokset ja tuottajien tuputtama todellisuuskuva onnellisina laitumilla kirmaavista eläimistä toista yrittääkiin väittää. luomun suurin ero tavalliseen tehotuotantoon on se, että saavat luonnonmukaista ruokaa, eli se tuote on "puhtaampaa". jipii. eläimet kiittää kun voivat tarjota ruumiinsa hieman puhtaampana ahnaan ihmisen syötäväksi.

Mistä me voidaan ikinä tietää kuinka onnellisia eläimet oikeasti ovat..?  ???

No toi onnellisuus oli multa vähän huono käsite tohon, tuli ajatuksenvirran mukana kuvaamaan sitä mielikuvaa,  mitä eläintuotanto yrittää eläimistä antaa. Mut vaikka ei tietäisi eläimen onnellisuudesta kovinkaan tarkasti, voi silti ymmärtää hyvinkin mikä ei tee eläintä onnelliseksi; esimerkiksi ahtaat tilat, jotka eivät mahdollista lajityypilliseen käyttäytymiseen.

Vittu että vituttaa! Minkä takia lentojen pitää olla niin stnan kalliita..???!

mä taas oon manannut, että miksi lentojen pitää olla niin halpoja. yritän aina harvoja matkojani suunnitellessa miettiä vaihtoehtoa lentämiselle. viimeksi mietittiin reissua tanskaan, lento ois ollut sikapaljon halvempi ja nopeampi kuin juna+lautta+juna tms. yhdistelmät. jäi osittain tästä syystä koko matka väliin.

Mullakin on erittäin harvat matkat. Valitettavasti niillä matkoilla yleensä tuuppaa olemaan aika-ja kustannusrajat joten tässä tapauksessa en voi muuta kuin hypätä lentokoneeseen. Jos menisin junalla, saatettaisiin ehkä koulusta alkaa kyselemään että missäs sä oot ollut kun ei oo kahteen viikkoon näkynyt..

Ehkä taas näkyy se, että mitä ikinä teetkin, aina se on jonkun mielestä väärin. Fakta.

En mä tota sanonut mitenkään tuomitakseni sua, halusin vaan tuoda esille omat ajatukset samasta aiheesta, kun ne sattuivat olemaan niin päinvastaiset. Ja ihan samojen ongelmien kanssa painitaan, mielellään käytettäis ekologisempaa vaihtoehtoa, mut se ei ole aina vaan mahdollista aika ja raharajoitusten takia.

piis!
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #49 : 28. Elokuuta 2010 klo 22:38 »
  • Tykkää (0)

• ^ Puhutaanhan stressilihasta. Vai muistanko ihan väärin..? Eikö se ole jonkinlainen eläimen onnellisuuden mittari, jos sanotaan että stressaantuneen eläimen liha on sitkeämpää kuin ei-stressaantuneen (=kenties onnellinen?) liha? Vai liittyikö se nyt sitten ainoastaan teurastushetkellä erittyviin stressihormoneihin vs. äkkikuolema l. hormonia ei ehdi erittymään...?

Sori nepeta, ei varmaan mieluisin puheenaihe ja omiaan lisäämään avautumisen tarvetta  :( :o
    Kirjattu

hippu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #50 : 01. Syyskuuta 2010 klo 10:49 »
  • Tykkää (0)

• Että mä olin tyhmä 
    Kirjattu
    Joka aamu on armo uus.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #51 : 01. Syyskuuta 2010 klo 16:37 »
  • Tykkää (0)

•  
    Kyllä se siitä. Mitä sitten onkin.
    Kirjattu

hippu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #52 : 01. Syyskuuta 2010 klo 16:50 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos, kyllähän se, taas kerran... Harmi vaan kun ois piiiiikkusen kasvamista tässä asiassa  :-[
    Kirjattu
    Joka aamu on armo uus.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #53 : 01. Syyskuuta 2010 klo 16:51 »
  • Tykkää (0)

• Kaikki tuoreet "ohivedot" tuntuu hirviömäisen suurilta mokilta. Kun saa edes päivän välimatkaa siihen, alkaa yleensä helpottamaan  ;D
    Kirjattu

moonbow

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #54 : 04. Syyskuuta 2010 klo 01:38 »
  • Tykkää (0)

• Ihmiset ahistaa. Tuntuu olevan kovin hankala löytää semmosta tyyppiä jonka kanssa vois aivan rauhassa olla aivan hiljaa.
    Kirjattu
    näen kaikessa hengen
    kasvavia ja kuihtuvia

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #55 : 04. Syyskuuta 2010 klo 02:10 »
  • Tykkää (0)

• Ihmiset ahistaa. Tuntuu olevan kovin hankala löytää semmosta tyyppiä jonka kanssa vois aivan rauhassa olla aivan hiljaa.

Niiiiiiiiiiin totta. Et ole yksin ahdistuksesi kanssa. :)
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

moonbow

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #56 : 04. Syyskuuta 2010 klo 10:08 »
  • Tykkää (0)

Niiiiiiiiiiin totta. Et ole yksin ahdistuksesi kanssa. :)

Heh, no hyvä. Tai siis hyvä ja hyvä...
    Onneks eläimet ja puut on olemassa :)
    Kirjattu
    näen kaikessa hengen
    kasvavia ja kuihtuvia

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #57 : 04. Syyskuuta 2010 klo 10:59 »

Minunpas onkin jo vuosikausien ajan ollut vaikea löytää ihmistä, jonka kanssa on hyvä olla joko hiljaa tai äänessä tai sekä että tai edes jotenkin. :P
    Kirjattu

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #58 : 04. Syyskuuta 2010 klo 17:23 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on paha mieli ihan itsestäänselvästä ja ennalta arvattavasta asiasta. Ja mäkin olen tyhmä. Taidan siirtyä illalla tuonne viinaa tsa tsa tsaa-ketjuun. :P
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Arska

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #59 : 04. Syyskuuta 2010 klo 17:39 »
  • Tykkää (0)

• Minunpas onkin jo vuosikausien ajan ollut vaikea löytää ihmistä, jonka kanssa on hyvä olla joko hiljaa tai äänessä tai sekä että tai edes jotenkin. :P

Musta tuntuu että mulla on sama ollut koko elämän ajan. Mua alkaa aina ahdistaa ihmisten läsnäolo, vaikka kuinka ihania muuten olisivatkin. Sit mä taas vetäydyn erakoksi enkä halua nähdä ketään.  :-\
    Kirjattu