Mä meinasin ehkä tulla tänä vuonna ekaa kertaa käymään ja kattomaan millasta rainbowssa on mutta noi säännöt kuulostaa musta aika tulkinnanvaraisilta.
electronisia laitteita
Kännykän saa varmaan tuoda? Aika vaikeaa löytää perille jos ei voi soitella ohjeita matkalla tai ylipäätään jatkaa reissua rainbowsta pois muuten...
kemiallisia saippuoita ja shampoota (työpaja orgaanisen valmistamisesta)
Orgaaninenkin kemia on kemiaa, sä tarkotat varmaan synteettisiä aineita. Ymmärrän jos kyse on siitä ettei saastuteta luontoa myrkyillä, mutta saako biohajoavia pesuaineita tuoda?
kovia huumeita
Mietojako saa? Mitkä on mietoja ja mitkä on kovia? Jos pointtina on se et voidaan myöhemmin todeta virkavallalle että kiellettiin tuomasta huumeita niin eikö se olis sama sit kieltää kokonaan eikä tehdä jotain keinotekoista jakoa koviin ja mietoihin? Mun mielestäni ainakin hyvin epäselvä jaottelu varsinkin ilman mitään selvennystä.
Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta en oo koskaan ollut rainbowssa niin meininki ei oo mulle niin tuttua, siksi kuulosti vähän kummalta ja kaipaisin täsmennystä. Voi se olla etten vaan yksinkertaisesti ole tarpeeksi hippi tähän rainbow-porukkaan.
Säännöt kuulostavat siksi tulkinnanvaraisilta, että ne ovat tulkinnanavaraisia.

Tuo vip:n kopioima kutsu noudattelee jotakuinkin normaaleja rainbowejen "sääntöjä" tai ohjeita. Rainbow eroaa tavallisesta tapahtumasta ainakin siinä, että ohjeet eivät ole insinöörimäisen tarkkoja.

Mielestäni pääasia on ymmärtää ajatus säännön takana.
Elektronisia laitteita saa tuoda, kunhan käyttää vaan niitä silloin kuin mahdollisimman vähän porukkaa on paikalla. Miksi tällainen ohje? Vaikea selittää, mutta mielestäni se on todella mahtavaa kun missään ei näe elektroniikkaa tai laitteiden tuotemerkkejä. Varmasti kaupallisuus on siis myös tässä yksi tekijä. Ja toinen asia on luonnollisuus, metsässä kännyköitä tai kameroita ei kasva. Rainbowssa tullaan toimeen mahdollisimman pitkälle luonnon omilla antimilla, ei kuitenkaan riistämällä luonnosta, vaan olemalla sopusoinnussa sen kanssa. Kuitenkin terveen järjen käyttö on sallittua, itsekin toin kännykän mukanani ja käytin sitä illalla teltassa.
Pesuaineissa kemialla varmasti tarkoitetaan luontoa myrkyttäviä aineita, jottei saastuteta luontoa niin kuin sanoit.
Suomen Rainbowssa en kiinnittänyt suoraan sanottuna mitään huomiota huumeisiin. Huumeet eivät ole millään tavalla tapahtuman tarkoitus, mutta jos joku haluaa juoda pullollisen olutta, sen saa varmasti juoda. Itse näen tämän kiellon huumeista niin, että tehdään selväksi ettei Rainbow ole tapahtuma johon sisältyy huumeiden tai päihteiden käyttäminen.
Ja toki kysyä saa lisääkin ja tervetuloa foorumille sienensyöksy!

Nimimerkkisi aiheutti lievän repeämisen.