Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Suomen rainbow Gathering 1.7-30.7 @ ? - 3

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Vs: Suomen rainbow Gathering 1.7-30.7 @ ?
« Vastaus #30 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 12:05 »
  • Tykkää (0)

• Mikäs sen Paukarlahti-suunnitelman kariutti? Siellä olisi varmasti näkynyt minuakin... Ehkä olen nimenomaan sen syndrooman nimi, joka Gatheringista halutaan pitää poissa: liian helposti paikalle löytävä tyhmä turisti, joka ei oikeasti kuulu joukkoon. O0

Ainakin yksi asia oli vissiin punkkiongelma. Toinen oli varmasti se, että Rainbowta ei käsittääkseni pidetä kahta kertaa samassa paikassa, ainakaan peräkkäisinä vuosina.

sienensyöksy

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #31 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 12:44 »
  • Tykkää (0)

• Mä meinasin ehkä tulla tänä vuonna ekaa kertaa käymään ja kattomaan millasta rainbowssa on mutta noi säännöt kuulostaa musta aika tulkinnanvaraisilta.

electronisia laitteita
    Kännykän saa varmaan tuoda? Aika vaikeaa löytää perille jos ei voi soitella ohjeita matkalla tai ylipäätään jatkaa reissua rainbowsta pois muuten...

Lainaus
    kemiallisia saippuoita ja shampoota (työpaja orgaanisen valmistamisesta)
    Orgaaninenkin kemia on kemiaa, sä tarkotat varmaan synteettisiä aineita. Ymmärrän jos kyse on siitä ettei saastuteta luontoa myrkyillä, mutta saako biohajoavia pesuaineita tuoda?

Lainaus
    kovia huumeita
    Mietojako saa? Mitkä on mietoja ja mitkä on kovia? Jos pointtina on se et voidaan myöhemmin todeta virkavallalle että kiellettiin tuomasta huumeita niin eikö se olis sama sit kieltää kokonaan eikä tehdä jotain keinotekoista jakoa koviin ja mietoihin? Mun mielestäni ainakin hyvin epäselvä jaottelu varsinkin ilman mitään selvennystä.

Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta en oo koskaan ollut rainbowssa niin meininki ei oo mulle niin tuttua, siksi kuulosti vähän kummalta ja kaipaisin täsmennystä. Voi se olla etten vaan yksinkertaisesti ole tarpeeksi hippi tähän rainbow-porukkaan.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #32 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 12:56 »
  • Tykkää (0)

• Mä meinasin ehkä tulla tänä vuonna ekaa kertaa käymään ja kattomaan millasta rainbowssa on mutta noi säännöt kuulostaa musta aika tulkinnanvaraisilta.

electronisia laitteita
    Kännykän saa varmaan tuoda? Aika vaikeaa löytää perille jos ei voi soitella ohjeita matkalla tai ylipäätään jatkaa reissua rainbowsta pois muuten...

Lainaus
    kemiallisia saippuoita ja shampoota (työpaja orgaanisen valmistamisesta)
    Orgaaninenkin kemia on kemiaa, sä tarkotat varmaan synteettisiä aineita. Ymmärrän jos kyse on siitä ettei saastuteta luontoa myrkyillä, mutta saako biohajoavia pesuaineita tuoda?

Lainaus
    kovia huumeita
    Mietojako saa? Mitkä on mietoja ja mitkä on kovia? Jos pointtina on se et voidaan myöhemmin todeta virkavallalle että kiellettiin tuomasta huumeita niin eikö se olis sama sit kieltää kokonaan eikä tehdä jotain keinotekoista jakoa koviin ja mietoihin? Mun mielestäni ainakin hyvin epäselvä jaottelu varsinkin ilman mitään selvennystä.

Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta en oo koskaan ollut rainbowssa niin meininki ei oo mulle niin tuttua, siksi kuulosti vähän kummalta ja kaipaisin täsmennystä. Voi se olla etten vaan yksinkertaisesti ole tarpeeksi hippi tähän rainbow-porukkaan.

Säännöt kuulostavat siksi tulkinnanvaraisilta, että ne ovat tulkinnanavaraisia. :D Tuo vip:n kopioima kutsu noudattelee jotakuinkin normaaleja rainbowejen "sääntöjä" tai ohjeita. Rainbow eroaa tavallisesta tapahtumasta ainakin siinä, että ohjeet eivät ole insinöörimäisen tarkkoja. :) Mielestäni pääasia on ymmärtää ajatus säännön takana.

Elektronisia laitteita saa tuoda, kunhan käyttää vaan niitä silloin kuin mahdollisimman vähän porukkaa on paikalla. Miksi tällainen ohje? Vaikea selittää, mutta mielestäni se on todella mahtavaa kun missään ei näe elektroniikkaa tai laitteiden tuotemerkkejä. Varmasti kaupallisuus on siis myös tässä yksi tekijä. Ja toinen asia on luonnollisuus, metsässä kännyköitä tai kameroita ei kasva. Rainbowssa tullaan toimeen mahdollisimman pitkälle luonnon omilla antimilla, ei kuitenkaan riistämällä luonnosta, vaan olemalla sopusoinnussa sen kanssa. Kuitenkin terveen järjen käyttö on sallittua, itsekin toin kännykän mukanani ja käytin sitä illalla teltassa.

Pesuaineissa kemialla varmasti tarkoitetaan luontoa myrkyttäviä aineita, jottei saastuteta luontoa niin kuin sanoit.

Suomen Rainbowssa en kiinnittänyt suoraan sanottuna mitään huomiota huumeisiin. Huumeet eivät ole millään tavalla tapahtuman tarkoitus, mutta jos joku haluaa juoda pullollisen olutta, sen saa varmasti juoda. Itse näen tämän kiellon huumeista niin, että tehdään selväksi ettei Rainbow ole tapahtuma johon sisältyy huumeiden tai päihteiden käyttäminen.

Ja toki kysyä saa lisääkin ja tervetuloa foorumille sienensyöksy! :) Nimimerkkisi aiheutti lievän repeämisen. :D
    « Viimeksi muokattu: 27. Kesäkuuta 2011 klo 13:12 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #33 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 14:36 »
  • Tykkää (0)

• ... tehdään selväksi ettei Rainbow ole tapahtuma johon sisältyy huumeiden tai päihteiden käyttäminen...

Juuri näin. Toki esim. viime vuonna pussikaljalaiset (ne harvat) ohjattiin ystävällisesti muualle juomaan oluensa. Jenkkien rainbowssa on oma alueensa, A-Camp, alkoholia nauttiville joka on kauempana varsinaisesta leiristä.
    Kirjattu

sienensyöksy

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #34 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 15:11 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos ystävällisestä vastaanotosta vihreäkaupunki :) Ja viestis myötä tuli paremmat vibat, otin noi säännöt ehkä vähän liian kirjaimellisesti niin aluksi ärsytti.

Mulla ei alkoholiin mitään ihmeempää tarvetta ole, yleensä jos juon niin juon 1-2 annosta kerrallaan enkä sen enempää, että vähän eri juttu muutenki ku sellanen kännääminen mistä olis haittaa muille... mutta eipä tuohonkaan mitään tarvetta ole. Lähinnä ihmetytti tuo "kovien huumeiden" korostaminen, kun eikö se oo aika ihmisestä kii et mikä on kenenki mielestä kova huume ja mikä ei, ja tosta saa käsityksen että "miedot" huumeet sit kuuluisi tapahtumaan jotenki...
    Kirjattu

Pranafox

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #35 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 16:54 »
  • Tykkää (0)

• Onko uutta tietoa missä ja milloin järjestetään Rainbow?
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #36 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 18:26 »
  • Tykkää (0)

• ^ Juuri olin yhteydessä Ilomantsissa olleeseen väkeen.. Ilmeisesti tarkoitus olisi nyt sellainen, että perjantaina pyrittäisiin konsensukseen varapaikan käyttöönotosta. Jotain scoutattavia paikkoja kenties vielä on, mutta Paukarlahti olisi varapaikkana. Eli alkaako seed camp perjantaina Paukarlahdessa, selviää perjantaina?  8)
    Itse olen sitä mieltä, että niin suuresta valon tapahtumasta on kyse, että sen vuoksi vastustaa nyt ja paljon. Sen vuoksi on erittäin tärkeää että emme lannistu vaikka nyt venyy ja paukkuu ja on epävarmuutta. Tehdään kuitenkin upea leiri, johonkin aikaan kesästä ja jonnekin päin Suomea  ;D

MUOKS: Juuri tuli sähköpostilistalta tieto, että viikonloppuna pidetään Paukarlahdessa kokous. Sinne tervetuloa! Seed camp alkaa 1.7. tai 4.7. viimeistään  ;D
    « Viimeksi muokattu: 27. Kesäkuuta 2011 klo 19:45 kirjoittanut v-i-p »
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #37 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 20:54 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos ystävällisestä vastaanotosta vihreäkaupunki :) Ja viestis myötä tuli paremmat vibat, otin noi säännöt ehkä vähän liian kirjaimellisesti niin aluksi ärsytti.

Mulla ei alkoholiin mitään ihmeempää tarvetta ole, yleensä jos juon niin juon 1-2 annosta kerrallaan enkä sen enempää, että vähän eri juttu muutenki ku sellanen kännääminen mistä olis haittaa muille... mutta eipä tuohonkaan mitään tarvetta ole. Lähinnä ihmetytti tuo "kovien huumeiden" korostaminen, kun eikö se oo aika ihmisestä kii et mikä on kenenki mielestä kova huume ja mikä ei, ja tosta saa käsityksen että "miedot" huumeet sit kuuluisi tapahtumaan jotenki...

Ole hyvä sienensyöksy. :) Aivan, itsellänikin pisti silmään tuo samainen kohta kovista huumeista tuossa kutsussa, mutta jokainen muokkaa ajatuksen samasta astiasta hieman eri tavoin.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #38 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 21:44 »

Toivottavasti siellä ei nyt ole niitä pönkkejä.

(Tähän Peppi Pitkätossu -hymiö.)

(Vihreäkaupunki, älä taivaan tähden lähde heti sitä metsästämään! ;D)

Mutta jees, samaa Rainbow'ta ei pidetä samassa paikassa, mutta tämähän onkin eri Rainbow. Viime kesänä oli Euroopan gathering, nyt Suomen. 8)

Vk-edit: Lisäsin Peppi-Pitkätossun kuvan, en hymiötä.
    « Viimeksi muokattu: 27. Kesäkuuta 2011 klo 21:53 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #39 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 22:00 »

:sydamia2 :peukku
    Kirjattu

sienensyöksy

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #40 : 28. Kesäkuuta 2011 klo 12:55 »
  • Tykkää (0)

• Mutta jees, samaa Rainbow'ta ei pidetä samassa paikassa, mutta tämähän onkin eri Rainbow. Viime kesänä oli Euroopan gathering, nyt Suomen. 8)
    Niin no tolla tapaahan ton jutun voi kätevästi kiertää. Ite oon sitä mieltä tosin et käytännöllisyys vois mennä perinteiden edelle, et jos ei oikeast muuta paikkaa saada ni parempi pitää samas paikas ku olla pitämät ollenkaa? Vai? :)
    Kirjattu

odonata

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Hui hai Hippi!
    « Vastaus #41 : 28. Kesäkuuta 2011 klo 15:31 »
  • Tykkää (0)

• Ja keskusteluja seuranneena (paikanvalinnan vaikeus), väkisin tulee mieleen "miksi ei Paukarlahti?"... Ehkäpä kaikella on tarkoituksensa?! Moniko meistä kuitenkaan olisi perheeseen tutustunut, mikäli leiri olisi ollut kauempana erämaassa viimekesänä?

Kirjattu
    Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
    en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
    En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
    Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara

sienensyöksy

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #42 : 28. Kesäkuuta 2011 klo 15:40 »
  • Tykkää (0)

• Tässä alkaapi olla niin vähän aikaa tohon ens kuuhunkin että suosittelisin vaan sitä Paukarlahtea jos siellä mahdollista on pitää. Ikävämpäähän olisi jos jäisi kokonaan pitämättä? :S
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #43 : 28. Kesäkuuta 2011 klo 18:56 »
  • Tykkää (0)

• Mutta jees, samaa Rainbow'ta ei pidetä samassa paikassa, mutta tämähän onkin eri Rainbow. Viime kesänä oli Euroopan gathering, nyt Suomen. 8)
    Niin no tolla tapaahan ton jutun voi kätevästi kiertää. Ite oon sitä mieltä tosin et käytännöllisyys vois mennä perinteiden edelle, et jos ei oikeast muuta paikkaa saada ni parempi pitää samas paikas ku olla pitämät ollenkaa? Vai? :)

Kysymys ei ole pelkästään periaatteesta, vaan myös tapaamisen ympäristölle aiheuttamasta kuormituksesta. Esimerkiksi riukukäymälä, kun sitä iso joukko käyttää, jättää huomattavia jälkiä, joista luonnon pitää saada toipua. Ja tokihan ympäristö on muutenkin kovilla, kun sadat ihmiset oleilevat kuukauden ajan tietyllä suppealla alueella.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

sienensyöksy

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #44 : 28. Kesäkuuta 2011 klo 21:24 »
  • Tykkää (0)

• Kysymys ei ole pelkästään periaatteesta, vaan myös tapaamisen ympäristölle aiheuttamasta kuormituksesta. Esimerkiksi riukukäymälä, kun sitä iso joukko käyttää, jättää huomattavia jälkiä, joista luonnon pitää saada toipua. Ja tokihan ympäristö on muutenkin kovilla, kun sadat ihmiset oleilevat kuukauden ajan tietyllä suppealla alueella.
    Tuossa on tietysti pointtia, mutta onko kaksi vuotta peräkkäin samassa paikassa vielä niin paha? Jospa ensi vuoden paikkaa alettaisi etsiä ajoissa, Paukarlahti tuskin kahdesta vuodesta vielä menee pilalle. Ensi vuonna saisi äiti maa sitten levätä.
    Kirjattu