Onkohan teil muilla kokemuksia siitä että omat valinnat ja kieltäytymiset vaikuttavat sosiaalisiin suhteisiin, esim. jokin asepalveluksesta kieltäytyminen voisi tehä tämmöstä,, tai vegaanius ainakin itellä on vaikuttanut hyvin voimakkaasti siihen miten pärjään sosiaalisissa tilaisuuksissa sillä olet mitä syöt ja siihen sisältyy itselläni varsin voimakasta aatemaailmaa.
Yleisesti mielenterveys on ollut mulla vähän hajallaan vaikeiden kokemusten vuoksi, ja jouduin itseasiassa pakkohoitorundille kolmeks yöksi viikko sitten, jossa osana oli pakkolääkitys ja ekas sairaalas mua pideltiin pahoin, tai nippusiteet olivat niin tiukalla että tekivät vahinkoa ja ruhjeita ja ranne tai jokin hermo ei ole korjaantunut vieläkään, musta tilanne oli absurdi koska olen hyvin voimaton laiha hippi ja karskit poliisit ja hoitohenkilökunta sekä lääkäri piteli mua vasten sairaalapetiä ja kiristi ranteiden nippusiteit niin että luulin heidän katkasevan mun kädet ja tappavan siihen paikkaan, ja se koko tilanne oli muutenkin väärin ja epäoikeudenmukainen. Lisäksi sen jälkeen he laittoivat lepositeisiin, joista toisen käden side oli niin tiukalla tai mun ranne niin turvonnut, että se meni siniseks, kun veri ei kiertänyt, eikä poliisi reagoinut vaikka siitä sanoin.. Mua vaan rangaistiin siellä jotenkin, enkä ymmärrä että tuommoista voidaan tehdä, olin ehkä liian omanarvontuntoinen enkä nöyristellyt tai puhellu, joten se saattoi vaikuttaa huonontavasti siihen millaista kohtelua sain. Siihen ei vain voi enää sanoa mitään koska he sepustavat ne tarinansa ja näkevät rastapäähipissä potentiaalisen nistin tai jotain, joten mua nöyryytettiin, satutettiin ja kiusattiin mm. siitä etten nukkunut siel vankeudessa (päädyin Auroraan) ja lopult ne pakkolääkitsi vaikka useamman kerran selitin että se on mun maailmankuvaa vastaan, ja väärin, olen vegaani, lääkkeet tehdään eläinkokeiden kautta, muutenkin olen vuosia elänyt pelkästään luomusti joten mua aika paljon harmittaa ja suututtaa tilanne, etenkin koska se lääke vaikutti tosi paljon huonontavasti mun fiiliksiin ja ennen sitä olin hyvällä tuulella kaikesta olosuhdeskeidasta huolimatta.
Sen lääkkeen väkisin pistämisen jälkeen raivostuin hieman siinä kohti kun lääke alkoi vaikuttamaan ja heittelin hoitajia banaaneilla, koska mun aivoissa tuntui että tietoisuus vajoaa johonkin alemmas ja aivot sammuvat, ja lihasten liikeradat muuttuivat, musta tuntuu että en ole vieläkään palautunut ja että laissa on jotain pahasti vialla, koska he pystyvät tekemään niin, ja tuntui että se oli heidän velvollisuutensa huonontaa ihmisen tilaa (miksi ?!), ihan kuin jokin juttu että he voivat tehdä niin, ja siihen ei ole mitään sanottavaa. Mä olin seuraavana päivänä murtunut, ja lääkäri tuntui kokevan että se oli parannus siihen tilaan missä olin aiemmin, jossa tein parhaani ja olin inspiroitunut, ja se taitaa olla Suomessa epätoivottavaa.. Ja toki he halusivat huumeseulat ja kaiken muun bonarina, lopult myönnyin niihin (tiesin ettei mussa ole mitään koska en ole käyttänyt päihteitä vuosiin) ja allekirjoitin avohoitosopparin, koska en olis kestänyt enää uutta lääketyrkytysmeininkiä ja sitä etten saa olla ulkona, ja että mun pitää nukkua tiettyyn aikaan jne. en ole tottunut vankeuteen. Lisäks ihmiset joiden vuoks jouduin sinne ovat pyydelleet anteeksi, että mokasivat, mutta aika vaikealta tuntuu antaa anteeksi, mun kotirauha rikottiin, must se oli laitonta mutta jos ihmisest tehdään ja leimataan hullu niin ei silloin taida olla mitään oikeuksia edes valittaa. Nyt mul meni monii opiskelupäiviä hukkaan ja oisin ehkä halunnut hakeakin uuteen paikkaan, lisäksi siel on nyt varmaankin melko värikäs potilaskertomus jota en mielellään kerryttäisi yhtään. (huokaus) Kaikki tää sai aikaan sen että haluan pois Suomesta, että mä en pysty elää semmoses maassa, jossa voidaan satuttaa ja kohdella huonosti sillä perusteella että joku on laittanut tekstiviestin, jossa on ollut huolissaan toisesta, eli minusta. Kaikki se paska johtui yhdestä tekstiviestistä jonka avopuoliso laittoi mun vanhemmille jotka huolestuivat, koska ovat semmosta tyyppiä ja mä olen ollut aina vähän eri maata heidän ja valtavirran kanssa.
Tää on kyl ollut pitkä talvi, ja mulla on usein kevätmasennusta, mutta silti mä toivoin vain että oisin saanut olla rauhassa kotona, kerrankin yksin. Nyt saan olla, mutta taas ens viikolla pitää lähteä pällistelyn kohteeksi hoitajan juttusille ja koettaa päästä siitä rattaistosta, koska kuitenkin olen ehkä hieman valtavirrasta poikkeavaa tyyppiä ja haluan pitää sen linjan ja mä vana haluan olla ihan rauhassa ilman hoitojuttuja.
En tiedä onko tämmösest tarinasta kelle mitä iloa , ehkä täällä on muitakin kohtalotovereita, paljon halauksia ja rakkautta teille, myötätuntoa. Ja voimia myös kaikille muille, pian on kesä ja luonto puhkeaa, must jokanen saa kuunnella luontoaan ja itseään ja oppia rakastamaan just sitä vaikeaakin tilannetta, sairaalakierros ja kaikki se kierrättäminen nippusiteis opetti kyl siitä että on ihmisiä vankeudessa, ja mielipidevankeina, maailmassa on sotaa, kaikkea, että siit kärsimyksestä voi välittää ja sitä voi ajatella ja meditoida heille ja meille positiivista voimaa, harjoittaa myötätuntoa ja ymmärtää kärsimystä, ymmärtää miten sairas jokin systeemi voi olla joka urauttaa vallanpitoon ja sellaiseen ihmisten muokkaamiseen, johon ei välttämättä ole mitään hyvää syytä. Täst nyt tuli vähän palopuhe mutta haluan kyllä nostaa näit asioita tältäkin kantilta esiin, aina en ole huomannut että esim. terapia olisi auttanut läheistäni, tai että lääke olisi ratkaisu ja helpotus heidänkään solmuihin, toki on ihmisiä jotka kokevat helpostusta hoitoammattilaisten tapaamisesta.
lopult, jos joudut pakkopiikityksen alle, niin tässä mantra sinulle: hyttysiä, hyttysiä ne vain ovat, vaikutus laskee ajallaan. Happi kiertää sairaaloissakin, hengitys on eräs tie vapauttaa itseään ja joogalla saa vapautettua kadonneet energia yhteydet (ehkäpä näin), lähden tästä keittelemään maarianohdakkeen siemeniä, joilla lienee puhdista vaikutus, sitä on käytetty mm. kemoterapiamyrkkyist puhdistautumiseen.
Mielenterveydes itsee on auttanut musiikki ja sanat, mantrat ja yhteys, luottamus luontoon ja siihen että luonto hoitaa ja eheyttää lapsensa, meditaatio, ihmiset jotka ymmärtävät, kuuntelevat, vastaavat, ja antavat tilaa
https://soundcloud.com/baye/reiki-mix-1