Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Piikkimatot eli fakiirimatot - 1

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Piikkimatot eli fakiirimatot
« : 13. Helmikuuta 2011 klo 19:44 »
  • Tykkää (0)

• Olen harkinnut jo pidemmän aikaa piikkimaton hankkimista, mutta en ole koskaan päässyt itse kunnolla testaamaan vaikutuksia. Kuulin myös tuossa viikonloppuna että markettipiikkimatoissa piikit olisivat liian lyhyet kunnollisen vaikutuksen aikaansaamiseksi.

Löytyykö kokemuksia piikkimatoista?

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Piikkimatot eli fakiirimatot
    « Vastaus #1 : 13. Helmikuuta 2011 klo 20:15 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on ihan perusmarkettimatto ja oon kyllä tykänny. Oon ikäni kärsiny erilaisista selkäkivuista, mutta nyt maton hankkimisen jälkeen ei oo ollu mitään.

Monesti myös nukahdan siihen matolle. :)
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 13. Helmikuuta 2011 klo 20:15 »
  • Tykkää (0)

• Olen koittanut makoilla sekä sellaisella ruotsalaisvalmisteisella palapelipalasista koottavalla, ns. laadukkaalla matolla, että näillä markettimatoilla. Itse en pysty näistä nauttimaan, toki esim. moni työkaveri on vannonut näiden nimeen. Tunnen ihmisen joka sanoo nukahtavansa iltaisin maton päälle ja kömpivänsä sitten jossain vaiheessa vällyjen alle  ;D
    Kirjattu

stone cold Juihis

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 01. Maaliskuuta 2011 klo 19:13 »
  • Tykkää (0)

• sellanen muovinen nystyrämatto tms olis kiva hommata, jos en sitten ninjana värkkäile itse jotain vastaavaa, verenkierto paranee ja unenlaadun pitäisi olla parempaa tämmösillä pötkötellessä.
    Kirjattu
    Älä luota hippiin, just joo....

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 01. Maaliskuuta 2011 klo 19:19 »
  • Tykkää (0)

• Tänään taas makailin puoli tuntia, josta viimeiset 15 min nukuin. Virkisti ihan mielettömästi. :)
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #5 : 01. Maaliskuuta 2011 klo 22:49 »
  • Tykkää (0)

• Jahas, jahas, kaippa sellaista pitää sitten alkaa katselemaan jos sattuisi eteen. :)

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 02. Maaliskuuta 2011 klo 07:04 »
  • Tykkää (0)

• ^ Pääsisitkö jonkun tutun luo testaamaan ensin? Kokemukseni mukaan nuo jakaa mielipiteitä jyrkästi, joidenkin mielestä matolla tulee tosi epämiellyttävä olo.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 02. Maaliskuuta 2011 klo 22:05 »
  • Tykkää (0)

• ^ Haa, kusti polkee ja vie yhden ylimääräisen piikkimaton Seinäjoelta Mansesteriin  ;D Vk:n eteen katselu tuotti tulosta  ;)
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #8 : 02. Maaliskuuta 2011 klo 23:19 »
  • Tykkää (0)

• ^Kiitokset v-i-p tosiaan täälläkin matosta!

tassu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 13. Toukokuuta 2011 klo 16:15 »
  • Tykkää (0)

• Tjaah... Kaij sitä pitäs itsekkin hommata kun näyttää niin mukava olevan :)
    Kirjattu
    We all love someone.

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 13. Toukokuuta 2011 klo 22:13 »
  • Tykkää (0)

• Mä näin tänään Citymarketissa fakiirityynyjä tarjoushintaan neljä euroa. Onko kellään kokemusta tollasesta?
    Kirjattu

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #11 : 30. Tammikuuta 2016 klo 22:09 »

tyynyistä en tiiä mittään, mut matto <3
    Oon ostanut omani alle eurolla kirpparilta, Yantra Mat. Tässä on vähän särmäisempi piikitys, mitä aiemmas nimettömässä ja kuvattomassa matossa, mikä mulla oli, sekin kirpparilta ostettu. Eli kyllä näis jotain eroa on.

Olen monesti nukahtanut maton kanssa, kun en muuten ole unta saanut. Ja toisaalta jos olen ollut päiväsaikaan väsyksissä, niin lepohetki maton kanssa on virkistänyt.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #12 : 30. Tammikuuta 2016 klo 22:27 »
  • Tykkää (0)

• Minulla on piikkimatto mutta en ole muistanut käyttää sitä pitkään aikaan. Ehkä pitäisi. :)

Auttaa rentoutumaan mutta kuitenkin niin, että on enemmän "hereillä", eikä ala torkkua tai nukkua. Pystyy rentoutumaan päivällä niin, ettei vaikuta niin paljoa yöuniin.

Ja mukavaltahan tuo tuntuu selän alla. :)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #13 : 30. Tammikuuta 2016 klo 23:21 »
  • Tykkää (0)

• Oon ostanut omani alle eurolla kirpparilta, Yantra Mat. Tässä on vähän särmäisempi piikitys, mitä aiemmas nimettömässä ja kuvattomassa matossa, mikä mulla oli, sekin kirpparilta ostettu. Eli kyllä näis jotain eroa on.

Meillä on myös tuollainen Yantra Mat. On siinä ihan ok makoilla, mutta ei ole kuitenkaan erityisesti sytyttänyt. Joskus messuilla kokeilin alustaa joka koostui muistaakseni ihan oikeista metallipiikeistä, pitempiä ja hiukan harvemmassa kuin Yantra Matin kulmikkaat muovikolmiot. Siihen sai laskeutua aika varovasti mutta makoillessa sai hyvän verenkiertoa elvyttävän ja samalla rentouttavan fiiliksen.

Arto
    Kirjattu

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #14 : 31. Tammikuuta 2016 klo 00:02 »

:) Niin, kuulostaa hyvältä. Olen toki tykännyt tuost muovisesta jo, ja välillä ihan tuntuu olevan elinehto tommonen matto. Joskus voisi olla kiva kokeilla jotain astetta autenttisempaa.

En kyllä tiedä että käytänkö mä tätä mattoa nyt ihan väärin, siis kun oikeastaan mattoilen lähinnä yöllä, ja oikeastaan ajatuksena se että pääsen nukkumaan jotenkin vakaammin. Ehkä tää mun mattoilu on vähän kuin meditaatiota, mutta ei niin tarkkaa sellaista.

Kun vauva oli viel ihan pieni, ja yöimetykset olivat tiheät ja univajetta imetyksestä syntyi, niin tää matto pelasti. Piristi ja tuli jotenkin vain onnellinen olo, tilaa kokea väsymyksen sijaan onnellisia fiiliksiä.

Joskus on käynyt niinkin että piikkimatto on vain ärsyttänyt enemmän jo muuten rasittunutta kehoa. Ja se on ihan totta, että saattaa piristää iltaisin. Yleensä kylläkin oon saanut nukuttua, vaikka olen makoillut piikkimatolla. Ja joskus matto on ollut ainoa mikä on auttanut unettomuuteen. Kyllähän sitä sitten herää, kun paine on ollut kivuliaan kauan samoissa pisteissä, sen jälkeen pehmeä lakana on hyvin levollinen ja miellyttävä asia :)
    Kirjattu