Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Seksi - 1

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
Seksi
« : 12. Helmikuuta 2014 klo 22:59 »
  • Tykkää (0)

• Mode-edit, jaettu omaksi aiheekseen

Ps. Ymmärrän tavallaan teidän joidenkin näkemyksen, jotka olette sitä mieltä, ettei seksiä pidä ottaa liian vakavasti. Mutta onko seksi/seksuaalisuus jokin vitsi? Eikö se voisi olla normaali ja luonnollinen asia, miksi sen pitää olla jokin suuri hilpeyden aihe?

Ensinnäkin, jos olen jotain oppinut elämästä, niin sen että se on paljon mukavampaa jos osaa suhtautua asioihin huumorilla. Ottamalla asioita vakavasti tekee elämänsä vaan vaikeaksi. Lähestulkoon kaikille asioille voi nauraakin, seksi on yksi niistä. Joten mulle luonnollisuus ei tarkoita jotain kulmat kurtussa-meininkiä ja angstaamista.

Ja seksi on parhaimmillaan ihan helvetin hauskaa! Ja se on juurikin leikkiä kahden tai useamman suostuvan aikuisen välillä. Joten kyllä itse pidän seksiä ilahduttavana ja hilpeänäkin asiana. Seksiin voi liittyä myös koomisiakin piirteitä, joille voi nauraa jos siltä tuntuu.

Toki jos seksin mieltää synniksi, tantriseksi rituaaliksi tai heteronormatiivisesti vain lisääntymistä varten tehtäväksi toimenpiteeksi, niin se on vakava asia, johon pitää suhtautua miltei pelonsekaisin tuntein. Enkä tajua miksi seksin pitää liittyä rakkauteen tai olla jotain "rakastelua". Se tekee asian vaan vaikeaksi ja turhauttavaksi.
    « Viimeksi muokattu: 13. Helmikuuta 2014 klo 15:00 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Maapähkinä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    Vs: Seksi
    « Vastaus #1 : 12. Helmikuuta 2014 klo 23:38 »
  • Tykkää (0)

• Ensinnäkin, jos olen jotain oppinut elämästä, niin sen että se on paljon mukavampaa jos osaa suhtautua asioihin huumorilla. Ottamalla asioita vakavasti tekee elämänsä vaan vaikeaksi. Lähestulkoon kaikille asioille voi nauraakin, seksi on yksi niistä. Joten mulle luonnollisuus ei tarkoita jotain kulmat kurtussa-meininkiä ja angstaamista.

Ja seksi on parhaimmillaan ihan helvetin hauskaa! Ja se on juurikin leikkiä kahden tai useamman suostuvan aikuisen välillä. Joten kyllä itse pidän seksiä ilahduttavana ja hilpeänäkin asiana. Seksiin voi liittyä myös koomisiakin piirteitä, joille voi nauraa jos siltä tuntuu.

Toki jos seksin mieltää synniksi, tantriseksi rituaaliksi tai heteronormatiivisesti vain lisääntymistä varten tehtäväksi toimenpiteeksi, niin se on vakava asia, johon pitää suhtautua miltei pelonsekaisin tuntein. Enkä tajua miksi seksin pitää liittyä rakkauteen tai olla jotain "rakastelua". Se tekee asian vaan vaikeaksi ja turhauttavaksi.

Kyllä, seksi voi tietysti olla hauskaa ja onkin eräänlaista aikuisten leikkiä. Lähinnä tarkoitin, etten ymmärrä, miksi jotkut suhtautuvat siihen niin, että se itsessään olisi ikään kuin vain jonkinlainen vitsi, tai sitten vaihtoehtoisesti tabu, josta ei puhuta.

Se minua ihmetyttää, että ylipäätään intiimit asiat koetaan hassuiksi - miksi näin on? Mitä hassua siinä oikein on, että ihmiset harrastavat vaikkapa juurikin seksiä (ihan sama missä tarkoituksessa, olkoonkin sitten vaikka ei-lisääntymistarkoitus)? Tämä on eri asia kuin se, että seksi voi sisältää hauskoja piirteitä - ehkä sen kuuluukin sisältää - mutta siis seksi toimintana tai ilmiönä kokonaisuudessaan ei ole mielestäni niinkään hauska, vaan itse miellän sen neutraalina asiana.

Tarkoitukseni ei ole olla seksiin tabunomaisesti suhtautuva tiukkapipo, vaan haluan painottaa, että sitä on turha alentaa miksikään asiaksi, johon automaattisesti liittyy jotain tirskuntaa herättäviä mielleyhtymiä.
    Tokihan pitkälti tähän asiaan vaikuttaa myös se, että ihmiset nyt yksinkertaisesti nauravat eri asioille, johtuen mahdollisesti juuri siitä, että he suhtautuvat eri asioihin eri vakavuudella ja käsittävät ne eri tavoin.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 12. Helmikuuta 2014 klo 23:46 »
  • Tykkää (0)

• aan haluan painottaa, että sitä on turha alentaa miksikään asiaksi, johon automaattisesti liittyy jotain tirskuntaa herättäviä mielleyhtymiä.

Ei se että jollekin nauraa tai jostain vitsailee, tarkoita että halveksisi asiaa. Tai ei ainakaan mulle. Joskus vitsin kertominen on suurin kunnianosoitus.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Maapähkinä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 13. Helmikuuta 2014 klo 00:36 »
  • Tykkää (1)

• Ei se että jollekin nauraa tai jostain vitsailee, tarkoita että halveksisi asiaa. Tai ei ainakaan mulle. Joskus vitsin kertominen on suurin kunnianosoitus.
    Ei välttämättä tarkoitakaan, mutta itse sen monesti seksin tapauksessa niin käsitän, kun seksi kuitenkin on täysin normaalia toimintaa, mutta siihen suhtaudutaan vitsailun yhteydessä yleensä toisin. Se tyyli, jolla seksistä usein vitsaillaan, ei tunnu monestikaan olevan suuri kunnianosoitus, ainakaan en koe sitä niin. Se, että joku "asshole" tai vaikkapa "munapää/dick(head)"  on tiettyihin (seksuaalisuuteen helposti yhdistettäviin) tiettyihin ruumiinosiimme lisätty sanan halventava merkitys, liittyy mielestäni juuri tähän halventavaan suhtautumiseen.

Muutenkin seksiin liittyvät vitsit tuntuvat toistavan tiettyjä kliseitä, joita ei vain jaksaisi kerta toisensa jälkeen kuulla. Hyvä huumori on luovaa ja oivaltavaa, seksihuumori (samalla tavalla kuin pissakakkahuumori) harvemmin jaksaa pahemmin naurattaa tai varsinaisesti luoda mitään uutta, erityisesti juuri jossain aiemmassa kommentissani mainitsemastani väkinäisyydestä johtuen. Seksivitsitkin voivat kyllä olla hauskoja, jos niihin liittyy jokin ihan erityinen konteksti, mutta kuten sanottua, ei seksi itsessään ole (pelkkä) vitsi ainakaan minulle.
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #4 : 13. Helmikuuta 2014 klo 10:41 »

Mulle seksi ei ole jotenkin juhlallinen toimitus tai sillä tavalla vakava. Ehkä se hauskuus seksiin liittyen on siinä, että ihminen lähestyy siinä muita eläimiä, siis tietty eläimellisyys. Ja sen eroaminen normaalista arkiroolista... Ihminen voi olla hyvinkin korrekti ja asiallinen, mutta sitten petipuuhissa hyvinkin villi. Useimmat seksiä harrastaa ja siihen liittyy monenlaisia tunteita ja aika usein se ihmisillä pyörii päässä. Eihän meitä olisi, jos esi-isämme ja -äitimme eivät olisi olleet aktiivisia silläkin saralla.  ;) Pohdin usein kun seuraan tämän pallon kanssamatkustajia, että kyllä sukuvietti saa usein ihmiset tekemään kummallisia asioita ja suuriakin ratkaisuja elämässään, riskeeraamaankin paljon..
    Seksi ja seksuaalisuus on suuri mysteeri.  :)

lisäys. enkä mäkään tykkää halventavasta suhtautumisesta tälläkään elämänosa-alueella. ehkä mua nimenomaan huvittaa se kontrollin menetys ja tietty eläimellisyys suhteessa ihmisen muihin rooleihin..
    « Viimeksi muokattu: 13. Helmikuuta 2014 klo 10:46 kirjoittanut gemma »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 13. Helmikuuta 2014 klo 11:29 »
  • Tykkää (0)

• Ei välttämättä tarkoitakaan, mutta itse sen monesti seksin tapauksessa niin käsitän, kun seksi kuitenkin on täysin normaalia toimintaa, mutta siihen suhtaudutaan vitsailun yhteydessä yleensä toisin. Se tyyli, jolla seksistä usein vitsaillaan, ei tunnu monestikaan olevan suuri kunnianosoitus, ainakaan en koe sitä niin. Se, että joku "asshole" tai vaikkapa "munapää/dick(head)"  on tiettyihin (seksuaalisuuteen helposti yhdistettäviin) tiettyihin ruumiinosiimme lisätty sanan halventava merkitys, liittyy mielestäni juuri tähän halventavaan suhtautumiseen.

Niin, no vitsit voi olla hyviä tai huonoja. Ongelmallisin on mun mielestä sana "fuck", koska sehän voi tarkoittaa nussimisen lisäksi vaikka pahoinpitelyä (I'm gonna fuck you up!)...
    Kirjattu

aurakas

• Vieras
    « Vastaus #6 : 24. Maaliskuuta 2014 klo 20:16 »

tantriseksi rituaaliksi

tästä puheenollen, onko kellään hipillä täällä kokemusta tantraseksistä? Onko se oikeasti niin mahtavaa vai ihan hypeä koko juttu?
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 05. Huhtikuuta 2014 klo 12:51 »
  • Tykkää (0)

• tästä puheenollen, onko kellään hipillä täällä kokemusta tantraseksistä? Onko se oikeasti niin mahtavaa vai ihan hypeä koko juttu?

Ei ole kokemusta, joten olen ehkä väärä henkilö puhumaan asiasta yhtään mitään. Mutta sanonpahan silti oman mielipiteeni ja vaikutelmani asiasta.

Tantrisuus vaikuttaa olevan vain yksi pakkomielteinen suhtautuminen seksuaalisuuteen. Se on kuin kolikon kääntöpuoli kristilliselle seksikielteisyydelle. Eli siis sen sijaan että seksuaalisuus kiellettäisiin, tantrisuudessa asia menee päinvastoin, seksistä tehdään "jumalallisen hyvä" asia. Samoin kuin uskonnollisessa seksikielteisyydessä, tantrassa seksiin liitetään jumalallinen aspekti ja se ei enää olekaan vain kahden ihmisen välinen asia. En tiedä teistä, mutta minusta se on ahdistava ajatus. Haluan itse että seksi on vain minun ja kumppanini/kumppaneiden välistä. En halua sotkea sitä osaksi jotain dogmaattista uskontoa.

Tantrinen suhtautuminen seksiin on siinä oikeassa, että seksin aikana vapautuu valtavasti energiaa ja siinä ihmiset kohtaavat toisensa aivan uniikilla tavalla. Mutta asiassa ei omasta mielestäni ole yhtään mitään yliluonnollista. Se on kaikki pelkkää aivotoimintaa ja biologiaa mikä on meissä kaikissa sisäänrakennettu.

Mutta voinpa olla täysin väärässäkin...
    Kirjattu

kirkasmieli

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 06. Elokuuta 2014 klo 08:42 »
  • Tykkää (0)

• tästä puheenollen, onko kellään hipillä täällä kokemusta tantraseksistä? Onko se oikeasti niin mahtavaa vai ihan hypeä koko juttu?

Mahtavia kokemuksia on ainakin minulla ja (silloisella) kumppanillani.  :ow Tila johon tantrassa parhaimmillaan pääsee, on tavallaan erittäin syvä meditaatio jossa kaikki muu häviää eikä ole kuin kaksi sielua, jotka alkavat sulautumaan yhdeksi. Tätä on vaikea sanoin kuvailla, mutta todella huikeita ja syviä tunteita se herättää. Ainakaan meillä ei ollut kummallakaan käsitystäkään että sellaisia "tajunnanräjäyttäviä" fiiliksiä pystyy olemaan olemassa. Myös käsite "orgasmi" sai kummallakin täysin uuden merkityksen, eikä sitäkään oikein voi lyhyesti sanoin kuvailla.. joten suosittelen erittäin lämpimästi kaikkia parillisia aiheeseen tutustumaan!

Tantra vaatii molemminpuolisen kiinnostuksen aiheeseen, ja jonkin verran harjoittelua. Mutta onneksi harjoittelu jo itsessään on erittäin antoisaa!

Varoitus!: Tämä on myös erittäin addiktoivaa, joten ei kannata ihan kenen vaan kanssa ruveta harjoittelemaan.. yhden illan baaripanot ymv "paineentasaukset" eivät tantrakokemusten jälkeen voisi enää juuri vähempää kiinnostaa ;)

Samoin kuin uskonnollisessa seksikielteisyydessä, tantrassa seksiin liitetään jumalallinen aspekti ja se ei enää olekaan vain kahden ihmisen välinen asia. En tiedä teistä, mutta minusta se on ahdistava ajatus. Haluan itse että seksi on vain minun ja kumppanini/kumppaneiden välistä. En halua sotkea sitä osaksi jotain dogmaattista uskontoa.

Itsekin naureskelin näille jumal-asioille. Mutta ymmärrän kyllä mistä aspekti on peräisin. Sitä ei tarvitse liittää tantraan, se tulee mukaan automaattisesti, halusi sitä tai ei. Liittyy em. meditaation tilaan. Tietenkään minulle esim ei tule mitään Jumalaa kolmanneksi pyöräksi - kun en sellaiseen henkilöhahmona tai minään universuminluoja-entiteettinä usko, mutta samaa mystiikkaa tähän liittyy mitä kaikkiin muihinkin henkisiin harjoitteisiin.

Sanoisin sekä kokemusteni että eri lähteistä lukemani perusteella että nämä tuntemukset ovat kehon suurimpien hermokeskusten ("chakrojen") aktivoitumisesta lähtöisin, ja lopulta "kundaliinienergian" virtaamisesta johtuvia, mutta ne ovat toisen topicin juttuja (näidenkään olemassaoloon en muuten uskonut ennenkuin ekan kerran koin..). Tantra - kuten kaikki muutkin joogan muodot - nähdäkseni perustuvat näiden kehon energiakeskusten aktivoitumiseen ja perimmäisenä tavoitteena on valaistumisen kokemus kundaliinin heräämisen kautta. Tantrajoogassa bonuksena on, että sen harjoittaminen on jo itsessään erittäin mukavaa :)
    « Viimeksi muokattu: 06. Elokuuta 2014 klo 09:14 kirjoittanut kirkasmieli »
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 06. Elokuuta 2014 klo 10:58 »
  • Tykkää (0)

• Luin viime kesänä Oshon Tantra, spirituaalisuus ja seksi-kirjan, joka kai aika hyvä sukellus tantraan. Siinä painotus oli aluksi ykseydellä, eikä dualismilla, joka tuntui aluksi ihan hyvältä idealta. Pian kuitenkin Oshon opetukset muuttuivat melko sovinistisiksi, tai jotenkin koin, että naisen tehtävä oli lähinnä olla miehen tyydytyksen jatke. Tämä toki saattaa johtua siitä, että Osho oli mies ja katsoo aihetta siksi miehen näkökulmasta. Mutta niin olen minäkin, enkä silti kiinnostunut tantrasta. Luultavasti osin siksi, että suhde vaimoni kanssa ei kaipaa lisää "piristystä" - se on varsin pirteää ja meditatiivista muutenkin. :)
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 04. Heinäkuuta 2015 klo 18:20 »
  • Tykkää (2)

• Ei mua kiinnosta kumppanini seksielämä ennen mua. Tai jos vaikka kiinnostaisikin, niin en lähde sille tielle, koska en usko, että se olisi kovin hyväksi suhteelle. Jokaisella on polkunsa, eikä mun tehtäväni ole tuomita toisten tekoja. Mulle tärkeintä näissä hommissa suhteessa on 100% luottamus siihen, että riitän, sillä jos en riittäisi, niin en pystyisi suhteessa olemaan.
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 05. Heinäkuuta 2015 klo 21:03 »
  • Tykkää (0)

• Vaikka olen aika vapaamielinen ja hengeltäni moderni, huomaan, että mulla on yhä syvällä tajunnassa jonkinlainen käsitys siitä, millaista naisen seksuaalisuuden pitäisi olla ja missä määrin sitä olisi sopiva ilmaista. Seksikumppanieni määrä suhteessa ikääni on  melko keskiverto, mutta huomaan jollain tasolla nolostelevani asiaa ja kysyttäessä pyöristäväni luvun aina yhden tai kaksi alaspäin, koska haluan vaikuttaa siveältä ja puhtaalta, ikään kuin nämä ominaisuudet olisivat kenenkään muun kuin itseni määriteltävissä. Poteeko kukaan muu nainen, tai miksei mieskin, tätä tai vastaavaa?

Ja ihan yleinen kysymys, kuinka paljon teille merkitsee  suhteessa toisen osapuolen kokemus/kumppanien lukumäärä, entä kokemattomuus?

Hyviä kysymyksiä. Oon miettiny kans noita asioita.
    Itse kuulun sellaseen ääripäähän, että inhoon jos mua pidetään puhtoisena neitsyenä. En kyllä halua että mua pidetään lutkanakaan. En tykkää ylipäätään siitä, että ihminen arvotetaan sen perusteella kuinka monen kanssa hän on harrastanut seksiä. Minusta siinä on jotain ihmistä alentavaa. Kuitenkin koen nöyryyttävänä sitä että minua pidettäisiin siveänä ja kokemattomana. Kun olin neitsyt, häpesin sitä suuresti. Painajaiseni oli se että olisin ruma kolmekymppinen neitsyt ja ihmiset ajattelisivat että olisin joku nössö, joka inhoaa seksiä. Olen erittäin seksimyönteinen, siksi pelkäsin sitä. Mulla oli neistyenä tarve löytää toinen neitsyt, etten tuntisi oloani sängyssä kokemattomaksi nössöksi. Nyt mulle on ihan sama kuinka monen kanssa toinen on ollut. Jos kumppania hakisin, en uskaltaisi ottaa kumppanikseni neitsyttä, koska epäilen, että se miettii jatkuvasti minkälaista olisi olla jonkun toisen kanssa. Toisaalta voisin antaa hänelle luvan kokeilla olla jonkun toisen kanssa...
    Viime suhteessani mietin jatkuvasti minkälaista olisi olla jonkun toisen kanssa sängyssä, koska en ollut kenenkään muun kanssa kun sen silloisen kumppanini kanssa. Nyt kun jätin kumppanini, kärsin pienestä sitoutumispelosta. Samaan aikaan tuntuu ankealta kun ei voi harrastaa seksiä joka päivä, niinkuin silloin kun oli suhteessa. Silti tässä vaiheessa ei uskalla ottaa yhden illan juttuakaan, kun pelkää että mies jää roikkumaan muhun ja kinuamaan parisuhdetta. Eikä ehdokkaatkaan oo ollu kovin houkuttelevia. Jotain mun isän ikäisiä miehiä yrittäny iskeä baarissa ja viime perjantaina yks ärsyttävä tyyppi pilvessä tuli sanoo "Eiku oikeesti pitäis pääst vähä panee." sanoin et ei huvita kun on menkat. "No voin mä vetää perseeseen" "Ei kyl, se sattuu hitosti" Sitten ehdotin et menis ettii muualta ettei tuhlais aikaa muhun ja mun kavereihin. Mun kaveritkaan ei oikee syttyny. :(

Ootteko miettiny sitä, miten olis asiallista ehdottaa yhdenillanjuttua toiselle ihmiselle? "Pitäis pääst panee" -kommentti tuskin kovin monelle kolahtaa.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 06. Heinäkuuta 2015 klo 09:43 »
  • Tykkää (0)

• Mun mielestä on ihan käsittämätöntä että vielä 2010-luvulla ajatellaan naisten seksuaalisuudesta puhutaan termeillä lutka ja neitsyt. On ihme miten sellaiset käsitykset on vieläkin voimissaan. Ja samaan aikaan paljon seksisuhteita saaneita miehiä vain kehutaan ja taputellaan selkään...

Miksei vaan voitaisi jo hyväksyä sitä että ihmisten halujen ja tarpeiden määrä vaihtelee eikä siinä ole mitään hyvää tai huonoa? Miksi se on niin vaikeaa niin monille ihmisille? Mikä ihmeen perisyntisyyden käsite kummittelee ihmisten mielissä?
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 06. Heinäkuuta 2015 klo 13:17 »
  • Tykkää (0)

• Lainaus
    Miksei vaan voitaisi jo hyväksyä sitä että ihmisten halujen ja tarpeiden määrä vaihtelee eikä siinä ole mitään hyvää tai huonoa? Miksi se on niin vaikeaa niin monille ihmisille? Mikä ihmeen perisyntisyyden käsite kummittelee ihmisten mielissä?

En tiedä voisiko tuo "perisyntisyys" kummuta jostain sieltä tietoisuudesta, että erään tutkimuksen mukaan on mahdollista, että miehen siemennesteestä siirtyy DNA:ta osaksi naisen DNA:ta. Tämä taas ei välttämättä ole hyvä tai huono juttu, mutta ehkä alitajuisesti olemme tietoisia tuosta mekanismista ja siksi naisten seksihurjastelua ei koeta hyväksytyksi?

http://www.collective-evolution.com/2014/03/18/this-study-will-make-you-think-twice-about-who-you-are-getting-into-bed-with/
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/16084184/

Painotan nyt, että minulla ei ole tuomitsevaa kantaa, enkä kannata mitään syntiajattelua. Tuo artikkeli vain tuli mieleeni kun kysyit "miksi."
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 06. Heinäkuuta 2015 klo 17:36 »
  • Tykkää (0)

• Mun mielestä on ihan käsittämätöntä että vielä 2010-luvulla ajatellaan naisten seksuaalisuudesta puhutaan termeillä lutka ja neitsyt. On ihme miten sellaiset käsitykset on vieläkin voimissaan. Ja samaan aikaan paljon seksisuhteita saaneita miehiä vain kehutaan ja taputellaan selkään...

Kyllähän niitä miehiäkin nykyään neistyeiksi sanotaan. Se nyt on vaan termi ihmisestä, joka ei ole ikinä harrastanut seksiä toisen kanssa tai karummin ottaen termi siitä onko immeinkalvo naisella tallessa. Se on mielestäni jokin sosiaalipsykologinen juttu, miksi miehen suurta seksikokemusta ylistetään ja naisen suurta seksikokemusta halveksitaan. En itsekään ymmärrä miksi ihmiset ovat taipuvaisia ajattelemaan niin. Minusta on halventavaa punnita ihminen sen perusteella, kuinka monen kanssa hän on harrastanut seksiä. Oli sitten kyseessä nainen tai mies. Johtuneeko se sitten jostain miesten machovietistä, että pitää saada monta kaatoa, tai on nössömpi kuin muut. Tai sitten miehet pitävät vain inhottavana sitä, että nainen on kokeneempi/rohkeampi. Onneksi kaikki miehet eivät aivottomasti noudata tuollaisia normeja ja silti itsetunto on paremmassa kunnossa, kuin niillä, joilla on kamala tarve näyttää muille. Naisiin taas on varmaan vaan muodostunut jokin typerä ihanne siitä, että pitää olla siveä. Ehkä ihmiset kokee jollakin tavalla uhaksi naisen, joka toteuttaa seksuaalisuuttaan avoimesti ja rohkeasti. Ihmisillä on niin rajoittuneet kuvat miesten ja naisten seksuaalikäyttäytymisestä, että niiden rikkominen saa ihmiset haukkumaan muita lutkiksi tai nössöiksi. Jotkut kokevat seksuaalinormien noudattamista turvallisena ja normaalina asiana. Monia kiinnostaa enemmän tulla hyväksytyksi kuin vapaus toteuttaa itseään.
    Kirjattu