tästä puheenollen, onko kellään hipillä täällä kokemusta tantraseksistä? Onko se oikeasti niin mahtavaa vai ihan hypeä koko juttu?
Mahtavia kokemuksia on ainakin minulla ja (silloisella) kumppanillani.

Tila johon tantrassa parhaimmillaan pääsee, on tavallaan erittäin syvä meditaatio jossa kaikki muu häviää eikä ole kuin kaksi sielua, jotka alkavat sulautumaan yhdeksi. Tätä on vaikea sanoin kuvailla, mutta todella huikeita ja syviä tunteita se herättää. Ainakaan meillä ei ollut kummallakaan käsitystäkään että sellaisia "tajunnanräjäyttäviä" fiiliksiä pystyy olemaan olemassa. Myös käsite "orgasmi" sai kummallakin täysin uuden merkityksen, eikä sitäkään oikein voi lyhyesti sanoin kuvailla.. joten suosittelen erittäin lämpimästi kaikkia parillisia aiheeseen tutustumaan!
Tantra vaatii molemminpuolisen kiinnostuksen aiheeseen, ja jonkin verran harjoittelua. Mutta onneksi harjoittelu jo itsessään on erittäin antoisaa!
Varoitus!: Tämä on myös erittäin addiktoivaa, joten ei kannata ihan kenen vaan kanssa ruveta harjoittelemaan.. yhden illan baaripanot ymv "paineentasaukset" eivät tantrakokemusten jälkeen voisi enää juuri vähempää kiinnostaa

Samoin kuin uskonnollisessa seksikielteisyydessä, tantrassa seksiin liitetään jumalallinen aspekti ja se ei enää olekaan vain kahden ihmisen välinen asia. En tiedä teistä, mutta minusta se on ahdistava ajatus. Haluan itse että seksi on vain minun ja kumppanini/kumppaneiden välistä. En halua sotkea sitä osaksi jotain dogmaattista uskontoa.
Itsekin naureskelin näille jumal-asioille. Mutta ymmärrän kyllä mistä aspekti on peräisin. Sitä ei tarvitse
liittää tantraan, se tulee mukaan automaattisesti, halusi sitä tai ei. Liittyy em. meditaation tilaan. Tietenkään minulle esim ei tule mitään Jumalaa kolmanneksi pyöräksi - kun en sellaiseen henkilöhahmona tai minään universuminluoja-entiteettinä usko, mutta samaa mystiikkaa tähän liittyy mitä kaikkiin muihinkin henkisiin harjoitteisiin.
Sanoisin sekä kokemusteni että eri lähteistä lukemani perusteella että nämä tuntemukset ovat kehon suurimpien hermokeskusten ("chakrojen") aktivoitumisesta lähtöisin, ja lopulta "kundaliinienergian" virtaamisesta johtuvia, mutta ne ovat toisen topicin juttuja (näidenkään olemassaoloon en muuten uskonut ennenkuin ekan kerran koin..). Tantra - kuten kaikki muutkin joogan muodot - nähdäkseni perustuvat näiden kehon energiakeskusten aktivoitumiseen ja perimmäisenä tavoitteena on valaistumisen kokemus kundaliinin heräämisen kautta. Tantrajoogassa bonuksena on, että sen harjoittaminen on jo itsessään erittäin mukavaa