Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Asenteesi päihteitä kohtaan? - 2

Crustapo

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
  • Kuoleman ensi askel on yritäytyminen
Vs: Asenteesi päihteitä kohtaan?
« Vastaus #15 : 31. Heinäkuuta 2010 klo 22:43 »
  • Tykkää (0)

• itselläni on niin sanottu rankka päihdetauska ja kun tuossa joku kysyi sitä miksi ihmiset käyttävät päihteitä niin minulla on ollut se syy että on vain niin paha olo henkisesti että se helpottaa (tiedän että se pahentaa) mutta silloin se tuntuu hyvältä omasta mielestäni kaikki saavat tehdä mitä tykkäävät itse olen todennut että alkoholi ei sovi minulle vaikka sitä nautinkin todella paljon en kyllä tällä hetkellä koska syön antabusta,minulle ei ole mikään pulma olla humalaisten/sekaisin olevien ihmisten seurassa selvinpäin vaikka ei sitä kyllä todellakaan jaksa koko iltaa katsella ymmärrän senkin. toivoisin joskus että pysytisin juomaan sen 1 viinin,parit savut sitten keikalla parit kaljat ja kotiin eikä mitään että ennen keikkaa niin paljon naamaan kaikkea mitä vaan saa. nyyt meni tilittämisekis  ::) mutta kuten sanoin jokaisen oma päätös mutta en suosittele kellekään minkään aineen aloittamista jos ei ole ikinä kokeillut. mutta en juo kahvia,teetä tai mitään enerkiajuomia niin eikös se ole jotain?
    Kirjattu
    im the bloody antichrist hippie!

tiina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #16 : 01. Elokuuta 2010 klo 12:37 »
  • Tykkää (0)

• Kesä on turmiollista aikaa, ainakin minulle. Asun hyvin kulttuuriköyhässä kaupungissa suomineidon vyötäröllä, ja voin kertoa että yksinkertaisesti ei ole mitään muuta tekemistä kun vetää viinaa/huumeita tms.
    Poltan tupakkaa epäsäännöllisesti, mutta kuitenkin joka päivä (kiitos tämän kesäisen putkeni).
    Pilveä menee aina kun sitä vain saan käsiini, mutta kiitos tämän paskapaikan, parikin kertaa viikossa on jo paljon.
    Lääkkeitä napsin harvoin...
    Alkoholia menee liikaa, mutta päätin olla tämän alkavan viikon ilman viinaa. Lähden maalle rauhoittumaan. :)

Asenteeni päihteisiin on varmasti jollakin tapaa huolestuttava muiden mielestä. Ystäväpiirissäni on normaalimpaa olla sekaisin kuin selvinpäin, mutta rakastan olla kyseisten ihmisten kanssa ja nyt on kuitenkin loma, niin en näe sitä pahana asiana. Onneksi koulu alkaa pian, saa vähän rutiineja elämään. Ja on jotain tekemistäkin!

Päihteet saa avautumaan, ja ei elämäni olisi tällaista ilman niitä. Yhteiset kokemukset ja fiilikset luo yhteenkuuluvuuden tunnetta, ja surullista mutta totta, kaikki rakkausihmissuhteeni ovat alkaneet päihteiden kautta. En silti kadu, olen kuitenkin niin nuori niin uskon että "aikuistun" joskus (toivottavasti en negatiivisessa mielessä) ja lopetan tämän yltiöpäisen pämppäämisen.

Peace!
    Kirjattu
    Elämä on vain yksinkertaisuuksien monimutkaistamista.

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #17 : 01. Elokuuta 2010 klo 19:59 »
  • Tykkää (0)

• Tultuani juuri Metsäfestiwaaleilta, osaan nyt pukea paremmin ajatukseni sanoiksi.

Minua ei kiehdo päihteiden käyttö, koska huomasin että päihteet tähtäävät aistinautintoihin. Itse en koe saavani aistinautinnoista sen kummempaa, ja siksi tylsistyn monesti kun alkavat kertomukset niistä. Ehdoton en ole, niin kuin Colourflower asian ilmaisi:
    Lainaus
    Varsinkin kun ei voi mitään sille vaikka haluaisikin, että satunnaiset humaltumiset ovat viitoittaneet aika mainiosti omaa hengellistä polkua. 8)
    Luulen että monesti päihteiden käytössä koetaan, tai aistitaan jotakin, jota ei voi sanoin selittää. Itselläni on ulkopuolisena tarkkailijana vain käytössäni sanat, joten en voi ymmärtää mistä toinen yrittää kertoa. Harvoin olen törmännyt tilanteeseen, jossa olisin oivaltanut jotakin, kun päihteiden vaikutuksen alaisena oleva olisi kertonut mitä hän kokee. Siksi pidän enemmän keskusteluista, ja seurasta, jossa toinen on samassa tilassa kuin itse.

Uskon että kun kaksi ihmistä käyttää päihteitä yhtäaikaa, tai myös toisella on idea mitä toinen selittää, kumpikin saa keskustelusta jotain. Ja kyllä se ainakin baareissa näyttää näin olevan, juttu kulkee humalaisten kesken oikein rattoisasti. :)
    « Viimeksi muokattu: 01. Elokuuta 2010 klo 21:55 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #18 : 01. Elokuuta 2010 klo 22:43 »
  • Tykkää (0)

• Vaikeaa selittää omaa asennettani päihteisiin. Otan niitä silloin kun tuntuu siltä, en pakene jotain tai muuta vastaavaa. Tuntuu, että elämä on ylipäätään virta ja monesti selvinkin päin tuntuu kuin olisin tripillä. Esimerkiksi musiikin vaikutuksesta näen monesti silmät kiinni -visuaaleja. Kokeilut erilaisten päihteiden kanssa on tietenkin muuttaneet mun elämää, mutta en sanoisi että huonoon suuntaan. Jos mun elämälläni nyt on suuntaa, niin ehkä ne on muuttaneet sitä avoimempaan päin.

On hyvin vaikeaa erottaa päihteet ns. "normaalista" elämästä. Saatan saada samankaltaisia kicksejä vaikkapa musiikista, inspiraation puuskasta kuin vaikka sokerihumalastakin..erona päihteisiin on että nuo on luokiteltu "normaaliksi" vaikka saamani olotilat näistä olisivat päihteenkaltaisia. Mun mielestä ei ratkaise se, että käyttääkö jotain päihteitä vai ei, vaan se miksi niitä käyttää.

Itselläni on erilaisia syitä käyttää niin alkoholia kuin muitakin, huumeiksi luokiteltuja, aineita. Esimerkiksi psykedeelejä on turha käyttää, jos pakenee jotain ajatuksia tai olotilaa, trippi tuo takuuvarmasti kaikki mielen möröt esille käsiteltäviksi. Siksi olen mieltynyt niihin, käytän niitä itsetutkiskeluun ja löydän itsestäni puolia, joiden olemassaolosta en tiennytkään. Alkoholi taas on enemmän sosiaalisen ulottuvuuden avaamiseen ja rentoutumiseen.

Mikä mua ärsyttää suunnattomasti, on se, että yleisin ajatus päihteidenkäytöstä tuntuu olevan juuri se, että niillä paetaan jotain tai haetaan vaan hyvän olon tunnetta. Yleensä näin sanovat ihmiset, joilla ei ole omaa kokemusta tai sitten kokemus on nimenomaan sellaisten päihteiden parissa, joita käytetään tähän tarkoitukseen (ja joista en itse niin välitä). Jos haluaisin pelkkää hyvän olon tunnetta, olisi paljon helpompaa vain hakea suklaapatukka lähikaupasta. Mutta se ei ole se juttu, tottakai hyvää oloa tulee sivutuotteena. Oon kiinnostunut siitä, mitä annettavaa erilaisilla päihteillä on mun omaan elämääni, siihen millaisena näen ja koen maailman.

Voin sanoa rehellisesti, että mua häiritsi olla Metsäfestiwaaleilla. Eniten häiritsi kännissä olevat ölisijät mutta myös muissa aineissa sekoilevat herättivät negatiivisia ajatuksia. Itse en pystyisi vaan vetään päätäni ihan sekaisin millä tahansa saatavilla olevalla aineella siksi että jaksaisin bilettää enemmän ja kauemmin tai että "on niin coolia olla sekaisin". Etsin syvempää kokemusta, bilettämään pystyn hyvin kauan ilman päihteitäkin. Ehkä suhteeni varsinkin psykedeeleihin on se, että näen ne pyhänä. Ne avaa mulle uusia portteja mieleeni ja näyttää mulle jotain, mitä en tajunnutkaan ajatella. Siksi haluan pyhittää trippihetken, en vain sekoilla jossain festivaalilla örveltävän ihmisjoukon keskellä. Ehkä siksi en koe, että mulla olis ongelmaa päihteiden suhteen..pyhitän niiden käytön enkä koe olevani riippuvainen niistä (lukuunottamatta röökiä..tosin varsinkin aamuinen röökihetki mieluiten kahvikupposen kanssa on erittäin pyhä. :) )

Ja aiemmasta viestistäni huomasin, että ainakaan osa ihmisistä täällä ei ymmärtänyt mun näkemystä ihmisen persoonasta, joka mielestäni limittyy yhteen näkemykseeni päihteistä... ehkä palaan siihen myöhemmin jos jaksan. En koe, että mun tehtäväni tässä maailmassa olisi väen väkisin yrittää saada muut ihmiset ymmärtämään mun ajatuksen juoksua. ;)
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #19 : 02. Elokuuta 2010 klo 01:28 »
  • Tykkää (0)

• Mun suhde päihteisiin.... alkoholia käytän kohtuullisesti. Sillä tarkoitan sitä että mä haluan olla jotakuinkin tolkuissani aina. Eli haluan hallita itse itseni. Ei niin että olisin jalattomana sössöttävänä ihmisrauniona jossain tienposkessa.

Mitään muita päihteitä en hyväksy ollenkaan. Itselläni enkä muilla. (juu nyt saa kivittää) Mulla on omat syyni siihen miksi olen niin kielteinen ja niitä en ala tässä kertomaan. Asia on sen verran arka ja satuttava.  :'(
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #20 : 02. Elokuuta 2010 klo 06:59 »

Ei ketään kivitetä mielipiteistä! Mieltä saa olla, puolesta ja vastaan. Molempia tarvitaan! :)
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #21 : 02. Elokuuta 2010 klo 13:51 »
  • Tykkää (0)

• Mitään muita päihteitä en hyväksy ollenkaan. Itselläni enkä muilla. (juu nyt saa kivittää) Mulla on omat syyni siihen miksi olen niin kielteinen ja niitä en ala tässä kertomaan. Asia on sen verran arka ja satuttava.  :'(
    Ei ketään kivitetä mielipiteistä! Mieltä saa olla, puolesta ja vastaan. Molempia tarvitaan! :)

Ei täällä kivitetä. :) Haluaisin tietää, miksi hyväksyt sitten alkoholin? Eräiden tutkimusten mukaan alkoholi on yksi vaarallisimpia päihteitä (verrattuna esim. kannabikseen) ja jokainen voi nähdä alkoholin käytön haittapuolet kulkiessaan viikonloppuyönä kaupungin kadulla..
    Kirjattu

Venla

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #22 : 03. Elokuuta 2010 klo 08:36 »
  • Tykkää (0)

• Alkoholia menee vähän liiankin usein, joka viikonloppu, eikä mitenkään kohtuullisesti. Tupakkaa en polta, mutta aamukahvi on pako saada. Kannabista polttelin viimeksi eilen ja parit henkäisyt tulee otettua viikossa. Mielelläni myös kasvattaisin, mutta tällä hetkellä ei ole tilaa. Kerran vuodessa tai oikeastaan kerran kahdessa vuodessa nautin yhden ekstaasitabletin, niitä tuli 10 vuotta sitten syötyä aika paljon, mutta ennemmin otan sen ylimaallisen ihanan olon vähän harvemmin nykyään. LSD:tä haluaisin kovasti kokeilla, olen etsinyt tietoa netistä ja lukenut sen aiheisia kirjoja jo kolmisen vuotta, sillä aikaa kun en ole sitä mistään saanut. Sitä kokeilisin kotona, selvin päin ja kokeneen ystävän seurassa.

Kuitenkin, vaikka koen olevani avarakatseinen ihminen ja kokemusta huumeista on, en voi sietää amfetamiinin käyttöä. Monet ystävistäni käyttävät sitä lähes joka viikonloppu, enkä vaan pysty heidän seurastaan tällöin nauttimaan. Guaaarwalla oli hyvää juttua siitä, ettei ihmisen persoonallisuus muutu päihteiden vaikutuksesta, vaan siitä tulee esiin uusia puolia (jos ymmärsin oikein?), mutta olen huomannut noista pirinkiskojista sen, että kun sitä tarpeeksi usein ja usean vuoden ajan käyttää, ihmisestä tulee sen vaikutuksen alaisena olessaan hyvin, hyvin vainoharhainen, enkä usko sen "luonteenpiirteen" kuuluvan kenellekään ystävistäni normaalisti.

Sitten noi piikitettävät huumeet kuuluu ehdottomasti päihteisiin, joita syvästi paheksun, enkä halua yhdenkään piikittäjän läheisyydessä olla. 

Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #23 : 03. Elokuuta 2010 klo 16:44 »
  • Tykkää (0)

• Kuitenkin, vaikka koen olevani avarakatseinen ihminen ja kokemusta huumeista on, en voi sietää amfetamiinin käyttöä. Monet ystävistäni käyttävät sitä lähes joka viikonloppu, enkä vaan pysty heidän seurastaan tällöin nauttimaan. Guaaarwalla oli hyvää juttua siitä, ettei ihmisen persoonallisuus muutu päihteiden vaikutuksesta, vaan siitä tulee esiin uusia puolia (jos ymmärsin oikein?), mutta olen huomannut noista pirinkiskojista sen, että kun sitä tarpeeksi usein ja usean vuoden ajan käyttää, ihmisestä tulee sen vaikutuksen alaisena olessaan hyvin, hyvin vainoharhainen, enkä usko sen "luonteenpiirteen" kuuluvan kenellekään ystävistäni normaalisti.

Joo ymmärsit oikein :) Kysymys lienee kohtuudesta, puolet jotka tulee esiin huumeiden alaisena tulee hallitseviksi jos vetää sitä piriä vaikka joka viikonloppu. Pikku hiljaa siitä tulee se "oikea" persoona jos nyt näin voi sanoa.
    Esimerkiksi jokaisen ihmisen trippi on erilainen. Miksi? Tripillä koetut asiat kumpuavat omasta mielestä, ne asiat ovat tavallaan osa sua. Siksi myös niiden ulosilmaisu on osa sua, vaikka se muiden mielestä vaikuttaisikin siltä, ettet ole tripillä "oma itsesi".
    Itsekään en oikein lämpiä pirille tai piikitettäville huumeille, psykeedelit vaikuttais olevan se juttu jolla pääsee paremmin itseensä tutustumaan. Jos sulla on kiinnostusta happoa kohtaan, niin varmaankin myös sienet vois kiinnostaa sua. Enkä tässä nyt kehoita ketään vetämään yhtään mitään päihteitä, kannattaa vaan lukea aiheesta. En sano että "ota ihmeessä tatteja" vaan että tutustu aiheeseen. :D
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #24 : 05. Elokuuta 2010 klo 12:14 »

Luulen että monesti päihteiden käytössä koetaan, tai aistitaan jotakin, jota ei voi sanoin selittää.

Näin on. Asia koskee, paitsi alkoholia, kannabista ym., myös eräitä miedompia ja sallitumpia aineita. Tupakastakin tunnetaan Itä-Suomessa sanonta ruuan yhteydessä: "Nyt on ruumis ruokittu vuan sielu kaepoo tupakkoo." Kun itse en juo kahvia, päihdyn lievästi eräästä kofeiinipitoisesta energialitkusta, jota talvikaudella silloin tällöin tekee mieli. Alan sen vallassa mielenkiintoisella tavalla pulputa inspistä ja luomisenergiaa. Miedon alkoholijuoman nauttiminen joko yksin tai todella hyvässä seurassa lähenteleekin minulle "valitettavasti" jo eräänlaista pyhää yhteysriittiä.

Mikä mua ärsyttää suunnattomasti, on se, että yleisin ajatus päihteidenkäytöstä tuntuu olevan juuri se, että niillä paetaan jotain tai haetaan vaan hyvän olon tunnetta.

Samoin. Ehkä päihteitä ja niiden vaikutuksia pelätään ja siksi jotain ikään kuin peitellään. Miksi? Itse epäilen, että yhteiskuntajärjestelmän ylläpitäjät pelkäävät, että päihdeaineiden käyttö voi synnyttää ihmisessä oivalluksen, ettei haluakaan osallistua sen yhteiskunnan palvelemiseen vaan etsiä jotain todempaa, tuntuvampaa elämänmuotoa.

Kuitenkin, vaikka koen olevani avarakatseinen ihminen ja kokemusta huumeista on, en voi sietää amfetamiinin käyttöä.

Hieman samoin. Jos uskaltaisin sanoa rumasti, niin piripäät ovat yleensä kusipäitä. Ei sille mitään voi, vaikka haluaisikin. :P
    Kirjattu

tiina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #25 : 07. Elokuuta 2010 klo 10:11 »
  • Tykkää (0)

• Lainaus
    Hieman samoin. Jos uskaltaisin sanoa rumasti, niin piripäät ovat yleensä kusipäitä. Ei sille mitään voi, vaikka haluaisikin.

Itsekkin olen huomannut saman. Ainakin ne, jotka käyttävät piriä ihan jatkuvasti ovat omalla kohdallani olleet epäluotettavia, inhottavia ja elämänintonsa menettäneitä narkkeja.
    Kirjattu
    Elämä on vain yksinkertaisuuksien monimutkaistamista.

helmilinnea

• Vieras
    « Vastaus #26 : 19. Heinäkuuta 2015 klo 12:15 »

Itse olen absolutisti ja totaalisesti päihteitä vastaan. Johtuu varmaan suurimmaksi osaksi siitä, kun kaksi perheenjäsentä on päihdyksissään tehneet itsemurhan sekä en muutenkaan vain ymmärrä mitä päihteistä saadaan irti.
    Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #27 : 19. Heinäkuuta 2015 klo 13:31 »
  • Tykkää (0)

• Vastaampa ensin tähän ennen kuin uppoudun aiheeseen, josta voisin varmaan kirjoittaa kandin paljon ponnistelematta.

Itsekkin olen huomannut saman. Ainakin ne, jotka käyttävät piriä ihan jatkuvasti ovat omalla kohdallani olleet epäluotettavia, inhottavia ja elämänintonsa menettäneitä narkkeja.

Amfetamiinialkaloidit lähdekasveistaan nautittuna ovat suht turvallisia &harmittomia. Niitäkin voi toki ongelmakäyttää, mutta ihmisillä, joilla on taipumus päihdeongelmiin, on aina joku vaihtoehto, eikä bensan imppaaminen ole mescaliinia parempi vaihtoehto.

"Piri" taasen on valitettavan usein myrkyllistä. Venäläistä pirin kokkaajaa ei välttämättä kiinnosta jääkö lopputuotteeseen litiumia tai onko siinä muita myrkkyjä. Se tuskin koskaan on lääkestandardien mukaista. Litium, kuten muutkin raskasmetallit, aiheuttaa elimistössä hermoston ongelmia, hallusinaatioita, tinnutusta &siten monia muita ongelmia. Koska amfetamiinia on helpompi kuljettaa &sen pseudoefedriinin syntetisoiminen on teollisessa mittakaavassa kasviraaka-aineita halvempi &helpompi vaihtoehto, ei käyttäjällä ole mahdollisuutta nauttia amfetamiiniaan esim. mescaliinin tai mormooniteen osana.

Kun edelliseen liitetään rikolliset levityskanavat &käyttäjän pelkotilat laittomuuden takia on monitahoinen ongelmavyyhti valmis. Ongelmavyyhdin siis aiheuttaa täysin amfetamiinin laittomuus.

Olen kohdannut piinaavia, jännittyneitä, sairaita &sekavia pirinistejä, mutta myös älykkäitä, rehellisiä &reihakkaita pirinistejä.

Amfetamiinialkaloidi ei ole ongelma; jatkojalosteet &kieltolaki ovat.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #28 : 19. Heinäkuuta 2015 klo 18:44 »
  • Tykkää (1)

• En käytä, mitään päihteitä. Luonnonmukaisuus on pop... Tai no joskus kahvia ja onhan sillä melko päihdyttävä vaikutus. :)

Niin ja olen nähnyt lähipiirissäni ja muutenkin Suomessa sen verran paljon alkoholin väärinkäyttöä, että minulla on jonkinlainen halu olla juomatta sitä ja koen sen lievästi luontaantyötävänä keittona, pistää pahimmillaan ihmisen aivo -ja hormonitoiminnan aivan sekaisin. Olkoonkin, että jotkut alkoholijuomat maistuvat ihan hyviltä, tuovat pienen lämpöisen surinan ja poistavat jäätyneisyyden, mutta silti mielummin juon vaikka hyvän makuisia mehuja tai pirtelöitä. Toisaalta en muutenkaan tykkää olla juuri minkään substanssin alaisena eikä kroppakaan oikein siitä tykkää.

Myönnettäköön silti, että kannatan ehdottomasti kannabiksen ja psykedeelien laillistamista. Psykedeeleja tuskin ihan hetkeen tullaan laillistamaan täällä, pilven kanssa voi olla niin ja näin joskus seuraavien vuosikymmenten aikana.

Olen kiinnostunut kokeilemaan asioita josko ne toisivat jotain uutta näkemystä, mutta toisaalta olen jo melko avarakatseinen ilmankin enkä näe mitään pakottavaa tarvetta olla muuta sellaisena kuin nyt olen tässä näin. Joskus se tuntuu kyllä melko raskaalta, tylsältä ja raa'altakin kun ei ole minkään puudutuksen alaisena, mutta tämä nyt on vain oma näkemykseni enkä ketään tuomitse valinnoistansa. Jokainen tekee omansa.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #29 : 19. Heinäkuuta 2015 klo 22:56 »
  • Tykkää (1)

• Joskus nuorena tuli pilveä poltettua muutamaan otteeseen ja yhtä kokemusta (tosin saattoi olla jotain muuta kun kaakaossa sen join) lukuunottamatta se oli ihan ok juttu. Ehdottomasti paljon haitattomampi kuin alkoholi, jota ehdin ennen absolutismia kuitenkin 20 vuotta käyttää. Ei ollut ongelma juurikaan minulle, mutta kuten Omppukin, niin myös olen nähnyt mitä pahaa alkoholi ihmiselle aiheuttaa.

Ts. Alkoholi on mielestäni pahempi myrkky kuin kannabis, mutta mielestäni jokaisen tulisi itse saada päättää mitä vetää jos vetää.
    Kirjattu