Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Hippien hiukset - 9

Annika

• Vieras
Vs: Hippien hiukset
« Vastaus #120 : 22. Toukokuuta 2012 klo 21:05 »

Kiitos vinkeistä :)
Nyt täytyy löytää joku joka vois vähän jeesata mua kun mulla on kädet huonona niin en voi ite takuttaa ;)

Mutta tästä oli jo suuri apu ;D
Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #121 : 22. Toukokuuta 2012 klo 22:07 »
  • Tykkää (0)

• Oole hyvä :3 Ja voin kokemuksesta sanoo,kannattaa ottaa apuri vaikka käet oiski kunnossa koska se on hankalaa saaha takutettua ite tonne taakse.. Eikä se jälki varsinkaa oo sitä parhainta vaikka/kun ne saiski takutettua. Tai toki voi olla hyvää jälkee,mutta on riskinsä ;)
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #122 : 24. Toukokuuta 2012 klo 13:48 »
  • Tykkää (0)

• Niin tosiaan leikkasin kynin hiukseni viime Kesäkuun 16. päivä.

Tästä

Tähän josta ollaan nyt kasvettu...

Tähän. (noista kuvista löytyy myös gif, joka on täällä.)

Halu olisi kasvattaa nämä tuonne olkapäille, mutta toisaalta muutos olisi kiva. Jossain vaiheessa kaverin (joka on parturi-kampaaja) ajateltiin että vähän toiselta puolelta lyhennettäisiin silleen vähäsen tai jotain. Tai ei tehdä mitään. Haha. Niin ja tosiaan syy miksi leikkasin hiukseni silloin oli, että halusin oman värin takaisin ja pois värjäyskierteestä. Hyvin ollaan päästy pois ja oma väri on saanut paljon kehuja. On myös uhkailtu etten saa värjätä kun on sellainen outo punainen tää oma väri. ;)

On kyllä ollut sillälailla ihanaa huomata mite se oma tukka kasvaa, hehe. Tää tuntuu kasvavan tosi nopeasti, toisaalta oon myös pitänyt tukkaani todella hyvänä kaikilla hoidoilla etc. Myöskin pesen hiukset vain kerran viikossa, ehkä sekin tekee jotain ja oon myös hyväksynyt sen faktan että hiukseni ovat sellaiset luonnonkiharat ja kuivat ja tarvii sitä kosteutusta. :)

Ja harvemmin kokee sellaisia vapauden tunteita kun leikkasin kynin hiukseni, ah. Niin ja ne hiukset jotka siitä sitten jäi lahjoitin kavereille rastoihin. :)
    Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

Juiciskater

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    Teollisesta punaisesta hennaan?
    « Vastaus #124 : 05. Kesäkuuta 2012 klo 19:24 »
  • Tykkää (0)

• Jos tunkisin kysymykseni tänne, enkä tekisi uuttaa topiccia :)

Olen monta vuotta ollut punapää. Välissä olin blondi, mutta sen jälkeen olen taas punapää ollut. Varmaankin nyt yli vuoden siis värjännyt hiuksiani kaupan väreillä, eli kerrostumaa löytyy.
    Hiukseni ovat nyt alkaneet huonontua huomattavasti, ja uusien tuttavien myötä olen päättänyt kokeilla hennavärejä, varmasti paranisi hiusten laatu :)
    Kysykseni siis kuuluukin, miten olisi helpoin suorittaa vaihto teollisista väreistä hennaan? En haluaisi värinpoistoa, koska pelkään sen tuhoavan hiukseni (ja se pitäisi VÄHINTÄÄN kahdesti tehdä tämän värin  poissaamiseksi)

:sydamia2 Kiitos jos osaat vastata
    Kirjattu

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #125 : 05. Kesäkuuta 2012 klo 22:18 »
  • Tykkää (0)

• Kuulin jostain, että teollisten värien päälle ei saa laittaa hennaa kun ei tiedetä miten hiukset reagoi. Voi tulla vaikka vihreä.
    Itsekin haluaisin eroon kemiallisista väreistä, mutta sitten pitäisi kasvattaa oma väri kai takaisin.
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #126 : 06. Kesäkuuta 2012 klo 08:45 »
  • Tykkää (0)

• Samaa mieltä kuin Jushka, henna ja teolliset värit on kuulemma aika hasardi yhdistelmä. Onko sulla minkälaatuiset hiukset? Henna voi ymmärtääkseni tehdä valmiiksi ohuista hiuksista vielä lasimaisempia ja hauraampia  :(.
    Mietin voisiko joku sellainen syväpuhdistava shampoo toimia värinpoiston sijasta? Toki värinpoistokin on paljon hellävaraisempi jos sen teettää kampaajalla, mut siihen päälle ei varmaankaan hennaa kannata lykätä, ei sitä taida kenenkään hiukset kestää.

...Mutmut, huono(hko)kuntoisten hiusten värjäämiseen kannattaa käyttää kevytvärejä tai sävyttäviä hoitoaineita! Huonoksi päässyt hius kun ottaa ja imaiseen sen kevytvärin, tulee kiiltoa yms ja väri pysyy paljon paremmin kuin hyväkuntoisessa hiuksessa  ;). Kestovärit vaan pahentaa tilannetta eikä väri&kiilto edes tartu huonokuntoiseen karvaan niinhyvin kuin kevytväri. Mä ite lykin latvustooni kampaamokauppojen sävyttäviä hoitoaineita - juurikasvua ne ei samalla tavalla peitä mut kuivat latvat värjää oikein näppärästi.
    Kirjattu

Joone

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #127 : 06. Kesäkuuta 2012 klo 14:26 »
  • Tykkää (0)

• Pitää nyt jakaa ajatuksen ja kertoo, et kasvatin hiuksii kaljusta pitkiksi ilman leikkauksii n. puoltoistavuotta. Parikuukautta sit aattelin kokeilla cornrowsei eli pikkulettei tai räppileteiks, mitä nyt kukaki tahtoo niitä kutsuu mitkä menee päätä myöten niskaa. Oli ne ihan kivat ku oli nii helppohoitoset ja käytin niitten tekemisee vaa omii hiuksii. Nyt sit eilen aukasin hirveellä vaivalla. Nyt tukka jäi takkuseks ja näyttää ihan rastatukalta ku osa hiuksista alko rastottuu. Sit tuli idea, et ku en haluu leikata niitä, mut näyttää etten saa kyl enää suoriikaa hiuksii takas ni laitetaa sit rastat. Hiukset on jo valmiiks pieninä pampuloina niitten lettien jäljiltä, ni nyt ois helppo alkaa pyörittelee niitä rastoiks. Haluun tehä ne ite, ni onks kellää neuvoo et kannattaaks käyttää jotaa vahaa jolla niitä pyörittelee. Vaiko riittääkö jos alkaa harjan kaa niitä sukimaa. Nää näyttäs et ne kyl rastottus helposti, ku takatukka alkanu rastottuu, mut haluun tehä näistä siistimmit, ku nyt nää on sellain peikon tukka.
    Kirjattu

Juiciskater

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #128 : 06. Kesäkuuta 2012 klo 16:17 »
  • Tykkää (0)

• Onko sulla minkälaatuiset hiukset? Henna voi ymmärtääkseni tehdä valmiiksi ohuista hiuksista vielä lasimaisempia ja hauraampia  :(.

Aika paksuhkot hiukset minulla kuitenkin on, mutta on alkanut luontain en tuuheus ja voima kadota, rasvoituu helposti myös. Jostain taholta minulle suositeltiin tälläistä kuin Colour Be4 ainetta, kuulemma "pesee" värin pois, eikä vahingoita hiusta.
    Onko kokemuksia aineesta, ja mistähän tätä saisi?
    Kirjattu

Aarrematkailija

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Maailma on kaunis
    « Vastaus #129 : 06. Kesäkuuta 2012 klo 16:48 »
  • Tykkää (0)

• Takutin omat hiukseni puolisen vuotta sitten. En ole käyttänyt mitään ylimääräisiä aineita locksien saamiseksi, mutta täytyypä sanoa, että ensimmäiset 3 kuukautta olivat kamalia... Tukkani oli aikoinaan niin hyvässä kunnossa että jouduin näkemään hirveästi vaivaa hiusteni rastoittamiseen. Hyväkuntoiset hiukset kun eivät tahdo takuttua. Nykyään takkuni pysyvät hyvin kasassa, mutta uutena haasteena ovat nuo irtohiukset.. mitäs niille tekisin?

Kokeilin mehiläisvahaa irtohiusten karkoittamiseen, mutta se ei auttanut kuin hetken. voisin kai antaa tukkani vaan olla ja katsella miten irtohiukseni asettuvat ajan kanssa.
    Kirjattu

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #130 : 06. Kesäkuuta 2012 klo 17:37 »
  • Tykkää (0)

• Ei minulla ainakaan asettunut no olihan ne 4 vuotta hoitamatta, muuta kuin pesu.
    Sitten tulee kommenttia "your hair looks like raven nest"  ;D

Rastavaha autto.. vähäsen
    Kirjattu
    We lay in bed day after yesterday

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #131 : 15. Kesäkuuta 2012 klo 02:20 »
  • Tykkää (0)

• Kuulostaa vaikealta nuo hiusväriasiat... :o
    Itse en ymmärrä niitä, koska en ole ikinä värjännyt hiuksiani. Syntyessäni hiukseni olivat punaiset, ja ne ovat vieläkin punaiset. Cx
    Olen muuten tyypillinen ginger, mutta minulta puuttuu pisamat. :)
    Hiukseni ovat aina olleet sellaiset kiharat. Ei ihan afrot, mutta selvästi kiharat, eivätkä pelkästään lainehtivat. Nyt minulla on lyhyet hiukset, koska kesäloman alussa leikkasin ne ihan "poikatukaksi", mutta ne kasvaa tosi nopeasti parin viikon aikana. En ikinä melkein laita hiuksiani, vaan annan ne vaan olla. Ehkä harjaan niitä ja pöyhin, mutta muuten annan vaan olla, koska olen niin kyllästynyt hääräämään liikaa hiuksien kanssa. Pesenne tietenkin shampoolla, mutta hoitoainetta en käytä, ja siksi mun hiukset on myös tosi karheaa ja paksua materiaa. Cx

Hiustilanteeni on suurinpiirtein samaa luokkaa kuin MirkaCerenalla. Se on tosiaan vapauttavaa kun leikkaa liukset ihan lyhyiksi, mutta toisaalta sekin on vapauttavaa, että antaa hiukset vaan olla. :)
    Kirjattu

ramukka

• Vieras
    « Vastaus #132 : 15. Kesäkuuta 2012 klo 18:09 »

itsekkin rastat otan tarvitsee enää 5cm kasvaa että saa tehtyä. tällä hetkellä hiukset 10cm pitkät
    Kirjattu

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #133 : 15. Kesäkuuta 2012 klo 23:01 »
  • Tykkää (0)

• Huomasin tänään, että mulla on pisamia otsassakin :) Isän puolelta olen perinyt punahiuksisen geenejä, mutta oikealta väritykseltäni olen keskiruskea. Nyt siirryn pikkuhiljaa kirkkaan punaiseen hiusväriin.
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Auroravalon

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #134 : 16. Kesäkuuta 2012 klo 08:18 »
  • Tykkää (0)

• Kuulin jostain, että teollisten värien päälle ei saa laittaa hennaa kun ei tiedetä miten hiukset reagoi. Voi tulla vaikka vihreä.
    Itsekin haluaisin eroon kemiallisista väreistä, mutta sitten pitäisi kasvattaa oma väri kai takaisin.

Siirryin sujuvasti teollisista väreistä luonnon väreihin (henna ym. kasvipohjaiset). Kysyin asiaa eräältä kampaaja-linjan opettajalta ja hän sanoi, että ei ole estettä.
    Jos vaihto hirvittää, kannattaa
    1. pitää vaikka 6 viikon tauko, jolloin uutta kasvua ehtii tulla ja vanha väri haalistua riittävästi.
    2. tehdä allergiatesti uudella värillä.

Minä olin tyytyävinen hennaan ja kasviväriin. Minusta hiukset oli ruskeat niinkuin pitikin, jotkut muut näkivät muita värejä, mutta mitä sitä värisokeista välittämään! :D Nyt kun en ole viitsinyt pitkään aikaa värjätä ollenkaan, on oma väri jo aika pitkällä, ja latvat on omituisen punertavat, pääosin tietysti kasviväreistä, mutta ehkä siellä alla kummittelee vielä tehovärienkin jäänteitä.

Jos oikein muistan, niin teollisten värien ohjeissa on, että jos on joskus käyttänyt hennavärejä, ei teollisia värejä saa käyttää. No on meillä lapset käyttäny, Hennalla aloittivat ja teollisilla ovat jatkaneet.

Henna ja muut kasvivärit on hankalampi käyttää, mutta kyllä sen vaivan jaksaa, kun tietää ettei saastuta itseään (eikä tulevia jälkeläisiään, huom. te nuoret!) eikä ympäristöä!!! 
    :sydamia

Ainakin Hennaa ja Santen värejä olen itse käyttänyt. Logonaa en ole vielä kokeillut. Maailmankaupoista saa myös reiluja kasvivärejä, joilla ei taida mitään erityisempää merkkiä olla.....
    Kirjattu