Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kaikenlaista pikkuasiaa - 14

faråd

• Vieras
Vs: Kaikenlaista pikkuasiaa
« Vastaus #195 : 14. Elokuuta 2016 klo 21:55 »

sisäistän absurdii ja paradoksaalista.

jagajagajaga.

« Viimeksi muokattu: 14. Elokuuta 2016 klo 21:58 kirjoittanut faråd »
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #196 : 14. Elokuuta 2016 klo 22:40 »

Mä pystyn sisäistään että sä sisäistät sen tuollee, sulle hippeys on erilaises touchissa mitä mulla.

Mä nyt kirjoitin tonne profiiliin jo ihan että  faråd on epähippi, koska siis se hippeys mikä mun sisäises maailmas sillai tarkoittaa sitä, on jotain muuta kuin mitä oon kokenut hipin merkitsevän täällä. Ja mä en ole hippi, enkä sinänsä pyri hippeyteen siten että saisin sanoo itseeni hipiksi, vaan siten ,että musta olis kiva jos ei olis niin paljon sisäisii ristiriitoja ja olis kiva löytää se valo minkä joskus menetin, mut tiedostan että koska mulla on haasteita elämäs ja pimeetä karmaa tai jotain, että se ei noin vain käy. Mutta aion silti olla täällä ja postailla täällä, ja jos ei resonoi, niin sit ei resonoi. Ja yritän pysyy loitommalla asioista, joita en ihan hiffaa, koska ei oo kiva tuntee itteensä tyhmäksi ja siltä esim. just nyt vähän tuntuu.
Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
« Vastaus #197 : 14. Elokuuta 2016 klo 23:49 »

Ja mä en ole hippi, enkä sinänsä pyri hippeyteen siten että saisin sanoo itseeni hipiksi, vaan siten ,että musta olis kiva jos ei olis niin paljon sisäisii ristiriitoja ja olis kiva löytää se valo minkä joskus menetin,

Sen enempää utelematta elämäntarinastasi (luonnollisesti saat kertoa siitä, jos siltä tuntuu – yllättävä asioista avautuminen joko tekee hyvää tai sitten ei, ja itse kukin tietää sen aina parhaiten): en usko kovin monen esim. tällä foorumilla olevan hippejä siksi että saisi sanoa itseään hipiksi. Ainakin, kun itse käytän sitä sanaa, en hehkuta itse sanaa, tai itseäni samastuessani siihen sanaan. Sen sijaan ajattelen merkitystä, joka sillä sanalla on, usein vielä tiedostaen että sana voi tarkoittaa eri ihmisille eri asioita ja sen alkuperäinen merkityskään ei ole kovin hohdokas.

Tiedäthän ja ymmärräthän, etten minä, tai tietääkseni kukaan muukaan ole pitänyt sinua tyhmänä. Päinvastoin monesti sellainen vähän mutkikkaampi "omalla laillaan" ymmärtäminen liittyy erilaisuuteen, joka taas voi kätkeä taakseen poikkeuslahjakkuutta, poikkeuksellisia henkisiä tiloja, mitä hyvänsä muuta(kin) kuin yksinkertaisuutta. (Itse asiassa nyt, kun ajattelen: se jos ei ajattele jotain asiaa ihan suorinta tietä, vaan yhdistää heti mukaan kauempaa haettuja liitännäisiä, ei sovi ollenkaan yhteen yksinkertaisuuden kanssa.) Ja, ainakin teoriassa, on vain inhimillistä rikkautta, ettemme kaikki ymmärrä asioita ihan samalla lailla.
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #198 : 15. Elokuuta 2016 klo 08:51 »

Jees, tyhmyydentunteeni liittyy kyl just siihen, että kun jotenkin tiedostan että haen liian kaukaa asioita, ja kuitenkin niis on joku juttu mitä tahtoisin kovasti saada paikka paikoin sanotuksi, mutta se ei vaan ole helppoa. On typertävää että joko lähen sit kaukaa hakemaan tai sitten jätän mitään sanomatta kun kuitenkin on niin far out. Pitäis kaiketi jotenkin ite vaan jäädä käsittelemään asioita sit itekseen ja palailla asiaan jos sit on aidosti mitään palailtavaa.

Enkä mä aattele että tääl ois semmost että haluaa tehä juttuja saadakseen hippiarvon tai -leiman, mutta silti mua vähän pännii vaikka sit itseni puolesta, keskustelu siitä, joka mun tuntemuksis kertoo ja muistuttaa siitä että niitä jotain maneereja tai kriteerejä just on, ja toisaalta taas juurikaan ei ole siinä mieles.. siks se on musta absurdia ja paradoksaalista. ei niinkään se että joku kelaa niit asioita ja arvottaa ja keskustelee arvoista, mutta kuitenkaan en ite lähtis semmoseen välttämättä...niin kai semmonen on vaan sisäistä ristiriitaa ja sopimattomuutta..kuitenkin jos siitä en mainitse, niin se tuskin sit on ongelma.  ;D goooh, kaunista aamuu.
Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
« Vastaus #199 : 15. Elokuuta 2016 klo 09:52 »

Kurre: eihän se A-tyyppi toteuta asioita muiden hyväksi, vaan ainoastaan itsensä hyväksi. Siksi hänet onkin sarjiksessa kuvattu kilpailun voittajana. B-tyyppi taas ei ymmärrä mistään kilpailusta yhtään mitään, hän vain elää.

Jos ongelma on vain saada erilaiset "tyypit" sopuun ja harmoniaan suhteessa toisiinsa ja keskinäisiin eroihin, niin eikö tällainen relativismi tarkoita myös, että esim. natsin ja suvaitsevan ihmisystävän täytyisi vain hyväksyä toisensa? Tai sarjamurhaajan ja väkivallattoman ihmisen? Onko ongelma siinä, että jos tunnistaa itsessään jonkin tietyn ihmisstereotypian piirteitä, sulkee silmänsä tämän kielteisiltä ja haitallisilta puolilta?
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #200 : 15. Elokuuta 2016 klo 10:20 »

Joskus voi olla tarpeen, että just tekee vaikka sit vaan itelleen niit juttui,, sekin on tapa saavuttaa mahollisesti parempaa hyvinvointia ja parantaa maailmaa vaik sit ihan vaan ittensä kautta.

Yks kiva ihminen toisella foorumilla kiteytti asian tällee "Hyvinvointi lisää vointii". <3
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #201 : 15. Elokuuta 2016 klo 15:18 »

Onko ongelma siinä, että jos tunnistaa itsessään jonkin tietyn ihmisstereotypian piirteitä, sulkee silmänsä tämän kielteisiltä ja haitallisilta puolilta?

Mun nähdäkseni se että huomaa itessään niitä huonojakin piirteitä ei tarkoita sitä että sulkee silmät haitallisilta ja kielteisiltä puolislta, vaan juurikin huomioi ja ymmärtää ja mahdollisesti pääsee otteeseen niistä.. sama jos tajuaa että on koukussa johonkin, voi pyrkiä askel askeleelta ulos siitä koukusta ja rumbasta. Niin sen pitäis toimii, juu.

Musta tuintui ikävältä, kun tulin viitatuksi A-tyypin ihmisenä ja että se olis tosissaan paha asia,, kun en mä ole kenenkään kukkasia tietääkseni ryövännyt. Mutta siis kai mä vähän puolustelin sit semmosta ikävää käytöstä, ja paheksuin sitten sitä puolta jolla oli kuitenkin pointti siinä jutussa. Herkästi teen sillee....

Sitä tarkoitin vain aiemmin että ymmärrän kyllä sitä, että semmosta on, vaikkapa nyt suorituskeskeisyyttä, rankkaa työntekoa ja sitä vasten myös rankat huvit...ja siinä on joo haitallista semmonen ja itekin jos kuormitun niin sit saatan olla huonotuulinen ja vaikka tarvitsen hetken rauhassaoloa.. Rasittuneena voi kyllä olla myös hankala päästä samoille leveleille ihmisen kanssa, joka on chillaillut sen aikaa.

Kyllä eri ihmistyypit voivat kuitenkin yrittää ymmärtää toisiaan. Itseasias natsit jossain yliopiston kurssilla asetettiin jatkumoon,, samoin kun narsistit,, eli välittämisen jatkumoon, että ihmises voi herätä välittäminen itseään kohtaan, sitten perhettään kohtaan, sitten heimoaan, ja maataan, "rotuaan" (nojoo onhan se vähän outo tossa jatkumossa), ja kuitenkin vielä siitä eteenpäin ja lopulta globaalia hyvää kohtaan. Siihen kuuluu se että huomaa että kaikkien hyvä on myös oma hyvä ja oma hyväkin on osana kaikkien hyvää.. Eiköhän kaikki ihmistyypit tarvitse semmost rakkautta ja hyväksyntää, että voisivat kasvaa eteenpäin tai toisiaan kohden,, luulen ma. Ei se tarkoita sitä että kannustettais huonoja tapoja ja semmost, vaan sitä että nähään potentiaali siitä eteenpäin ja erimielisyyksistä huolimatta,, suunnataan valo niihin asioihin jotka toimii,, joskus ne erimielisyydet ovat voineet kutistua olemattomiin ja konflikti katoaa.
Vegaanien parissa on sanonta että kohtele jokaista sekaania huomisen vegaanina. Se on sinänsä totta, mutta en ite tykkää käännytystyöstä, vaan toivon että kukin pääsis kasvamaan itse omiin juttuihinsa.

Ja kyllä me vaan aika samallail ollaan rakentuneita, me ihmiset. Joskus tuomitsin exääni siitä miten hän kohteli mua, mutta sitten kun oma pää hajos ja jouduin aika pimeisiin tiloihin ja ymmärsin mistä myös exäni oli tullut ja että ihmisten päiden sisällä tapahtuu hyvin erilaisia kemiallisia tiloja ja kuinka kokemukset vaikuttavat, niin se auttoi ymmärtämään ja kokemaan sitä mistä pahoinvointi kumpuaa ja pitää sisällään ja vähitellen ainakin melkein antamaan anteeksi ja paranemaan myös itse. Ei me yhteen palattu, mutta voidaan sentäs olla samassa tilassa ja ihan hauskaakin on ollut.
Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
« Vastaus #202 : 15. Elokuuta 2016 klo 23:59 »

faråd, siis itsehän sanoit olevasi A-tyyppiä ja kun ihmeissäni vielä tiedustelin, että tarkoitat varmaan B-tyyppiä, oikein vielä erikseen tähdensit että ei, vaan A.

Itse aivan ehdottomasti myös toivon, että "kukin pääsis kasvamaan itse omiin juttuihinsa". Se, etten hyväksy natseja, ei minulle tarkoita ollenkaan etten hyväksyisi sitä, mitä natsitkin natsisminsa alla piilossa ovat, eli ihmisiä. Vastustan natsia heissä, rakastan inhimillistä ihmistä heissä; sen, että rakastan ihmistä, ei tarvitse millään lailla tarkoittaa, että rakastaisin myös natsia.
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #203 : 16. Elokuuta 2016 klo 00:45 »

No onpas noloa, mulla meni kirjaimet sekaisin. Itseasias katsoin just sen kuvan ja se vaan tais silloin hyökyy mun yli, mulla on ollut mielikuva ihan erilaisesta kuvasta tässä päässä enkä sit tarkastanut sitä. Huoooh, mä tarvitsen unta.

Niin, teot on eri kuin ihmiset.
« Viimeksi muokattu: 16. Elokuuta 2016 klo 00:50 kirjoittanut faråd »
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #204 : 16. Elokuuta 2016 klo 00:57 »

Eiku enkö mä just sanonut että överisti B, ja sä kysyit että tarkoitat varmaan A?

Nomut, ihan sama, se kuva ja nää jutut niin räiskyy silmille että mää en kestä sitä enää katsoo. eiköhän tää ollut tässä :D
Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
« Vastaus #205 : 18. Elokuuta 2016 klo 23:35 »

Eiku enkö mä just sanonut että överisti B, ja sä kysyit että tarkoitat varmaan A?

Ei kun joo – ymmärsin, että olet ennen ollut överisti B-tyyppiä ja nyttemmin et niinkään, ja ajattelin, että koska tämä on hippifoorumi ja minusta B oli ihan selvä hippi, sinulla on varmaan mennyt A ja B vahingossa päinvastoin. Hassua, että tästä on päästy tilanteeseen, jossa itse höpötän sinun puhuneen A:sta, vaikka olet puhunut B:stä (vaikka pohjimmiltaan asetelma oli mielessäni samoin päin).
Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
« Vastaus #206 : 18. Elokuuta 2016 klo 23:42 »

Asiasta ensimmäiseen... Kuinka moni täällä tunnistaa itsessään sen ilmiön, että kun tulee vaihtaneeksi jossain muutaman sanan ja katseen ihan randomin ihmisen kanssa, joka vain jättää itsestään jotenkin tosi ihanan vaikutelman, seuraavat päivät menevät ihastuneena ja suorastaan haaveillen tästä ihmisestä, vaikka oikeasti koko tyypistä ei tiedä melkeinpä yhtään mitään tai tuntee hänen persoonastaan todella ohuen slaissin... ja kaikenlaiset "mitä muuta hän ja hänen elämänsä mahtaa olla" -arvelutkin menevät varmaan todennäköisimmin täysin pieleen? :) :)
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #207 : 27. Elokuuta 2016 klo 22:39 »

Bla bla, interaktiivinne stoori http://blabla.nfb.ca/#/blabla

Wowwau.
Kirjattu

muukorento

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #208 : 27. Elokuuta 2016 klo 23:07 »
  • Tykkää (0)

• Tunnistan ilmiön  :sydamia
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #209 : 28. Lokakuuta 2016 klo 18:30 »

Olen viime aikoina havainnut, että sytyn/kiihotun (siis ihan seksuaalisessa mielessä) 60-70-luvusta.   :-[ :)
    Kirjattu