Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kaikenlaista pikkuasiaa - 4

Auringonkukka

• Vieras
Vs: Kaikenlaista pikkuasiaa
« Vastaus #45 : 12. Elokuuta 2010 klo 21:31 »

Mulle hippeys on nimenomaan sitä, että hyväksyy sekä itsensä että toiset juuri sellaisena kuin jokainen on. Edustakoon tai olkoon edustamatta mitä tahansa maailman eri uskonnoista.  :)

Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
« Vastaus #46 : 12. Elokuuta 2010 klo 21:36 »
  • Tykkää (0)

• Olen innolla seurannut foorumia, kun täällä keskustellaan monista sellaisista asioista, jotka koen itse tärkeiksi. Yritän elää parhaani mukaan luontoa ja maailmaa kunnioittaen ja säästäen ja lähimmäisistäni huolehtien ja välittäen olivatpa sitten tuttuja tai tuntemattomia. Mutta... muutamaan kertaan olen törmännyt täällä miettimään, että voiko uskoaan tunnustava ev.lut. olla hippi?  :) Itse kyllä miellän itseni aika hipiksi ja lähipiirini silmissä olen kyllä melkoinen hippiäinen ;) Toivottavasti te muut ette koe mua täällä miten uhkaksi. En aio alkaa julistaa tai käännyttämään, se ei liene foorumin tarkoitus, eikä myöskään tänne liitymiseni syy. Olen tosi pahoillani siitä, että teillä monilla on tullut syystä tai toisesta niin huonoja kokemuksia "kansan kirkosta" ja uskonnon opetuksesta. En voi itse ymmärtää mitään Raamatulla päähän menetelmiä. Oli pakko nyt ajatella "ääneen" tätä asiaa täällä.

Minulla ei ole minkäänlaista hajua kuka tai mikä on oikeasti hippi, mutta ollaan vaan, kaipa se riittää. :D Olen huomaavinani että sana "hippi" karkottaa pois paljon ihmisiä, mutta ne jotka tänne saapuvat, ovatkin sitten jollain tavalla erittäin mieluisia ihmisiä. :) Tänne on muodostunut oikein lämmin henki, eikä se katso uskontoon, rotuun, tai muuhun sivuseikkaan. "Olitpa valkoinen musta tai pinkki...", samaa me kaikki olemme. Kaikki samanhenkiset ovat tervetulleita! Pidän sitä suuren suurena rikkautena, kun on ihmisiä eri uskontokunnista ja kulttuureista. Erilaisuus on mahtava asia.

Jos hippifoorumille rekisteröityminen tuntuu luontevalta, silloin on luultavasti oikeassa paikassa. ;)

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #47 : 12. Elokuuta 2010 klo 21:52 »

Joku muukin täällä jo aiemmin totesi, että hippi on vähän huono nimitys. Se on kuin joku sivusta osoittaisi sormella ja laittaisi johonkin tiukkaan kategoriaan. Parempi tosiaan olla ihan vaan sellainen kuin on. Siinä sen kummempaa.  :)

Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #48 : 13. Elokuuta 2010 klo 02:50 »

Okei, tämä asia saa nyt koomisia piirteitä. Olette varmaankin huomanneet uutisista, että PIAN LEVIÄÄ SUPERBAKTEERI!!!!!!
    Ja siihen ei tehoa antibiootit, joten odotettavissa on, että siihen on kohtapuoliin kehitetty SUPERROKOTE. ;D

Nimenomaan. Tuntuu kuin testattaisiin yhtäältä ihmisten huomiokykyä, toisaalta typeryyttä: miten voikin olla, että juuri kun on paljastunut WHO:n sikainfluenssa-asiantuntijoiden kytkennät lääketeollisuuteen, ollaan pääotsikoissa herättämässä kauhua uuden sairaustartunnan leviämisestä?

Hämmentävää touhua! Kyse ei voi olla edes siitä, että on tartuttu tilaisuuteen, vaan tilaisuus on keksimällä keksitty. Ihmisille ei saa päästää kehittymään sitä vaikutelmaa, että heidän uhrautumisensa sairauden pelossa on ollut viime kädessä heidän rahojensa valuttamisesta ahneen, keinoja kaihtamattoman lääkebisneksen "piikkiin". Ja samalla sen tukemista, ettei lääkittävien sairauksien perimmäisiä syitä yritetäkään poistaa vaan ne pidetään hengissä rahantulon jatkumiseksi ja ihmisten orjuuttamiseksi.
    Kirjattu

repukka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #49 : 13. Elokuuta 2010 klo 07:54 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos! :D Välillä sitä tuntee erilaisuutta asian jos toisenkin takia, mutta kaikkihan me ollaan aivan erilaisia ja siinäpä se elämän rikkaus piilee. Ja tosiaan täällä foorumilla on minunkin mielestäni hyvä henki.

By the way täytyypä mennä maistamaan millaista myrkkyä kahvista tuli unohdin näköjään tippalukon päälle ja ne vedet ja porot on tuossa puolisen tuntia muhineet. Kyllä luulis työnteko luistavan tuolla sumpilla  ;D
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #50 : 13. Elokuuta 2010 klo 07:55 »
  • Tykkää (0)

• Heh :)) Työn iloa!

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #51 : 15. Elokuuta 2010 klo 20:41 »
  • Tykkää (0)

• Täällä on nyt niin tylsää ETTÄ!!!!   
    Kerpele kun niitä pörden vapautuneita treffiaikoja ei ole vielä tänne lakeuksille jaettu..
    Pyöräilemässäkin kävin muuten vain.
    Taidan pistää tulet ja mennä pyörittämään keppiä pihalle. Joo, sen teen. 
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #52 : 15. Elokuuta 2010 klo 20:55 »
  • Tykkää (0)

• ^Menihän siinä kymmenen minuuttia.. Hyvässä seurassa tuokin olisi hauskempaa, naapuri tuli tällä kertaa oikein ulko-ovellensa katsomaan, ei tyytynyt enää ikkunasta luuraamaan. En viitsi olla siinä "esiintymässä".
    Kirjattu

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #53 : 15. Elokuuta 2010 klo 21:26 »
  • Tykkää (0)

• Voihan... Tylsää on mullakin, neulon sukkaa ja selaan nettiä. Tosin kohta pitää mennä nukkumaan että jaksaa aamulla saatella lapsoset opin tielle...
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #54 : 16. Elokuuta 2010 klo 12:51 »

Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #55 : 17. Elokuuta 2010 klo 19:00 »

Jatkan täällä uimahallit & alastomuus -keskustelua omalta osaltani. (On se syöpä! Levinnyt nyt jo kolmeen ketjuun! ;))

Minulla ei näin yleensä ottaen ole alastomuutta vastaan mitään, ei omaani eikä toisten. Uimahalleissa ja kylpylöissä koen ongelmaksi nimenomaan sen, että ne osastot, joilla alastomina ollaan, ovat sukupuolitettuja. Olen biologisesti ja jollain lailla fyysisestikin miespuolinen ("sulla on naisen lantio", sanoo ystävättäreni), mutta en samastu miessukupuoleen muuten yhtään mitenkään ja viihdyn yleensä kaikilla tasoilla paremmin naisseurassa. En sikäli koe yhteenkuuluvuutta sen ryhmän kanssa, jonka sukuelimiä ja karvankasvua pääsisin/joutuisin (tarpeeton yliviivataan) näkemään vaikken katsoisi, ja joka puolestaan näkisi minut erinäisistä ajelluista kohdista nännilävistyksiin asti omassa veljeydessään ilman ulkopuolisia (lue: naispuolisia) "tunkeilijoita".

Ymmärrän oikein hyvin, että seksistisessä ja seksualistisessa kulttuurissamme on ihan paikallaan rakennuttaa erilliset puku- ja saunaosastot miehille ja naisille, ja että varsinkin naiset usein haluavat näin pysyvän. Itse olisin kuitenkin, seksuaalisuudestani riippumatta, enemmän vapautunut kaikkien yhteisessä kuin sukupuolitetussa alastomuudessa. Tiedän, ettei siellä saunaosastolla käytännössä mitään veljeyttä näy, ellei sitten jokin vanhojen jermujen osasto ole päättänyt lähteä ryhmäuinnille. Minusta kuitenkin tuntuu siltä, ja että minä olen säännönrikkoja ja siksi tunnen oloni enemmän uhatuksi kuin vaatteita yllä tai sukupuolittumattomana. Kuten olen asian tykännyt muotoilla: en mene miesten enkä naisten yhteissaunaan, koska minä en tahdo miehiä saunaan eivätkä naiset tahdo minua saunaan. :)

Njoo, olen homman kanssa sikäli sinut, ettei vuosikausiin ole tullut mieleenkään ajatella menemistä uimahalliin tai kylpylään. Tämän kirjoitin siksi, ettei kanssakeskustelijoille jää virhekäsitystä siitä, miksi kaihdan uimahallialastomuutta. Enkä toisaalta ole asiani puhumisen suhteen mitenkään estynyt.
    Kirjattu

hibiscus

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #56 : 18. Elokuuta 2010 klo 06:22 »
  • Tykkää (0)

• 60-luvulla ajattelimme, että jokaisella on omat juttunsa, joten tuomitsemisen jätimme muille. Samoin ajattelen nyt esim. tupakoinnista. Mielestäni se on kallista ja hyvin epäterveellistä, mutta jos joku polttaa, niin en tuomitse. Se on hänen oma juttunsa. Samoin silloin nuorena ajattelimme teknologian kuuluvan vesimiehen aikaan. Apollo kuulennot olivat kova sana silloin. Hämmästyin, kun tämän kesän hippileirille teknisten vehkeiden vienti oli kielletty. En oli koskaan käyttänyt alkoholia lukuunottamatta huumeita, mutta teini-ikäisinä ihannoimme psykedeelisiä huumeita. (LSD) Sen sijaan turruttavia aineita, kuten ooppiumjohdannaisia kammoksuimme. Tajunnan laajentaminen psykedeeleillä oli jotain suurta. Nyt hipit tuntuvat vieroksuvan kaikkia päihteitä. Hyvä niin joka tapauksessa.
    Kirjattu
    Love is all and love is everyone
    It is knowing, it is knowing

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #57 : 18. Elokuuta 2010 klo 08:38 »
  • Tykkää (0)

• ^Menihän siinä kymmenen minuuttia.. Hyvässä seurassa tuokin olisi hauskempaa, naapuri tuli tällä kertaa oikein ulko-ovellensa katsomaan, ei tyytynyt enää ikkunasta luuraamaan. En viitsi olla siinä "esiintymässä".

Mäkin tulisin katsomaan tulikeppiesitystä. Se on NIIIN upean näköistä.
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #58 : 18. Elokuuta 2010 klo 09:27 »
  • Tykkää (0)

• http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081812201221_uu.shtml

Ja sikainfluenssarokote taas otsikoissa...
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #59 : 18. Elokuuta 2010 klo 11:25 »
  • Tykkää (0)

• ^Ja juuri kansalliseen rokoteohjelmaan liitettiin taas uusi rokote. Samaan aikaan nuo kaksi uutista eetterissä  ;D

^Menihän siinä kymmenen minuuttia.. Hyvässä seurassa tuokin olisi hauskempaa, naapuri tuli tällä kertaa oikein ulko-ovellensa katsomaan, ei tyytynyt enää ikkunasta luuraamaan. En viitsi olla siinä "esiintymässä".

Mäkin tulisin katsomaan tulikeppiesitystä. Se on NIIIN upean näköistä.

Tere tulemast voimistelemise rinki  ;D
    « Viimeksi muokattu: 18. Elokuuta 2010 klo 11:28 kirjoittanut v-i-p »
    Kirjattu