Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kaikenlaista pikkuasiaa - 5

Mombie

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • aka Maria
Vs: Kaikenlaista pikkuasiaa
« Vastaus #60 : 18. Elokuuta 2010 klo 23:59 »
  • Tykkää (0)

• ^ ;D
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #62 : 20. Elokuuta 2010 klo 12:28 »
  • Tykkää (0)

• Keskustelu foorumin keskustelutyyleistä on siirretty:
    http://hipit.fi/foorumi/kehitysehdotukset-ja-kysymykset/vs-kaikenlaista-pikkuasiaa/msg3957/#new

Jatketaan keskustelua siellä! :)
    « Viimeksi muokattu: 20. Elokuuta 2010 klo 12:34 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

repukka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #63 : 20. Elokuuta 2010 klo 19:49 »
  • Tykkää (0)

• Kylläpä tuon sikainfluenssan takia on saatu monenlaista hysteriaa lietsotuksi. Itsekin pikkuriikkisessä paniikissa kun tuli vaille 2- ja vaille 5-vuotialle muksuille rokotteet otettua. Mä olin niin vastaan, mutta jotenkin tulin ylipuhutuksi. Ollaan rokoteohjelman rokotteet otettu, mutta ei mitään ylimääräisiä. Eikä todellakaan ruvettu siihen tutkimukseen, mihin tuota meidän nuorempaa kirjeitse kaksikin kertaa pyydettiin. Lähes kaikki samanikäisten vanhemmat, joita tuttavapiiriin kuuluu, osallistuivat. Täytyyhän niitä tietysti lääkkeitä ja rokotteita kehittää, mutta jotenkin olen tosi epäileväinen.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #64 : 21. Elokuuta 2010 klo 11:44 »

Siirrän tämän tänne, kun en jatka tupakkiketjun varsinaisesta aiheesta:

Ketähän sitten aletaan syyllistää ja syrjiä kun tupakointi saadaan kitkettyä? Ylipainoisia? Samanlainen terveysriski sekin...

Sitä tehdään jo. Varsinkin naiset saavat pienestäkin ylipainostaan (tai ei-hoikkuudestaan) kuulla jatkuvasti ihan suorat sanat kaikenikäisiltä, -sukupuolisilta ja -painoisilta kanssaihmisiltä. Miehet on toistaiseksi jätetty enemmän rauhaan, lukuun ottamatta terveysfasisteja, jotka muistuttavat kyllä ihan ansioituneesti siitä tosiasiasta, että valtaosa ongelmalihavista on miespuolisia.

Totta kai on terveellistä ihmiselle, jos hän on fyysisesti sopusuhtainen ja täysin liikuntakykyinen. Olisi kuitenkin ymmärrettävä, että jotkut ihmiset valitsevat mieluummin elämäntavan, johon kuuluu paljon rentoa oleilua lepoasennossa (esim. lueskellen), paljon nautiskelua ja mahdollisimman vähän stressaamista. Sellaisessakin on pointtinsa. Sitä ikävämpää on, että nautiskelija-ihmisille aiheuttaa tarpeetonta stressiä ympäristön jatkuva syyllistäminen ja aikaa myöten sisäsyntyiseksi muuttuva syyllisyydentunto. Myönteiset terveysvaikutukset, joita sellaisella elämäntavalla varmasti on, ropisevat sen sileän tien, minkä myötä hoikkuusfasistit pääsevät entistä paremmin jauhamaan, että laihdutus toisi tullessaan pelkkää hyvää ja nykytila pelkkää pahaa. :P
    Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #65 : 21. Elokuuta 2010 klo 12:16 »

Ja kaikki ei vaan voi ylipainolleen mitään. Itse olen joutunut käyttämään kortisonia jo kymmeniä vuosia ja se näkyy. Ja siitä saa kyllä kuulla. Onneksi olen varustettu mahdottoman hyvällä itsetunnolla, vähänkään heikompi olisi jo luhistunut kaiken sen huutelun ja huomauttelun alle.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #66 : 24. Elokuuta 2010 klo 08:41 »
  • Tykkää (0)

• Siirsin Mombien viestin, joka liittyi facebook-sivun toimintaan, alueelle Neuvonpito. Linkki uuteen sijaintiin: http://hipit.fi/foorumi/kehitysehdotukset-ja-kysymykset/kasvovihkonen/msg4168/#new

Terveisin moderointi/guaaarwa.
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #67 : 26. Elokuuta 2010 klo 22:43 »
  • Tykkää (0)

• Tiesittekö, että Seinäjoella on alue nimeltä Hippi? Hipin suurin "nähtävyys" on Hipintie, jonka google mapsaamalla löytää itse Hipinkin. Tai oikeastaan suurin nähtävyys on tienviitta HIPPI Seinäjoki-Lapua -tiellä.
    Kirjattu

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #68 : 27. Elokuuta 2010 klo 07:55 »
  • Tykkää (0)

• hep hep! Tietää! Oon kuvauttanut itseni siinä! :D!
    http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs047.snc3/13463_422893817368_634442368_4468596_6132077_n.jpg

Tähän liittyy myös tarina.... (pitää kopsia naamiksesta kun en jaksa uudelleen alkaa naputtamaan)

Oltiin lasten kanssa ajelemassa meidän lomamökille ja matkalla bongasin ton kyltin.
    Näin kyltin, iskin liinat kiinni autossa ja sanoin pojalle että NYT otat kuvan. Mun 11v tytär alkoi vaikeroimaan ihan tuskissaan 4v pikkuveljelleen: "Sami äkkiä matalaksi, äiti on TAAS nolo" Sitten ne molemmat heittäytyi penkkien väliin matalaksi ettei ohikulkijat näe.... Lapsiparat.... ;D!

Alkumatkasta onnistuin nolaamaan lapset kun avasin huoltsikalla kahvitauolla sämpyläpussia... Se ei vaan auennut silleen repimällä niinkuin ne yleensä aukeaa.
    Päätin sitten puristaa sen auki.... Sillä seurauksella että se pussi RÄJÄHTI auki. Ihan jumalaton pamaus! Niinkuin olisi ammuttu aseella!!! :D!
    Viereisen pöydän paapat pomppasi ja mä nauroin vedet silmissä ja about pissat housuissa ja odotin että milloin tulee henkilökunta huolestuneena paikalle... Lapset yritti olla hyvin hyvin huomaamattomia. :D! Ihan hysteerinen naurukohtaus sen räjähdyksen jälkeen eikä loppunut millään....

Lapset muistaa varmaan lopun elämäänsä nämä "ihanat" reissut äidin kanssa... ;D ;D ;D
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---

nepeta

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #69 : 27. Elokuuta 2010 klo 15:48 »
  • Tykkää (0)

• Mielenkiinnosta ja ihan vilpittömästi kysyisin kasvissyöjiltä seuraavaa. Jos yksi lihansyönnin ongelma on tehotuotanto, niin mitenkäs sitten riista, (oman) pientilan eläimet jne.? Jos ihminen itse valmistaa ruokansa alusta loppuun asti, tarpeeseen, ei tuotantoon, niin onko se ihan samalla viivalla jauhelihapakastepitsan kanssa?
    Tehotuotanto on isoin ongelma, mutta itse näkisin myös eläinten oikeudet tärkeiksi. Ihminen pärjää täysin hyvin ilman eläiperäisiä tuotteita, joten en kyllä hyväksy tuollaista kuvaamasi kaltaista meininkiä ainakaan ihan täysin. Toki tuo on parempi kuin muoviin pakatun köntsäleen ostaminen kaupasta.
    Tai siis eläimiä voi mun mielestä kyllä pitää, mutta syödä saa mun mittapuun mukaan vain semmoista ylimääräistä. Eli esimerkiksi pihapiirissä asustavien kanojen munia voi syödä, kun ne on vähän niinkuin kanojen kuukautiset. Ei niistä jokaisesta ehdi tipua tulla (etenkään tehokanoilla, jotka munii munan päivässä ja joiden hautomisvietti ei ole kovinkaan vahva). Lehmät sen sijaan eivät tuota maitoa, jos eivät synnytä vasikkaa joka vuosi ja jos tuottavat, niin maitohan kuuluu vasikalle. Teholehmät taitavat tuottaa kyllä enemmän maitoa, kuin vasikka tarvitsee, joten ehkä sen ylimenevän osan siitä maidosta voisi juoda jos on valmis elämään lehmien ehdoilla, eli ei olettaen että koko ajan tuottaa maitoa tuo mansikki. Olettaisin niinkin ison eläimen kuin lehmän pitämisen olevan kuitenkin aika tyyristä, joten aika omistautunut saa olla lehmille, jos ihan ilosta niitä haluaa pitää lemmikkinään.
    Riista on saanut elää vapaan elämän, mutta tappamista en hyväksy, joten vaikea on hyväksyä riistan syömistäkään. Jos on pakko jotain lihaa syödä (ei ole, mutta ajatellaan näin), niin dyykattu liha tai road kill-eläimet, eli autojen alle jääneet raukat, ovat mielestäni hyväksyttäviä.
    (Mut miks ihmeessä joku haluaa syödä toista kuollutta olentoa? Ei vaan mahdu mun tajuntaan.)
    Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #70 : 27. Elokuuta 2010 klo 16:01 »

Minä olen ollut kasvissyöjä parikymmentä vuotta. Mulle kasvissyönti oli vain luonnollinen valinta, ilman mitään kiihkoa aatteen tms puolesta. Eikä minulle tee ollenkaan heikkoa valmistaa liharuokia niille, jotka sitä syövät. Tai istua samassa ruokapöydässä. Minusta jokaisella on oikeus valita  oma linjansa tässä elämässä.  :)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #71 : 27. Elokuuta 2010 klo 17:05 »

Itse en valmistaisi kenellekään ruokaa, jossa on punaista lihaa, koska en itsekään syö sitä. Tulee vähän sellainen olo siitä ajatuksesta, että "tässä on värttinä, haluatko koskea" tai vaihtoehtoisesti "menkääpäs nyt naiset ja lapset edellä miinoja polkemaan, herrat tulevat turvallisesti perässä (jos tulevat)". If you know what I mean.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #72 : 27. Elokuuta 2010 klo 17:26 »

Siirretty tänne toisesta ketjusta, johon se ei kuulu:

Ihminen on lihansyöjä siinä missä muutkin eläimet. Luonnollinen osa ravintoketjua.

Jees. Kanikin on lihansyöjä siinä missä muutkin eläimet ja majava tietysti kanssa. Ja lehmä, siinähän se vasta lihansyöjä onkin! Tosin tehotuotannossa lehmille ja sioillekin saattaa mennä alas jotain eläinperäistä, mikä osoittaa, että liharavintoon adaptoituminen ei ole sinänsä mahdotonta esim. ihmiselle. :D
    Kirjattu

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #73 : 27. Elokuuta 2010 klo 17:58 »
  • Tykkää (0)

• ;D Pöhkö <3
    Kirjattu

---

keiupien

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #74 : 29. Elokuuta 2010 klo 19:39 »
  • Tykkää (0)

• Mulle kasvissyönti oli vain luonnollinen valinta, ilman mitään kiihkoa aatteen tms puolesta. Eikä minulle tee ollenkaan heikkoa valmistaa liharuokia niille, jotka sitä syövät. Tai istua samassa ruokapöydässä. Minusta jokaisella on oikeus valita  oma linjansa tässä elämässä.  :)
    Samoin. Mun on vaikeaa tuomita ja olla suvaitsematta muiden ruokatottumuksia koska en itsekään ole ns. täydellinen (olen vege joka ei syö punaista lihaa, kanaa, kananmunia tai kalaa mutta juustoa rakastan).
    Monissa muissakin asioissa olen muiden valintoja ja elämäntyylejä kohtaan suvaitsevainen kunhan eivät niillä vahingoita ympärillään olevia eivätkä saarnaa ja tuputa juttujaan mulle. Niistä keskusteleminen on mukavaa ja ajatusmaailmaa avartavaa ja oppii näkemään muiden kannalta juttuja ja he oppivat näkemään munki kannalta.
    Kirjattu