Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kaikenlaista pikkuasiaa - 6

Auringonkukka

• Vieras
Vs: Kaikenlaista pikkuasiaa
« Vastaus #75 : 30. Elokuuta 2010 klo 07:08 »

^ Justiinsa noin!  :)
Kirjattu

Colourflower

• Vieras
« Vastaus #76 : 08. Lokakuuta 2010 klo 21:47 »

Äsch, elvytän tämän ketjun ja kirjoitan tänne, kun en keksi minkä muun otsikon alle sopisi, enkä ole niin mahtipontisella tuulella, että aloittaisin asialle oman ketjunsa. Lisäksi tämä menee nyt vähän pohdiskeluksi sinne ja tänne, antakaa anteeksi. ::)

"Hipin" määrittelyssä on jo aiemmin tainnut tulla mietityksi (näennäistä?) ristiriitaa psykedeelisten ja surrealististen elämysten etsinnän sekä "vihreän" luonnonmukaisen elämäntavan noudattamisen välillä. Hipeissä kun riittää molempia koulukuntia ja monesti vielä päällekkäin. Brändiketjussa taas lienee tullut pohdituksi, miten pintapuolisesti positiivisen kuvan antavat firmat ja/tai brändit ovatkin syvemmältä kaikkea muuta. En minä niistä brändeistä niin, mutta itse tuotteet... you know what I mean?

Höpsähtelen aika ajoin pahanpäiväisesti designtavaramaailman ihmeisiin. Iittalan Taika- ja Satumetsä-astiat ovat kalliita, mutta voih, kun se design. Menin sitten investoimaan Kodinykkösessä Satumetsä-mukiin. Siis come on: pelkällä työmarkkinatuella elävä hipinretku menee ja ostaa tarjouksessa 11,20 € maksavan mukin. Joopa joo... kaikki kotona... Molemmat mallistot on muuten suunnitellut Klaus Haapaniemi, jonka tyyli on aika samanlainen kuin Sanna Annukan, johon (tai siis jonka tyyliin... höh) olen iskenyt silmäni jo aiemmin Marimekon yhteydessä. Aika psykedeelistä designia minun silmääni. Marimekko puolestaan on lanseerannut Sukat makkaralla -nimiset juomalasit, jotka tosiaan näyttävät siltä kuin sukka olisi jalassa ja sen varteen tulisi makkaroita. Salvador Dali voisi tykätä. Ja minä.

Stockmannilla oli taas ne idioottisekoboltsi-päivät (piru periköön ne, sentään). Työnnyin taloustavaraosastolle (vai mikä lieneekään), jossa noita makkarasukkia oli näkösällä livenä. Samalla huomasin, kun muuan naisihminen katseli ja tunnusteli kertakaikkisen ihastuksissaan Arabian Paratiisi-sarjan astioita, jotka Iittala on lanseerannut uudelleen. Ei siinä muuten mitään ihmeellistä, mutta kun itselläni on kaapissa 90-luvulla Anttilasta ostettu englantilainen halpisastiasto, jonka design on mielenkiintoisen samanlainen. Sen seurauksena omat vanhat astiat saivat pääni sisällä niin sanotusti uuden elämän. Ei tarvitse ostaa uusia, kun "uusia" tulee vanhoista. Siinä ainakin ovat molemmat klassiset hippinäkökulmat tasapainossa.

(En ole niin hölmö, että väheksyisin ekologisia näkökohtia. Minulle vain noissa psykedeelisiä fiiliksiä tuovissa jutuissa on jotain enemmän, jonkin suuren oivalluksen avaimet. Jotain.)
« Viimeksi muokattu: 08. Lokakuuta 2010 klo 21:50 kirjoittanut Colourflower »
Kirjattu

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #77 : 09. Tammikuuta 2011 klo 23:51 »
  • Tykkää (0)

• Olen tehnyt uuden aluevaltauksen: blogit. En kirjoittajana, mutta lukijana. Kylläpä vaan löytyykin suomenmaastakin paljon kiinnostavia kirjoittajia  ;D Viimeksi läpikäynyt useita downshiftaukseen liittyviä blogeja. Parempaa ajanvietettä kuin moni muu asia  ;)
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #78 : 02. Helmikuuta 2011 klo 23:40 »
  • Tykkää (0)

• Yrittänyt löytää jostain tahoa, josta saisi ostaa kahvia isoissa erissä.. Haluaisin yhden (tai useamman) ison pakkauksen kahvia noiden peruspakettien sijasta. Kun en oikein tiedä mitä niillä tyhjillä tekisin. Kasseja en virkkaa eikä kirpparilta tai huutiksesta ole aiemmin menneet.  Jossain sanottiin, että kahvipaketit voisi polttaa, mutta en ole kyllä sitä alkanut tehdä vaan sekajätteeseen ne on menneet.
    Valaisua asiaan kellään? Joko pakettien polttamiseen tai "irtokahvin" ostamiseen ??
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #79 : 12. Helmikuuta 2011 klo 15:29 »
  • Tykkää (0)

• Huomasin juuri, että suomalaisen leipomon maukkaat laskiaispullat on valmistettu Latviassa. Aivan ajattelin että jos ostan Vaasan pullaa, saattaisi tuotoksen tekijä löytyä jostain lähimailta.
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #80 : 12. Helmikuuta 2011 klo 16:29 »
  • Tykkää (0)

• Jos olemme ikuinen energia joka aika ajoin luomme uuden maailmankaikkeuden ikuisesta jo olemassa olevasta energiastamme, niin silloin kyse on sisäisestä luomisesta ajatuksen voimalla.

Nyt voimme luoda ihmisinä ulkoa käsin ajatuksemme voimalla.

Saamme kehomme liikkumaan ajatuksemme voimalla jolla annamme käskyjä lihaksillemme.

Olisiko aivot ikuisen energian ajatusten vastaanotin joka siirtää käskyt lihaksillemme?

Vastaanotin eli aivot välittäisivät kokemuksen toiseen ulottuvuuteen jota kautta me hän koemme ja näin ollen kaiken?

Ihminen siinä välissä olisi 100%:sesti erillinen ihminen joka eläisi elämänsä ymmärtämättä tuota toista ulottuvuutta jota kautta me hän kokisimme kaiken?

Hyvä kysymys tähän tietenkin että missä menee ihmisen raja... Ihminen voi muistaa olevansa pohjimmiltaan ikuinen luoja mutta vähän niinkuin hauki on kala vaikka kaikki kalat eivät ole haukia... Mihin loppuu se erillinen ihmisyys joka ei voi ymmärtää? Unohduksen raja on veteen piirretty viiva tai jotakin :S

Kaikenlaista määrittelyä ja vääntöä ollut mielessä näiden aiheiden parissa. Haluaisin kristallipallon josta näkee kuinka kauan vielä kestää tämä kokemus jähmeän matalan värähtelyn maailmassa missä ajatusten muuttuminen fyysiseksi todellisuudeksi kestää pienen ikuisuuden, ellei kaksikin.
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #81 : 10. Maaliskuuta 2011 klo 21:22 »
  • Tykkää (0)

• Olenpa miettinyt oksentamista koko päivän. Lapsi laatannut muutaman kerran, mistä lie taudin napannut. Pian tulee vuorokausi siitä kun ensimmäinen oksu pääsi, eli hyvin suurella todennäköisyydellä itse oksennan parin tunnin kuluessa. Lapsen oksu tuntuu vain tulevan pihalle ja siinä se. Itse kun oksennan, on "raju" tai "väkivaltainen" oikea termi kuvaamaan tapahtumaa. Se tapahtuu niin voimalla että joku kerta lopputuloksena on luultavasti ruokatorvi ja mahalaukku ihon väärällä puolella  :o En millään välittäisi alkaa oksentamaan nyt kun lapsikin on kipeä. Homeopaattiset oksunestolääkkeet juuri nappasin kun vatsassa alkoi vääntää pahaenteisesti.. Niiden jälkeen lapsi ei ainakaan ole laatannut kertaakaan. Pianpa se nähdään kuinka käy. Sellaista.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #82 : 16. Maaliskuuta 2011 klo 17:11 »
  • Tykkää (0)

• Melkein viikko meni ylläolevasta, kun tauti iski päälle. Ehdin olla ihan varma että vaara on ohitettu. Kovin paljon positiivista en oksennustaudista löydä. Paitsi sen, kun se loppuu. En ole pitkään aikaan kokenut mitään niin kivuliasta kuin monen tunnin oksumaratoni. Itkukin taisi jossain vaiheessa päästä, en ole ihan varma kun olen kuumehoureissa yksinäni ollut.  ;D Ruoansulatusjärjestelmä on tulessa vielä, mutta se on pientä kunhan oksentaa ei enää tarvitse.
    Toivottavasti huomenna saisi jo mennä töihin  ;D
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #83 : 16. Maaliskuuta 2011 klo 19:23 »

Huh! Itse olen välttänyt oksutaudin sitten vuoden 1986, olin silloin 11-vuotias. Tosin alkoholin vaikutuksesta pari kertaa... :o :)

Paranemisia vipille!
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #84 : 02. Kesäkuuta 2011 klo 14:02 »

Tämä on nyt "esittele itsesi" -ketjusta, johon puheenvuoroni ei tietysti sovi enää ollenkaan.

Päihteillä on toki eroa, ja tuntuu että suurimmalla osalla ihmisten käyttämistä huumeista ei ole mitään potentiaalia avata tajuntaa vaan ne jopa ehkäisevät ymmärryksen lisääntymistä.

Olen alkanut epäillä sitä ajatusta, että jollain tietyllä huumeella on jokin myönteinen ominaisuus ja toisella ei. Timothy Leary ainakin oli sitä mieltä, että alkoholi yksiselitteisesti taannuttaa ihmisen tietoisuutta. Minulla on kuitenkin asiasta täysin erilainen omaelämäkerrallinen havainto. Niinpä olen päätellyt, että vaikka kemiallisissa aineissa onkin eroa, ne eivät aiheuta mitään vaikutusta suoraan sinänsä. Sen sijaan vaikutuksen aiheuttaa ihmisen psykofysiologinen järjestelmä. Se on eräänlainen vaikutusten ja merkitysten verkko, jossa mistä hyvänsä mihin hyvänsä voi syntyä yhteys. Minun systeemissäni alkoholilla on täysin erilainen valikoima yhteyksiä kuin toisilla ihmisillä tuntuu olevan – siinä ei päde turruttava "aivot narikkaan" -funktio, vaan päinvastoin herkistävä, vapauttava, sekä ajattelua että tunteita (ja niiden yhteyttä) laajentava.

Eilisiltana nautin parit drinksut kotosalla musiikkia kuunnellen. Tunnelma oli: "Oi, miten hyvää musiikkia tämä on! Miten ihanaa on olla tässä nyt, elää ja kokea näin!" Kyyneleet olivat herkässä. Sitten lähdin pyöräilemään ns. puuhapullon kanssa. Kesän aistimukset – kasvien vihreä, kukkien tuoksu, tuulen lempeys – olivat koko ajan läsnä voimakkaasti. Asiaan kuuluu, että noissa fiiliksissä liikuskellessa saa päähänsä ideoita, joita on normaaliolotilaa herkempi toteuttamaan. Niinpä iltapyöräilystä tuli varsin pitkä ja rönsyilevä, ja elämysten ja kokemusten tili karttui hurjaa kyytiä.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #85 : 10. Lokakuuta 2011 klo 16:57 »
  • Tykkää (0)

• Televisiomainos yritti aivopestä minua ajattelemaan, kuinka rankkaa on, kun vessapaperi loppuu ja hylsy pitäisi laittaa roskikseen. Vessapaperinvalmistaja oli kuitenkin keksinyt helpotuksen tähän suureen ongelmaani, jota en ollut vielä tiedostanut, kehittämällä hylsyn, jonka voi huoletta laittaa pönttöön ja se hajoaa sinne. Kas kun en ollut aiemmin huomannut hajoavani hajoamattomaan vessapaperihylsyyn. Olen käyttänyt hylsyn ilolla takan sytykkeenä.

Ehkä viikko takaperin luin lehdestä artikkelin, jossa jätevedenpuhdistamon työntekijä kertoi, että biohajoavat vessapaperihylsyt eivät kuulu wc-pönttöön (en tiennyt juttua lukiessani mitä ne hylsyt ovat) niiden mainonnasta huolimatta. Pönttöön kun ei saisi laittaa mitään orgaanista massaa vessapaperin lisäksi. Niin paitsi sitä, mitä tulee samalla kun lukee Aku Ankkaa pöntöllä. Kaikki ylimääräinen lisää puhdistamon kuormitusta ja sitä kautta työtä, ja lopulta jätevesimaksuja. Puhdistamon työntekijän mielestä biohajoava vessapaperihylsy kuuluu biojäteastiaan.

Kysymys kuuluukin nyt, uskonko television väsynyttä naista ja omaksun mielipiteen, että hylsyn laittaminen roskakoriin on uuvuttavaa, vai puhdistamon työntekijää, jonka mielestä hylsy laitetaan biojätteeseen? Missä on vaihtoehto, jossa todetaan, että on ihan hyvä ostaa paperia entiseen malliin, tavallisella hylsyllä, ja käyttää se sitten takan sytykkeeksi (tai askarrella siitä tonttu) ??

Tällaista pikkuasiaa tällä kertaa.  ;D
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #86 : 11. Lokakuuta 2011 klo 11:04 »
  • Tykkää (0)

• ^ Olikse sanonta niin, että mainostaja on aina oikeassa..  ;D ps.siinä laita-älä-laita-hylsyä-pönttöön -versiossa on varmaankin biohajoamis-lisä..
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #87 : 09. Tammikuuta 2012 klo 19:24 »
  • Tykkää (0)

• Täällä voitte testata, mikä on sisäinen villieläimenne:

www.worldwildlife.org/sites/inner-animal/index.html

Minun eläimekseni osoittautui tiikeri.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #88 : 09. Tammikuuta 2012 klo 21:31 »
  • Tykkää (0)

• Ensin tuotti hieman vaikeuksia se että pitäisi valita yksi vaihtoehdoista, mutta otin sitten ihanneminäni ja nykyminäni sekoituksen ja lopputulos oli kissamaki. :o http://fi.wikipedia.org/wiki/Kissamaki

Keijukainen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #89 : 09. Tammikuuta 2012 klo 22:17 »
  • Tykkää (0)

• Ite tein jo joitain päiviä sitten tuon testin ja sain tulokseksi seepran ^-^

Ja nyt kun tein tuon saman testin uudestaa niin sainkin sitten kengurun :D Ja se kyllä näin loppujen lopuksi tuntuu ehkä enemmän minulta
    « Viimeksi muokattu: 09. Tammikuuta 2012 klo 22:25 kirjoittanut Keijukainen »
    Kirjattu
    "Halusin olla keijukainen. Tyttö, jota kukaan ei voinut omistaa, ei omaksi ottaa eikä unohtaa. Halusin olla luonnonraikas, hauraanvahva ja riippumaton. Enkä taakaksi kenellekään."
    -Manuela Bosco-