Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 91

Colourflower

• Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #1350 : 20. Joulukuuta 2012 klo 15:24 »

Ikävä juttu että monesti historian opetus on monesti aivan hiton tylsää shittiä, en kyllä tajua miksi, koska historia on oikeasti todella kiinnostavaa, tai siis historiahan kertoo todellisista ihmisistä ja heidän teoistaan sekä ympäristön vaikutuksista. Parhaimmillaan historia on dramaattista ja jännittävää.

Samaa mieltä. 8) Itselläni myös historia on ihan kärjessä.
Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1351 : 20. Joulukuuta 2012 klo 15:25 »
  • Tykkää (0)

• Samaa mieltä. 8) Itselläni myös historia on ihan kärjessä.

Hipitkin ovat jo päässeet historiankirjojen sivuille :)
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

annika

• Vieras
    « Vastaus #1352 : 20. Joulukuuta 2012 klo 16:57 »

Mikä on teidän mielestä hyödyllisin kouluaine, eli mikä on vaikuttanut elämäänne aikuisena.
    kyllähän lähes kaikki oppiaineet ovat hyödyllisiä sekä tärkeitä.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1353 : 20. Joulukuuta 2012 klo 17:29 »
  • Tykkää (0)

• kyllähän lähes kaikki oppiaineet ovat hyödyllisiä sekä tärkeitä.

No en kyllä sanoisi. Tai ainakaan nykyään, en tiedä milloin sinä kävit koulua. Esimerkiksi fysiikka, kemia ja biologia on sellaisia aineita joista ei ole hyötyä paitsi jos aikoo hankkia jonkin alan erityiskoulutuksen. Eikä kyllä suurinta osaa matematiikastaan tarvitse juuri lainkaan kun miltei aina on laskin saatavilla. Mun mielestä jokapäiväisen elämän kannalta olennaisimpia aineita on kielet. Niitä tarvitsee oikeasti.

Ja lukiosta ei ole muuten juuri mitään hyötyä. Se on juuri sitä että käytät 6-8 tuntia päivässä siihen että opiskelet jotain mitä et todennäköisesti koskaan tarvitse. Itseä melkein kaduttaa että tuhlasin siihen aikaa. No onpahan vanhemmat sentään tyytyväisiä kun toisestakin lapsesta tuli ylioppilas. Onhan toki lukiosta jotain etua siinä kun pyrkii vaikka yliopistolle, mutta kuitenkin niissä pääsykoekirjoissa on ihan muuta asiaa kuin sitä mitä lukiossa opetetaan.

En todellakaan ymmärrä miksi suomalaista koulujärjestelmää kehutaan ympäri maailmaa. Mun mielestä se on surkea eikä opeta lapsille ja nuorille oikeastaan mitään relevanttia. Koulussa pärjäävät parhaiten ne joilla on hyvä muisti, jotka sopeutuvat parhaiten ja jotka ovat parhaita toistamaan mitä opettaja sanoo. Ärsyttää se kun jotakuta pidetään fiksuna tai älykkäänä sen takia että on menestynyt koulussa. Se ihminen on menestynyt siinä että osaa toistaa toisen kertomia asioita sanatarkasti.

Pahimmillaanhan koulunkäynti voi murskata luovan ja omalaatuisen mielen täysin. Tunnen useammankin todella älykkään ja kyvykkään ihmisen, jotka eivät ole koskaan menestyneet sen vuoksi että koulu ja tää yhteiskunta on pakottanut niitä olemaan jotain muuta mitä ovat. Kaikki ei vaan sopeudu. Jos ei sopeudu kouluun, niin eipä siinä ole mitään huonoa mun mielestä. Sellaisille instituutioille jotka yrittää tukahduttaa, kannattaa vaan näyttää reilusti keskisormea. Itse vähän harmittaa etten tehnyt niin aikoinaan.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Konna

• Vieras
    « Vastaus #1354 : 20. Joulukuuta 2012 klo 19:01 »

^Matematiikka on ennen kaikkea loogista ajattelua ja siten melko hyödyllistä. Johdonmukainen ajattelu karsii pahimmat aivopierut pois ja on myös jokaisen tyrannin pahimpia vihollisia.

Arvostan muutenkin suuresti (etenkin ilmaista) koulutusta. Vaikkei jokaista lukiossa opittua nippelitietoa tulekaan sellaisenaan käytettyä mihinkään, niin siellä opittava yleissivistys edesauttaa kriittistä (ja muutakin) ajattelua ja toimii ainakin itselläni myös hyvänä pohjana nykyisille opinnoilleni.
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1355 : 20. Joulukuuta 2012 klo 19:51 »
  • Tykkää (0)

• [quote author=Johnnyboy92 link=topic=206.msg18234#msg18234

En todellakaan ymmärrä miksi suomalaista koulujärjestelmää kehutaan ympäri maailmaa. Mun mielestä se on surkea eikä opeta lapsille ja nuorille oikeastaan mitään relevanttia. Koulussa pärjäävät parhaiten ne joilla on hyvä muisti, jotka sopeutuvat parhaiten ja jotka ovat parhaita toistamaan mitä opettaja sanoo. Ärsyttää se kun jotakuta pidetään fiksuna tai älykkäänä sen takia että on menestynyt koulussa. Se ihminen on menestynyt siinä että osaa toistaa toisen kertomia asioita .
    [/quote]

Luin jotain käsityön arvionti paperia. Suurin peruste oli se että muistaako mitä oppilaalle on opetettu. Itse en muistanut juuri mitään kun on huono muisti. Sukkanikin oli vauvan sukka, väärän muotoinen, täynnä karanneita silmukoita ja valmistui sopivasti, mutta vain toinen sukka. yritin parhaani mukaan tehdä, mutta eräs suuri syy huonoon numeroon oli se että tarvin usein opettajan apua. Numero oli sitten kuutonen. Kai sen itse kestää, mutta kestääkö VANHEMMAT. Nykyään moni muutenkin opiskelee vanhempien, ei itsensä takia.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1356 : 20. Joulukuuta 2012 klo 20:04 »
  • Tykkää (0)

• Pitäisi kai sitten ottaa tästä päivästä kaikki irti, jos maailmanloppu tulee huomenna...

Mihinköhän maailmanlopun ennustajat vastedes käyttävät aikansa? Kaikitenkin etsivät tai keksivät jonkin uuden huuhaajutun ja tutkivat sitä päivät pääksytysten kuin piru raamattua ... ei kun mayakalenteria.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1357 : 20. Joulukuuta 2012 klo 20:07 »
  • Tykkää (0)

• Uskon että maailman loppu tulee ennen kuin tähti räjähtää. Se voi tulla esim. ihminen täyttämää koko maan.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1358 : 20. Joulukuuta 2012 klo 20:14 »
  • Tykkää (0)

• Uskon että maailman loppu tulee ennen kuin tähti räjähtää. Se voi tulla esim. ihminen täyttämää koko maan.

En usko että koskaan tulee totaalista maailmanloppua. Kyllähän tämä universumimme on melko lailla ikuisen kestävä. Se mitä ihmiskunnalle tai Maapallolle tapahtuu, on eri juttu. Eiköhän ihmiskunta jollain tavalla tuhoudu, joka omien tekojensa tai sitten luonnon vuoksi.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1359 : 20. Joulukuuta 2012 klo 20:33 »

^ Entäs sitten kun ikuisuus päättyy? :)

Kouluasiasta vielä: kyllä minustakin koulussa on yhtä jos toista, minkä voisi jättää opettamatta. Koululaisille voisi surutta myöntää pikkuisen enemmän lomia ja hieman vähemmän 7–8 tunnin koulupäiviä. Historia, maantieto ja biologia ovat kuitenkin aineita, joita mielestäni on hyvä oppia mahdollisimman laaja-alaisesti. Kieletkin ovat hyödyllisiä, mutta toisaalta joillakuilla ei kerta kaikkiaan ole sillä lailla kielipäätä kuin toisilla ja heillä liian monen kielen opettaminen vain sekoittaa ne kielet ja saa oppimaan sen yhden tai ne kaksikin huonommin. (Tämä sitten ei ollut kannanotto ruotsin opiskelua vastaan.) Matematiikassa on paljon silkkaa diipadaapaa, mutta peruslaskutaito on hyvä olla joka ikisellä.
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1360 : 20. Joulukuuta 2012 klo 20:46 »
  • Tykkää (0)

• Kielissä monesti minulla on se ongelma, etten ole tarpeeksi hyvä, mutten tarpeeksi huono saamaan tukiopetusta.
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1361 : 20. Joulukuuta 2012 klo 22:54 »
  • Tykkää (0)

• Tein juuri sukupuolitestin. Miespisteet 19 naispisteet -30. Olen sukupuolisesti äärirajoilla. Mutta mitä ihmettä. Mähän oon nainen. En mää sille mitään voi etten voi tehdä kuin yhtä asiaa kerralla.

http://ls.purkki.org/sukupuolitesti.html

« Viimeksi muokattu: 20. Joulukuuta 2012 klo 22:56 kirjoittanut JazzDj »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1362 : 20. Joulukuuta 2012 klo 23:24 »

Tein juuri sukupuolitestin. Miespisteet 19 naispisteet -30. Olen sukupuolisesti äärirajoilla. Mutta mitä ihmettä. Mähän oon nainen.

Tuo testi on aina ollut puolittain vitsi, mutta nyt sen pistelaskussakin tuntuu olevan jotakin mätää. Olin nimittäin sen perusteella nyt mies, vaikka se on aina ennen väittänyt minua naiseksi ja vastasin melkein samoin kuin aina ennenkin. Naisystäväni oli testin pistelaskun mukaan ihan yhtä lailla mies, vaikkei hänestä kyllä sitä muuten voisi väittää.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1363 : 20. Joulukuuta 2012 klo 23:49 »
  • Tykkää (0)

• Tein juuri sukupuolitestin. Miespisteet 19 naispisteet -30. Olen sukupuolisesti äärirajoilla. Mutta mitä ihmettä. Mähän oon nainen. En mää sille mitään voi etten voi tehdä kuin yhtä asiaa kerralla.

http://ls.purkki.org/sukupuolitesti.html

No mä olin ton testin mukaan androgyyni, mutta joskus aiemmin kun tein ihan saman testin, niin oli se enemmän naisen kannalla. Vaikka eipä asiaa arvaisi jos mut näkee :D oon kyllä fyysisesti aika selkeästi miehekäs

Mutta eipä noita onneksi pidä eikä kannata ottaa mitenkään vakavasti, kai ne on tehty aika huumorimielellä.

Ole vaan mikä olet, ei sitä täydy määritellä testien avulla :)
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1364 : 20. Joulukuuta 2012 klo 23:58 »
  • Tykkää (0)

• Testissä oli tämmöisiä asioita jotka vain kuvitellaan. Tuskimpa naiset voivat tehdä useata asiaa kerralla sen paremmin kuin miehetkään.
    Kirjattu