Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 159

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion
Vs: Tänään
« Vastaus #2370 : 12. Elokuuta 2014 klo 12:42 »
  • Tykkää (0)

• Ja puheet noista siirtymistä ovat myöskin uskomuksia. Samoin kuin "henkilökohtaiset todisteet". Jokaisella uskovalla on takuulla sellaisia. Joku on nähnyt Jeesuksen ilmestyvän hänelle, toinen taas kuullut Muhammedin tai Buddhan puheita. Ja sinun tapauksessa kyseessä ovat kanavoinnit. Ne ovat uskon asioita. Minäkin uskon joihinkin asioihin kuten vaikka reinkarnaatioon, mutta se on sitten vain oma asiani enkä edes yritä kertoa sitä todellisena faktana. Se on uskoa.

Viittaan taas ehkä-logiikkaan. Kuljemme molemmat omissa "todellisuustunneleissamme", ja siksi meillä on erilaiset näkemykset asioista.

Jos kanavointi aiheena kiinnostaa, niin suosittelen Kryon-kirjoja (suomennettu 10, kannattaa aloittaa sieltä alusta) ja kirjaa Keskusteluja Jumalan kanssa, kirja 1. Kanavointi-topicissa on lisää linkkejä ja vinkkejä.

Tarkoitus ei ole mitenkään käännyttää, winkkasin vain, että informaatiota olisi saatavilla.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2371 : 12. Elokuuta 2014 klo 13:36 »
  • Tykkää (1)

• On olemassa sellainen sanonta kuin "The night is darkest just before the dawn." Jos maailman tapahtumia katselee nyt ulkoiselta kannalta niin vaikuttaa siltä, että kaikkialla on hyvin paljon levottomuutta ja kaaosta. Eihän se ihme ole ottaen ihmiskunnan historian, mutta toisaalta omasta mielestäni ihmiskunta käy nyt samalla läpi jonkinlaista puhdistusprosessia, jossa kaikki lika tuodaan pinnalle ennenkuin pystymme aloittamaan taas puhtaalta pöydältä. Voihan se kenties olla naiivia ajatella näin ja aina on mahdollista, että ihmiset saisivat aikaan laajempaa ja peruuttamatonta tuhoa planeetalla.

Mutta itse en siihen usko vaan uskon siihen, että paremmat ajat ovat edessä kunhan ollaan vaan nyt ensin selvitelty nämä vaikeammat ajat. Yhteiskunta muuttuu, mutta ennenkaikkea ihmisten tietoisuus ja toisista välittäminen kasvaa. Globaalin tietoisuuden kasvun on pakko tapahtua, koska se on välttämätön ehto ihmislajin jatkumiselle. Sinällään on kyllä mielenkiintoista olla seuraamassa näitä aikoja, että mihin suuntaan olemme menossa ja kuinka nopeasti. Eckhart Tolle puhuu hyvin aiheesta kirjassaan Uusi Maa.

Mitä tulee Robin Williamsin kuolemaan niin todella harmi, että päätti lopettaa maallisen taivalluksensa. Hän oli yksi lempparinäyttelijöitäni ja sai minut usein nauramaan ja näytteli hän myös monessa hienossa draamassakin. 
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2372 : 12. Elokuuta 2014 klo 14:39 »
  • Tykkää (0)

• On olemassa sellainen sanonta kuin "The night is darkest just before the dawn." Jos maailman tapahtumia katselee nyt ulkoiselta kannalta niin vaikuttaa siltä, että kaikkialla on hyvin paljon levottomuutta ja kaaosta. Eihän se ihme ole ottaen ihmiskunnan historian, mutta toisaalta omasta mielestäni ihmiskunta käy nyt samalla läpi jonkinlaista puhdistusprosessia, jossa kaikki lika tuodaan pinnalle ennenkuin pystymme aloittamaan taas puhtaalta pöydältä. Voihan se kenties olla naiivia ajatella näin ja aina on mahdollista, että ihmiset saisivat aikaan laajempaa ja peruuttamatonta tuhoa planeetalla.

Mutta itse en siihen usko vaan uskon siihen, että paremmat ajat ovat edessä kunhan ollaan vaan nyt ensin selvitelty nämä vaikeammat ajat. Yhteiskunta muuttuu, mutta ennenkaikkea ihmisten tietoisuus ja toisista välittäminen kasvaa. Globaalin tietoisuuden kasvun on pakko tapahtua, koska se on välttämätön ehto ihmislajin jatkumiselle. Sinällään on kyllä mielenkiintoista olla seuraamassa näitä aikoja, että mihin suuntaan olemme menossa ja kuinka nopeasti. Eckhart Tolle puhuu hyvin aiheesta kirjassaan Uusi Maa.

Noissa jutuissa ja puheissa historian vääjäämättömästä suunnasta on se ongelma että ne perustuvat ihmisen mieleen. Me luulemme ja koemme asioiden kehittyvän tiettyyn suuntaan. Mutta se on vain rajallisen ajattelumme tuotosta. Eckhart Tolle ei ole sen enempää oikeassa kuin joidenkin hämärien kulttien edustajat. Me kaikki seisomme samalla linjalla "totuuden" (jos mitään sellaista edes on) tietämisen suhteen.

Ja tähän mennessä kaikki ennustukset ja profetiat ovat epäonnistuneet enemmän tai vähemmän. Ja niitä on historian aikana ollut tuhansia. Lähes joka vuodelle joku ennustaa jonkinlaisen maailmanlopun tai maanpäällisen paratiisin syntymän. Ja on ennustuksestaan 100% varma ja on valmis vaikka kuolemaan sen puolesta.

On hyvin luonnollista järjestystä hakevalle ihmismielelle ajatella että koko maailma on hänen ja käsityskyvyn sisällä. Ihminen haluaa tiedostamattaankin kieltää epäsäännöllisyydet. Tähän on sitten avuksi keksitty kaikenmaailman "pyhää geometriaa" ym.

Myös tuhoutumisen ja kuoleman kieltäminen on tyypillistä. Itse asiassa hyvin harva ihminen, jos kukaan, pystyy täysin hyväksymään ajatuksen omasta kuolemastaan. Ja tähän perustuvat profetiat ja uskot kuolemanjälkeisyyteen; ne lupaavat että loppua ei todellisuudessa tule. Tai jos loppu tuleekin ja elämä sammuu, niin on se siirtymä johonkin uuteen. Mutta se on vain uskoa sekin.

Todellisuus on se että kukaan ei tiedä mitä tapahtuu. Voi hyvin tapahtua niin että ihmiskuntaa tuhoaa itsensä tämän vuosisadan kuluessa. Ihmiskunnan tuho ja sukupuuttoon kuoleminen on luonnonlakien valossa hyvin todennäköinen jossain vaiheessa. Miksei se voisi tapahtu lähitulevaisuudessa? Ei ole mitään pakkoa joka takaisi selviytymisen. Sen sijaan vääjäämätön totuus on ainakin fyysisten olentojen kuolema tässä maailmassa.

Yö voi olla pysyvä tila eikä aamua välttämättä tule koskaan.
    « Viimeksi muokattu: 12. Elokuuta 2014 klo 14:42 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2373 : 12. Elokuuta 2014 klo 16:22 »
  • Tykkää (1)

• Myös tuhoutumisen ja kuoleman kieltäminen on tyypillistä. Itse asiassa hyvin harva ihminen, jos kukaan, pystyy täysin hyväksymään ajatuksen omasta kuolemastaan. Ja tähän perustuvat profetiat ja uskot kuolemanjälkeisyyteen; ne lupaavat että loppua ei todellisuudessa tule. Tai jos loppu tuleekin ja elämä sammuu, niin on se siirtymä johonkin uuteen. Mutta se on vain uskoa sekin.

Kuolemanpelko on eräs suurimpia ihmisiä rajoittavia pelkoja. Minä en näe kuolemassa mitään kielteistä vaan se on vain yhtä luonnollista kuin syntymä ja osa elämän kiertokulkua. Oman näkemykseni mukaan kuolemaa ei ole vaan jatkamme taivalluksiamme tuolla muualla ja luultavasti synnymme uudelleen tähän ja muihin maailmoihin niin kauan kuin olemme onnistununeet tuomaan täysin korkeamman tietoisuuden päivätajuntaamme ja siten ilmentäen suurempaa jumallisuuttamme. En tietenkään voi tietää sitä varmasti, mutta uskon ja se riittää minulla poistamaan pelon kyseisen aiheen kohdalla. Muodon maailma ei ole pysyvä, Alan Watts käsittelee kuolemaa hyvin tässä videossa nimeltä When Death Happens.

Lainaus
    Todellisuus on se että kukaan ei tiedä mitä tapahtuu. Voi hyvin tapahtua niin että ihmiskuntaa tuhoaa itsensä tämän vuosisadan kuluessa. Ihmiskunnan tuho ja sukupuuttoon kuoleminen on luonnonlakien valossa hyvin todennäköinen jossain vaiheessa. Miksei se voisi tapahtu lähitulevaisuudessa? Ei ole mitään pakkoa joka takaisi selviytymisen. Sen sijaan vääjäämätön totuus on ainakin fyysisten olentojen kuolema tässä maailmassa.

Ei tosiaan ole mitään pakkoa, että kaiken tämän tulisi jatkua enkä sinällään näe, että sillä kannattaisi kovin paljoa vaivata mieltään. Minä kyllä hirveästi välitän maailman tapahtumista ja seuraan niitä, mutta olen oppinut jotenkin hyväksymään sen, että mikä on tapahtuakseen tapahtuu. Kukaan ei voi täysin tietää, että mitä voi tulevaisuudessa tapahtua. Voimme vaan omalta osaltamme yrittää vaikuttaa maailmaan positiivisesti. Toivo on ehkä yksi suurimpia asioita mitä ihmisellä voi olla, sitä ei kannata menettää.

Lainaus
    Yö voi olla pysyvä tila eikä aamua välttämättä tule koskaan.

Hyvinkin mahdollista, mutta mielestäni epätodennäköistä ottaen huomioon tämän maailmankaikkeuden dualistisuuden. Mikään ei voi jatkua loputtomiin ja mielestäni ihmiskunnalla on ollut pimeät ajat käynnissä jo pitkään, mutta olemme menossa valoa kohti. Minä näitä asioita tuumailen aika pitkälti henkiseltä kantilta vaikka yhteiskunnallisista asioista olenkin kiinnostunut. En vain erityisesti näe, että millään anarkistisilla liikkeillä olisi kovin paljoa voimaa muuttaa tätä maailmaa. Sen muutoksen tulee tulla ihmisten sisältä jos se on tullakseen.
    « Viimeksi muokattu: 12. Elokuuta 2014 klo 16:23 kirjoittanut Omppu »
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2374 : 12. Elokuuta 2014 klo 17:03 »
  • Tykkää (1)

• Yö voi olla pysyvä tila eikä aamua välttämättä tule koskaan.
    Niin voi. Tai voi olla että ei ole. Jokainen valitsee itse millaisessa (ajatus)maailmassa haluaa elää. Mä koitan nähdä kauneutta kaikkialla missä voin, aina se ei toki onnistu.

Lainaus
    You can't live a positive life with a negative mind.

:sydamia2
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2375 : 12. Elokuuta 2014 klo 18:01 »
  • Tykkää (1)

• Niin voi. Tai voi olla että ei ole. Jokainen valitsee itse millaisessa (ajatus)maailmassa haluaa elää. Mä koitan nähdä kauneutta kaikkialla missä voin, aina se ei toki onnistu.

Noin minäkin ajattelen. Että jos haluaa jonkin tarkoituksen kaikelle, on se itse luotava.

Ehkä ajattelen itse joskus turhankin negatiivisesti. Kenties vaan suren jotenkin kuoleman välttämättömyyttä ja sitä että kaikki kauniskin tulee katoamaan. Ne ovat vaikeita asioita hyväksyä. On aina ikävä kun juhlat loppuu. Ehkä mun pitäisi harjoitella jotain positiivista ajattelua, mutta uskon että se johtaa vaan äkkinäiseen nousuun ja sitten pudotukseen kun asiat ei menekään niin kuin haluaisi.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2376 : 12. Elokuuta 2014 klo 18:59 »
  • Tykkää (1)

• Noin minäkin ajattelen. Että jos haluaa jonkin tarkoituksen kaikelle, on se itse luotava.

Ehkä ajattelen itse joskus turhankin negatiivisesti. Kenties vaan suren jotenkin kuoleman välttämättömyyttä ja sitä että kaikki kauniskin tulee katoamaan. Ne ovat vaikeita asioita hyväksyä. On aina ikävä kun juhlat loppuu. Ehkä mun pitäisi harjoitella jotain positiivista ajattelua, mutta uskon että se johtaa vaan äkkinäiseen nousuun ja sitten pudotukseen kun asiat ei menekään niin kuin haluaisi.
    Mä olin nuorena (15-25v.) pessimisti ja ateisti. Sitten sain hiukan järkeä, nöyryyttä ja elämänkokemusta. Aloin tietoisesti avaamaan itseäni hitaasti, mutta varmasti, maailmankaikkeuden kauneudelle. Tie oli kova ja kivinen, pettymyksiä tuli ja välillä usko kauneuteen katosi. Sitten, n. neljä vuotta sitten aloin meditoida säännöllisesti ja sain yhteyden johonkin sellaiseen, joka syrjäytti pelon ja pessimismin lopullisesti. Tämä muutos käänsi toki elämäni ympäri, eräällä tavalla heräsin unesta, johon olin itseni tuudittanut. Tai sitten tuuditin itseni uneen. Riippuu varmaan keneltä kysyy. ;)
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2377 : 12. Elokuuta 2014 klo 19:40 »
  • Tykkää (0)

• Poden v*******a työpaikkaani kohtaan. Olen sen ennenkin ilmaissut tällä palstalla suhteellisen suoraan, mutta nyt taas... Jurppii koko touhu ja paikka. Kolmannen kerran hain vuorotteluvapaalle, en päässyt, ei sen kummempia perusteluita tälläkään kertaa. Sanottiin vaan, että ei onnistu. Taitaa kohta olla jonkun sortin suomen ennätys  :o . En kohta keksi muuta konstia kuin ottaa kylmästi lopputili, alkaa päässä kohta viirata koko paikka. Toisaalta hyvä, että on työpaikka näinä aikoina, muuta rajansa kaikella ahdistuksellakin...
    Kirjattu

halinalle

• Vieras
    « Vastaus #2378 : 13. Elokuuta 2014 klo 13:46 »

Tähän on vielä pakko lisätä laulu:DJ Polarsoul - Tuhat jääpiikkii feat. Juju & Tommishock
    https://www.youtube.com/watch?v=YMztvxxHcgU
    Hehee, soi tää parhaillaan ipodissa :D
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #2379 : 16. Elokuuta 2014 klo 09:15 »
  • Tykkää (0)

• Vähä taas jälkijunassa lueskelen noita sotajutskia. Mua ei itseäni hirveesti myöskään mitkään isänmaan kaltaiset abstraktiot kiinnosta, mut toisaalta jos oikeus elää niinkuin haluaa (hatusta vaikk nyt sit Suomesta koetettaisiin tehdä Pohjois-Korea ni voisi kyllä iskeä tarve rynniä polttopullo kourassa barrikadeille. Isänmaan puolustamista sekin kai olisi, tavallaan, mut aika lailla oma (ja kaverien) etu siinä olisi. ...Toisaalta mitä oon ymmärtänyt niin sotatilat, kriisit yms on ylipäätään aika kummallista aika eikä voi ennustaa varmuudella miten itse tulisi reagoimaan aktuaalisessa tilanteessa. Kuvittelen esim ankarasti et mä en ois niitä, jotka lähtis kaduille ryöstelemään väritelkkareita heti kun vähänkin olisi joku epävakaus menossa, mut... Luin kovin monta vuotta takaperin sellaisin sci-fin kun Fuuga synkälle saarelle (Christopher Priest), ei ollut sinänsä mikään ihmeellinen muutoin että kuvasi imo erittäin hyvin miten yhteiskunta alkaa romuttua ja kuinka mukavat ja tavalliset ihmiset muuttuvat - ei siinä enää välttämättä vaikuta jokin abstrakti asia kuten valtionrajat vaan omat henkilökohtaiset menetykset, viha ja katkeruus. Sit semmoinen dokkari kuin Faces of the Enemy (tekijä Sam Keen) aikoinaan avasi ymmärryksen siitä miten ihan tavallinen ja mukava ihmien voi (sotaan ja rintamalle viskttua) tappaa toisia ihmsiä. Propaganda on raju ja tehokas väline, me ollaan suurin osa sen tason lampaita että helppo on aivopestä melkein mihin vaan :(.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2380 : 16. Elokuuta 2014 klo 11:27 »
  • Tykkää (0)

• Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2381 : 17. Elokuuta 2014 klo 19:20 »
  • Tykkää (1)

• Kuulutkos joukkoon ?  :)
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2382 : 20. Elokuuta 2014 klo 17:18 »

Oma koira puri. ;) No siis näykkäsi verinaarmun kynnen leikkuussa. Ainahan sen kanssa hoitotoimenpiteet on hankalia ollu, mutta ilmeisesti laitettava ostoslistalle xs-koon kuonokoppa. Sittenpähän näkee koirakin elämän tosiasiat... :) Lellitty pikkupirulainen söpön pikkukoiran puvussa, rakas silti.

Hiukset taas hennattu, kirjoja luettu ja yksi paita korjattu. Hyvä päivä. Huomenna metsään ja kirjastoon.
    Kirjattu

elämännälkäinen

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2383 : 21. Elokuuta 2014 klo 08:21 »
  • Tykkää (2)

• Torstai aamu. Silmät aukeaa ennen aamukuutta, kahvi tuoksuu jumalattoman hyvälle poristessaan hellalla, ulkona tuoksuu hyvälle, koiran kanssa kuljetaan hiljakseen heräävän kaupungin laitamilla, hyvä kirja odottaa aloittamista, villasukka etenee puikoilla, pehmeä lanka kulkee sormien lomitse puikkojen kilistessä. Ei kiire minnekkään, on lomaviikko. Näin päivällä kotona vain minä ja koira. Radiosta kuuluu tasaista puheen ja musiikin virtaa, jota joskus pysähtyy kuuntelemaan. Lista tekemistä odottavia töitä saa odottaa vielä muutaman tunnin. Rakastan näitä kiireettömiä, rauhallisia aamuja.

Kirjattu
    Kun tietää mikä on tarpeeksi, on rikas

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2384 : 21. Elokuuta 2014 klo 11:39 »
  • Tykkää (0)

• En saa sitten rahaa KELA:lta...
    Kirjattu