Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 175

Avaruus

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2610 : 15. Heinäkuuta 2015 klo 15:14 »
  • Tykkää (0)

• Sain sellaisen ison, teosmaisen psychill-/slow trance -biisin valmiiksi ja jonkinlaisen miksauksenkin siitä. :) Kestoa vajaat 13 min. 12 päivää meni, pari oli sellaista lyhyempää päivää ja muut n. 6+-tuntisia (ja pohjaduunit tietysti tuohon lisäksi). Ihan hyvä tuli, kannatti tehdä. :)
    Linkki?:)
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2611 : 15. Heinäkuuta 2015 klo 16:44 »
  • Tykkää (0)

• Linkki?:)

Pistän linkin privassa. (Muutkin saa kysymällä, mutta en kehtaa laittaa linkkiä näkyville näinkään julkiseen paikkaan)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #2612 : 15. Heinäkuuta 2015 klo 20:31 »

Maistelin kesän ekoja metsämansikoita- ja mustikoita ^-^
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2613 : 17. Heinäkuuta 2015 klo 18:05 »
  • Tykkää (0)

• Palasin kesämökiltä. On kyllä välillä hyvä lähteä jonnekin kauas kaupungista, tietokoneista ja kaikesta Babylonin meiningistä. Oman suvun kesämökillä on vain aurinkosähköt, ei juoksevaa vettä tai sisävessaa. Mökki on saaressa suurella järvellä, jotenkin sekin luo jonkinlaisen etäisyyden sen ja muun maailman välille. Paikka on ollut samanlainen niin kauan kun olen elänyt ja joka kesä siellä olen viettänyt viikon tai pari :)
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

gemma

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2614 : 19. Heinäkuuta 2015 klo 08:13 »
  • Tykkää (0)

• ^

Voi ei gemma  :'( Mutta elämä kyllä voittaa. Vaikka nyt voi olla tyhjä olo, niin jotain tulee aina tilalle, tyhjyys on tehty täytettäväksi. Se jokin ei korvaa ehkä koiraa, mutta tuo varmasti mukanaan uutta iloa ja mielekkyyttä. Voimia sinulle <3

Kiitos Kurre! Aika lailla hitaasti tässä mennään ja itku herkässä, mutta jospa ajan kanssa helpottaa.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2615 : 19. Heinäkuuta 2015 klo 10:16 »
  • Tykkää (0)

• On todella hämmentävää kun vain tajuaa että ei oikeastaan tiedä lainkaan mitä haluaa tai kuka on. Tuntuu siltä kun olisi koko elämän ajan vetänyt jotain rooleja, eikä enää tiedä mitä niiden takana on...Nyt vaan istun koneella, kirjoitan juttuja, enkä tiedä yhtään mitä tehdä tai minne mennä.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2616 : 19. Heinäkuuta 2015 klo 10:33 »
  • Tykkää (0)

• On todella hämmentävää kun vain tajuaa että ei oikeastaan tiedä lainkaan mitä haluaa tai kuka on. Tuntuu siltä kun olisi koko elämän ajan vetänyt jotain rooleja, eikä enää tiedä mitä niiden takana on...Nyt vaan istun koneella, kirjoitan juttuja, enkä tiedä yhtään mitä tehdä tai minne mennä.
    Kuka se on, joka näitä kysymyksiä kelailee? Ketä miettii kuka se on? Se sinä olet.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2617 : 19. Heinäkuuta 2015 klo 11:16 »
  • Tykkää (0)

• Kuka se on, joka näitä kysymyksiä kelailee? Ketä miettii kuka se on? Se sinä olet.

Mutta mitä ihmettä tuo tarkoittaa? Tuntuu että kaikki mitä olen vain erilaisia näyteltyjä rooleja ja ristiriitoja...Oon pelkkiä ajatuksia jostain toisesta.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2618 : 19. Heinäkuuta 2015 klo 15:07 »
  • Tykkää (0)

• Mutta mitä ihmettä tuo tarkoittaa? Tuntuu että kaikki mitä olen vain erilaisia näyteltyjä rooleja ja ristiriitoja...Oon pelkkiä ajatuksia jostain toisesta.
    Oot jo "pitkällä" kun hiffaat ton. Oikeastaan sun ei tartte tehdä mitään muuta ku olla hetki keskittymättä noihin ajatuksiin ja rooleihin ja kohtaat itsesi. Se ei (ainakaan mun kokemuksen mukaan) ole mitenkään maaginen, orgastinen tai muuten superi kokemus. Se vain on. Hiljainen hetki tässä ja nyt. Toiset kokevat sen todella pelottavana, toiset tylsänä ja kolmas levollisena. Itse en pysty toimimaan tuossa tilassa vielä, mutta jos pystyisin, olisi varmaan aika helppo olla, elää ja liikkua maailmassa.
    Kirjattu

gemma

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2619 : 19. Heinäkuuta 2015 klo 19:04 »
  • Tykkää (1)

• Niin mikä meissä ees on se ydinminä? Onko sitä? Itekin tunnen itteni joskus kameleontiksi, joka jotenkin mukautuu ympäristöön. On tietty hyvä ollakin eri rooleja tiettyyn rajaan asti. Vanhemmilleen on aina "lapsi" ja siinä on jotakin, joka ei vaan muutu, vaikka ikää tulee. :D Sit virallisemmissa vähän jäykempi, lähimpien ystävien kanssa erilainen.
    Joskus on apua vastaanottava, joskus taas auttaa toisia..

Mua on kyllä aina jotenkin hämännyt tää... Mut ehkä kuitenkin meissä kaikissa on se joku ydin ja nää roolit on vaan tavallaan kuin eri vaatteet sen yllä. :) Vaihtuuhan mielialatkin. Tai säätilat. Ehkä ihmisenkin minuus on jotenkin koko ajan muutoksen tilassa päivittäin ja läpi elämän. Jotkut ihmiset muuttuu hämmästyttävänkin nopeesti, kun esim tulevat uskoon. Kuoriutuvat ihan eriksi kuin perhonen kotelostaan. Jotkut menee aika tasaista rataa koko elämän ja jotkut, kuten minä, haahuilee ja etsii ja hakee itseään ja paikkaansa ihan pirun kauan, kenties päätymättä koskaan kovinkaan valmiiksi. Ainakaan tässä todellisuudessa.

Mysteeri on tämä koko elämä.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2620 : 20. Heinäkuuta 2015 klo 13:11 »
  • Tykkää (0)

• Niin mikä meissä ees on se ydinminä? Onko sitä? Itekin tunnen itteni joskus kameleontiksi, joka jotenkin mukautuu ympäristöön. On tietty hyvä ollakin eri rooleja tiettyyn rajaan asti. Vanhemmilleen on aina "lapsi" ja siinä on jotakin, joka ei vaan muutu, vaikka ikää tulee. :D Sit virallisemmissa vähän jäykempi, lähimpien ystävien kanssa erilainen.
    Joskus on apua vastaanottava, joskus taas auttaa toisia..

Mua on kyllä aina jotenkin hämännyt tää... Mut ehkä kuitenkin meissä kaikissa on se joku ydin ja nää roolit on vaan tavallaan kuin eri vaatteet sen yllä. :) Vaihtuuhan mielialatkin. Tai säätilat. Ehkä ihmisenkin minuus on jotenkin koko ajan muutoksen tilassa päivittäin ja läpi elämän. Jotkut ihmiset muuttuu hämmästyttävänkin nopeesti, kun esim tulevat uskoon. Kuoriutuvat ihan eriksi kuin perhonen kotelostaan. Jotkut menee aika tasaista rataa koko elämän ja jotkut, kuten minä, haahuilee ja etsii ja hakee itseään ja paikkaansa ihan pirun kauan, kenties päätymättä koskaan kovinkaan valmiiksi. Ainakaan tässä todellisuudessa.

Mysteeri on tämä koko elämä.

Ydinminämme lienee puhdas tietoisuus (ns. olen-tunto), ja nuo roolit yms. ovat ajatusmuotoja siinä tietoisuudessa. Voimme kuitenkin olla samaistumatta ajatusmuotoihin, jolloin elämme enemmän todellisesta itsestä käsin.

Lainaus
    Mut ehkä kuitenkin meissä kaikissa on se joku ydin ja nää roolit on vaan tavallaan kuin eri vaatteet sen yllä. :)

Näin.

Lainaus
    Ehkä ihmisenkin minuus on jotenkin koko ajan muutoksen tilassa päivittäin ja läpi elämän.

Mielen luoma kuvitteellinen minuus on jatkuvassa muutoksen tilassa, mutta todellinen itse "vain on" / "on mitä se on".

Hieman vaikeaa käsitteellistää tätä, koska ilmiö ja todellisen itsen kokeminen ylittää käsitteellisen ajattelun. Aiheeseen liittyen voin suositella Eckhart Tollen kirjoja, erityisesti kirjoja Läsnäolon voima: Tie henkiseen heräämiseen, Harjoituksia läsnäolon voimasta ja Uusi Maa: Elämän tarkoituksen oivaltaminen. Tollea löytyy myös netistä aika hyvin (esim. YouTube).

Syvässä meditaatiotilassa oma tietoisuus on helpompi tuntea kuin esim. arkielämän tilanteissa. Tietoisuus on kuitenkin aina läsnä eikä se katoa mihinkään.
    « Viimeksi muokattu: 20. Heinäkuuta 2015 klo 13:15 kirjoittanut Hariel »
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

gemma

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2621 : 20. Heinäkuuta 2015 klo 16:53 »
  • Tykkää (3)

• Mä en osaa oikein lainata tekstistä osia. :) Mutta varmaan tuo on just se ongelma asioiden selittämisessä muille, se ei aukene ennen omakohtaista oivallusta.

Oon lukenu hariel aina sun postauksia ja jotenkin oot noissa asioissa niin pitkällä. :) Tavallaan semmonen tyyneys sussa ehkä on, joka taas musta puuttuu (vielä). Olen niin tunnetilojen vietävänä ja haluisinkin jotenkin siitä irti, mutta onnistuuko sen mun nupilla.. Kaikki nää mun viimeaikaiset vaikeudet on vieny niin romuksi. Tänään kuitenkin, kun posti toi patjapaketin ja se oli väärän levyinen, vaikka laput ja muut oli oikein, kykenin tyyntymään ja miettimään, että tää on varsin epäolennainen juttu tai pettymys ja hoitamaan asian sillä tavalla että jäi itselle hyvä mieli ja kas asia järjestyy ihan mukavasti. Eli ystävällisyys ja tyyneys johti parempaan lopputulokseen kuin äksyily.

Mietin usein sitäkin, että me kaikki ollaan täällä matkalla.. eri tavoin vajavaisia ja eri vaiheessa henkistä polkua ja yritän tuntea myötätuntoa ja rakkautta. Vaikka jonkun teot ei musta oo oikeita ja suututtaa, koitan mielessäni toivottaa jokaiselle jotenkin onnea tällä matkalla.

Ekhart Tollen kirjoja aattelin tilata ihan omaksikin, niin niihin voi aina palata. Elämä on helpompaa, jos kykenee tietoiseen läsnäoloon ja jotenkin semmoseen hyväksymiseen ja tyyneyteen.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2622 : 20. Heinäkuuta 2015 klo 18:00 »
  • Tykkää (0)

• Oon lukenu hariel aina sun postauksia ja jotenkin oot noissa asioissa niin pitkällä. :) Tavallaan semmonen tyyneys sussa ehkä on, joka taas musta puuttuu (vielä).

Kiitos, kiva saada positiivista palautetta. :)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2623 : 20. Heinäkuuta 2015 klo 19:21 »
  • Tykkää (0)

• ^ kuulostaa mummoltani, jolla on alzheimer. Suosittelen pikaista passitusta muistitutkimuksiin. Lääkityksellä voi taudin kulkua hidastaa merkittävästi.

Ja itse voi kys.om. sairauteen varautua parhaiten eläen terveellisesti ja ennen kaikkea käyttämällä aivoja.

Toivotaan toki, että mummollasi kyseessä ei olisi alzheimer, mutta asiaa ei kannata lakaista maton alle koska se ei ole kiva juttu.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2624 : 20. Heinäkuuta 2015 klo 22:18 »
  • Tykkää (0)

• Joskus Alzheimeria ei vaan voi välttää...Oma isoäitini on nyt lähes 90-vuotiaana hoitokodissa pitkälle edenneen alzheimerin vuoksi. Myös hänen edesmenneellä miehellään (joka oli siis myös isoisäni) oli sama sairaus. Kumpikin oli kyllä käyttänyt aivojaan ja elänyt melko terveellisesti (ei lainkaan alkoholia, ei tupakkaa, ei ylipainoisuutta), mutta silti se alzheimer tuli.

Pelottaa kyllä että saakohan oma isänikin jossain vaiheessa sen taudin. Olen nähnyt mitä se tekee ihmiselle ja en oikeasti tiedä mitään pahempaa. Jos itse saan joskus alzheimer-diagnoosin, niin päätän elämäni siihen paikkaan. Alzheimer on hidas, tuskallinen kuolema joka tuottaa kärsimystä hyvin paljon perheelle ja läheisille.
    Kirjattu