Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tasapainoinen Elämä - 1

Peace420

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Tasapainoinen Elämä
« : 07. Marraskuuta 2013 klo 02:07 »
  • Tykkää (0)

• Tasapainoinen elämä

Jos ajatellaan että on negatiivinen, positiivinen ja neutraali olotila ja neutraali on tasapainoinen tila johon pyritään niin mielestäni me tiedostamatta kuitenkin pyritään positiivisuuteen. Itse olin käsittääkseni neutraalista paljon negatiivisemmalla puolella ja lähin hakemaan positiivisuutta elämääni. Pääsin neutraaliin tasapainoiseen tilaan, mutta hukkasin sen, sillä jatkoin positiivisuuden havittelemista ja nousin neutraalin tason positiivisemmalle puolelle enkä tiedostanut enään negatiivisuutta ja täten en enään ollut tasapainossa. Liika positiivisuuden hakeminen ei ole hyväksi sillä tämä käsitys toimii samoin kuin esim. riippuvuus huumausaineisiin; Haetaan hyvän olon tunnetta todella paljon ja totutaan siihen olotilaan että hyvää oloa on paljon ja se on nousujohdannaista, mutta sitten tulee todellisuus vastaan eikä saadakkaan enään niin suuria määriä euforiaa mihin ollaan totuttu ns. laskut. Tunnemme mielemme todella negatiiviseksi kun ei saada enään sitä euforiaa mihin ollaan totuttu ja sen myötä mieli laskee positiivisuudesta hurjasti neutraalin tason alapuolelle, sitten taas mietiskellään mitä on tehnyt väärin kun olotila on tämä ja lähetään hakemaan positiivisuutta ja täten ollaan riippuvaisia positiivisuudesta. Jos pääseekin takaisin neutraaliin tilaan ei ymmärrä olevansa tasapainossa vaikka elämä hymyilee ja on hyvä olla, silti pitää saada lisää. Neutraaliin tasoon pääsyä ei mielestäni tarvitse tunnistaa, vaan siihen pääsee ymmärtämällä että tässä maailmassa on hyvyyttä ja pahuutta molempia ja niitä on molempia yhtälailla. Kaikissa asioissa on hyvää ja pahaa, ihan kaikessa, siihen ei pysty vaikuttamaan ja kun sen tiedostaa, voi itse päättää kumman puolen asiasta haluaa nähdä, silti tiedostamalla ja hyväksymällä molempien olemassaolon.

Ajatuksia?
    Kirjattu
    Today is the first day of the rest of your life.

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    Vs: Tasapainoinen Elämä
    « Vastaus #1 : 07. Marraskuuta 2013 klo 05:42 »
  • Tykkää (0)

• Kokeile ennemmin viidestä seitsemään arvoa vähintään. Elämä ei kuitenkaan ole ilmapuntarointia, eikä tunteilla ole suoria vastaisuuksia. Hyvyys &pahuus taasen ovat konteksti sidonnaisia abstraktioita, joiden universaalia olemassaoloa kukaan ei ole minulle pystynyt todistamaan. Haluaisitko sinä kokeilla?  O:-)
    Kirjattu

Peace420

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 07. Marraskuuta 2013 klo 07:59 »
  • Tykkää (0)

• Kokeile ennemmin viidestä seitsemään arvoa vähintään. Elämä ei kuitenkaan ole ilmapuntarointia, eikä tunteilla ole suoria vastaisuuksia. Hyvyys &pahuus taasen ovat konteksti sidonnaisia abstraktioita, joiden universaalia olemassaoloa kukaan ei ole minulle pystynyt todistamaan. Haluaisitko sinä kokeilla?  O:-)

Kaikessa on hyvyyttä sekä pahuutta, positiivista energiaa sekä negatiivista. Kun näkee jonkin asian siitä tulee jokin mielikuva ja sen pohjalta jokin tunne. Ehkei sitä ole valmiina vaan ihminen luo siitä jonkin tunteen itselleen kun havaitsee asian.
    Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 07. Marraskuuta 2013 klo 09:52 »
  • Tykkää (0)

• Höpö höpö
    koitappa keskittyä vaikka väreihin.
    Kirjattu

Peace420

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 07. Marraskuuta 2013 klo 11:55 »
  • Tykkää (0)

• Höpö höpö
    koitappa keskittyä vaikka väreihin.

Miksi väreihin?
    Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 07. Marraskuuta 2013 klo 13:45 »
  • Tykkää (0)

• Koska niitä on. Voit löytää monitahoisuuden niiden avulla.
    Tai väsää polyhedroja &niiden stellaatioita. Voit toki värittää nekin.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #6 : 07. Marraskuuta 2013 klo 14:46 »
  • Tykkää (0)

• Aloitusviestissä puhuttiin noista positiivisista, neutraaleista ja negatiivisista tasoista. "Tietoisuuden taso" on henkisyydessä käytetty termi asiasta.

Dr. David Hawkins on laatinut tällaisen taulukon, "The Map of Consciousness".

Tuosta voi tarkastella missä menee, ja millaiset tasot ovat mahdollisia. Itse oon kokenut tän taulukon sen verran tärkeäksi, että olen tulostanut sen ja laittanut huoneen seinälle.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #7 : 08. Marraskuuta 2013 klo 14:40 »
  • Tykkää (0)

• Mieltä toisinaan askarruttaa kysymys, pitäisikö asioita vain pyrkiä havainnoimaan neutraalisti, vai yrittää vaikuttaa asioihin niin, että niistä itse saisi mielihyvää. Ennen olen pyrkinyt toimimaan asioita vain tarkkailemalla, mutta tässä suhtautumistavassa on se tyhmä puoli, että silloin oivallukset joita saa oman mielen toiminnasta, eivät muuta omaa käytöstä paljoa tai lainkaan. :D Voin vaikkapa huomata olevani vihainen, ja antaa vihaisuuden jatkua, ja tarkkailla sitä. Mutta nyttemmin tajuan, että tottahan toki asioita kannattaa muuttaa, jos siihen on mahdollisuus. Itsestäänselvä juttu näin kirjoitettuna. Mutta kysymys joka tekeekin asiasta vaikeamman, on, milloin omaa käyttäytymistään kannattaa muuttaa tarkkailun lisäksi, ja milloin sitä kannattaa vain tarkkailla.

Peace420

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 08. Marraskuuta 2013 klo 16:27 »
  • Tykkää (0)

• Mieltä toisinaan askarruttaa kysymys, pitäisikö asioita vain pyrkiä havainnoimaan neutraalisti, vai yrittää vaikuttaa asioihin niin, että niistä itse saisi mielihyvää. Ennen olen pyrkinyt toimimaan asioita vain tarkkailemalla, mutta tässä suhtautumistavassa on se tyhmä puoli, että silloin oivallukset joita saa oman mielen toiminnasta, eivät muuta omaa käytöstä paljoa tai lainkaan. :D Voin vaikkapa huomata olevani vihainen, ja antaa vihaisuuden jatkua, ja tarkkailla sitä. Mutta nyttemmin tajuan, että tottahan toki asioita kannattaa muuttaa, jos siihen on mahdollisuus. Itsestäänselvä juttu näin kirjoitettuna. Mutta kysymys joka tekeekin asiasta vaikeamman, on, milloin omaa käyttäytymistään kannattaa muuttaa tarkkailun lisäksi, ja milloin sitä kannattaa vain tarkkailla.

Mielestäni kannattee hankkia mielihyvää itselleen ja muille tasapuolisesti, olen huomannut että jotku välittää enemmän siitä miten muilla menee ja unohtaa itsensä, tasavertaisuus pitää muistaa pitää molemmin puolin. Mielestäni se että voidaan vaikuttaa asioihin on yksi elämän positiivisista perusasioista ja se mihin vaikuttaa ja miten vaikuttaa määrittelee sinun luonteesi. Itse pyrin vaikuttamaan asioihin aina kun siltä tuntuu se tulee luonnostaan.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #9 : 08. Marraskuuta 2013 klo 18:00 »
  • Tykkää (0)

• Lainaus
    Miten noi pisteet lasketaan..
    « Viimeksi muokattu: 12. Helmikuuta 2014 klo 13:12 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 09. Marraskuuta 2013 klo 00:15 »
  • Tykkää (0)

• Tieto on varmasti saatavilla netistä, mutta en jaksa etsiä sitä erikseen. Minua kiinnostaa tuossa taulukossa käytännön puoli, oon tutkiskellut asiaa ja huomannut tasojen toimivan about noin.

Uuh
    mies kerrostalosta huomasi henkisyyden hierarkian muistuttavan kerrostaloa...
    Kuinka vaikuttavaa -EI
    Kirjattu

melan-collie

• Vieras
    « Vastaus #11 : 10. Marraskuuta 2013 klo 12:14 »

Elämä on yhtä kärsimystä ellei tee itseään täysin turraksi. Sen tähden raamattu sanoo; "kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat."
    Se tarkottaa ettei pidä kadottaa empatiakykyään silloinkaan kun elämä tapahtuu täällä. Tää on arvokas pointti.

Tasapainoinen elämä ja tietoisuuden tasot on mun silmissä kyllä kliseitä, eikä ne merkitse juuri mitään. Tietysti hyvä jos joku toinen saa tota kautta ammennettua joitain arvokkaita merkityksen kokemuksia täyttämään sitä merkitystyhjiötä, jossa elämä tapahtuu. Tai en tiedä onko sekään hyvä? Olisko vaan parempi saapua suoraan armoon. Ei millään oo mitään väliä. Taistelkaa.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 10. Marraskuuta 2013 klo 12:29 »
  • Tykkää (0)

• Tasapainoinen elämä ja tietoisuuden tasot on mun silmissä kyllä kliseitä, eikä ne merkitse juuri mitään

Itse tätä ketjua lukiessa aloin ajatella että "mitä h*lvetin tasoja?". En minä vaan tarvitse mitään tasoja elääkseni tasapainoisesti.

Mun elämäni on tasapainoisimmillaan silloin kun en joudu ajattelemaan koko sanaa "tasapaino". Elämä on parasta ja tasapainoisinta silloin kun tekee vaan eikä ajattele.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Peace420

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 10. Marraskuuta 2013 klo 14:08 »
  • Tykkää (0)

• Itse tätä ketjua lukiessa aloin ajatella että "mitä h*lvetin tasoja?". En minä vaan tarvitse mitään tasoja elääkseni tasapainoisesti.

Mun elämäni on tasapainoisimmillaan silloin kun en joudu ajattelemaan koko sanaa "tasapaino". Elämä on parasta ja tasapainoisinta silloin kun tekee vaan eikä ajattele.

Näimpä. Itselläni on vain vaikea päästä kyseiseen olotilaan sillä ajattelen ehkä turhan paljon, kuinka päästä eroon turhista ajatuksista?Käsittelemällä asiat eli ajattelemalla niitä :) Elämässä on ylämäkia ja alamäkiä, mitä luulette voiko mielialan vaihtelun tasapainottaa vai seuraako ilosta aina suru ja päinvastoin?
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 10. Marraskuuta 2013 klo 15:11 »
  • Tykkää (0)

• Näimpä. Itselläni on vain vaikea päästä kyseiseen olotilaan sillä ajattelen ehkä turhan paljon, kuinka päästä eroon turhista ajatuksista?Käsittelemällä asiat eli ajattelemalla niitä :) Elämässä on ylämäkia ja alamäkiä, mitä luulette voiko mielialan vaihtelun tasapainottaa vai seuraako ilosta aina suru ja päinvastoin?

Musta tuntuu että liika analysointi vaan pahentaa tilannetta, koska se johtaa usein vaan siihen että yrittää enemmän tai vähemmän puutteellisella rationaalisuudella ja egon avulla tehdä päätöksiä. Parasta on vaan heittää aivot narikkaan ja luottaa kliseisesti ilmaistuna sydämeensä  :sydamia
    « Viimeksi muokattu: 10. Marraskuuta 2013 klo 15:15 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard