Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Ulkoinen olemuksesi? - 2

Ankkadaami

• Vieras
Vs: Ulkoinen olemuksesi?
« Vastaus #15 : 20. Toukokuuta 2012 klo 15:15 »

Ulkoinen olemukseni on tainnut olla jo useamman vuoden yksi tämän pienen kylän ihmettelyn aiheista, varsinkin nuoren sukupolven keskuudessa, johon itse kuulun.
Lienen ikäisistäni täällä niitä ainuita, joiden ulkonäöstä kuvastuu aika hyvin ulkonäön toisarvoisena pito. Pukeutumiseni lienee ulkonäköni suhteen ainut asia johon voin sanoa näkeväni vaivaa joskus. Minussa on kuitenkin se pieni osa, joka saa nautintoa visuaalisista asioista. Värit ja tietynlaiset kuviot saavat silmäni huutamaan hallelujaata. Ne ovat myös asioita, jotka kiinnittävät toisten ihmisten huomion. Se on joko tai. Joko pukeudun niin, että ihmiset huomioivat  homssuisuuteni tai pukeudun niin, että ihmiset huomioivat homssuisuuteni ja värikkyyteni.
Vaatteeni ilmestyvät huomaani monia eri reittejä pitkin. Jos itse hommaan, niin käytettynä kirpparilta. Uutena ostettuna ainoastaan silloin, jos joku on katsonut tehtäväkseen tällaista pukeutumisen suhteen harhatielle joutunutta avustaa, enkä minä viitsi hyvää vaatetta heittämään pois. Sitten osa vaatteistani ilmestyy vain jonkun kyllästyttyä tai kasvettua vaatteestaan eroon, ja koska minä olen tällainen "jos se on käyttökelpoista ja mukavantuntuinen, sitä voi käyttää" ihminen, niin ne vaatteet päätyvät monesti minulle.
 Olen havainnut sen mielenkiintoisen ilmiön, minkä pukeutumiseni on aiheuttanut. Monesti kun tähän malliin pukeutuvat ihmiset saavat epämieluisan huomion kuulla pilkkaamisena heidän silmiensä edessä, minulla kaikki ikävät huomiot ja muut huomioidaan selkäni takana, eikä kukaan ole huomauttanut siitä minulle päin naamaa. Olettaisin, että tämä johtuu siitä, että minusta näkee niin selkeästi, että en välitä ulkonäköön liittyvistä kommenteista, jolloin se on katsottu turhaksi haukkua niistä asioista, ja kiinnitetään huomiota sitten sellaisiin asioihin, joihin reagoin enemmän.
Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 22. Toukokuuta 2012 klo 22:12 »
  • Tykkää (0)

• Mä en näytä siltä miltä perinteisesti hipin oletetaan näyttävän

Mun tyyli on aika grungea, pukeudun mihin tykkään, lämpimään ja käytännölliseen, tykkään kerrospukeutumisesta enkä välitä koruista niin enkä tykkää räikeistä väreistä.
    Vaatteistani maksan mieluiten "en mitään" eli perin ilmaiseksi kavereilta. En käytä rintsikoita, vihaan niitä epämukavia kapistuksia : D Kalsarit toki uutena ostan, mut yleensä vaan jotain mahd halpaa (joskus miehen piristeeksi, kyllä jotain kaunistakin  :-* )

Yleisvaikutelma musta on varmaan aika räsyinen kun vaatteet ovat liian suuria ja käytettyjä.

Joskus olin vielä sellainen tyttö jolla oli tukassa pidennykset, naamassa pakkelia, jalassa merkki farkut ja olalla keikkui nahkainen laukku ::)

kuulostat söpöltä! 8) mut rintsikat on oikee mukavat,en vois kuvitellakaa olevani ilman ;)
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #17 : 24. Toukokuuta 2012 klo 13:03 »
  • Tykkää (0)

• Ulkoinen olemukseni on sellaista että ne vaatteet mitkä mahtuu päälle ja tuntuu hyvältä on sitten päällä, hahah. Sen takia en koe, että mulla olisi koskaan ollut mitään tyyliä, olen aina pukeutunut itseni mukaan. Musta on sellainen toistuva pohjaväri tai joku tumma ja siihen sitten jotain muuta. Toisaalta minun mielestäni kiva takki on äitini mielestä homsuinen ja kamala ja miksen heitä pois. ;) Tässä tapauksessa puhun vihreästä kevät-kesä takistani josta puuttuu lähinnä nappeja, mutta muuten ihan ehjä. Ehkä paras ostos kirpparilta.

Ehkä itselle tärkein osa-alue omassa ulkoisessa olemuksessa on hiukset, toisaalta en mä niin justiinsa välitä miten ne on. Kunhan eivät ole naamalla tai tiellä tilanteesta riippuen! Tai sitten naamalla jos siltä tuntuu. Tästä kertoo esim. se että pesen hiukseni sen.. kerran viikossa. Eli aika harvoin verraten joihinkin tuttuihin. Toisaalta en itse sillälailla harrasta, harrasta liikuntaa mutta jos kävisin esim. lenkeillä (muutenkin kuin koiran kanssa kävellen!) niin varmasti hikoaisin ja kävisin suihkussa. :)

Toisaalta nyt viime aikoina on ollut kivaa kun pitkästä aikaa moneen vuoteen on taas mahtuneet vaatteet päälle jotka ei oo mahtuneet ties kuinka pitkään aikaan. Hihi. Ja luultavasti olen nyt sitten kohta kesään mennessä viimeisen vuoden aikana laihtunut aika kivasti. :)
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #18 : 19. Maaliskuuta 2015 klo 16:17 »

Ulkoinen olemukseni on jotain goottipunkkarimetallisti- tyyliä, jossa ei kumminkaa ääripäitä kummarrella eikä liikoja pilkkuja viilata. Himassa viihdyn sitten jossai taviskuteissa ja urheillessa sitten urheilukuteissa.
    Kirjattu

Cumulus1

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #19 : 19. Maaliskuuta 2015 klo 18:03 »
  • Tykkää (0)

• En ole ostanut vuoteen vaatteita itselleni. Silloin oli saatava siistit farkut ja sininen verkkoliivi kesäksi, se sopii T-paitojen kanssa. Siis olen mielestäni vain käytännöllinen pukeutuja. Mitään tyyliä en seuraa, esim talvella minun on helpointa pukeutua
    villatakkeihin ja kotona lisälämmikeeksi fleecepusakkaan ja takin alle. Minulla merkitsee enemmänkin väri ja se on sininen, mieluiten harmaansininen nykyään. Nuorena pidin violetista ja turkoosin sinisestä, sen verran olin villi?! ???
    Kirjattu

MothMoontree

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #20 : 28. Maaliskuuta 2015 klo 18:00 »
  • Tykkää (0)

• Näytän varmaan rastoineni ja värikkäine vaatteineni aika stereotyyppiseltä hipiltä. En myöskään käytä rintsikoita (paitsi urheillessa) ja kesän kävelen avojaloin. En kajoa karvoitukseeni muuten kuin otsatukkaa lyhentämällä. Käyn suihkussa pari kertaa viikossa, kainalot kuitenkin pesen lähes päivittäin ja jalkoväli tulee suihkuteltua useampaan kertaan päivässä persepesun yhteydessä, kun en käytä vessapaperia. Deodoranttia en käytä ja takkuja pesen ehkä kerran kahdessa kuussa, päänahan ehkä pari kertaa kuussa. Urheilen muutaman kerran viikossa, mutta yleensä en pese urheiluvaatteita vielä yhden käyttökerran jälkeen, vaan tuuletan ne. Muitakin vaatteita tuuletan, ja pesen esim. paidoista pelkät kainalohiet etikalla ja vedellä, jos paita on muuten puhtaanoloinen.
    Kirjattu

Ninni Laurén

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Kuisketta
    « Vastaus #21 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 14:09 »
  • Tykkää (0)

• Mun vaatteiden kiertokulku on seuraavanlainen:
    Kavereilta/pikkuveljiltä/kirpparilta mulle, arkikäytöstä kulahtaneet ja homssuiset mökkikäyttöön kunnes kuluvat puhki ja käyvät käyttökelvottomiksi. Kengät, sukat ja alusvaatteet ostan kaupoista ja siinä sivussa joskus sorrun heräteostoihinkin. Haluaisin myös oppia tekemään vaatteita itse... ehkä joskus. Tyylini tosiaan vaihtelee vuodenajasta, säätilasta, päivästä ja mielialasta riippuen laidasta laitaan; röyhelöhamosista ja piikkikoroista armypantseihin ja vaelluskenkiin. Esim. tänään päällä äidin ostama, 5 vuotta vanha marimekon pallopaita ja molempien pikkuveikkojen vanhat vakosamettihousut. Meikkaan joskus jos jaksan ja hiukset pesen kolmesti viikossa ja sipaisen aamuisin letille.
    « Viimeksi muokattu: 08. Huhtikuuta 2015 klo 14:14 kirjoittanut Ninni Laurén »
    Kirjattu
    Askelta painaa murheiden lasti.
    Aurinko hohtaa vaatimattomasti
    ja saa maailman kimaltamaan.
    Kuin lapsi, kavahdan kauneuttaan.

Ninni Laurén

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Kuisketta
    « Vastaus #22 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 15:08 »
  • Tykkää (0)

• Minäkin vaputan varpaani kesäksi ellen sitten jostain syystä eksy kaupunkiin! :D Parasta
    Kirjattu
    Askelta painaa murheiden lasti.
    Aurinko hohtaa vaatimattomasti
    ja saa maailman kimaltamaan.
    Kuin lapsi, kavahdan kauneuttaan.

amelia

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #23 : 24. Toukokuuta 2015 klo 20:55 »
  • Tykkää (0)

• Osaisiko kukaan auttaa vaatedilemmassa? Pukeudun normaalisti aika homssuisesti, liian suuriin vanhoihin vaatteisiin ja hiukset ja naama luonnontilassa. Olen ollut tähän pukeutumiseen enemmän kuin tyytyväinen koska mielestäni mukavuus on ykkönen. Mutta nyt pääsin kesätöihin paikkaan jossa on ns. asiakastapaamisia ja toimistotyötä. Kysymys kuuluu että voinko mennä sinne töihin ihan itsenäni vai pitääkö minun pukeutua joihinkin farkkuihin ja normaalikokoisiin vaatteisiin ja paitoihin? Voinko saada potkut jos menen itsenäni, mutta tietysti puhtaana ja raikkaana? x) Työhaastattelussa minulla oli sellaiset siistit ja oikeankokoiset vaatteet jotka minusta ovat epämukavat ja ei yhtään omanlaiseni.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #24 : 25. Toukokuuta 2015 klo 00:09 »
  • Tykkää (0)

• Mutta nyt pääsin kesätöihin paikkaan jossa on ns. asiakastapaamisia ja toimistotyötä. Kysymys kuuluu että voinko mennä sinne töihin ihan itsenäni vai pitääkö minun pukeutua joihinkin farkkuihin ja normaalikokoisiin vaatteisiin ja paitoihin? Voinko saada potkut jos menen itsenäni, mutta tietysti puhtaana ja raikkaana? x) Työhaastattelussa minulla oli sellaiset siistit ja oikeankokoiset vaatteet jotka minusta ovat epämukavat ja ei yhtään omanlaiseni.

Työnantaja varmaankin huomauttaa, jos ei ole tyytyväinen vaatetukseesi. Mutta todennäköisesti asiakaspalvelutyössä odotetaan perussiistiä pukeutumista.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Pootis

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #25 : 25. Toukokuuta 2015 klo 13:01 »
  • Tykkää (0)

• kulahtaneen gootin/hipin sekoitus kuvaa aikahyvin omaa habitusta luonnollisessa ympäristössäni.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #26 : 25. Toukokuuta 2015 klo 19:24 »
  • Tykkää (0)

• Osaisiko kukaan auttaa vaatedilemmassa? Pukeudun normaalisti aika homssuisesti, liian suuriin vanhoihin vaatteisiin ja hiukset ja naama luonnontilassa. Olen ollut tähän pukeutumiseen enemmän kuin tyytyväinen koska mielestäni mukavuus on ykkönen. Mutta nyt pääsin kesätöihin paikkaan jossa on ns. asiakastapaamisia ja toimistotyötä. Kysymys kuuluu että voinko mennä sinne töihin ihan itsenäni vai pitääkö minun pukeutua joihinkin farkkuihin ja normaalikokoisiin vaatteisiin ja paitoihin? Voinko saada potkut jos menen itsenäni, mutta tietysti puhtaana ja raikkaana? x) Työhaastattelussa minulla oli sellaiset siistit ja oikeankokoiset vaatteet jotka minusta ovat epämukavat ja ei yhtään omanlaiseni.
    Vaikea sanoa kun ei tiedä millainen on tyylisi. Mutta kyllä liike-elämässä noin lähtökohtaisesti oletetaan, että vaatteet ovat oikeian kokoiset?
    Kirjattu

amelia

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #27 : 27. Toukokuuta 2015 klo 20:36 »
  • Tykkää (0)

• Pidätkö hameista? Ne ovat aika mukavia kaikissa materiaaleissa, jos jotain minifarkkuhameita ei lasketa, mutta sellainen kellomallinen puolihame tai mekkokin on aika miellyttävä päällä, ja näyttää myös ihan asialliselta, jos valitsee sopivan väristä ja asiallista materiaalia. Sukkahousutkin voivat olla mukavat, jos satsaa laatuun ja ostaa sopivaa kokoa. Muotiahan on kai nyt myös sellaiset maksimekot ja -hameet, en ole ikinä sovittanut, mutta näyttävät sellaisilta, joita pystyisi pitämään kotonakin relailessa, vaikka monet käyttävät niitä ihan töissä.

Oi hyvä huomio! Minulla itseasiassa on muutama pitkä hame jotka ehkä voisivat sopeutua työoloihin... Seuraava rahanansaitsemiskeino saa kyllä luvan olla sellainen missä voi pukeutua ihan miten vaan. :D
    Kirjattu

helmilinnea

• Vieras
    « Vastaus #28 : 16. Heinäkuuta 2015 klo 19:32 »

Itse ostan kaiken kirpputoreilta (paitsi alusvaatteet) ja tyyliin kuuluu luonnonsävyisinä haaremihousut, topit, neuleet...
    Kirjattu

Sateenropina

• Vieras
    « Vastaus #29 : 18. Syyskuuta 2015 klo 12:59 »

Mä ostan vaatteeni kirpputoreilta, siinä säästää ja sieltä löytyy aina vaikka mitä kivaa. Kirppislöydöt <3
    Tällä hetkellä lempparikuteita on haaremihousut ja maiharit, molemmat löytyi kirpparilta.
    Kirjattu