Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Foorumin hengestä - 4

Epilä Phoenix

• Vieras
Vs: Foorumin hengestä
« Vastaus #45 : 23. Maaliskuuta 2016 klo 22:55 »

Itse kirjoitan foorumille lähinnä henkisistä aiheista, ja ku niistä ei ole keskusteltu, niin ei ole sitten tullut kirjoitettua.
Pitkälti sama juttu täälläkin.

No voihan niistä itsekin alkaa kirjoitella. Hyvin ne aihepiirit tänne sopivat, varmasti paremmin kuin yhteiskuntaa reflektoivat aiheet, joihin liittyvää pätevää keskustelua tuskin etsisin / löytäisin tältä foorumilta ensimmäisenä tai toisenakaan.

Avaruus, mitä tuohon "hippeilyyn" tulee, voin vain siteerata lukemattomia lähteitä, jotka kertovat hippiydestä tulleen keskiluokan viikonloppuharrastuksen jo noin v. 1968... ;)
Kirjattu

gemma

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 24. Maaliskuuta 2016 klo 08:54 »
  • Tykkää (0)

• Mä en enää oikein jaksa kirjoitella, kun muutamaan kertaan tuli väittelyä joidenkin nickien kanssa ja tuntuu, ettei oikein arvopohja ja maailmankuva kohtaa ja kaikki menee aina jotenkin hankalaksi. :( oon sit vaan harvakseltaan lueskellut ilman kirjaantumista ja keskittynyt reaalimaailmaan ja kirjoihin ym. Hedelmätöntä "vääntää" jos maailmat ei kohtaa lainkaan.. Ja jotenkin koko nettimaailma on ankea.. Tai sinänsä monelaista tietoa on demokraattisesti tulotasosta riippumatta saatavilla ja uusia vaikkapa naapurien verkostoitumista helpottavia palveluja.. Ja ehkä voi löytää livenä tavattavia ihmisiäkin. Kasvottomana on tietyllä tapaa vajaata koko kommunikaatio, kun eleet ja sen semmonen jää pois.

Haitta tietysti on, että mitä useampi ei viitsi kirjoittaa, niin kohta ei kirjoita kukaan..
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #47 : 24. Maaliskuuta 2016 klo 11:10 »

Mä en enää oikein jaksa kirjoitella, kun muutamaan kertaan tuli väittelyä joidenkin nickien kanssa ja tuntuu, ettei oikein arvopohja ja maailmankuva kohtaa ja kaikki menee aina jotenkin hankalaksi. :(

Siinä tapauksessa ylläpito(ko?) tekee ilmeisesti virheen. On kaunis ajatus antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta jos puutarhureiden sijaan foorumilla temmeltääkin tuholaisia tai vähintään tuholaistorjujia, ollaan ajauduttu liian kauas epäilemättä alkuperäisestä tehtävästä ja tarkoituksesta...

Voisimme näin keskustelijoina pohtia ihan itsekin, mihin tarkoitukseen tätä foorumia käytämme. Jos havainnoimme pienenkin myöntymisen suuntaan "omien mielipiteiden tuputtaminen toisin ajatteleville", meidän pitäisi käsittää, että toimimme väärin. Netti on täpötäynnä sellaisia kanavia, miksi tämänkin pitäisi olla sellainen kanava?

Totta: mitä useampi ei viitsi kirjoittaa, niin kohta ei kirjoita kukaan. Siksi itse nyt yritän kirjoittaa, vaikka hiljaista onkin – toisaalta, nythän on klassisen käsityksen mukaan hiljainen viikko. :)
    Kirjattu

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #48 : 24. Maaliskuuta 2016 klo 11:24 »

Ohoh, Epilä ehti jo ensin..

Oon kelaillut vähän samaa ongelmaa, mut jotenkin vaan itekseni, ku oon vähän semmonen kaikkien kukkien kukkimisen hyväksyntään päin.

Oon yrittänyt pitää mielessä että jokaisella on omat ajatukset, ja saa olla niin, näin myös itsellä.. siis ettei tarvitse päästä yhteisymmärrykseen välttämättä, eikä kenenkään arvopohjan tai maailmannäkemyksen muuttaminen tarvitse olla mikään päämäärä. Jokainen on vastuussa oman maailmankuvansa muodostamisesta ja muovaamisesta itsestä käsin. Kivaa olis jos jokainen esitetty näkemys sais edes pientä ymmärrystä osakseen. Muillakin on sanottavansa omista näkökulmistaan käsin ja yhteisellä maaperällä ja leikkikentällä on fiksua huomioida kaikkia ympärillään, mutta suurelta osin itseksemmehän me täällä foorumilla jokainen pyörimme ja luemme ja valikoimme. Jos osaa muovata viestejään yhteistä keskustelua palveleviksi, niin je, aina ei onnaa.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #49 : 24. Maaliskuuta 2016 klo 11:34 »

aiunkor: periaatteessa olen täysin samaa mieltä. Kaikkien kukkien tosiaan pitäisi antaa kukkia, eikä yhteisymmärrykseen pääseminen ole yhtään välttämätöntä. Se, mikä tässä tulee mieleen, on että jos omissa keskustelumotiiveissa on olemassa, edes kätkettynä, hippunenkaan riidanhaastamista, keskustelijan täytyisi tavalla tai toisella voida ymmärtää olevansa väärässä paikassa.
    Kirjattu

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #50 : 24. Maaliskuuta 2016 klo 12:19 »

Hmm, juu, tää on hippifoorumi. Täällä vain on semmosia keskusteluja ja aiheita joissa on aikalailla kolisevia mielipiteitä puolin toisin jokapaikassa. Riidanhakuisuus ei tietenkään ole hyvä juttu, mutta kyllä mä jotenkin ymmärrän jos joku tuohtuu silloin tällöin kun kokee sisimmät tuntemukset ristiriitaisiksi joidenkin esitettyjen näkemysten kanssa. Aika vaikee tässä sitten pölistä, kun en mä sit tiiä, ku no muistaakseni oon välil vähän miettinyt jokusen postauksen perimmäistä motiivia, mut sit jotenkin antanut olla ja pyrkinyt unohtaa tai huomioida jos oon ite jättänyt jotain huomaamatta. Ja toisaalta jos on tuntunut että ite liikaa vuodatan omaa näkemystä, niin kyl mä sit yksikseni oon vähän noloillut ja pyrkinyt vähentämään osallistumista :D mää suljen ulkopuolelle kaiken epämiellyttävän ja elän onnellist hippikuplaa sormet korvilla trallattaen, mutta joo, enpä sit tiedä. Mulle ainakin pitää sanoa jos en hiffaa tai käyttäydy kunnolla :) en aina ihan hoksaa.
    Kirjattu

Josva

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #51 : 24. Maaliskuuta 2016 klo 17:56 »
  • Tykkää (0)

• Sauna lämpenee ja edessä on 4 päivää lomaa joka vietetään energiapuun korjuun merkeissä, iltaisin väsyneenä fyysisestä raadannasta voin ehkä sitten jotain tänne kirjoitellakikin. Olenkin tässä pähkäillyt että lopettaisinko kokonaan hippifoorumille kirjoittelun, syystä että sukupolvienvälinen kuilu tuntuu olevan aivan liian suurta? 1970 luvulla hipiksi heittäytynyt ei vain ole samalla aallonpituudella nyky hippien kanssa, tahtomattanikin olen ärsyynnyttänyt mielipiteilläni ja en tieten tahtoen halua olla se Riidankylväjä!

Eletty rankka elämä kaikenlaisine selviytymis taisteluineen on siis jättänyt jälkensä minuun ja se varmankin näkyy kirjoituksissani, elän reaali maailmassa realiteettien ehdoin ja se ei sovi utopistiseen elämänkatsomukseen. Haaveilenhan minäkin, mutta jostain kumman syystä muutaman vuoden kuluttua olen useinkin todennut olevani siellä mistä haaveilin. Tieten tahtomatta olen kai vängännyt elämääni haaveiden suuntaan ja kun sen sitten on saavuttanut voikin todeta, ette se olekkaan niin auvoista kun sen kuvitteli olevan!

Syvältä sisimmästäni löytyy myös show man, sitä puolta itsestäni en ole vielä täällä näyttänyt. Se se sitten vasta onkin haipakkaa kun mopo lähtee lapasesta ja rupeaa keulimaan, se pärinä ei sitten sovi tosikoille. Ja nyt eikun Saunaan.
    Kirjattu

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #52 : 24. Maaliskuuta 2016 klo 19:39 »

Musta on kiva että sä Josva kerrot täällä juttujasi, mutta toivon että antaisit olla sen kanssa, että toiset ajattelevat kans omilla tavoillaan. Saa olla ideologinen, saa olla realisti, kaikelle on paikkansa.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #53 : 24. Maaliskuuta 2016 klo 20:27 »
  • Tykkää (4)

• Eivät kaikki ihmiset voi olla kaikista asioista yhtä mieltä.

Keskustelu on ajatustenvaihtoa, joten siinä ei kompromissin tai samanmielisyyden tavoitteleminen ole tarkoituksenmukaista eikä edes toivottavaa. Jokaisella ihmisellä on oma näkemyksensä ja myös oikeus tuoda se julki, kunhan ei vahingoita ketään eikä loukkaa kenenkään ihmisoikeuksia. Sellainen ajatus, että jossakin yhteisössä - oli se sitten yhteiskunta, liike tai netin keskustelupalsta - pitäisi olla vain samanmielisiä ihmisiä, tuntuu todella tunkkaiselta ja ahdasmieliseltä ja jopa vaaralliselta.

Kompromissi on hyvä ja useimmiten toimivin menettelytapa silloin, kun yritetään tehdä ja toimia yhdessä eli saada jotakin aikaan. Mutta silloin kompromissi tarkoittaa nimen omaan erilaisten mielipiteiden ja näkemysten sovittelua niin, että löydetään sellainen toimintatapa, jonka kaikki voivat hyväksyä (esimerkiksi Rainbow gatheringissa asioista päätetään konsensuksen kautta, eli keskustelu jatkuu niin kauan, kunnes syntyy kaikkiien hyväksymä päätös.)

Netin keskustelupalstat ovat siitä käteviä paikkoja, että jos ei koe foorumin henkeä tai arvomaailmaa omakseen, voi ottaa etäisyyttä, toisin kuin vaikkapa kotona, koululuokassa tai työpaikassa.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #54 : 25. Maaliskuuta 2016 klo 10:29 »
  • Tykkää (5)

• Olen parhaani mukaan tutkinut tapoja parantaa foorumin käytettävyyttä, henkeä ja keskusteluja sen perustamisesta asti. Nykyisessä muodossaan en enää vuosien pähkäilyjen jälkeen keksi enää juuri mitään parannettavaa. Jos löytyy, siitä edelleen saa ja pitää kertoa. :)

Kaikelle on paikkansa, niin 4chanin ja Ylilaudan lähes nollasensuurilinjalle, kuin myös tarkasti varjelluille suljetuille yhteisöille.

Hippifoorumista ei voi tehdä kovin rajattua yhteisöä, koska on suhteellisen vähän ihmisiä jotka kokevat hippifoorumille kirjoittamisen omakseen. Jo haluat todeta tämän itse, voit koittaa kutsua kaikki kaverisi kirjoittelemaan hippifoorumille, ja kertoa millaisia reaktioita tämä aiheutti. Kovin moni ei miellä itseään hipiksi. Ainakaan siinä määrin, että kokisi hippifoorumin kodikseen. Tämän vuoksi ne kävijät jotka niin kokevat, ovat olleet aina lämpimästi tervetulleita mukaan, mahdollisimman pienin rajoituksin.

Ne ihmiset jotka ovat tulleet, poikenneet tai jääneet, ovat muuttaneet omaa elämääni paljon, uusien tuttujen, kavereiden, ystävien ja kokemusten muodossa. :) Kiitos teille kaikille siitä, olen aidosti ilahtunut että olette täällä kirjoitelleet, osa jo vuosien ajan. <3 Toivottavasti foorumista on ollut ja on jatkossakin iloa myös kaikille muille.
    « Viimeksi muokattu: 25. Maaliskuuta 2016 klo 12:44 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #55 : 25. Maaliskuuta 2016 klo 19:56 »
  • Tykkää (0)

• Juu, mä tykkään tän foorumin perusvireestä. Sellainen melko leppoisa peace & love on taustalla, vaikka nykyään aika paljon juttua onkin ohi hippeyden. Mutta ilmapiiri on kuitenkin perusfoorumia avoimempi ja suvaitseva. Siitä mä pidän. Vaikka olenkin vain tälläinen kaupallistunut suvakkihippi.
    Kirjattu

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #56 : 26. Maaliskuuta 2016 klo 01:49 »
  • Tykkää (0)

• Muutin muutamia asetuksia, jotka ovat saattaneet olla syitä tähän. Kertokaa jos vielä ilmaantuu.

Tuli heti uudelleen, eikä esikatselu tai postaus tällä kertaa enää onnistunut edes Shift-Reload-kikalla. Tässä saamani virheilmoitus (koetan saada postattua käynnistämällä rinnalle yksityisen ikkunan tai toisen selaimen):

Error 403

We're sorry, but we could not fulfill your request for /foorumi/kehitysehdotukset-ja-kysymykset/?action=post2 on this server.

You do not have permission to access this server. Before trying again, close your browser, run anti-virus and anti-spyware software and remove any viruses and spyware from your computer.

Your technical support key is: 5439-24fb-b40c-8ddc

You can use this key to fix this problem yourself.

If you are unable to fix the problem yourself, please contact the WEBMA5TER and be sure to provide the technical support key shown above.

-----

Alustana Ubuntu 14.04 ja Firefox 45.0, olen yleensä jatkuvasti kirjautuneena foorumille yhdessä selaimen tabissa.

Arto
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #57 : 26. Maaliskuuta 2016 klo 07:24 »
  • Tykkää (0)

• Tuli heti uudelleen, eikä esikatselu tai postaus tällä kertaa enää onnistunut edes Shift-Reload-kikalla. Tässä saamani virheilmoitus (koetan saada postattua käynnistämällä rinnalle yksityisen ikkunan tai toisen selaimen):

Error 403

We're sorry, but we could not fulfill your request for /foorumi/kehitysehdotukset-ja-kysymykset/?action=post2 on this server.

You do not have permission to access this server. Before trying again, close your browser, run anti-virus and anti-spyware software and remove any viruses and spyware from your computer.

Your technical support key is: 5439-24fb-b40c-8ddc

You can use this key to fix this problem yourself.

If you are unable to fix the problem yourself, please contact the WEBMA5TER and be sure to provide the technical support key shown above.

-----

Alustana Ubuntu 14.04 ja Firefox 45.0, olen yleensä jatkuvasti kirjautuneena foorumille yhdessä selaimen tabissa.

Arto

Moi, kiitos. Löysin ongelman aiheuttajan, nyt ei pitäisi enää tulla uudestaan. Foorumin eräs moduli aiheutti tuon. Voin laittaa yksärillä tarkemmat tiedot jos olet kiinnostunut. :)

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #58 : 26. Maaliskuuta 2016 klo 16:40 »

Sellainen melko leppoisa peace & love on taustalla, vaikka nykyään aika paljon juttua onkin ohi hippeyden. Mutta ilmapiiri on kuitenkin perusfoorumia avoimempi ja suvaitseva.

Epäilemättä! Aloin vähän hymähdellen miettiä, mikä on nykyään "perusfoorumi", jostain syystä tuli ensimmäisenä mieleen vauva.fi. :) En sielläkään ole, sattuneesta syystä, koskaan kirjoittanut.

Tämän foorumin yhteiskuntaan vivahtavia keskusteluketjuja en tosiaan edes avaa ollenkaan, siksipä jos niihin kirjoitellaan ja muille ei, se on itselleni yhtä kuin ettei foorumille kirjoitella. Enemmän toivoisi juttuja suoraan hippiasioista eikä niiden ohi.
    Kirjattu

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #59 : 26. Maaliskuuta 2016 klo 22:23 »
  • Tykkää (0)

• Moi, kiitos. Löysin ongelman aiheuttajan, nyt ei pitäisi enää tulla uudestaan. Foorumin eräs moduli aiheutti tuon. Voin laittaa yksärillä tarkemmat tiedot jos olet kiinnostunut. :)

Hienoa että löysit vian! Ilmoittelen jos esiintyy vielä, mutta toivon mukaan ei tarvitse vaivautua. :)
    Laita ihmeessä yksärillä tarkemmat tiedot jos jaksat - kun itsekin puuhastelen koneiden parissa välillä myös ylläpidon puolella niin ei ole haitaksi tietää mitä moduulia kannattaa välttää.

Arto
    Kirjattu