Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

yksinkertaiset ja pyöreät asiat kuten elämä - 1

Miffy

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
  • so mothafuckin' zen
yksinkertaiset ja pyöreät asiat kuten elämä
« : 06. Kesäkuuta 2011 klo 11:13 »
  • Tykkää (0)

• ( [edit] Tämä ei ole kertomus päihdekokemuksista. Puhun Olemassaolon perimmäisestä luonteesta. Vaikka itse olen saavuttanut ymmärrystä kemikaalien kanssa, täysin saman voi löytää esimerkiksi meditaatiolla tai vaikka päällään seisomalla. Kyse on Oivalluksesta, eikä päihtyminen liity asiaan kuin rehellisyyden ja suorapuheisuuden nimissä. )

Tää on niin siisti juttu että haluan jakaa tän koko maailman kanssa vaikka saattaakin tulla vähän pitkä viesti.
    Otsikko on puolisoni lausahdus eilen keskellä parasta voiman kokemista, kun yritti selittää jotakin maailmasta.

Alkujaan olen syntynyt adventistiperheeseen ja oppinut lapsena itsestäänselvyytenä kaikki Jeesustarinat, taivaat, jumalat sun muut. Muistan edelleen miten maagisena näin ja koin maailman vaikken sitä silloin osannut ajatellakaan - enhän ollut vielä nähnyt mitään muuta kuin sen, joten otin sen tietenkin itsestäänselvyytenä.
    Teini-iässä sitten lakkasin pikkuhiljaa uskomasta näihin tarinoihin vaikka 14-vuotiaana kävinkin adventistien kasteltavana Peurunkajärvessä niinkuin Jeesus antoi Johannes Kastajan kuulemma tehdä joskus aikoinaan. Tämän tarkoituksena oli pestä pois synnit (vaikka vähän luulen että alunperin kyse on ollut upottamisesta niin pitkäksi aikaa että hapenpuute vie dissosiaatioon joka pakottaa näkemään voiman suoraan).

Kiinnostuin jo 13-vuotiaana päihteistä; erityisesti kannabiksesta ja psykedeeleistä. Nämä ovat siitä saakka olleet suuri rakkauteni joiden avulla olen availlut pikkuhiljaa tajunnan ovia voidakseni tutkia itseäni. En osaa selittää mikä ja miten vei siihen suuntaan, mutta ehkä olen ennen syntymääni ohjelmoinut sieluni etsimään itseään suurempaa ;D
    Lista kokeilemistani kemikaaleista on pitkä, ja hyvin harvasta olen pitänyt. Rakkaimmiksi ovat käyneet kannabis ja lsd, enkä lainkaan ihmettele että hippiliike on alunperin saanut niiden kanssa alkunsa. Jo ensimmäisellä kunnon tripillä (ja oikeastaan jo ekoissa paukuissa) hämmästyin sitä miten kaikki on niin uskomattoman herkkää ja unenomaisen kaunista sekä ennen kaikkea siitä miten aivan kaikki se on ollut aina silmieni edessä vaikken ole osannut katsoa sitä.

Vuosien 06-07 välillä tapahtui mielenkiintoinen ja lähes hollywoodmaisen dramaattinen tapahtumaketju. Rakkain ystäväni ja sielunkumppanini meni joulukuussa -06 psykoosiin ja kävi meillä sekoilemassa ja vainoharhailemassa muutaman päivän ennen kuin päätyi sairaalaan muutamaksi kuukaudeksi. Tämän jälkeen hän ei pitänyt muhun oikeastaan mitään yhteyttä eikä suostunut vastaamaan puhelimeen. Asuin silloin exän kanssa joka oli ollut seurustelun alusta saakka hirveän mustasukkainen, ja jonka kanssa varmaan olin lähinnä yhteisen lapsen takia niin pitkän aikaa. Kärsime tilanteesta kumpikin ja olisin oikeasti koko ajan halunnut asua edellä mainitun ystäväni kanssa, mutten osannut tehdä minkäänlaista siirtoa.
    Lopulta yksinäisyys kävi sietämättömäksi ja itkin yöllä vessassa ja huusin mielessäni että tule takaisin, enää en odota jos saan vaan uuden tilaisuuden. Seuraavana päivänä hän ilmestyi sitten irkkiin kertomaan että oli ollut toisella puolen maata yksinään mökillä mutta saanut äkillisen pakottavan tunteen siitä että hänen pitää päästä irkkiin vanhempiensa luona. Siitä seuraavana päivänä jätin exäni, ja seuraavalla viikolla muutimme yhteen. Vaikka olemme sittemmin käyneet muutaman välttämättömän opetusluontoisen kriisin läpi, olemme nykyisin naimisissa, kahden lapsen huoltajia ja erinomaisen onnellisia puoliomavaraisia maatiaishippejä.

Yhteisen elämän aloittaminen oli meille molemmille yksi tärkeimmistä eteenpäin vievistä jutuista. Kumpikin meistä tarvitsi kipeästi jonkun joka rakastaa ehdoitta ja jolle voi sanoa kaikki ajatuksensa ilman pelkoa hullun leimasta tai naurettavaksi joutumisesta. Sen suojan turvin olemme voineet päästää mielen vapaaksi etsimään luovan hulluja ratkaisuja ongelmiin jotka näyttävät ratkaisemattomilta. Olennaista on ollut myös yhdessä trippaaminen; siinä olotilassa on oltava jonkun sellaisen seurassa jonka edessä voi olla täysin omana itsenään ilman mitään jännitteitä. On kuin itsensä seurassa, siis ;D

Emme tainneet edes ottaa yhdessä kuin kerran tai kaksi jotakin, ennen kuin tuli Se Suuri Happoilu. En muista enää yhtään mitään nousuista, en sitä missä muodossa aine oli tai edes sitä milloin tämä tapahtui (saattoi yhtä hyvin olla tammikuussa tai kesäkuussa, joskus -07). Sen muistan kuitenkin ikuisesti miten nauroimme niin että olimme tukehtua ja lopulta emme voineet edes puhua nauramisesta ilman että se alkoi uudestaan. Kun vihdoin saimme rauhoituttua, mieleni alkoi yhdistää kaikkea ikinä kuulemaani ja tietämääni yhdeksi suureksi Jutuksi, enkä pystynyt enää selittämään sitä sanoilla. Hiljenin varmaan ensimmäistä kertaa elämässäni ja yhtäkkiä kurkkasin takaisin itseäni siitä mitä katselin.
    Kello oli jotain neljä yöllä ja istuin keittiömme lattialla kerrostaloasunnossa kun yhtäkkiä näin mikä maailma on ja kuka itse olen. Säikähdin niin että meinasin oksentaa syliini ja tuntui etten saa vedetyksi henkeä. Ihan ekana taisin sanoa "voi jumalauta" mikä on sinänsä vähän hassu ilmaisu kun tapaa jumalan :D ja seuraavaksi kompuroin pystyyn huutamaan "tää on siistein juttu mitä oon ikinä tajunnu! mä tiedän kuka mä oon!" ja "voi vittu, minä olen" ^-^ Seuraavaksi påäätin soittaa kaverille jonka tiesin tajunneen saman jutun jo aikaisemmin, ja puhuin hetken aikaa itseni kanssa puhelimessa niin että tuntui kuin tää keho olisi jostakin napista painamalla naksautettu pois päältä ja olisin tullut sieltä ekaa kertaa itse ulos katsomaan itseäni tämmöisenä näyttelijänä tässä loputtomassa leikissä nimeltä Elämä. Onneksi siihen on jo ehtinyt tottua ettei elä samanlaisessa voimanpurkauksessa koko ajan - se kun on aika kuluttavaa.

Nyt sitten trippasimme toissapäivänä keskellä luontoa niin kauniissa paikassa ettei paljon paremmaksi voi mennä. Kun happo alkoi kiihdyttää vauhta ja pyörittää meitä kovempaa pitkin valon fraktaaliraiteita, tuntui kuin olisi mennyt kahtasataa moottoritiellä ilman minkäänlaista suojaa, edes verkkokalvoja silmissä. Otimme voimaa vastaan täysin puhtaasti, ja välillä niin lujaa että meinasi oksentaa kuin matkapahoinvoinnissa automatkalla tai liian rajussa huvipuistovekottimessa. Ymmärsin miten nekin ovat ihmisten halua yksinkertaisesti kokea voimaa, sitä vauhdin hurmaa ja aistien leikkiä, ja miten moottorin jylinä on täsmälleen samaa ja samanlaista kuin koko maailmankoneen jyrinä itsessään. Kuuntelimme maailman moottorin ääntä ja ymmärsin miten se syntyy jumalan puheesta: jumala puhuu sellaista merkityksetöntä höpinää, sellaista tavumössöä mistä sitten kaikki maailman kielet ovat sanansa poimineet. Näillä taikasanoilla (eli kaikilla sanoilla!! :D) on sitten luotu kaikki se meidän arkinen ihmisten muokkaama maailmamme. Ei ole juomalasia ilman juomalasin ideaa, ja idean tarvitsee jo ennen kappaleen valmistamista.

Jossain vaiheessa ymmärsin mistä koko meidän näkemämme maailma koostuu. Lukemattomia spiraaleita äärettömästi vierekkäin; aika-ulottuvuuden spiraaliraiteita joita kiidämme todellisuudessa koko ajan järjetöntä vauhtia eteenpäin. Samoin kuin junanvaunussa istuessamme voimme katsoa kappaleita ympärillämme ja ne näyttävät olevan paikallaan, sillä me pysymme koko ajan yhtä kaukana niistä. Koko maapallo ja aurinkokunta ja kaikki kaikkeudessa kiitää kuitenkin koko ajan eteenpäin niin käsittämätöntä vauhtia ettei tämä pieni spiraalinpätkä, jota ihmiseksi nimitämme, voi millään tutkimuksella ikinä nähdä kokonaisuutta. Olemme sen sisällä. Jos katsomme suoraan sen ytimeen (mihin emme yleensä koskaan katso sillä annamme katseemme harhailla ympäristössä ja ajattelemme jatkuvasti muualla olevia ajatuksia), voimme nähdä itsemme todellisen luonteen. Näemme äärettömän kauniita värejä ja valoa joka hehkuu yhtälailla silmiemme edestä kuin päämme sisältä, ja tämä sisäinen valo on niin voimakasta että se sokaisee ellei ole valmis ottamaan sitä vastaan.

Voimaa (jota myös jumalaksi kutsutaan) voi ottaa kyllä vastaan, mutta homman vaikeutta voi demonstroida vaikkapa juuri aikaisemmalla moottoritievertauksella, suoraan aurinkoon tuijottamisella tai vaikka kirkonkellolla. Emme kerta kaikkiaan kestä liian voimakasta värähtelyä vaan aistielimemme tuhoutuvat. Fyysiset kehomme, jotka rakentuvat pohjimmiltaan samasta voimasta, tuhoutuvat jossain vaiheessa aivan samalla lailla sillä ne eivät ole mitään muuta kuin pieni pätkä tässä loputtomassa fraktaalispiraalissa jota kuljemme valon nopeutta. Ei siis kannata olla tähän liian kiintynyt: emme voi koskaan kadota. Olemme itse tämä spiraali. Etsikää itseänne siitä mitä näette ympärillänne, ja jossain vaiheessa tavalla tai toisella näette suoraan keskipisteeseen ja siihen valoon joka luo tämän kaiken ympärillemme. Mikään ei ole todellisuudessa kiinteää vaan kvanttista, ja se mitä etsitte, on se mitä löydätte. Kannattaa miettiä mitä pelkää tai toivoo ja mitä ryhtyy fiilistelemään.

Tulipa tekstiä :D Toivottavasti joku jaksoi lukea.
    « Viimeksi muokattu: 20. Kesäkuuta 2011 klo 01:06 kirjoittanut Miffy »
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    Vs: yksinkertaiset ja pyöreät asiat kuten elämä
    « Vastaus #1 : 06. Kesäkuuta 2011 klo 15:19 »
  • Tykkää (0)

• Hahaa :D Kunnon settiä, varmasti jännä kokemus! :) Hauska tätä oli lukea, kiitos Miffy. Itselläni aina vastaavanlaisia kokemuksia lukiessa on vaikea hahmottaa mistä on kyse, koska itse en ole trippaillut. Osaisitko selittää mitä tarkoittavat:

Lainaus
    Lukemattomia spiraaleita äärettömästi vierekkäin; aika-ulottuvuuden spiraaliraiteita joita kiidämme todellisuudessa koko ajan järjetöntä vauhtia eteenpäin.
    ja
    Lainaus
    Mikään ei ole todellisuudessa kiinteää vaan kvanttista, ja se mitä etsitte, on se mitä löydätte.
    Tarkoittaako tämä tavallaan sitä, että todellisuus riippuu havaitsijasta?

Ja vielä yksi, mitä tarkoitat sillä että suosittelet etsimään itseään? Mikä on itsensä etsimistä?

Tiedän että voi olla vaikeaa selittää kokemustasi, elä huoli jolleivät sanat riitä tämän pidemmälle. :)
    « Viimeksi muokattu: 06. Kesäkuuta 2011 klo 15:21 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Kari Luoto

• Vieras
    « Vastaus #2 : 06. Kesäkuuta 2011 klo 16:49 »

Itsensä etsiminen, persoonallisuuden sisinten, ontologisten kerrosten löytäminen ja hyväksyminen on pitkäaikainen prosessi, joka vaatii työtä. Paljon työtä.

Kun ryhdyin tutkimaan aivojen toimintamekanismeja -75, se tapahtui nimenomaan siksi, että tein jatkuvasti helvetin typeriä valintoja, vaikka tiesin olevani kohtuullisen älykäs. Halusin tietää, miten aivot toimivat, ja ryhdyin opiskelemaan omin päin. Ensimmäisen kirjan luin suunnilleen kusella käymättä, ja sen jälkeen olen harjoitellut tietoisesti, miten voin vaikuttaa olooni, käyttämällä apuna itse kehittämääni psykoterapian muotoa, joka "kuorii" kulttuuriset kerrokset synnynnäisen persoonallisuuden päältä, ja mahdollistaa (ehkä) sen harmonisoimisen ympäröivän todellisuuden kanssa.

Olen myös käyttänyt joogasta omittuja tekniikoita ja kehitellyt niistä omia sovelluksia yhdessä lääketieteellisen tiedon kanssa.

Sisimmän minänsä löytää helposti kysymällä itseltään "Mitä tekisin/tuntisin jos..." Tuohon kohtaan voi sitten asettaa minkä tahansa elämän pulmatilanteen ja permutoida siitä erilaisia skenaarioita, eläytyen tilanteeseen kaiken aikaa mahdollisimman täydellisesti ja tarkkaillen omia tunnereaktioita ja selityksiä niille eri yksityiskohtien suhteen.

Tämä menetelmä on erityisen tehokas seksuaalisten estojen purkamiseen ja seksuaaliseen identiteettiin liittyvien ongelmien selvittämiseen. Toki se käy muutenkin ontologisen ja kulttuurisen minän kartoittamiseen, minulla tämä vain sattui tulemaan esille kahden pedofiliatapauksen yhteydessä kun yritimme purkaa vuosikymmenien takaisten tapahtumien aiheuttamia koteloituneita traumoja.

Myöhemmin käytin sitä itse tutkiessani seksuaalisuuden eroja yksilö- ja sukupuolitasolla. Seksuaalisuus on yksi erityisalueistani siksi, että minulla on synnynnäinen taipumus tantraseksiin ja sen käyttöön meditaatiokeinona (Yab-Yum).

Havaitse kaiken aikaa tunteesi ja vaikuttimesi käyttäytymiseesi. Analysoi ajankäyttösi, paljonko kulutat aikaa todellisiin asioihin, kuten kokkaamiseen, syömiseen, kodinhoitoon, elämän perusasioihin. "Joka käyttää aikaansa muuhun, kuin syömiseen, lepäämiseen ja naimiseen, syyllistyy turhamaisuuden syntiin."

Ajattele itseäsi eläimenä. Opi ensin mikä olet, ja yritä sitten sovittaa se yhteiskuntaan niin, että saat selville kuka voit olla sen perusteella mikä olet.
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #3 : 06. Kesäkuuta 2011 klo 16:52 »
  • Tykkää (0)

• Lainaus
    Lukemattomia spiraaleita äärettömästi vierekkäin; aika-ulottuvuuden spiraaliraiteita joita kiidämme todellisuudessa koko ajan järjetöntä vauhtia eteenpäin.

ja
    Lainaus
    Mikään ei ole todellisuudessa kiinteää vaan kvanttista, ja se mitä etsitte, on se mitä löydätte.
    Tarkoittaako tämä tavallaan sitä, että todellisuus riippuu havaitsijasta?

Hm, tässä tullaan kyllä sanojen rajalle. On mahdotonta ymmärtää abstrakteja ajatuksia joita ei ole itse kokenut, koska silloin sana ei viittaa mihinkään. Joillakin esimerkeillä sitä voi yrittää hahmottaa...

Aikahan on ihan konkreettinen ulottuvuus. Se on vähän kuin junan raiteet, ja jokainen ihminen on kuin juna menossa eteenpäin. Uskomme että on vain yksi mahdollinen suunta joten koemme ajan lineaarisena. Todellisuus on kuitenkin kuin sellaiset asetelmat joista tulee tietystä kulmasta katsottuna illuusio kolmiulotteisista hahmoista. Tähän tyyliin: http://roshipotoshi.livejournal.com/11876.html
    Meidän todellisuutemme rakentuu huikeaa vauhtia eteenpäin kiitävistä hiukkasista, jotka itsessään muodostuvat vielä nopeammin ikuisuudessa eteenpäin menevästä värähtelystä. Lopulta kaikki on aaltoa, ja vasta kun katsoja katsoo sitä, se näyttää jonkin väriseltä ja muotoiselta. Samaan tapaan kuin sateenkaari syntyy, tai vaikka 3D-elokuvan kuvat.

Todellisuus siis todellakin riippuu täysin havaitsijasta, ja jos tämän oivaltaa oikein, pystyy katsomaan kokemisen ytimeen jossa on itse tyhjyys, ei-mikään. Silloin voi kääntää todellisuuden kärkeä juuri niin kuin haluaa. Tämä ei vaadi kuin läsnäoloa hetkessä, mutta tavallisesti mieli katselee menneitä ja tulevia tapahtumia sekä hölisee turhuuksia arkisista asioista. Itsensä lähelle menemisestä tulee nolo olo ja tarve puuhastella jotakin tärkeää. Itseydessä nimittäin huomaa että koko tämä maailma ympärillämme kaikkine tärkeyksineen oli alunperinkin vain valon leikkiä itsensä kanssa. Me leikimme emmekä muista sitä.

Lainaus
    Ja vielä yksi, mitä tarkoitat sillä että suosittelet etsimään itseään? Mikä on itsensä etsimistä?

Tähän on mahdotonta vastata, koska vastaus on niin kerta kaikkiaan päivänselvä :D Sitä ei huomaa juuri siksi! Se on liian helppoa ollakseen totta. Vähän luulen että olen tuntenut sen aina ja samoin on jokainen muukin vähintään lapsuudessaan. Ainoat ohjeet mitä voi antaa on että rakasta, anna anteeksi, ole myötätuntoinen, tarkkaile, etsi totuutta ja usko totuus todeksi kun huomaat sen tulevan kohdalle. Älä pelkää. Kuuntele sisäistä ääntä. Muista että peli menee eteenpäin vain kun itse olet aktiivinen. Älä usko ketään ellet oikeasti koe ymmärtäväsi mitä sanotaan.

Toisinaan niistä psykedeelisistä kemikaaleistakin on apua jos niitä osaa käyttää, mutta kannattaa olla varovainen sillä voima on todella voimakasta :D Millään tavoin välttämättömiä ne eivät ole ymmärrykselle, mutta niillä on paljon potentiaalia olla hyödyksi. Mun polku on ollut tällainen, muilla on muunlaisia.

Lainaus
    Tiedän että voi olla vaikeaa selittää kokemustasi, elä huoli jolleivät sanat riitä tämän pidemmälle. :)

Toivottavasti osasin selventää edes vähän. Kysy pois jos mieli tekee, musta on kivaa selittää :D
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #4 : 06. Kesäkuuta 2011 klo 18:25 »
  • Tykkää (0)

• Tattista selityksistä! Mä syventelen niitä päässäni ja tulen sitten kysymään lisää kun olen valmis sanomaan (ja) kysymään enemmän. :) Mennee muutama päivä...

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #5 : 06. Kesäkuuta 2011 klo 23:30 »

Minulla tulee mieleen Mojo-lehdestä (?) lukemani Donovanin haastattelu. Hän muisteli 60-lukua ja arveli, että moni sekoitti planttunsa kokeiltuaan LSD:tä, koska heidän mielensä ei pystynyt hyväksymään siinä tilassa koettua maailmankaikkeuden rakenteen ymmärtämistä: ihan kaikki on ihan oikeasti yhteydessä ihan kaikkeen. Itse olin sitä lukiessani hieman hämilläni, koska en tietenkään ole käyttänyt LSD:tä, mutta silti olen saanut ihan saman oivalluksen jo vuosikausia sitten. Oivallus on niin voimakas, että kun sen kerran saa, asia on siitä lähtien aivan päivänselvä.
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #6 : 07. Kesäkuuta 2011 klo 00:00 »
  • Tykkää (0)

• tse olin sitä lukiessani hieman hämilläni, koska en tietenkään ole käyttänyt LSD:tä, mutta silti olen saanut ihan saman oivalluksen jo vuosikausia sitten. Oivallus on niin voimakas, että kun sen kerran saa, asia on siitä lähtien aivan päivänselvä.

Eihän siinä työkalusta (LSD) olekaan kyse vaan Isosta O:sta eli Oivallusten Oivalluksesta; sitä ei unohda ja sen itsestäänselvyys sen kun syvenee päivästä toiseen.
    Uuh aah  :sydamia
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #7 : 13. Kesäkuuta 2011 klo 19:53 »
  • Tykkää (0)

• Hm, tässä tullaan kyllä sanojen rajalle. On mahdotonta ymmärtää abstrakteja ajatuksia joita ei ole itse kokenut, koska silloin sana ei viittaa mihinkään. Joillakin esimerkeillä sitä voi yrittää hahmottaa...

Aikahan on ihan konkreettinen ulottuvuus. Se on vähän kuin junan raiteet, ja jokainen ihminen on kuin juna menossa eteenpäin. Uskomme että on vain yksi mahdollinen suunta joten koemme ajan lineaarisena. Todellisuus on kuitenkin kuin sellaiset asetelmat joista tulee tietystä kulmasta katsottuna illuusio kolmiulotteisista hahmoista. Tähän tyyliin: http://roshipotoshi.livejournal.com/11876.html
    Meidän todellisuutemme rakentuu huikeaa vauhtia eteenpäin kiitävistä hiukkasista, jotka itsessään muodostuvat vielä nopeammin ikuisuudessa eteenpäin menevästä värähtelystä. Lopulta kaikki on aaltoa, ja vasta kun katsoja katsoo sitä, se näyttää jonkin väriseltä ja muotoiselta. Samaan tapaan kuin sateenkaari syntyy, tai vaikka 3D-elokuvan kuvat.

Todellisuus siis todellakin riippuu täysin havaitsijasta, ja jos tämän oivaltaa oikein, pystyy katsomaan kokemisen ytimeen jossa on itse tyhjyys, ei-mikään. Silloin voi kääntää todellisuuden kärkeä juuri niin kuin haluaa. Tämä ei vaadi kuin läsnäoloa hetkessä, mutta tavallisesti mieli katselee menneitä ja tulevia tapahtumia sekä hölisee turhuuksia arkisista asioista. Itsensä lähelle menemisestä tulee nolo olo ja tarve puuhastella jotakin tärkeää. Itseydessä nimittäin huomaa että koko tämä maailma ympärillämme kaikkine tärkeyksineen oli alunperinkin vain valon leikkiä itsensä kanssa. Me leikimme emmekä muista sitä.

Lainaus

Tähän on mahdotonta vastata, koska vastaus on niin kerta kaikkiaan päivänselvä :D Sitä ei huomaa juuri siksi! Se on liian helppoa ollakseen totta. Vähän luulen että olen tuntenut sen aina ja samoin on jokainen muukin vähintään lapsuudessaan. Ainoat ohjeet mitä voi antaa on että rakasta, anna anteeksi, ole myötätuntoinen, tarkkaile, etsi totuutta ja usko totuus todeksi kun huomaat sen tulevan kohdalle. Älä pelkää. Kuuntele sisäistä ääntä. Muista että peli menee eteenpäin vain kun itse olet aktiivinen. Älä usko ketään ellet oikeasti koe ymmärtäväsi mitä sanotaan.

Toisinaan niistä psykedeelisistä kemikaaleistakin on apua jos niitä osaa käyttää, mutta kannattaa olla varovainen sillä voima on todella voimakasta :D Millään tavoin välttämättömiä ne eivät ole ymmärrykselle, mutta niillä on paljon potentiaalia olla hyödyksi. Mun polku on ollut tällainen, muilla on muunlaisia.

Lainaus

Toivottavasti osasin selventää edes vähän. Kysy pois jos mieli tekee, musta on kivaa selittää :D

Taisin ymmärtää tuon todellisuuden riippuvuuden havaitsijasta. Kuitenkin uskon että on olemassa absoluuttinen todellisuus, joka ei riipu havaitsijasta. Mutta perimmäistä todellisuutta kukaan tai mikään ei voi havaita sellaisenaan kuin se on. Voi päästä hyvin lähelle, muttei kuitenkaan koskaan. Mutta sillä ei ole mielestäni merkitystä.

Ehkäpä sitten etsin koko ajan itseäni kuvailemasi perusteella. :D Tästä lauseesta eteenpäin en ymmärtänyt enää juttuasi todellisuuden luonteesta:

Lainaus
    Todellisuus siis todellakin riippuu täysin havaitsijasta, ja jos tämän oivaltaa oikein, pystyy katsomaan kokemisen ytimeen jossa on itse tyhjyys, ei-mikään.

Olen ennenkin törmännyt tähän ajatukseen, kuinka itse on tyhjyys tms. Mutta koskaan en ole oivaltanut mitä sillä tarkoitetaan.

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #8 : 13. Kesäkuuta 2011 klo 21:07 »
  • Tykkää (0)

• Lainaus
    Olen ennenkin törmännyt tähän ajatukseen, kuinka itse on tyhjyys tms. Mutta koskaan en ole oivaltanut mitä sillä tarkoitetaan.

Älä ainakaan yritä ymmärtää sitä. Ymmärrys tulee kun on sen aika, ja jos oikeasti haluat tietää, aika kyllä tulee. Sitä ei tajua ennen kuin sen tajuaa, ja sitten tajuamisen hetkellä ymmärtää myös miksi sitä ei tajunnut ennen (tai sitten ihmettelee miksi vitussa ei huomannut niin päivänselvää asiaa aikaisemmin) ^_^
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #9 : 18. Kesäkuuta 2011 klo 23:01 »
  • Tykkää (0)

• Tää on ihan vitun siisti juttu. Löysin äidin kirjahyllystä kirjan nimeltä "ajattele elämäsi hyväksi" ja olen lukenut tähän mennessä kolme ekaa lukua. Se on jo nyt saanut mut tajuamaan jotakin aivan mieletöntä, jonka sitten vielä sisäistin äsken uudelleen kirjoittaessani privaa irkkikaverille:

<Miffy> luin tota keskusteluu #[kanava]lla
    <Miffy> hm, mitenköhä tän selittäs
    <Miffy> huomasin et siinä tuli aikamoinen vastakkainasettelu
    <Miffy> tiedän täsmälleen miltä tuntuu olla väittelyn osapuolena
    <Miffy> ja minkä takia siinä tulee tarve loukata keskustelukumppania
    <Miffy> varsinkin jos toinen on oikein kunnolla hakoteillä ni tekee mieli pilkata sitä
    <Miffy> mut nyt oon todella syvästi tajunnu tän
    <Miffy> jos haluan saada viestini ihan aikuisten oikeasti perille, enkä vain tapella tappelemisen vuoksi, niin en saa aiheuttaa toiselle puolustautumisen tarvetta
    <Miffy> jos saan sen tuntemaan itsensä väheksytyksi ja naurunalaiseksi niin sen täytyy hyökätä takas
    <Miffy> se on välitön peilireaktio
    <Miffy> kun tarkotus on saada koodattua se vastapelaaja auki ja näytettyä sille se abstrakti ajatus jota itse koittaa lähettää, niin pitää ohittaa se peilaaminen
    <Miffy> kattoa sitä toista siinä ja ymmärtää ettei siellä varsinaisesti ole ketään kotona
    <Miffy> tai siis
    <Miffy> ei ole ketään "tyhmää" tai "vihaista" tai mitään
    <Miffy> ne on kaikki sellasta ylimäärästä kuonaa näissä hahmoissa
    <Miffy> vähän ku tietokonevirukset
    <Miffy> siel pohjalla on puhdas havaitsija
    <Miffy> mut koska me katotaan sitä toista havaitsijaa tämmösestä vastaavanlaisesta hahmosta käsin, meistä näyttää ku siellä olis joku jonka perimmäinen olemus on "vihainen", "tyhmä", "halveksiva" tai jotakin muuta vastaavaa
    <Miffy> ei siellä ole sellaista
    <Miffy> se on vaan koodia
    <Miffy> koodi aiheuttaa kokemuksen havaitsijalle
    <Miffy> eli ne erilaiset persoonalliset hölmöläiset ei oikeastaan ole edes olemassa. siellä on puhtaasti havaitsija joka tarkkailee olemassaoloa sen kaiken koodin sisältä
    <Miffy> ja koska ne tarkkailupisteet, ne hahmot, eivät ole tietoisia omasta olemuksestaan hiljaisena tarkkailijana ja ne uskovat olevansa aina kulloinenkin käytösmalli, ne eivät osaa ohjata sitä hahmoa
    <Miffy> niiden käytös on puhtaasti reaktiota eikä aktiota
    <Miffy> ja kun ymmärtää tämän
    <Miffy> kun oikeasti sisäistää oman olemuksensa ja sen, että ne toiset ovat ihan samanlaisia, voi antaa niille anteeksi sen että ne ovat sellaisia
    <Miffy> ei ole ketään jolle olla aggressiivinen tai ketä halveksia, koska se joka siellä on, ei ole koskaan tehnyt mitään  väärää
    <Miffy> se ei ole tyhmä tai viisas. se vain katsoo
    <Miffy> ja kokee
    <Miffy> se on täysin puhdas
    <Miffy> hm
    <Miffy> kiinnitin huomiota siihen että olit aika hyökkäävä siinä keskustelussa
    <Miffy> kyse on ihan samalla tavalla siitä ettet ole tietoinen prosessista
    <Miffy> siksi aiheutuu turhautumista, joka on myös ihan samalla tavalla koodia
    <Miffy> et sinä itse
    <Miffy> se on vain tunne. tunteet ovat vain vääristymää (distortion) energiakentässä
    <Miffy> tiedän täsmälleen miltä se kokemus tuntuu kun joku "perkeleen ääliö" ottaa oikeen kunnolla päähän
    <Miffy> olen niin monta vuotta antanut sille reaktiolle vallan
    <Miffy> mut nyt kun ymmärrän tän niin mä voin olla täysin vapaa siitä
    <Miffy> niin provosoivaa kun se on! se on ku huumetta :D
    <Miffy> väittelyn huumaa :D
    <Miffy> elämä on parasta huumetta, niin ne sanoo, enkä ole ikinä tajunnu kuinka täsmällisen osuva ilmaisu se on <3
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 20. Kesäkuuta 2011 klo 00:13 »
  • Tykkää (0)

• Kuulosti aika happoöyskyiltä... Vaik me ollaan varmasti keskivertoa avoimempia ni musta ois jees, jos ei hirveesti hypetettäis päihteistä foorumilla. Kokemuksia voi vaihdella kavereiden kans... ;)
    « Viimeksi muokattu: 20. Kesäkuuta 2011 klo 00:21 kirjoittanut inkivääri »
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #11 : 20. Kesäkuuta 2011 klo 00:28 »
  • Tykkää (0)

• Kuulosti aika happoöyskyiltä... Vaik me ollaan varmasti keskivertoa avoimempia ni musta ois jees, jos ei hirveesti hypetettäis päihteistä foorumilla. Kokemuksia voi vaihdella kavereiden kans... ;)

Tuotanoin, kysymys ei ole "happoöyskistä" eikä päihteistä. Kysymys on maailmasta itsestään, luomisesta, jumaluudesta, kvanttisuudesta ja Olemassaolon perimmäisestä luonteesta. Tämän ymmärtäminen on äärimmäisen tärkeää.
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 20. Kesäkuuta 2011 klo 02:19 »
  • Tykkää (0)

• Toi edit oli hyvä lisä, jotta paremmin kiinnitettyis huomio sun varsinaiseen sanomaan...
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #13 : 15. Elokuuta 2011 klo 15:52 »
  • Tykkää (0)

Sori tämä mut mä rupesin looppaamaan asiaa ja alkoi ärsyttää niin että parempi varmaan sanoo ettei jää muhimaan. Mä kerroin Valaistumisesta, siitä Ultimate-Absolut-Final-kokemuksesta, äärimmäisistä äärimmäisimmästä päräyksestä. Happoöyskät??? Tuo oli niin uskomattoman vähättelevä kommentti etten löydä sille sanoja mutta tämä harmittaa. Noinko muutkin näkivät sen mitä kerroin?
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #14 : 15. Elokuuta 2011 klo 16:50 »

Miffy:

Se, mikä minua jää aina mietityttämään sekä tässä kokemuksesi kuvailussa että muissa vastaavissa (vrt. Tim Leary), on ettei tietoisuuteni pysty sulattamaan Valaistumisen mahdollisuutta syöttämällä omaan fyysiseen järjestelmään ulkopuolista kemiallista ainetta. Lisäksi voin sanoa totena, ettet ole Valaistunut (siinä mielessä kuin minä ymmärrän tai esim. tiibetinbuddhalaiset ymmärtävät), ei kukaan meistä ole. Jos joku olisi, hän ei takuulla kirjoittaisi tällä foorumilla eikä muillakaan foorumeilla, enintään joku toinen näppäilisi hänen puheensa sananlevitysmielessä nettiin.

Voimakas psykedeelinen kokemus voi antaa väläyksen absoluuttisesta olevaisesta, ja kun sitä tutkailee ja pohdiskelee, voi oivaltaa miten se olevainen rakentuu. Tällaisia oivalluksia on myös minulla, niihin en ole tarvinnut happoa. "Väläys" voi olla kokemuksena niin voimallinen, ettei sen kokenut ihminen ole koskaan enää se mitä hän on ollut ennen; mutta koska olemme epätäydellisiä, valaistumattomia, inhimillisiä ihmisiä, voimme alkaa luulla että se väläys on absoluuttista olevaista, vaikka se onkin pelkkä siitä saatu näky. Näin ollen happo ei ole pikaväylä Valaistumiseen niin kuin Leary kuvitteli. Se voi toimia välineenä, mutta yhtä lailla se voikin olla ultimate-final harhaanjohdin, jonka myötä toiset vakaammat tietoisuuden edistymiskeinot jäävät hyllylle pölyttymään. En kirjoita tätä siksi, että luulisin sinulle Miffy käyneen näin, tähänastisen käsityksen perusteella ihan päinvastoin. Mutta toivottavasti tämä rakentaa vähän siltaa ääripäiden väliin.
    Kirjattu