Olen 24v mies Pietarsaaresta. Minulla on sähköalan koulutus amiksesta. 2011 keväällä sain olla lyhyen aikaa koulutusta vastaavassa työssä. Tuon jälkeen en oo ollu palkallisessa työssä. Jonkun aikaa jaksoin lähetellä työhakemuksia firmoihin. Kun en mihinkään päässyt töihin, niin lopetin yrittämästä. En ole pitkiin aikoihin edes katsonut avoimia työpaikkoja mol.fistä.
2011 syksyllä pääsin puoleksi vuodeksi työttömien työpajalle työelämänvalmennukseen. Marraskuussa 2012 pääsin uudestaan samaan paikkaan kuntouttavaan työtoimintaan, kun oon pitkäaikaistyötön. Ja siellä samassa paikassa oon vieläkin kuntouttavassa työtoiminnassa.
Tämä työpaja, jossa olen työtoiminnassa, on kierrätyskesus. Ihmiset lajoittaa sinne käytettyä tavaraa, jota sitten myydään edullisesti eteenpäin. Tavaroilla on kotiinkuljetus.Lahjoitettavia huonekaluja myös haetaan asiakkaan kotoa.
Työpajalla on myöskin tehtaista tulevia alihankinta hommia, joita itsekkin teen. Työpaja tarjoaa ihmisille muuttopalvelua. Ja sitten on omakotitalossa asuville veteraaneille ruohonleikkuu apua kesäisin, ja lumityö apua talvisin. Itse osallistun veteraanien siivouspalveluun päivittäin. Siivousporukkaan kuuluu kolme ihmistä. Tamppaan joka kuukausi yli 40 asunnon matot. Kesäisin on myös ikkunan pesuja. Siivouksia on myös lähiseudun paikkakunnilla. Osallistun työtoimintaan 6 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa. Työpajalle on kotoani matkaa 2,5 km, ja kävelen sen joka päivä. Kävellen tuo matka kestää minulla puolisen tuntia.
Asun vielä vanhempien luona Olen laittanut pankkiin säästötilin, jonne säästän rahaa. Niillä säästöillä sitten jonain päivänä maksan takuuvuokran yms, kun muutan omaan kämppään. Olen myynyt jotain tavaroitani Huuto.netissä, ja olen saanutkin jotain myydyksi. Nyt on rahaa tarpeeksi säästössä. Olen laskenut säästötilin rahojen riittävän kaikkeen tarpeelliseen, kun muutan. Seuraan nyt asuntoilmoituksia netistä.
On alkanut kiinnostamaan hippimäiset arvot ja hippimäisen elämäntyyli.