Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 19

2tails

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #270 : 30. Syyskuuta 2012 klo 23:41 »
  • Tykkää (0)

• Lihansyöntiketjusta:

Mielestäni yksi uskonnollisen tekstin tyyppipiirre on, ettei siitä asiaan vihkimätön (tässä tapauksessa minä) ymmärrä oikeastaan mitään.
    No avaan hieman. Aiemmin olin toisaalla kirjoittanut:
    Lainaus käyttäjältä: 2tails-toisaalla
    Mitä pienemmäksi moraalinen piirimme käy, sitä ahtaammassa maailmassa joudumme elämään. Rakkaus ja itsekkyys ovat sama asia. Toinen niistä on kääntynyt sisäänpäin ja toinen ulospäin. Mitä vähemmän rakkauden valoa  meistä pääsee säteilemään maailmaan, sitä enemmän me muutumme rakkauden mustiksi aukoiksi, jotka valaisevat vain itseään.

Jos vertaamme yhteiskuntaa, jonka ihminen luo(sitä ihmisten rakentamaa maailmaa jossa elämme) palapeliin, joukossa on paloja jotka eivät kuulu. Nämä palat yrittävät sovittautua ja sopeutua johonkin yhteisöön, perheeseen tai työhön tai uskontoon tms. mutta kaikkialla tämä tuntuu tuskalliselta.
    Nämä yhteisöt rakentuvat samanaikaisesti ulossulkemisen kuin sisäänsulkemisen avulla.
    He eivät myöskään kuulu yhteen, heitä yhdistää vain heidän kuulumattomuutensa.
    Tämä kuulumattomuus muihin yhteisöihin on kuulumista elämän yhteisöön, johon kaikki maailmaa kokeva elämä kuuluu, koska samaan aikaan kun se ei sulje mitään sisälle, se ei sulje mitään ulos.
    "Ketulla on kolonsa, linnulla on pesänsä, mutta ei ole ihmisen pojalla sijaa mihin päänsä laskisi."
    -Yeshu.
    Tähtilapset valaisevat maailmaa empatialla ja rakkaudella, kun tämä empatia ja rakkaus suljetaan koskemaan vain kaltaisiksemme lukemiemme joukkoa, se alkaa kääntyä sisäänpäin. Ei ole mitään ideologiaa, uskontoa tai politiikka, on vain tämä suru.
    Maailma käy pimeäksi ja jää vain valot jotka uusi aamu korjaa mukaan suureen päivään.
    Ei pidä myöskään pakottautua kasvisruokailijaksi, vaan katsoa eläintä, elää myötä sen ainutkertaista tarinaa maailmassa.
    Kirjattu
    tr-tr-tr

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #271 : 01. Lokakuuta 2012 klo 00:23 »

En tiedä oikein mitä pitäisi uskoa ja mitä ei. Joka paikasta tulee kehoituksia olla tietynlainen tai sitten "löytää itsensä" jonkin ajatusmaailman kannattajana. Ketä tai mitä tässä maailmassa kannattaa uskoa? Vai kannattaako uskoa ketään? Ja sitten edes kunnolla tiedä kuka olen ja mitä haluan...

Niin. :peukku

Luin tota keskustelua ja multa meni toi kommentti ihan yli hilseen. Mikä ihmeen tähtiperhe?? Ketkä on tunnistettava ihmisten joukosta? Ja miten kaikki tämä liittyy ruokaan? ??? ;D

Ennen kaikkea tämä viimeinen. Uskonnollissävytteisin metaforin, runollisesti, miten hyvänsä saa puhua silloin kun sille päälle sattuu. Mutta kun on kyse ruokavaliosta, sellainen korkealentoinen profeetallisuus antaa vain vaikutelman, että nyt Jumala puhuu. Ja koska ihan oikeasti kyse on ruokavaliosta, tosiasia on kaikesta huolimatta, että siinä puhuu ihminen.

Asiaan vihkiytyminen ei minusta ole niinkään tärkeää, vaan sille herkistyminen.

Tässä vaiheessa meitsin onpi varmaan paikallaan tähdentää, etten ole tässä linnoittautumassa mihinkään "ei-toismaailmalliset realistiskeptikot" -asemiin, vaan maailmankatsomukseeni sisältyy varmasti aika samalla tavoin noita henkisiä sfäärejä kuin eräillä muillakin tähän keskusteluun osallistuneilla. Koska maailmankatsomukseni kuitenkin on omani, ja kieli on puolestaan ensisijaisesti väline asioiden 1) käsitteistämiseen ja 2) ilmaisuun toisille, voin ihan avoimesti myöntää etten ymmärrä sellaisenaan kaikkea runollista kieltä. Olen läpikäynyt asiat mielessäni ja käsitteistänyt ne omista lähtökohdistani hieman eri lailla. Sikäli nyt on enemmän kyse vihkiytymisestä kuin herkistymisestä: olen herkistynyt asioille, mutten vihitty käsitteisiin.

2tails: kyllä minä kaikesta huolimatta jotain teksteistäsi ymmärrän. :) Eivätkä niiden taakse kätkeytyvät asiasisällöt missään tapauksessa ole turhaa höpinää.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #272 : 01. Lokakuuta 2012 klo 09:53 »
  • Tykkää (0)

• Itse koen uskonnot vieraina, koska niissä aina tulisi uskoa ja rakentaa elämänsä joidenkin muiden ihmisten sanojen päälle ja toistaa jonkun toisen määrittelemiä "totuuksia". En ole välttämättä silti mikään ateisti/skeptikko (kaukana siitä!), mutta uskonnonvastainen kyllä. Mutta ei mulle tuota ongelmaa toisten ihmisten uskonnollisuus ja kunnioitan heidän uskoaan, mutta itselle mikään uskonto ei ole oikea.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Konna

• Vieras
    « Vastaus #273 : 01. Lokakuuta 2012 klo 19:18 »

Itse koen uskonnot vieraina, koska niissä aina tulisi uskoa ja rakentaa elämänsä joidenkin muiden ihmisten sanojen päälle ja toistaa jonkun toisen määrittelemiä "totuuksia".

Ei aina. Parhaimmillaan uskonto on kuin tie, joka johtaa omakohtaiseen kokemukseen totuudesta. Alkuun pääseminen toki edellyttää melkoista luottamusta toisten sanoihin, mutta senkään ei tarvitse olla sokeaa. Kaikkia totuuksia voi aina koetella, ja jos jokin tie ei johda mihinkään, niin se kannattaa hylätä. Jos se johtaakin, niin ei voi muuta kuin tuntea ääretöntä kiitollisuutta oppaitaan kohtaan!
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #274 : 10. Marraskuuta 2012 klo 23:56 »

Jumalauta Talvivaara. Menee hermot kaikkiin mitääntekemättömiin ja ketkuileviin idiootteihin.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #275 : 11. Marraskuuta 2012 klo 00:01 »
  • Tykkää (0)

• Huomenna on isänpäivä. En oikein tiedä mitä ajatella, isäsuhteeni on nyt mitä on. Tai no vaikka isäni on aina ollut osa perhettä, niin ei hän ole koskaan ollut oikein läsnä muille kuin äidilleni. Minulle hän ei ole koskaan oikeastaan ollut isä, vaan joku mies joka asuu äitini kanssa. En tunne häntä emmekä koskaan puhu mistään henkilökohtaisista asioista. Olen kai katkera hänelle siitä ettei ole ollut minulle isä. Ehkä inhoan häntä jotenkin vaikkei hän paha mies olekaan.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #276 : 11. Marraskuuta 2012 klo 17:51 »
  • Tykkää (0)

• Jumalauta Talvivaara. Menee hermot kaikkiin mitääntekemättömiin ja ketkuileviin idiootteihin.

Sinällään harmistukseni ei kohdistu juuri Talvivaaraan, vaan siihen että tällainen on mahdollista. Ihmettelen sitä miten homma saa jatkua, eikä esimerkiksi kaivokselle lyödä lippua luukulle siihen asti kunnes se yhtiö toimittaa selvityksen miten tällainen onnettomuus on ylipäätään ollut mahdollinen, ja onko kaikki varotoimet menneet pykälien mukaan. Koska jos tällainen voi sattua Talvivaaralle, ja meno jatkuu samanlaisena, tapahtuu samankaltaisia tapahtumia todennäköisesti myös tulevaisuudessa. Se tässä eniten harmittaa.

Edit: Jaa, näin se näyttää juuri menneenkin: http://www.taloussanomat.fi/ymparisto/2012/11/11/talvivaaran-vuoto-jatkuu-allas-tyhjenisi-paivissa/201241779/12

Lisäselvityksiä pyydetään ennenkuin homma saa jatkua. Toivottavasti ei saa.
    « Viimeksi muokattu: 11. Marraskuuta 2012 klo 18:03 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #277 : 11. Marraskuuta 2012 klo 17:53 »

^ No juu, oikeastaan ihan samoin. Kyseessä on paitsi ympäristökatastrofi, myös korruptioskandaali. Asiasta saa mielihyvin käydä myös keskustelemassa: http://www.foorumi.info/maailmanparantajat/viewtopic.php?t=9
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #278 : 04. Joulukuuta 2012 klo 22:08 »
  • Tykkää (0)

• No kun on viton kiire kokoajan ja sit pitää olla niin ahdistavaa. Haluaisin vain kadota, tai olla n
    äkymätön. Ei tarvis tuskailla sitä että kaikki näkee mut.
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #279 : 04. Joulukuuta 2012 klo 23:33 »
  • Tykkää (0)

• Kaikista paskinta on se, että kaikki kaverit on rasisteja na homofobeja.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #280 : 05. Joulukuuta 2012 klo 00:37 »
  • Tykkää (0)

• Kaikista paskinta on se, että kaikki kaverit on rasisteja na homofobeja.

Mutta hyvä kun itse et ole. Itsensä kanssa joutuu kuitenkin elämään jatkuvasti. 
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #281 : 05. Joulukuuta 2012 klo 14:15 »
  • Tykkää (0)

• Mutta hyvä kun itse et ole. Itsensä kanssa joutuu kuitenkin elämään jatkuvasti.
    itsekkin syrjin erästä ihmisryhmää :( paris hilton faneja.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #282 : 05. Joulukuuta 2012 klo 15:04 »
  • Tykkää (0)

• itsekkin syrjin erästä ihmisryhmää :( paris hilton faneja.
    Katselin mielenkiinnosta jokin aika sitten "Life according to Paris" -sarjaa, ja käsitykseni hänestä muutttui. Samanlainen ihminen hän vaikuttaa olevan kuin me muutkin. Ihmiset jotka toimivat omasta mielestä kummallisesti, heiltä. puuttuu yleensä tietoa ja ymmärrystä. Mutta eipä siitä ketään kannata syytellä. Vaikea pistää vain yksilön syyksi hänen maailmankuvaansa ja käytöstään. :)

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #283 : 05. Joulukuuta 2012 klo 17:39 »
  • Tykkää (0)

• Katselin mielenkiinnosta jokin aika sitten "Life according to Paris" -sarjaa, ja käsitykseni hänestä muutttui. Samanlainen ihminen hän vaikuttaa olevan kuin me muutkin. Ihmiset jotka toimivat omasta mielestä kummallisesti, heiltä. puuttuu yleensä tietoa ja ymmärrystä. Mutta eipä siitä ketään kannata syytellä. Vaikea pistää vain yksilön syyksi hänen maailmankuvaansa ja käytöstään. :)
    Niin. Ehkä voisin itsekkin ottaa selvää. Olen vain surullinen siitä miten hän kohtelee koiraansa.
    Kirjattu

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #284 : 05. Joulukuuta 2012 klo 20:23 »
  • Tykkää (0)

• Katselin mielenkiinnosta jokin aika sitten "Life according to Paris" -sarjaa, ja käsitykseni hänestä muutttui.

samat sanat! Oletin jotain aivan muuta hänestä, mutta kyllä hänellä on jotkin asiat minun näkökulmasta ihan kohdillaan :)
    Kirjattu