Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 58

Cumulus1

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #855 : 06. Syyskuuta 2015 klo 16:36 »
  • Tykkää (0)

• Johnyboy 92 sinä tarvitsisit jonkin kokemuksen jossa avautuisi mahdollisuus kokea
    kaikkea tai että siellä olisi (se olisi tietenkin joku eksoottinen maa) kuin rikas.
    Tai sitten yrität saada matkakumppaniksi joku hauska ihminen. Syksyisin on vielä lämmintä etelässä
    ja kai halvempaa kun sesonki on ohitse. Jos saisit jonkun kaverin mukaan
    jolla olisi hauska tyyli ja kielitaitoa, se voisi onnistua. Sitten vain kirjoittamaan päiväkirjoja.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #856 : 06. Syyskuuta 2015 klo 17:07 »
  • Tykkää (0)

• Johnyboy 92 sinä tarvitsisit jonkin kokemuksen jossa avautuisi mahdollisuus kokea
    kaikkea tai että siellä olisi (se olisi tietenkin joku eksoottinen maa) kuin rikas.
    Tai sitten yrität saada matkakumppaniksi joku hauska ihminen. Syksyisin on vielä lämmintä etelässä
    ja kai halvempaa kun sesonki on ohitse. Jos saisit jonkun kaverin mukaan
    jolla olisi hauska tyyli ja kielitaitoa, se voisi onnistua. Sitten vain kirjoittamaan päiväkirjoja.

Kokea kaikkea? No siinähän on vaatimaton pikku tavoite.

Ja eniten mua haittaa juuri se että on niin sairaan kova tarve kokea jotain ihmeellistä. Se mua vituttaa eniten. Joten ehkäpä sen tavoittelun lisääminen ei ole ihan oikea lääke? Vai pitääkö ihmisen vain lisätä jo valmiiksi huonoja fiiliksiään?

Ja kaikilla ei ole aina saatavilla jotain hauskoja matkakumppaneita, aikaa ja rahaa. Kaikilla ei ole mahdollisuutta pakata laukkua halutessaan ja lähteä pitämään hauskaa jonnekin eksoottiseen maahan. Kaikki vitsin Madventures-jutut on yläluokkaisten hippien etuoikeus. Me joilla ei ole mahdollisuuksia, jäädään Suomeen. Ja ollaan kieltämättä kettuuntuneita, koska elämä ei olekaan sitä mitä telkkarissa kerrottiin...

Mitä vitsin pointtia tässäkään nyt on? Mun elämäni on turhaa, merkityksetöntä ja idioottimaista. Voisin jo varmaan hiljalleen lopettaa sen toivomisen että se olisi jotain muuta. Todennäköisesti alan vaan vanheta ja tulla katkerammaksi.
    « Viimeksi muokattu: 06. Syyskuuta 2015 klo 17:13 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Cumulus1

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #857 : 06. Syyskuuta 2015 klo 17:57 »
  • Tykkää (0)

• Siinä ei sitten voi mitään, jos ei ole mitään tilaisuutta käsillä eikä rahaakaan.
    Minä olen taas siinä elämänvaiheessa että vain toivoisin pääseväni vähällä vaivalla.
    Toisin olen vasta toipumassa bakteerista ja keuhkokuumeesta. Sen takia juon energiajuomia,
    niin että apteekissa jo katsovat säälivinä.
    (lääkäri totesi ja näin itsekin vastaanotolla että kahdessakymmenessä päivässä keuhkot
    olivat tulleet paremman näköisiksi.) Sellainen että paranen ja että pysyisin asunnossa
    on se joka kiinnostaa ja hallitsee jokapäiväistä elämää.
    Minä haluan sopeutua niin että ensinnäkin pysyn hengissä ja
    liikkuvana (ei rollaattoria) ja asunto ja lasku-rahat pitää olla.
    Sinä Johnnyboy 92 luot opiskelemalla ja suorittamalla tenttejä
    itsellesi edellytykset parempaan, toivon. Maailma muuttuu niin ettei
    enää varmasti tiedä.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #858 : 06. Syyskuuta 2015 klo 20:58 »
  • Tykkää (0)

• Joskus mietin, että synnyinkö liian aikaisin vai liian myöhään.
    Elämä ei vielä ole tuntunut kunnolla edes alkavan, mutta kenties se sitten tässä vielä jossain vaiheessa lähtee nousukiitoon.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #859 : 26. Syyskuuta 2015 klo 10:43 »
  • Tykkää (0)

• Kaikki suuret muutokset ja vallankumoukset taitavat olla mahdottomia tässä maailmassa. Nykyinen järjestelmä on ja pysyy. Mikään ei taida muuttaa sitä. Yksittäinen ihminen ei pysty saamaan aikaan muutosta ja jos suurempi porukka lähtee mukaan taistelemaan, on seurauksena se että poliisit ja armeija tukahduttaa liikkeen väkivalloin. Järjestelmä pakottaa ihmisen pysymään oravanpyörässä, ainakin suurimman osan elämästään. Vastarinta on turhaa ja tuomittu epäonnistumaan. Ja jopa maltillinenkin muutos on mahdoton, se todisti edellisen kerran Kreikan Syriza-puolue, joka joutui taipumaan talouseliitin vaatimuksiin...

Ja kaikki mahdollinen radikalismi sulautuu vain osaksi systeemiä ja Babylonia. Kaikesta tulee lopulta kaupallista viihdettä, jolla suuryritykset tekevät voittoa. Niin kävi hipeille, kommunisteille, punkkareille, anarkisteille ja ympäristöliikkeelle. Kukaan ei ole voinut tuolle kaupallistumiselle mitään. Kuka voisi taistella rahan valtaa vastaan maailmassa jossa eläminen edellyttää rahan ansaitsemista? Me ollaan kaikki kapitalismin orjia, oltiin me kuinka radikaaleja tahansa. Ihan sama oletko vegaani eläinoikeusaktivisti tai vaikka anarkopunkkari, olet silti orja ja pysyt sellaisena...Ja todennäköisesti ihailetkin vain markkinatalouden tuottamia, "radikaaleja" brändejä. Kaikki on peräisin samoilta firmoilta ja mainostoimistoilta.

Taitaa olla niin että ainoa asia mitä voi tehdä, on koittaa tehdä omasta elämästään mahdollisen mielekästä. Kaikki muu on tuomittu epäonnistumaan alusta lähtien. Jokaisen on vain pakko yrittää selviytyä tässä kapitalismin maailmassa. We are all wired into a survival trip now, kuten Hunter S. Thompson sanoin 60-luvun jälkeen...Ei ole enää mitään vallankumouksen henkeä joka veisi maailmaa parempaan päin. On vain nykyisyys, päättymätön rahan ylivalta ja 99% epätoivo. On vain pakko sopeutua, kuolla tai käydä epätoivoista vastarintaa globaalia eliittiä vastaan.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #860 : 26. Syyskuuta 2015 klo 18:18 »
  • Tykkää (0)

• Kaikki suuret muutokset ja vallankumoukset taitavat olla mahdottomia tässä maailmassa. Nykyinen järjestelmä on ja pysyy. Mikään ei taida muuttaa sitä. Yksittäinen ihminen ei pysty saamaan aikaan muutosta ja jos suurempi porukka lähtee mukaan taistelemaan, on seurauksena se että poliisit ja armeija tukahduttaa liikkeen väkivalloin. Järjestelmä pakottaa ihmisen pysymään oravanpyörässä, ainakin suurimman osan elämästään. Vastarinta on turhaa ja tuomittu epäonnistumaan. Ja jopa maltillinenkin muutos on mahdoton, se todisti edellisen kerran Kreikan Syriza-puolue, joka joutui taipumaan talouseliitin vaatimuksiin...

Ja kaikki mahdollinen radikalismi sulautuu vain osaksi systeemiä ja Babylonia. Kaikesta tulee lopulta kaupallista viihdettä, jolla suuryritykset tekevät voittoa. Niin kävi hipeille, kommunisteille, punkkareille, anarkisteille ja ympäristöliikkeelle. Kukaan ei ole voinut tuolle kaupallistumiselle mitään. Kuka voisi taistella rahan valtaa vastaan maailmassa jossa eläminen edellyttää rahan ansaitsemista? Me ollaan kaikki kapitalismin orjia, oltiin me kuinka radikaaleja tahansa. Ihan sama oletko vegaani eläinoikeusaktivisti tai vaikka anarkopunkkari, olet silti orja ja pysyt sellaisena...Ja todennäköisesti ihailetkin vain markkinatalouden tuottamia, "radikaaleja" brändejä. Kaikki on peräisin samoilta firmoilta ja mainostoimistoilta.

Taitaa olla niin että ainoa asia mitä voi tehdä, on koittaa tehdä omasta elämästään mahdollisen mielekästä. Kaikki muu on tuomittu epäonnistumaan alusta lähtien. Jokaisen on vain pakko yrittää selviytyä tässä kapitalismin maailmassa. We are all wired into a survival trip now, kuten Hunter S. Thompson sanoin 60-luvun jälkeen...Ei ole enää mitään vallankumouksen henkeä joka veisi maailmaa parempaan päin. On vain nykyisyys, päättymätön rahan ylivalta ja 99% epätoivo. On vain pakko sopeutua, kuolla tai käydä epätoivoista vastarintaa globaalia eliittiä vastaan.

Teoriassa on olemassa vaihtoehtoja. Mutta ihmismieli ja ego eivät oikein sovi niihin. Uskon, että jokin hippiyhteisö voi menestyä omassa kuplassaan, mutta riski siihen, että homma kusee esim. koska johta on mielipuoli eksentrikko, on valtava. Tässä muutamia välähdyksiä historiasta, kuinka hipit ovat koittaneet löytää omaa paikkaansa maailmassa: http://www.the-open-mind.com/for-those-who-missed-the-70s-eye-opening-photos-of-americas-hippie-communes/

Käytännössä "helpointa" on oppia käyttämään järjestelmää hyväkseen ja elää ihan mukavaa elämää. Se, että sanon helpointa, ei tarkoita, että se olisi silti helppoa.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #861 : 27. Syyskuuta 2015 klo 16:17 »
  • Tykkää (0)

• Teoriassa on olemassa vaihtoehtoja. Mutta ihmismieli ja ego eivät oikein sovi niihin. Uskon, että jokin hippiyhteisö voi menestyä omassa kuplassaan, mutta riski siihen, että homma kusee esim. koska johta on mielipuoli eksentrikko, on valtava. Tässä muutamia välähdyksiä historiasta, kuinka hipit ovat koittaneet löytää omaa paikkaansa maailmassa: http://www.the-open-mind.com/for-those-who-missed-the-70s-eye-opening-photos-of-americas-hippie-communes/

Käytännössä "helpointa" on oppia käyttämään järjestelmää hyväkseen ja elää ihan mukavaa elämää. Se, että sanon helpointa, ei tarkoita, että se olisi silti helppoa.

Ihanneyhteisöt ja monet kommuunit ovat aina sortuneet lopulta. Harvoinhan ne ovat toimineet kauempaa kuin 10-20 vuotta. Ikävän usein on myös nähty se kuinka alunperin tasa-arvoisen yhteisön johtoon on noussut joku sosiopaattinen ja narsistinen johtaja...Niin taisi käydä aika monessa 60-luvulla perustetussa hippikommuunissa. Osa ihmisistä on vain auttamattoman myrkyllisiä ja itsekkäitä. Heille kommuunin kaltaiset paikat ovat ihanteellisiä vallankäytön mahdollisuuksia.

Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #862 : 06. Heinäkuuta 2016 klo 12:48 »

Tämä on ilmeisesti yksi vakioaihe tällä foorumilla, mutta tuli taas vastaan – ja mieleen:

Veikkaan että monella hipillä on jotain vihertävää kassissa tai kaapissa, ja varmasti on tullut kokeiltua kaikennäköisiä vaihtoehtotuotteita mm. kosmetiikan ja kodinhoidon saralla.

Missä vaiheessa ja millä systeemillä "hippi" alkoi yleensäkin tarkoittaa ihmistä, joka käyttää kaikkia vihertäviä eko-/vege-/vaihtoehtotuotteita? (En tarkoita, että sinä Kurre ajattelisit hipin tarkoittavan nimenomaan sellaista ihmistä, vaan todella moni ajattelee niin.)

Eikö tässä ole kyseessä yksi kuluttajaryhmä? Eivätkö kuluttaminen ja kuluttajuus ole ihan alkuperäisiä hippien kritiikin kohteita?

Tarkoittaako "hippi" siis nykyään alkuperäisen merkityksen kaupallistettua, kuluttajaksi muunnettua, leima otsaan -brändättyä kapitalismiystävällistä versiota?
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #863 : 06. Heinäkuuta 2016 klo 17:07 »

En täysin ymmärrä mitä Epilä haet takaa. Haluutko vääntää rautalangasta mikä häiritsee esim. tossa Kurren veikkauksessa?

Must olis aika idealistista ja radikaalihippiä olla ihan täysin kuluttajuutta vastaan..en siis näe siinä mitään väärää jos markkinoilla on valinnanvaraa ja ekotuotteita eksyy hyllyille, kyllä mä kulutan...ja kyllä mulle on oleellista valikoida.

Onko sun kritiikissä siis kyse  semmosesta että hippiyttä ei saa ikäänkuin raiskata jollain viherbrändäyksellä ja olis jotenkin varottava semmosia mielleyhtymiä.... ?

Must siis on ihan ok, jos tyyppi, joka tietoisesti vetää aamupalaks paikallista luomumysliä ylikansallisen tuottajan murojen sijaan, tuntee olonsa just sen takii hipiksi....olis aika rajallista pitää hippinä vain tyyppejä jotka elää pelkällä auringonvalolla ja pranalla  :D eikait kulutus ole tabu/ hippeys täysin irrallaan kuluttamisesta yms. babylonin hedelmistä...?
    Esim. on se must jotenkin hippii pestä pyykkinsä pesupähkinöilä, toki sekin että tuoksuu aidosti ja oikeesti siltä itseltään. ,, eli kais nyt saa olettaa että jotkut hipit kuluttaa....vai siis häh, eikö?  ???
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #864 : 06. Heinäkuuta 2016 klo 23:27 »

Must olis aika idealistista ja radikaalihippiä olla ihan täysin kuluttajuutta vastaan..en siis näe siinä mitään väärää jos markkinoilla on valinnanvaraa ja ekotuotteita eksyy hyllyille, kyllä mä kulutan...ja kyllä mulle on oleellista valikoida.

Pointti siis on jotain sinnepäin, että nykyajan "idealisti ja radikaalihippi" on yhtä kuin se, mitä vanhastaan on kuvattu sanalla "hippi".

eikait kulutus ole tabu/ hippeys täysin irrallaan kuluttamisesta yms. babylonin hedelmistä...?

Edelleen, hippiyden idean pitäisi ymmärtääkseni olla nimenomaan vastustaa babylonia, ei nauttia sen hedelmistä.

En siis yritä väittää, ettenkö itsekin olisi jonkin verran tuollainen kuluttaja-hippi, mutta itsetyytyväinen kuluttajuuteen nauttiminen on mielestäni silti taantumusta, josta täytyisi pidemmän päälle pyrkiä eroon. Olisi parempi, että jokin hippien kaltainen sosiaalinen ryhmä tunnettaisiin siitä, että se kuluttaa vähemmän, kuin siitä että se kuluttaa joitakin tietynlaisia myyntiartikkeleja; siitä, että sille on vaikea myydä mitään, eikä siitä että sille on helppo myydä tietynlaisia brändejä; siitä, että se ylipäänsä vieroksuu koko babylonia, eikä siitä mikä siipi babylonissa on omistettu sille.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #865 : 07. Heinäkuuta 2016 klo 08:10 »

Ok, no, aikalailla porvareiden lapsosii ne alkuaikojen hippiäisetkin kuitenkin olivat syntyjään.

Kyllä se musta on aika upeeta että sielt marketin hyllyltä löytyy just ne pesupähkinät, eikä niitä sieltä löytyis jollei joku ryhmä niitä kuluttaisi. Musta se kertoo aika hyvää, samoin kuin että kestovaippoja saa kaupoista, ja luomua..brändäys auttaa siinä että volyymi lisääntyy ja niiden hinnat eivät ole aivan järjettömät. Kasvispiirakkakin tulee samalta tuotantoketjulta kuin lihapiirakka, mutta ainakin sipsikaljavegaanit niitä kovasti kuluttaa,, ehkä joku radikaalivegaani ei niitä kykene sulattamaan ja vähän kettuuntuu sipsarille pinnallisesta lihiskulttuurin kanssa veljeilystä. Ehkä tos hippiydessä on käynyt samoin,, kulttuuri on laajentunut ja laimennut. Mikä sitten itse kullekin merkkaa, se että saadaan laajasti olla rauhassa ja rakkaudessa ja huolehtivassa suhteessa maahan, vai tiiviisti ja intensiivisesti pienellä porukalla, kilarihippejä  ;D.

Ymmärrän pointtisi, en vain ihan lukenut tosta Kurren aloituksesta semmosta kuvaa, miten sitten itse maalasit asian.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #866 : 07. Heinäkuuta 2016 klo 11:27 »

Ymmärrän pointtisi, en vain ihan lukenut tosta Kurren aloituksesta semmosta kuvaa, miten sitten itse maalasit asian.

Niin, ja siksi sanoinkin heti aluksi, että...

(En tarkoita, että sinä Kurre ajattelisit hipin tarkoittavan nimenomaan sellaista ihmistä, vaan todella moni ajattelee niin.)

:)

Kun itse puhun hipeistä, en ajattele "60-luvun nuorisokulttuurin edustajaa", vaan käytän termiä niin kuin useimmat tuntemani ihmiset, eli kuvaamaan vähän kaikkea vaihtoehtoista porukkaa (https://www.urbaanisanakirja.com/word/hippi/ <-- kohta 2), mikä ei ole tietenkään oikea määritelmä, mutta joka on puhekielessä melko yleistä ja ymmärrettävää. Itsekään en mikään hippi mielestäni ole, mutta ekohenkisenä ihmisenä saan tätä leikkimielistä nimitystä itsestäni kuulla ja olen sen asian kanssa ihan fine

Tarttuisin tässä ilmauksiin "käytän termiä niin kuin useimmat tuntemani ihmiset" ja "leikkimielinen nimitys". Minulla on tosiaan fiilis, että jossain vaiheessa tietyntyyppisiä ihmisiä alettiin pilkata hipeiksi. Kyse ei ollut sen arvokkaammasta kuin vaikkapa Timpsukkaliini Soinin fillarikommunisti-höpinät. Jos nuo tietyntyyppiset ihmiset olisivat torjuneet hipittelyn ja sen sijaan onnistuneet brändäämään itselleen jonkin ihan uuden nimen, olisi tuo hipittely jäänyt pilkaksi; mutta kun se otettiinkin vastaan, hippi-sanan merkitys muuttui arkikielessä merkitsemään heidänlaisiaan. Mutta mitä ne 60–70-lukulaisen mallin hipit sitten ovat? Heitäkin elää keskuudessamme, eikä vain vanhemmissa sukupolvissa. Jos 'hippi' tarkoittaa urbaania viherkuluttajaa, mikä termi keksittäisiin tarkoittamaan kulutuskriittistä, babylon-vastaista, yhteiskuntakriittistä rauha & rakkaus & vapaus & tasa-arvo -friikkiä? (Viittauksesi kapitalismiin vain korostavat eroa esimerkiksi meidän välillämme, minulle babylon ja kapitalismi ovat aika lailla synonyymejä, vastustan sitä yksiselitteisesti.)

Yleisesti ottaen näiden kirjoitusteni tarkoitus ei ole kritisoida teitä Kurre & Faråd siitä, että olisitte jotenkin huonoja hippejä, sillä tehän olette vain teidänlaisianne ja kukin kulkekoon oman elämänpolkunsa niin kuin parhaaksi näkee, toki opastamme toisiamme noilla poluilla siinä missä kohdalle osutaan. Lähinnä minua kiinnostaa tämä hippikäsite, jakautuneet merkitykset ja stereotypiat. Yhteiskunnallisesti ja kulttuurisesti aktiivisena kriittisenä ihmisenä kaipaan ihmisryhmille brändejä, koska ryhmään kuuluminen ja me-henki voimistavat muutostendenssejä, ja itse luonnollisesti etsin sitä muutosta tähän kaikkeen, enkä vain tyydy osaani tietyntyyppisenä kuluttajana systeemissä. Viime vuosina olen tutustunut lukuisiin ihmisiin, jotka ovat kulutuskriittisiä, kapitalismivastaisia, yhteiskuntakriittisiä, ja edellisessä kappaleessa mainitsemani r & r & v & t-a täsmäävät. Vaihtoehtoväkeä sanan varsinaisessa, eikä kuluttajabrändi-merkityksessä. Tietystä näkökulmasta he ovat siis enemmän hippejä kuin ne, joita nykyarkikielessä kutsutaan hipeiksi. Eivätkä he kutsu itseään hipeiksi.
    « Viimeksi muokattu: 07. Heinäkuuta 2016 klo 11:29 kirjoittanut Epilä Phoenix »
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #867 : 07. Heinäkuuta 2016 klo 13:22 »

Yleisesti ottaen näiden kirjoitusteni tarkoitus ei ole kritisoida teitä Kurre & Faråd siitä, että olisitte jotenkin huonoja hippejä, sillä tehän olette vain teidänlaisianne ja kukin kulkekoon oman elämänpolkunsa niin kuin parhaaksi näkee, toki opastamme toisiamme noilla poluilla siinä missä kohdalle osutaan.

Ei hätää, ei tullut tällaista käsitystä, enemmän ymmärsin viestisi sellaisena yleisenä pohdiskeluna, jonka aloittamani ketju sanavalintoineen herätti, ei niinkään minulle kohdistettuna juttuna. Ja mua saisi sanoa kyllä huonoksi hipiksi, tosin luen itseni täällä enemmän niihin "hippihenkisiin", eikä suunnitelmissa ole ainakaan näillä näkymin ryhtyä hippi-hipiksi, eli se menisi siinä mielessä vähän hukkaan. Mutta mitä tahansa ajatusta tai asennetta kritisoitkin, niin arvostan sitä kyllä, koska palautetta saamalla voi kyseenalaistaa ja kehittää itseään, ei ehkä hippinä, mutta ainakin ihmisenä ja keskustelijana.

Pitikin muuten jo edellisessä viestissä antaa kiitosta siitä, että lähetit pohdintasi tähän keskusteluun etkä aloittamaani ketjuun, niin se ei lähde rönsyilemään. Toisaalta hipeissä (siis foorumissa, ei niissä vaihtoehtoihmisissä) on ihanaa juuri se, että pienistäkin asioista lähtee helposti liikkeelle isot pohdinnat, mutta välillä kun täältä on etsinyt käytännön tietoa, on ärsyttänyt se, kun jossain ketjussa käydään sellaista 2-3 hengen dialogia kaikesta paitsi itse aiheesta. Olen toki itsekin ottanut tällaisiin OT-väittelyihin osaa, mutta lämmittää kyllä sydäntä kun joku laittaa avautumisensa oikean otsikon alle.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #868 : 07. Heinäkuuta 2016 klo 13:58 »

Pitikin muuten jo edellisessä viestissä antaa kiitosta siitä, että lähetit pohdintasi tähän keskusteluun etkä aloittamaani ketjuun, niin se ei lähde rönsyilemään.

Ai, kiitos itsellesi! Juu, minuakin ärsyttää se että puhutaan kaikkialta asian vierestä paitsi itse asiasta – ja toisaalta tykkään niistä rönsyilyistäkin, kun sehän on elämää. :) Tuntui siis ihan luontaiselta napata se asianvierus tähän asianvierusketjuun.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #869 : 07. Heinäkuuta 2016 klo 17:01 »

:) joo, niin mainitsit, että et tarkoita henk.koht.
    Jajoo, hyvä avautuminen, aina hyvä tiedostaa asioita ja ilmiöitä.
    Kirjattu