Suurimman osan elämääni oon ajatellut olevani hetero. Mutta yks samoilla kulmilla paljon pyörinyt poikatyttö ihastutti jo vuosia sit. No se oli yksittäistapaus kuitenkin ja olin todella ujo ja sellainen tunne oli niin uusi ja outo -ihastua nyt tyttöön!- että en uskaltanut edes hiljaa mielessäni ajatella asiaa. Vasta muutamaa vuotta myöhemmin, kun olin muuttanut kauas siitä ihmisestä, uskalsin myöntää, että kyllä se oli ihastuttava.
Viimeisen vuoden aikana uteliaisuuteni naisia kohtaan on lisääntynyt ja ehkä tässä teoreettiseti vois lukeutua bi/pan-porukkaan tai kuten se yks termi kuuluu bi-curious. Oon käyny satunnaisesti myös setan tapahtumissa tutkailemassa ilmapiiriä ja vähän juttelemassa naisille, mutta ei mitään sen kummempaa.
Saattaa tässä olla sitäkin, mitä Ketoneilikka edellä mainitsi, että pienestä joukosta on vaikea löytää mitään kohauttavaa. Kun en myöskään tässä iässä ole niin puutteessa enää, että enempiä jahkailematta painuisin seikkailuun.. kun ei ole puutteessa, niin tulee oltua ihan varovasti ja vaan katseltua ja ihmeteltyä.
Osaltaan sanoisin, että mun tarve tutustua samaan sukupuoleen voi olla myös tätä suomalaisuuden ongelmaa. Kun on jäyhäks oppinu, ei uskalla katsoa silmiin, eikä koskettaa ihmisiä, ku suomessa vähän kaikenlainen kosketus saatetaan tulkita pervoiluks. Ja sit ihmiset kärsii ku ei saa läheisyyttä oikein mistään, paitti puolisolta JOS semmonen sattuu olemaan. Tuntuu, että moni asia elämässä helpottus, jos oppis jotenkin läheisemmäks kaikenlaisten ihmisten kans, jos oppis lähestymään myös naisia stressaamatta, onko se seksuaalista vai ystävyyttä, välittämistä vai himoa.. kaikkia niitä vai ei mitään niistä..
Niin.. miksei ihmiset vois olla kuten koiranpennut ja kissanpennut? Entä jos vaan nukuttais yhessä läjässä ja iloittais siitä ettei tartte olla yksin ja eristynyt.. Kokonaisvaltaista hyväksyntää ja läheisyyttä.. eihän ne koiranpennutkaan ole rivoja.. miks ihmiset muka ois rivoja jos nukkuvat läjässä? Joissain hippitapahtumissa.. esim. rainbow-leireillähän se koskettaminen on aika legendaarista. En mä ole missään muualla nähnyt sellaista. Siellä voi kaikki halata kaikkia muitta mutkitta, pitkästi ja lämpimästi, vaikka minuutteja. Olipa joukossa yks, jolla selässä luki kyltti -FREE HUGS- Sen halailutoimintaa sai katsella päivät pitkät. Se oli hauskaa, vaikken vielä ite uskaltanut halaamaan, paitsi yhteen isoon ryhmähaliin. Voivoi.
Ja mikä hauskinta, yks alaston mies käveli siellä ja sanoi lämpimän tervehdyksen vastaantulleelle, vaatteistetulle miehelle. Se alaston sanoi, että "halaisin sua, mutta mulla on likaset kädet!" Hauskaa, miten tähän suomalaisuuteen ja heteronormiin tottuneelle tuo oli erittäin omituinen ja huvittava juttu. Alastomuus ei estänyt miesten halaamista, vain likaiset kädet! Mutta hyvältä se kuulostaa. Siellä on hyvä omaksua rennompia asenteita, ettei tartte nipottaa pikkuasioista. Homous, tai vaikka tuo alastomuus ei ketään vahingoita.. toisin kuin kaikki se henkinen väkivalta, jota erilaiset saa osakseen joskus jopa päivittäin.