Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Hipit ja päihteet - 9

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion
Vs: Hipit ja päihteet
« Vastaus #120 : 17. Marraskuuta 2019 klo 14:30 »
  • Tykkää (2)

• EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa

Kannattaa myös katsoa mihin alkoholi ja tupakka sijoittuu vaarallisuusvertailussa.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Napu

• Vieras
    « Vastaus #121 : 17. Marraskuuta 2019 klo 19:33 »

Varmaan jokainen juttu voi olla hyvä tai huono sen mukaan että miten käyttää. Ämpäriin voi hukkua, jos semmosta aikoo jne.. Lumelääkkeellä saa joku itsensä terveeksi, jos vaan usko siihen on luja ja mieli auki. Kannabis on mun muistaakseni vähän sellainen, jokaisella oma juttunsa ja käyttökulttuuri / set&setting ja mielikuva vaikuttaa. Sama koskee varmaan alkoholia ja tupakkaa. Kahvikin voi olla piristävä kupponen aamulla tai läpipäivän polttoaine.

Miten hipit käyttää päihteitä? Onko se tavoitteellista, harkittua,  pyhää, arkipäiväistä tjms.?
    Kirjattu

Nayrus Love

• Vieras
    « Vastaus #122 : 24. Marraskuuta 2019 klo 18:16 »

Mä en oikein usko niin kun rastafarit että haile selassie olis jeesuksen toinen tuleminen, mut tykkään paljon reggaesta ja dubista. Tietenkin niiden ympärille kietoutuu voimakas päihdekulttuuri, jossa pääosassa on kannabis. Pyhää bensanimppausta. Joka tapauksessa Temppeli+fornikaattorin kuolema.
    https://m.youtube.com/watch?v=pasucSQLvSY
    « Viimeksi muokattu: 24. Marraskuuta 2019 klo 18:32 kirjoittanut Nayrus Love »
    Kirjattu

Jursia

• Vieras
    « Vastaus #123 : 28. Marraskuuta 2019 klo 16:15 »

Haluisin käyttää tietoisemmin. Kaikenlaiset ehdottomuudet on mulle kuitenkin ehdoton nou-nou. En usko, että satunnainen alkoholin tai pilven käyttö blokkaa henkistä kehitystä, enkä myöskään siihen, että deeleillä voi valaistua. Jos jonkun maailmassa on näin, arvostan ja haluun kuulla lisää, mutta oma suhtautuminen aineisiin on aika arkinen. Ne vaikuttaa miten vaikuttaa ja siinä se. Huomaan kuitenkin, että aika autopilotilla tulee mentyä päihdetilanteissa, otan kun muut ottaa tai kun mulle tarjotaan. Ois kiva käyttää vähän enemmän päätä. Mut luulen et se tulee tässä kun muutenkin taas harjoittelee läsnäolotaitoja, sama tietoisuus mikä yleisesti arjessa lisääntyy, löytää tiensä myös illanviettoihin.
    Kirjattu

Babylon post

• Vieras
    « Vastaus #124 : 04. Helmikuuta 2020 klo 07:35 »

Eivät ihmiset polta tupakkaa, tupakka polttaa ihmisiä. Samoin on laita muiden päihteiden, eivät ihmiset käytä päihteitä, päihteet käyttävät ihmistä. Eivätkä ihmiset kuluta aikaa, aika kuluttaa ihmisiä. Eikä ihmisillä ole uskoa tai aatteita, uskolla ja aatteilla on ihmisiä. Elämä on julkinen häväistys, meidän täytyy esittää että me haluaisimme mennä sen virran mukana jota emme voi vastustaa. Mitä tiukemmin alkoholisti tai pilvinisti on koukussaan kiinni sitä innokkaampi hän on ylistämään omaa jumalaansa.

Ei ihmisillä ole valtaa, vallalla on ihmisiä.

Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #125 : 04. Helmikuuta 2020 klo 14:00 »

^Musta noi oli hyviä ajatuksia pyöräyttää läpi(osa ainakin), vaikka en mä tietenkään ajattelis täsmälleen noin. Musta Babylon postilla on semmost turhan absoluuttista sanomaa. Miten niin elämä olis julkinen häväistys? Onko sen pakko olla? Kenen mielestä se on sellaista? Mihin tuollainen ajatus suo vie ja mistä se kumpuaa? ...mutta en mä voi toisaalta kieltääkään ,ja se on vähän huvittavaa. Musta elämä on ollut aika ahdistavaa ja myös paljon häpeän kohtia tuntuu toki. Silti mua ärsyttää että se olis joku totuus, kun musta kaikki on niin subjektiivista tyyliin että totunnaisuus ja normit tekee sen häpeän.

Mulla on useinkin mielessä seksi, päihteet ja pako metsään nuotion ääreen,  mutta irl mä pelkään liikaa että tulis ongelmia siinä että selviäisin mun nykyisestä roolista...joten narkkaan kahvilla, kaakaolla, duunilla ja vegejädellä ja leikin että elämä olis ns. hallinnassa. Eli mä olen aikani ja yhteisöni tavispulliainen siinä mielessä, ja ihan oikeesti mä en tee niinkuin olis parhaan ymmärrykseni mukaista.

Musta olis kiva jos lakeja muutettais jotenkin yhteisymmärryksessä ja kaikenlainen toiminta olis vapaampaa...mutta.. muutos lähtee itsestä, ja ehkä ei ole mulla sen aika nyt. Ei mua haittaa lipsua turvallisuuden ja konformismin uneen ja elätellä vain pientä liekkiä jostain paremmasta, jota ei ehkä koskaan tule. Voi kurjuus! ~Ei ihmisellä ole kurjuutta, kurjuudella on ihmisiä~ :D kiitti tästä.
    Kirjattu

Babylon post

• Vieras
    « Vastaus #126 : 04. Helmikuuta 2020 klo 17:06 »

Suurinta osaa ihmisistä hävettää heidän alastomuutensa maailmassa, ja sen tähden he peittävät kehonsa mennessään ulos silloinkin kun lämpimänä pysyminen ei sitä edellytä.

Aihe palaa edelleen siihen kertomukseen ihmisyyden alkuvaiheista mikä on säilynyt parhaiten juutalaisuuden piirissä. Tooran luomiskertomuksessa ihminen syö hyvän ja pahan tiedon puusta, jonka jälkeen hän huomaa alastomuutensa ja alkaa häpeämään sitä. Tämän ajatuksen mukaan eläimet eivät häpeä alastomuuttaan eivätkä ole tietoisia hyvästä ja pahasta, ja näillä on jotain tekemistä toistensa kanssa.

Jos ihminen olisi vain sattumanvaraisesti heitetty johonkin ruumiiseen, miksi hän sitä häpeäisi. Eihän se olisi hänen itsensä kuva, se olisi vain ikään kuin vaunu johon hänet on pistetty ajelulle elämän vuoristorataan.

Ajattelin että kaikki se mitä on  katseli maailman pintaa olemassaolon syvyyksistä ja heidän kuvansa heijstui siihen ja heistä tuli heidän kuvansa. Maailma on suuri paljastus, siksi ihmisten alastomuus hävettää heitä. Heitä hävettää heidän köyhyytensä ja kaikki se mitä he yrittävät vaatteidensa alle kätkeä. Eivätkä he yrittäisi kätkeä sitä ellei häpeää olisi. Niin kuin eläimet he eläisivät, ymmärtämättä hävetä.

Myöhemmin opetuslapset kysyvät koska he pääsevät taivasten valtakuntaan ja Jeesus vastaa, sitten kun riisuudutte ettekä häpeä ettekä pelkää.

Babylonialaisessa Talmudissa kerrotaan että Jeesuksen isä oli roomalainen sotilas Pantera, jonka kanssa Marialla oli siihen aikaan kyseenalainen avioliiton ulkopuolinen suhde, ja että Jeesus ei kelvannut juutalaisyhteisöön seksuaalisen riettautensa tähden. Juutalaiset eivät pidä Jeesusta juuri minään.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #127 : 04. Helmikuuta 2020 klo 17:41 »

Musta vaatteilla on muitakin funktiota kuin häpeän peittely.. Lämmittäähän ne, suojaa auringolta, tuulelta, ötököiltä jne. jopa välittömästä lisääntymisestä, ha etenkin rintsikoiden hakakiinnityksen jäkeen, jos uskoo kaikkia teinileffoja!

Ehkä ihmiset näki eläinten päällä turkkeja ja lähtikin siittä sitten eteenpäin. Ett. Noh. Ehkä mun on turha tähän taas mitään sanoa koska sulla kai ihmisten kehitys lähti Aatamista, ja mulla Lucysta...

On muuten vieläkin heimoja,  joissa ei vaatteilla peitellä. Niin, ei se ole mikään ihmisyyteen kirjoitettu asia, vaan ympäristötekijät, kulttuuri, tavat jne..
    « Viimeksi muokattu: 04. Helmikuuta 2020 klo 18:23 kirjoittanut Suttenkoistu »
    Kirjattu

Babylon post

• Vieras
    « Vastaus #128 : 04. Helmikuuta 2020 klo 20:30 »

Joo. Mä ymmärrän Adamin aika monimutkaisesti. Ja ihmisen. Mä näen että sen häpeän tiedostaminen on jonkunlainen tietoisuuden mitta.

Ensiksi mä näen että Adam on ikään kuin ensimmäinen ihminen, ja että tätä ihmisyyttä määrittää moraalisuus. Tietoisuus hyvästä ja pahasta. Eli ihmiseltä voidaan jollain tavalla edellyttää moraalista toimintaa ja muiden lajien ja rotujen ja sukupuolten tunteiden huomioon-ottamista. Eläimellä ei ole vastaavaa tietoisuutta, siltä ei voi edes edellyttää sellaista.

Toisaalta mikään ei velvoita lintua lentämään eikä ihmistä moraalisuuteen, vaikka linnulla on siivet ja ihmisellä tieto hyvästä ja pahasta. Ne eivät ole velvoittavia. Tai maksiimina voidaan kai pitää sitä, että siitä mitä on, on mahdoton johtaa sitä mitä pitäisi olla.

Jossain vaiheessa luonnonhistoriaa mahdollisuus moraalisuuteen erotti sen kategorisesti muista lajeista. Ja yksinkertaisuuden vuoksi kutsun tätä Adamiksi. Lisäksi näen että jokaisen tai melkein jokaisen ihmisen henkilökohtaisessa historiassa tapahtuu vastaava moraalinen herääminen. Se voi olla hidas prosessi joka tapahtuu vaiheittain, mutta edelleen viittaan Adamilla myös tähän hyvän ja pahan tiedon/moraalisen toimijan inkarnaatioon kenessä tahansa ihmisessä.

Lisäksi kutsun Adamiksi myös sitä ensimmäistä tietoisuutta joka oli olemassa ennen kaikkea aineellista maailmankaikkeutta. Sitä jonka havaintoon maailmankaikkeus alkoi enimmäisen kerran manifestoitua.

Ja vielä kutsun Adamiksi sanaa "ihminen" siinä konseptuaalisessa hallusinaatiossa johon ihmiset pakenevat välitöntä yhteyttä luonnon kanssa.

Kahden viimeisen hahmottaminen ei varmasti onnistu siitä Lucyn tietoisuudesta käsin.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #129 : 05. Helmikuuta 2020 klo 05:40 »

Ok Baby, mä ymmärrän että toi on sun tulkintaa ja käsitteellistämistä jne.. ja mä taas en ajattele että tietäisin että onko ihmiset niin erikoisia suhtees vaik nyt Lucyyn. Oikeastaan, en vaan jaksa analysoida, erotella, muodostaa kaavoja miten asiat, mistä en tiedä, on joskus ehkä mennyt ja puhua siit niinku tietäisin jotain. Oon khyl käynyt ihmisen evoluutiota käsittelevän asiantuntijaluentokurssin joskus Helsingin yliopistolla ja se oli kieltämättä mielenkiintoinen. Siel käsiteltiin myös uskonnon ja moraalin kehitystä aivoissa, jne.. mutta siitä on aika kauan, enkä mä muista kuin että sille on mekanismit, siit voi olla jopa hyötyä lajille, ...ja jotenkin musta ihminen ei ole ihan niin erilainen eläin mitä muut.

Jotain kivaa aamu-uutista käveli vastaan https://abcnews.go.com/US/santa-cruz-decriminalizes-psychedelic-mushrooms/story?id=68611065&fbclid=IwAR2-jyn6PbIAPsoCxGdBLq3Q1fJphwRgJfbjq3_9k3Zn44raqxaVfErbG38
    « Viimeksi muokattu: 05. Helmikuuta 2020 klo 05:51 kirjoittanut Suttenkoistu »
    Kirjattu

Babylon post

• Vieras
    « Vastaus #130 : 05. Helmikuuta 2020 klo 07:51 »

ja mä taas en ajattele että tietäisin että onko ihmiset niin erikoisia suhtees vaik nyt Lucyyn.

Oikeastaan en mäkään. Suurin osa ihmisistä ei ikinä selviä kuudenteen päivään asti, eikä niistä koskaan tuu siinä mielessä ihmistä mitä Adamilla tarkotetaan.
    "en löytänyt, mitä kaiken aikaa etsin, ihmistä. Tuhannen joukosta minä löysin yhden..."
    -Saarnaaja,
    "...Vain tämän minä sain selville: Jumala on luonut ihmiset suoriksi, mutta itse he punovat kieroja juonia."
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #131 : 05. Helmikuuta 2020 klo 10:21 »

Jees. Vaikka asiat elämäs menis monimutkaisiin koukeroihin, voi peruselementeistä löytää tietä yksinkertaisempaan rauhaan.
    Kirjattu

Babylon post

• Vieras
    « Vastaus #132 : 05. Helmikuuta 2020 klo 16:39 »

Jees. Vaikka asiat elämäs menis monimutkaisiin koukeroihin, voi peruselementeistä löytää tietä yksinkertaisempaan rauhaan.
    Vapaudesta käsin on helppo ajatella mitä tahansa, millä ei ole mitään tekemistä tämän olemisen kanssa, jota mikään ajatus tai selitys ei voi saavuttaa. Oleminen ihmisenä itsessään on onneen osoitettu vapaus.

Ajatteleminen on ihmiselle sitä mitä linnulle lentäminen, se mihin hänelle on siivet annettu. Vain pelko kahlitsee linnun maahan, ja vain pelko käy sille vankilasta. Ajatus on se voima joka tuo pimeyteen valon.

Aivan jossain toisessa aineessa kirjoitin Jungista joka helvetissä palamisen pelon tähden ei uskaltautunut ajatella ajatusta joka vapautti hänet kirkon ja uskon kahleista. Jumalaa joka paskansi kirkon päälle.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #134 : 06. Helmikuuta 2020 klo 17:59 »

Oikeastaan en mäkään. Suurin osa ihmisistä ei ikinä selviä kuudenteen päivään asti, eikä niistä koskaan tuu siinä mielessä ihmistä mitä Adamilla tarkotetaan.
    "en löytänyt, mitä kaiken aikaa etsin, ihmistä. Tuhannen joukosta minä löysin yhden..."
    -Saarnaaja,
    "...Vain tämän minä sain selville: Jumala on luonut ihmiset suoriksi, mutta itse he punovat kieroja juonia."
    Mä vedän nyt tähän viel vaan jotain fiiliksellä!
    Kun en nykyään jaksais ajatella että aina pitäis olla jotain, ja viel siitä yli. Must uskontostooreissa mennään pieleen jossain about siinä kohti että "Jumala loi ihmisen kuvakseen" ja sit ihminen olis niinku luomakunnan kruunu yms.. ja ihmisellä on tehtävä olla jotain merkityksellistä tms.. Pashat sentään. Ihmisellä on vaan joku erityisyysharha, jos mitään. Mulle on näyttänyt siltä että aina kun keksitään jotain uutta ja mahtavaa, niin tulee yhtä paljon ongelmia vastaan, ja siks musta näyttäis silti että yksinkertainen on kaunista. Ei ole lajista kiinni, niin on upeita tyyppejä ja juttuja maailma avaranaan! Joskus siinä on vaan yhteisistä olosuhteista kiinni enemmän kuin mistään.

Heti se ajatus että joku/jotku olis parempii ja täydempii ja enemmän 'jumalallisia' eli absoluuttisesti virheettömiä, pidemmällä jne., siis jotain _verrattuna_ johonkin muuhun ja toiseen, niin ei kelpaa mulle. Jos on jotain täydellistä, niin se on joka ikisen uniikin hippusen paikka ja kuva ja näkökulma ja dynaaminen yhteinen liike maailmas yhtäaikaisesti ja kaikenaikaa. Kaaos ja entropia kuuluu asiaan. Mutta eihä se siis väärin ole että harjoitetaan jotain pyhää ja parasta ja mitä kaikkea, viehän se, aina jonnekin, mihin lie vuoren huipulle humisemaan...Mutta sekin on vain tiettyyn pisteeseen hedelmällistä, ja jossain määrin mätää, musta, ainakin ideana.

Mua vaan jäi niin ärsyttämään, että saiks mun jutusta jonku väärän kuvan, kun mun pointti olis se että arvostan ihan todella paljon kaikkee elämää ja monimuotoisuutta ja se että sitä pystyy näin aivoillaan fiilistellä ja kelata ja 'luoda' on toki oma bonarinsa,  mä vaan veikkaan että se ei ole yksinomaan ihmiselle mahdollista...ja että mitä muuta mä voisin tältä elämältä ja planeetalta etsiä kuin rakastaa ja ihastella kaikkea ihan pään pyörryksiin! Titto. Mä en tykkää eriyttää ihmistä kaikista muista. Joo, meil on omat ulottuvuudet, niin varmaan kaikil muillakin, ja ei tarkoita välttämättä mitään.

Btw. En pysty ajatella vapaasti,  oon tapojen orja ja ajatukset kiertää kehää. Mutta, oikeastaan ei mun tarvitse, ei mun ole pakko tajuta tässä elämässä mitään. Joskus tietynlainen tyhmyys ja tyhjyys suojaa ja tuntuu sopivan hyvältä, niin. Kiitos.
    Kirjattu