Täälläkin eräs jolla on masennus,ahdistus sekä paniikkihäiriötä. Sen kun yhdistää herkkään luonteeseen niin välillä ei ole todellakaan kivaa. Nyt kun eräs parisuhde tuli lopulliseen päätökseen ja sain tietää joitakin asita persoonasta piti eilen käväistä päivystyksessä. Itkin hysteerisesti ja ei meinannut loppua tulla. Sain rauhottavia sentään. Koulukin ollut katkolla nyt kauan. Yksin jääminen on pahinta. Peräänkuulutankin aina sitä, että katotaan ystäviemme perään ja kysytään jos vaikuttaa siltä että nyt ei ole kaikki hyvin. Lähimmäisenrakkautta tarvitaan kun ajat ovat vaikeat.
Se on kyl tärkeetä, että pitää lähimmäisistä huolen ja miksei vois oikeasti toimia toisen hyväksi. En tykkää siitä, että ajatellaan vaan, että "omapahan on elämänsä" ja että "hän on aikuinen". Kaikki ovat sisimmältään haavoittuvia eivätkä selviä ilman toisten auttamista. Ei ihminen tajua omaa parastaankaan, jos on kauhean paha olo ja miettii itsaria esimerkiks. Kyl silloin pitää nähdä vaivaa toisen hyväksi. Kyllä se elämä kuitenkin on lahja. Vaikka toisaalt kaikilla on oma päätäntävalta ja vapaus, mut silti. Näkisin asian tällä lailla, omalla tavallani. Kuitenkin on hyvinvointivaltio ja paljon tapoja auttaa. Luulis, et on aina mahdollista jotenkin auttaa. Itse olen ollut syvästi masentunut ja kyllä oli kuitenkin hyvä olla sairaalassa, vaikka välillä harmitti olla siellä ja voihan se joskus olla väkisin sinne vientiä, mutta loppuen lopuksi toisen välittämistä ja elämän pelastamista.
Esimerkiks omassa elämässä on sellainen esimerkki, että eräs kaveri käyttää nykyään enempi huumeita, siirtynyt vahvempiinkin. Hyvä ystäväni on läheisempi huumeita käyttävän kaverin kanssa ja uskoo ettei voi auttaa, että ei voi muuta kuin puhua ja, että "Hän on aikuinen ihminen.". Se suututtaa. Toisaalta on kurja, että toimisi radikaalisti esimerkiksi kertoisi hänen vanhemmilleen tuosta ja aiheuttaisi älytöntä huolta, mutta vielä kamalampaa on se, että oma lapsi kuolee. Itsekin voisin toimia kaverin hyväksi, mutta on mullakin kynnys siihen... :/ En ole edes niin perillä hänen asioistaan. Oikeastaan mun pitäisi tutustua kaveriin paremmin. Hankala tilanne sinällään. Toinen kaveri sanoi myös, että "turhaan sä yrität pelastaa koko maailmaa." Ehkä sitä toisaalta on liian naiivi, mutta ei siinä mitään pahaa. Kuten Peikko ilmaisikin, niin pidetään toisistamme huolta!