Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Hippien hiukset - 8

Ankkadaami

• Vieras
Vs: Hippien hiukset
« Vastaus #105 : 09. Toukokuuta 2012 klo 23:35 »

Vaalea harakanpesähän se minun päässäni koreilee komeudellaan. En koe tarvetta rajoittaa hiuksieni elämää, jonka takia ne vapaina saavatkin päässäni oleilla. Vasta äskettäin ovat saaneet myös luvan kasvaa vapaasti, en näe enää tarvetta nyrhiä niitä menneen minäni tavoin lyhykäisiksi.
 Maantienharmaa on liika yleistävä käsite, eikä se vastaisi todellisuutta hirveästi. Hiukseni on siis viljapellon värinen, koska sen se aina on mieleeeni tuonnut.  Ja vaikka nuori olenkin, on sen pellon sekaan eksynyt myös vähäsen sitä aitoa oikeaa harmaata, ja valkoistakin löytyy. Tykkäävät yleensä vain olla piilossa katseilta, mutta esille tullessaan ovat varsinaisia huomionviejiä.
Olen onnekas, koska hiukseni ovat vieläpä kaiken lisäksi erittäin mukautuvia tilanteeseen kuin tilanteeseen. Siitä saa kiharaa, ja saa suoraa hiusta ilman ponnisteluja. Normaalisti vain töyhtöilee ja laineilee.
Miinuspuolensa, kuten kaikilla asioilla on, on hiuksieni kohdalla niiden suuren suuri määrä. Talvisin tosin lämmittävät pikkupakkasilla mukavasti, eikä pipoa tarvitse vaivautua käyttämään, mutta kesähelteet ovatkin oma lukunsa.
Kirjattu

Dada

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #106 : 10. Toukokuuta 2012 klo 06:50 »
  • Tykkää (0)

• Mulla jos on alkanu kyllästyttää tai kaduttamaan rastat oon vaa harjannu ne auki.  ;) Eikä hiukset oo ollu sen kummosemmin huonommassa kunnossa mitä ennen rastojen laittoa ja kun teen parilla seuraavalla pesukerralla nii et laitan hiuksiin paljon hoitoainetta ja kiedon pyyhkeen ympärille ja meen saunaan hetkeks ja pesen ni on ollu täysin kunnossa  ^-^
    Voiko noin oikeesti tehdä ihan normi rastoillekkin?  :o Luulin että ne saa pois vaan ja ainoostaan leikkaamalla  ??? No mut sittenhän vois ehkä kokeilla. Kiitos vinkistä!  :)
    Kirjattu
    Just be yourself. Everybody else is already taken.

Keijukainen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #107 : 10. Toukokuuta 2012 klo 14:55 »
  • Tykkää (0)

• Dada Kyllä todellakii voi harjata auki. Aikaahan tuo vie melkein yhtä kauan kuin niiden teko mutta eipähän ole tarvinnut pää sängellä kulkea ;) Auki oon harjannut eläimille tarkotetulla metallisella kammalla ettei hajoa heti kättelyssä. Mulla on yleensä ollu noin vuoden omista hiuksista tehdyt rastat (ja sit on tullu se vaihe kun haluun jotain uutta ja jännää päälle) enkä oo tunkenu niihin mitään vahoja tai muitakaan tököttejä mut rastoihinkin oon sillon tällön laittanu hoitoainetta ja kun oon saanu hiukset setvittyä ni ei ne oo ollu muuten huonossa kunnossa kuin kamalalla pikkupikku kiharalla :D mut senkin lannistuu viimestään parin pesun jälkeen  :)
    Kirjattu
    "Halusin olla keijukainen. Tyttö, jota kukaan ei voinut omistaa, ei omaksi ottaa eikä unohtaa. Halusin olla luonnonraikas, hauraanvahva ja riippumaton. Enkä taakaksi kenellekään."
    -Manuela Bosco-

tuulitukka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Burning in Water Drowning in Flame
    « Vastaus #108 : 10. Toukokuuta 2012 klo 16:01 »
  • Tykkää (0)

• ^ Oi, olisi hienoa jos munkin hiukset olisi noin vahvat. Omat kun tuppaa menemään huonoon kuntoon jo jos vetää monena päivänä peräkkäin tiukalle nutturalle.

Tällä hetkellä siis tällainen alaselkään yltävä mitta itsellä. Vähän epätasaisesti leikattu ja joskus ammoin ollutta otsatukkaa kasvattelen pois, eli kasvojen ympärillekin jää sopivasti hiuksia. Värinä oma on tällainen perinteinen vaaleahko, tosin latvoissa on vielä vähän oranssin sävyjä havaittavissa erilaisten värikokeilujen jäljiltä.

Itseä on nyt parin vuoden verran kuumottanut oikein kunnolla leikata lyhyt polkka tai oikein kunnon poikatukka. Mutta toisaalta rakastan pitkiä ja turvallisia hiuksiani, ja ovathan ne ihan kauniit. Kuitenkin kokeilla tekisi mieli.. saa nyt nähdä. ;D
    Kirjattu
    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.”

Dada

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #109 : 11. Toukokuuta 2012 klo 07:34 »
  • Tykkää (0)

• Jep mä tuli kyllä ihan mieleen just toi että olispa munkin hiukset noin vahvat. Raskauden jälkeen mn hiukset on ollu ihan pelkkkää hamppua kaikista leikkaamisistaja hoitojutuista huolimatta   :-\ Onko kellään neuvoa jotain hyvää luonnon tuotetta kuiville hiuksille?  :) No, nyt sain itse noi klipsi pidennykset, että ehkä niiden kanssa riittää askartelua nyt joksikin aikaa.. :D
    Kirjattu
    Just be yourself. Everybody else is already taken.

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #110 : 12. Toukokuuta 2012 klo 18:03 »
  • Tykkää (0)

• Ei ole lockseja enää, on se mitä pelastettavissa oli, eli epätasaisesti leikattu hapsottava tukka. Vähän hennasin että sain kiiltoa ja sävyä. Hassua olla lyhyttukkainen.
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #111 : 13. Toukokuuta 2012 klo 19:41 »
  • Tykkää (0)

• Tutkailin tossa omaa päätä ja sieltä löytyy tällä hetkellä- omat punaset takut,punasta ja pinkkiä villalankaa & kuituja,muitten takkuja,koiran karvasta tehtyjä valkosia takkuja ja kaikkee pientä esim. helmiä ja yks päivä oli lasinsiruja  ::)

e. ja blondit,suorat ohtahiukset  :D
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

ujohauki

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #112 : 14. Toukokuuta 2012 klo 22:20 »
  • Tykkää (0)

• Onko kellään neuvoa jotain hyvää luonnon tuotetta kuiville hiuksille?

Kookosöljy on ihan ehdoton. Miulla hiukset menee aina pesussa vähän liian puhtaaks, ja takkuuntuvat latvasta sitten sen vuoks. Pesun jälkeen, kuhan hiukset on kuivat jo, otan ihan vähän kookosöljyä jonka käsiin hieron. Sitten haron latvat "auki", jolloin öljy hoitaa hiukset silosemmiks. Mut sitä tarvii oikeesti ihan tositosi vähän.

Ehkäpä kyseisellä öljyllä vois tehhä myös jonkun tehohoidon. Ainakin öliiviöljy oli aikanaan semmonen latvojen muhitustuote miulle. :)

Miullon lanteille yltävät hiukset, ja se on aika haasteellista useimmiten. Tavallisimmin latvat on parhaimmillaan siinä vaiheessa, kun tyvi ja päänahka jo tarvii pesua ihan todella. Joskus jos oon tosi paljon yksin (eikä liimanen tukka haittaa), saatan venyttää hiuspesun väliä viiteen-kuuteen päivään - kun se lopulta kuitenkin tekee vaan hyvää hiuksille. Siinä vaiheessa kyllä alkaa itteäkin inhottamaan.

Mut miulle toimiva keino pitää hiukset kauemmin puhtaan näkösenä: Pesun jälkeen / seuraavana päivänä suihkuttelee lakkaa hiusten tyveen ja tupeeraa ihan kevyesti juuresta. Tuolla tavoin hiukset saa kohotettua päänahasta, eikä ne siis rasvotu niin herkästi (eikä tarvii pestä niin usein -> hiukset ei kuivu ja kärsi niin paljoa.)
    Kirjattu

FlowerGirl

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #113 : 14. Toukokuuta 2012 klo 23:52 »
  • Tykkää (0)

• On kyllä ollu vaikka minkänäköistä ja väristä fledaa, irokeesistä rastoihin. Tykkään kyllä kamalasti rastoista, mutta en viitsi sellaisia (enää) laittaa itselleni kun oma hiustyyppi on niin älyttömän sileää ja liukasta, meni viimeksi tosi nopeasti huonoon kuntoon ja niitä sai "huoltaa" jatkuvasti. Mutta jos jostain syystä päättäisin vielä joskus ottaa rastat, en kylä luopuisi niistä enää muutakun pakon ohella. :D

On ollut myös irtorastoja ja pieniä lettejä. Nyt kasvatan taas vanhaa turvallista pitkää tukkaa takaisin, ja siihen taidan jäädäkkin. ;)
    Kirjattu

eines

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #114 : 15. Toukokuuta 2012 klo 01:23 »
  • Tykkää (0)

• ^ Haha, mullakin on hirveän sileä hiuslaatu ja voin kyl kans sanoo et huh kun oli hirveetä vääntämistä saada nää takut mun päähäni. :D Ensimmäisten parin kuukauden aikana nää ei ees näyttänyt kovinkaan rastamaisilta. Myöhemmin kun ne alko takuttua, tuli huomattua kuinka älyttömän ohuita suurin osa niistä oli. Nyt olen yhdistellyt niistä paksumpia rastoja ja muutenkin on rastat takuttunut kivasti. Huoltoa on kyllä vaatinut, huovutusneulalla tökkimistä sun muuta. Puoli vuotta nää on kohta päässä ollut, ennen sitä oli rintojen alapuolelle ulottuva tukka. Aika paljon lyheni tukka kyllä, sillä nyt nää on just johonkin rintojen yläpuolelle ulottuvat! Hihi ja niin, tykkään koristella näitä kaikenlaisilla helmillä ja villalangalla. :3
    Kirjattu

Homotiainen

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #115 : 15. Toukokuuta 2012 klo 18:17 »
  • Tykkää (0)

• Itte olen tässä yrittäny kasvatella hiuksia, olen tätä harrastanu useampaanki otteseen mutta aina jossain vaiheessa menee hermot ja veän kaljuksi. Nyt oon jo puoltoista vuotta saanu kasvatettua keskustaa, sivut veän vielä kaljuksi n.n
    Vielä kun saisin jonkun rastottamaan nämä niin olisin tyytyväinen... Pohjosessa ei tunnu olevan hirveen innokkaita rastottajia ja siskopuolikin on tehny rastoja vaan tököttien avulla ja asuu kaukana. No kasvavathan tässä rastottajaa ootellessa sitten pidemmiksi.
    Kirjattu
    Taistelu rauhan puolesta on samaa kuin naiminen neitsyyden puolesta.

Haaveilija

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #116 : 18. Toukokuuta 2012 klo 18:39 »
  • Tykkää (0)

• Lyhyet hiukset ollu useamman vuoden, nyt on saanu taas puol vuotta kasvaa :P katotaan miten hermo kestää...
    Kirjattu

Annika

• Vieras
    « Vastaus #117 : 19. Toukokuuta 2012 klo 02:38 »

Apuva... en osannut muualle nyt kysymystäni laittaa  :o

Miten saisin edullisimmin ja ekologisimmin takut itellein??
    Neuvoja, vinkkejä vastaanotetaan
    Kirjattu

Hypocrite

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #118 : 19. Toukokuuta 2012 klo 14:19 »
  • Tykkää (0)

• Tämä hippi yrittää irroittautua värjäyskierteestä! Viimeiset kuusi vuotta olen värjännyt hiuksiani jatkuvasti, yleensä shokkiväreillä. Kohta vuoden päivät päässä on ollut punainen kestoväri jota olen ylläpitänyt shokkiväreillä, mutta nyt alkaa värjääminen riittää. Istun tässä värinpoistoaine päässäni, olen pari viikkoa kusitukka ja kuun viimeinen päivä pääsen kampaajalle, jossa yritetään saada hiuksista suunnilleen sen väriset kuin olisivat luonnostaan. Tai no - olen aika harmaa, tiedättehän, se sellainen perus maantienväri, joten tahdon vähän vaaleamman, mutta luonnollisen vaalean. Kesällä juurikasvu vaalenee auringossa ja talvella, jos tukka tahtoo olla tummempi, voin aina vaikka hennata tai jollain muulla näpsäkällä konstilla vaalentaa hiuksiani hieman.

Tahdon pitkästä aikaa pitkät hiukset, mutta nyt hiukseni ovat niin kovin huonossa kunnossa että en saa niitä kasvatettua mihinkään, kun sitä mukaa mitä juurikasvua tulee, huonokuntoiset latvat tippuvat pois. Toivon että värjäilyn vähentäminen auttaisi :3
    Kirjattu
    Herää ja kukoista, ulkona venaa psykedeelisen kaunis maailma.

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #119 : 19. Toukokuuta 2012 klo 17:24 »
  • Tykkää (0)

• Apuva... en osannut muualle nyt kysymystäni laittaa  :o

Miten saisin edullisimmin ja ekologisimmin takut itellein??
    Neuvoja, vinkkejä vastaanotetaan

ite en muuta osaa sannoo,ku et metallikampa vaan kätee ja tuperaamaa! :D alun saa helpoite ku eka jakaa hiukset pienillä kumilenksuilla kokonaan ja sitte alkaa takuttamaa ja kun vähän matkaa on takuttanu ottaa lenksun pois. Muita tapoja on hiusten jakaminen- kun ensin on jakanu hiukset osioihin,ottaa lenksun pois ja puolittaa ensin hius tupon,laittaa yhteen,erottaa,yhteen,erottaa jnejne kunnes takkua. Yks tapa on myös solmiminen,mutta tätä en oo koskaan ite käyttäny itelläni enkä kellään muullakaan,joten en sano enempää.

Ja on toki vielä toinenki tapa,joka tosin kestää pitempää- antaa hiusten ite takuttua,eli et harjaa,käytä silikonisia shampoita,hoitoaineita yms ollenkaa ja pipoo mahollisimma paljon ja hankaat hiuksia päätä vasten. Tälläki tapaa tulee hyvät,mutta ottaa aika enemmä :) Toivottavasti oli apua!
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''