Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kaikenlaista pikkuasiaa - 13

aiunkor

• Vieras
Vs: Kaikenlaista pikkuasiaa
« Vastaus #180 : 11. Huhtikuuta 2016 klo 19:08 »

Jees, kans heitin välillä arpoen ja myöhemmin kelasin että "eiku". Tuntu myös siltä että vastailin samankaltaisiin kysymyksiin ristiin, siis epäloogisesti aiemman suunnan kanssa ja lopult odotin jo tulosta"olet täysin mahdoton analysoitava", mutta aika selkeesti se sitten meni kuvassa tuohon muottiin :)
Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
« Vastaus #181 : 11. Huhtikuuta 2016 klo 22:06 »

INFP.

Moniin kysymyksiin tuntui niin mahdottomalta vastata, etten oikein voinut suhtautua muutoin kuin "tämä nyt on tällainen leikki ja puolivitsi, joten painetaanpas vaikka tuota ylempää...". :)
Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #182 : 12. Huhtikuuta 2016 klo 13:41 »
  • Tykkää (0)

• Yllättävän monia INFP-tyyppejä täällä, veljenikin on sellainen. Itse olen INFJ, mutta myös INFP-rajatapaus.

Sain tuostakin testistä INFJ:n (Introvertti Intuitiivinen Tunteva Harkitseva). :)

Mentori - Tuot valoa pimeyteen.

"Haluat aina etsiä syvällisen merkityksen ajatuksillesi, suhteellesi muihin ihmisiin ja materialistiseen elämään. Yrität ymmärtää muiden ihmisten tarkoitusperiä ja sinulla on selkeä käsitys ihmisistä. Olet hyvin täsmällinen asioiden toteutuksessa ja uskollinen omille arvoillesi. Sinun tavoitteesi on tuottaa parempaa palvelua kaikille ihmisille. Toteuttaessasi tätä tavoitetta pystyt olemaan rohkea, määrätietoinen ja järjestelmällinen."
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #183 : 12. Elokuuta 2016 klo 23:28 »

Laitan tähän ketjuun, kun en keksinyt parempaakaan. Törmäsin netissä ja rupesi huvittamaan, kun tuo B-tyyppi on niin ilmiselvä hippi (ja ilmiselvä "minä"), kun taas tuo A-tyyppi on sellainen, mihin tässä kulttuurissa ja yhteiskunnassa aika usein törmää... :) :)
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #184 : 12. Elokuuta 2016 klo 23:43 »

höööh, mus on tosi paljon tota A-tyypin vikaa. Just kelailin tänään, että ei oo montakaan vuotta, kun tajusin semmosenkin asian, että liikkumisesta ja juoksemisesta voi ihan oikeesti nauttiakin ja sitä voi harrastaa ihan rauhassa ja niin että ite on läsnä siinä mitä tekee, eikä niin että vedän nyt tästä näin ja näin pitkän lenkin ja mahdollisesti vielä niin että kunto nousis ja suorituskyky paranis ja pysyn jossain kuosissa. Mä olin jo ala-asteikäisenä aika kunnianhimoinen ja voitontahtoinen tyyppi, sain toki monesti sit sen takia nokillenikin.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #185 : 13. Elokuuta 2016 klo 00:10 »

Mä olin jo ala-asteikäisenä aika kunnianhimoinen ja voitontahtoinen tyyppi, sain toki monesti sit sen takia nokillenikin.

Samma här. En ole enää, siinä asiassa olen "pahasti" päässyt muuttumaan. :)
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #186 : 13. Elokuuta 2016 klo 11:51 »

Samma här. En ole enää, siinä asiassa olen "pahasti" päässyt muuttumaan. :)

Just hyvä :)
    Olin kans ite jokusen vuoden ehkä jopa melko överisti B-tyyppiä, mut menin virnistelemään väärille viranomaisille ja hymy pyyhittiin aika huolella silloin. Onneksi elämä korjaa.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #187 : 13. Elokuuta 2016 klo 16:58 »
  • Tykkää (0)

• Laitan tähän ketjuun, kun en keksinyt parempaakaan. Törmäsin netissä ja rupesi huvittamaan, kun tuo B-tyyppi on niin ilmiselvä hippi (ja ilmiselvä "minä"), kun taas tuo A-tyyppi on sellainen, mihin tässä kulttuurissa ja yhteiskunnassa aika usein törmää... :) :)
    Suomalaiset on kyllä lähtökohtaisesti turhan vaatimattomia. Ainakin jos verrataan kansainvälisesti. Tuo vaatimattomuutemme estää jopa jossain määrin talouskasvumme. Ja kyllä, valitettavasti nykymaailmassa talouden pitää kasvaa, tai muuten käy hassusti. Ainiin, mutta niinhän Suomessa onkin käymässä.
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #188 : 13. Elokuuta 2016 klo 18:53 »
  • Tykkää (0)

• Tuosta suomalaisten vaatimattomuudesta tuli mieleen ammattiopistoaikaisen opettajan kertomus. Hän kertoi joskus olleensa matkustelemassa ruotsissa. Tämä opettaja kertoi taksikuskille havainnosta, että ruotsalaisilla on keskimäärin hienommat omakotitalojen pihat, kuin suomalaisilla.

Taksikuski oli vastannut, että suomalainen ja ruotsalainen kateus on erilaista. Ruotsalainen kun näkee naapurilla uuden hienon auton, niin itselle pitää saada hienompi. Suomalainen taas toivoo, että naapurin uusi auto menisi kolarissa paskaksi.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #189 : 13. Elokuuta 2016 klo 23:45 »

Olin kans ite jokusen vuoden ehkä jopa melko överisti B-tyyppiä, mut menin virnistelemään väärille viranomaisille ja hymy pyyhittiin aika huolella silloin. Onneksi elämä korjaa.

Tarkoitit kai A-tyyppiä?

Ruotsalainen kun näkee naapurilla uuden hienon auton, niin itselle pitää saada hienompi. Suomalainen taas toivoo, että naapurin uusi auto menisi kolarissa paskaksi.

Onhan näitä juttuja: esimerkiksi kainuulainen perinnelaulu kuulemma kuuluu "naapurin viljan pani halla – tralla-lalla-lalla-lalla". Todellisuus ei välttämättä ole näin synkkä. Jotkut ihmiset ovat kateellisia siellä, jotkut täällä; kokonaisuutena silti suomalainen pihojen viilaamattomuus voi johtua siitäkin, ettei yksinkertaisesti välitetä turhista. Ja hyvä niin. :D
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #190 : 14. Elokuuta 2016 klo 06:19 »

Tarkoitit kai A-tyyppiä?

aaaa. no nyt mä osaan lukee ton kuvan paremmin, mut

noup, tulkitsin kuvan vain eritavoin.. tarkemmin aateltuna ehkä olin tuolloin varmasti jotain ihan muuta kuin nuo karrikatyyrit, mutta must tilanne oli kuitenkin että mut nähtiin B:nä vaarallisen A:n toimesta ja siks musta toi kuva on vaarallinen...sillä koin sen, että B pyyhkiytyi sit sen käsittelyn jälkeen pois, niin siis kuulin että olisin "överisti" B tyypilt joka vaikutti A -tyypiltä, siis A-tyypiltä joka ei todellakaan ollut kukassa eikä puskissa siinä kohti (en kyllä minäkään, mutta olin liian uppiniskainen hörhö, joka ei ymmärtänyt millaiset nappulat A:lla oli käsissään). Mutta en tiiä vaikka se A oiskin viikonloppu-A, joka kait kuvitteli että oikeesti jokainen B oliskin A, mutta B:kään ei ollut ok siinä ympäristössä,, ja en ollut kumpaakaan kun olin ihan oma itseni, mut sen jälkeen en kyl ollut enää se oma itseni. Sit sen jälkeen olin jonkin aikaa melkoisen A, mutta kuitenkin semmonen joka ymmärsi että A ei ollut hyvä asia, ja siitä on ehkä jäänyt sellainen fiilis että A on edelleen vahvoilla, mutta olen ite ehkä paremminkin vain ö, jolla on käsitys siitä millast tuskaa A:lla voi olla.  Oioi ,se oli niin järkyttävää.

Mut se on niin monimutkainen juttu, että ei olis pitänyt edes mainita. Mutta, mainitsin, koska musta toi kuva on vaarallisella alueella.

asdgf.
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #191 : 14. Elokuuta 2016 klo 09:20 »

Ihmisessä on hyvä olla vähän kaikkia aakkosia, tärkeintä on musta niiden tasapaino. En tajunnut tota sarjista täysin, joo jotkut on lepposia ja toiset vähemmän lepposia, eikä kenenkään kukkia kantsis pölliä, mutta musta tossa on vähän sellaista vastakkainasettelun makua. Ihan osuvaa kommenttia nykymenoon mutta jotenkin vähän turhan kärkästä sävyä ja karkeaa luokittelua imo.
    « Viimeksi muokattu: 14. Elokuuta 2016 klo 09:26 kirjoittanut Kurre »
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #192 : 14. Elokuuta 2016 klo 10:30 »

En tajunnut tota sarjista täysin, joo jotkut on lepposia ja toiset vähemmän lepposia, eikä kenenkään kukkia kantsis pölliä, mutta musta tossa on vähän sellaista vastakkainasettelun makua. Ihan osuvaa kommenttia nykymenoon mutta jotenkin vähän turhan kärkästä sävyä ja karkeaa luokittelua imo.

Niin, no itse tulkkasin sen vain niin, että A tekee kaiken pätemis-, suorittamis- ja voittamisasenteella, kun B ei ymmärrä sellaista asennetta ollenkaan. Ja kun omaan silmääni B on ihan hippi, niin voihan olla, että jos hippeydestä tulee trendi yhteiskunnan/kulttuurin siitä hyvästä muuttumatta, niin A säntää hippielämäänkin pätemään, suorittamaan ja voittamaan.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #193 : 14. Elokuuta 2016 klo 12:47 »

^mää tulkkasin ton osaltaan huumekeskustelun näkökulmasta, mutta myös vapauden ja sen tavoittelun näkökulmasta..mut aattelin kai sen ihan väärin. Tai ite oon just kannabiksen dekriminalisoimis-keskustelussa huomannut sen, että kun se kannabis tunnutaan kokevan uhkaavana just siksi, kun jotkut eivät osaa käyttää sitä oikein. Vaikka nyt toi A-tyyppi sitten. Mutta tavallaan aika paskamaista sit naljailla niillekään, jotka ei oo osannut käyttää sitä oikein ja jättää sit ulkopuolelle.

Ja siis ite oon ollut tilanteessa, jossa en ollut vuosiin käyttänyt mitään, mutta koska poliisilla ynnä muilla viranomaisilla oli aavistus että tää nyt on varmaan joku huumehien käyttäjä, niin sain ihan kunnolla selkääni ja mulle vittuiltiin mm. siitä että ei toisetkaan digaa olla töissä. Sit kuitenkin olin sen verran nenäkäs etten uskonut heidän voivan mulle mitään ja vetoilin kovaan ääneen ihmisoikeuksista ynnä muusta siinä kohti hörhöstä niin siin kohti matto vedettiin totaalisesti alta.

Tai siis sillee, että se joka rohmuaa vaik nyt noit kukkasia ja vetää siitä omat johtopäätelmät ja luulee olevansa sillai kaikkitietävää sitten tavallaan omissa harhoissaan., Niin saattaa sit tallasta ton toisen, joka kuitenkin mun nähdäkseni on vähän vinoileva (vaikkakin viaton, mut naiivi) suhtees tohon toiseen ja siks must on vähän vaarallista just se vinoilevuus, kun kuitenkin täs yhteiskunnassa ja hippeydessä kannattaa huomata sekin että hippinä saattaapi vähäsen loisia,, ja jos kohtaa työelämän rämettämän räjähdyspistees olevan tyypin joka näkee vain oman putkensa, niin kannattaa vähän varoa ja huomata sitäkin että vastuutehtävät saattavat tuoda myös semmosta valtaa että lähtee hipiltäkin matto jalkain alta. Ei siis hipinkään kande olla vain ja ainoastaan omassa putkessaan. Oon saanut kantapään kautta oppimaan, että ei kannata naljailla tai haukkuu kättä joka tuo sulle ruokaa. Se on äärimmäisen nolo stoori se.

Mutta sit hoksaan että ehkä tossa kuvassa ei semmosesta ole kuva. On se silti vähän ikävän oloinen kuvaus. Entä sitten jos joku hyppääkin hippeysskeneen? Kai se kuuluu alakulttuurien keskuuteen se aitouskeskustelu, must se vaan on aikamoinen rasite,, ja sanoisin että etenkin hippeyden kohdalla, jonka kuitenkin aattelis olevan avoin avoimelle hyväksymiselle. ..ja toi A/B-jaottelu olis niinkuin pätemistä pätemättömyydellään, en mä sitä kiellä etteikö sillekin ois paikkansa.

Että sillee.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #194 : 14. Elokuuta 2016 klo 20:05 »

^mää tulkkasin ton osaltaan huumekeskustelun näkökulmasta, mutta myös vapauden ja sen tavoittelun näkökulmasta..mut aattelin kai sen ihan väärin.

"Stop and smell the flowers", usein myös muodossa "stop and smell the roses", on yleinen sanonta englanninkielisissä maissa. Sillä ei ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa, vaan se tarkoittaa suunnilleen: pysähdy ja huomaa se kaikki kaunis, mitä et yleensä kiireiltäsi havaitse.

On se silti vähän ikävän oloinen kuvaus. Entä sitten jos joku hyppääkin hippeysskeneen? Kai se kuuluu alakulttuurien keskuuteen se aitouskeskustelu, must se vaan on aikamoinen rasite,, ja sanoisin että etenkin hippeyden kohdalla, jonka kuitenkin aattelis olevan avoin avoimelle hyväksymiselle. ..ja toi A/B-jaottelu olis niinkuin pätemistä pätemättömyydellään, en mä sitä kiellä etteikö sillekin ois paikkansa.

Totta kai saa hypätä skeneen. Ilman muuta! :) Sitähän tässä toivotaan, tai ainakin minä toivon, että saisimme aikaan ihan uuden hippikulttuurin ja hippiliikkeen, jolla olisi hyvä vaikutus kaikkeen ympärillämme ja vaikka koko universumissa! Mutta sitä hyvää vaikutusta tuskin tapahtuu, jos uudet tulokkaat eivät oikeasti hiffaa yhtään, mistä hippeydessä on kysymys, ja sen sijaan nappaavat sen vain osaksi suorittamis- ja pätemistoimintojaan. Siis: oletpa sitten toimitusjohtaja, sotilas tai hippi – rakennat taloa, juokset maratonia tai haistelet kukkia – kaikki on muka tehtävä tolkuttomalla "olen parempi kuin viimeksi, parempi kuin sinä, parempi kuin muut" -meiningillä. Peace, A!

Ei kai tämä voi olla niin vaikea ymmärtää :)
    Kirjattu