Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Lääkekannabis - 1

tiina

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Lääkekannabis
« : 21. Heinäkuuta 2010 klo 16:08 »
  • Tykkää (0)

• Laitoinpas tänne topicin tästä ah-niin-ristiriitaisesta aiheesta. Koko foorumilla ei ole ainakaan pikaisen tarkasteluni mukaan keskusteltu aiheesta (?)

Eli siis. Puolesta, vastaan? Itse yritän saaha selkävaivaista äitiäni kokeilemaan tätä hoitoa, mutta saapi nähä minkälainen paperisota yhden kasvin takia täytyy käydä... Toivottavasti lainsäädäntö järkiintyy!

Linkkejä:

http://www.adressit.com/laakekannabis

http://hamppu.net/mspotilas/?tag=laakekannabis tuolla lisää linkkejä uutisiin!

r
    Small | Large
    dokumentti Totuus kannabiksesta.

Jee!
    « Viimeksi muokattu: 21. Tammikuuta 2011 klo 00:07 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu
    Elämä on vain yksinkertaisuuksien monimutkaistamista.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Lääkekannabis
    « Vastaus #1 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 16:18 »
  • Tykkää (0)

• Tämä olisi ollut mielenkiintoinen äänestyksenä! Hmm.. Saiskohan sitä vielä muutettua..
    Lyhyesti kantani sen kummemmin perustelematta. Lääkekäyttö: puolesta.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #2 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 16:25 »
  • Tykkää (0)

• Toiveenne on kuultu oi arvon v-i-p, toivon että tiinaa ei tämä haittaa vaikka näin teinkin :) Oma kantani on että lääkekäyttöön kyllä, mutta muuten en näe ainakaan itselleni tarpeelliseksi. Muiden puolesta en pysty ajattelemaan, joten kerron vain oman kantani :)

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 16:27 »
  • Tykkää (0)

• hmmm...Mun mielestä kukin saa tehdä keholleen mitä haluaa. Eli poltti kannabista sitten lääkkeenä tai muuten, niin en ymmärrä miksi se on laitonta. Esimerkiksi alkoholiin verrattuna kannabis on nähdäkseni paljon miellyttävämpi vaihtoehto.
    Omasta kokemuksesta voin sanoa että toimii lääkkeenä hyvin varsinkin erilaisiin särkyihin ja kipuihin, masennuksen laadusta riippuen myös siihen. Tosin muuten vaan polttelukin on aika rentouttavaa  8)
    Lääkkeenä kannabis olisi todella hyvä laillistaa, luonnontuote jota kukin voi kasvattaa kotonaan eikä tarvitsisi vetää lääkefirmojen ylimainostettuja lääkkeitä, joista ei edes tiedä mitä sivuvaikutuksia ne saattavat aiheuttaa.  ???
    Tulen varmaankin kirjoittamaan tähän topicciin vielä lisää näkemyksiäni, mut nyt on vähän kiire.. :D
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 16:29 »
  • Tykkää (0)

• Mun mielestä toi gallup-kysymyksenasettelu on hieman hölmö.
    Ehkä ennemminkin että "Laillistaisitko kannabiksen käytön?" -kyllä, kokonaan. -kyllä, lääkekäyttöön. -en missään muodossa. -en osaa vastata/ en tiedä.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #5 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 16:37 »
  • Tykkää (0)

• Nollasin äänestyksen ja vaihdoin sen vaihtoehtoja guaaarwa:n ehdotuksen mukaiseksi, näinhän se parmepi on :)

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 16:45 »
  • Tykkää (0)

• Uskoisin että ääniä tulee tähän enemmän kuin  tekstiä. Ja sitä kautta mahollisesti keskustelunaihetta sitten. No juu. Itsellä ei tähän aiheeseen ole ainakaan tässä vaiheessa painavaa sanottavaa, ei ehkä jatkossakaan. Oman kantani tiedän, ja sen mukaan toimin tai olen toimimatta.  :o
    Kirjattu

tiina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 17:13 »
  • Tykkää (0)

• Ai mahtavaa! Enpäs tuommoista äänestysjuttua itse tajunnutkaan. Hyvä että keskustelua syntyy. Entäs kannabiksen käytö noin muuten? Stereotypisoden kuitenkin luulen että suuri osa foorumilaisista pitää tätä vanhaa kunnon kasvia hyvässä arvossa. Itse ainakin liputan kovasti pilven puolesta!
    Kirjattu
    Elämä on vain yksinkertaisuuksien monimutkaistamista.

JEIJEI

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 17:36 »
  • Tykkää (0)

• Pyöreästi 25-vuotta hägä huulessa hiippaillut. Välillä vuosien taukoja. Alun kannabisuskovaisuudesta toettuani toimeen tulen aiheen kanssa ja näkisin näin että aiheet tulevat toimeen oikeen mallikkaasti kanssani. Ihan on pää yhtä tyhjää täynnä kuin ennenkin yrttiin tutustumistani. Toisille ei passaa mutta mulle kyllä, kohtuudella ja harvakseltaan ettei paatumus iske. Keuhkothan ne ei oikein tuotta säpikkään ökkyyttämistä suosi.  Nykyään nautin kukkani mielummin muuten kuin polttamalla. Minulle periaatteessa aivan sama laillista tai ei, toki laillista mieluiten.
    Kirjattu

JEIJEI

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 21:43 »
  • Tykkää (0)

• MOT Syntinen lääke osa 1/3 kannabis bedrocan
    r
    Small | Large
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 13:08 »
  • Tykkää (0)

• Ai mahtavaa! Enpäs tuommoista äänestysjuttua itse tajunnutkaan. Hyvä että keskustelua syntyy. Entäs kannabiksen käytö noin muuten? Stereotypisoden kuitenkin luulen että suuri osa foorumilaisista pitää tätä vanhaa kunnon kasvia hyvässä arvossa. Itse ainakin liputan kovasti pilven puolesta!

Aika hassua muuten, että pilvenpolttoa pidetään hippien tuntomerkkinä mutta ilmeisesti ainakaan tällä foorumilla se ei ole mitenkään olennainen juttu kun ei kerta aiemmin keskustelua ole noussut.
    Itse pidän tätä kasvia arvossa, kuten ehkä jo aiemmin kävi ilmi. :) Sen parissa on tullut koettua äärimmäistä olemuksensa hyväksymistä mutta myös huonoja kokemuksia on sattunut tielle (esim. paniikkia ja masentuneisuutta). Mutta ne ovat vain kokemuksia. Kyse on siitä, miten niihin suhtautuu. Ottaako opikseen vai alkaako syyttämään kasvia huonoista kokemuksista. Tosiasia kuitenkin on, ettei se kasvin vaikuttavat ainesosat itsestään kehoon tuu vaan itsehän sitä kannabista polttaa tai nauttii muuten, siispä vastuu kaikesta tollasesta on aina itsellä.

Siinä mielessä kyllä mietin tota laillistamista, että kun kaikki ihmiset eivät ymmärrä omaa vastuutaan päihteidenkäytössään. Tiedän valitettavasti ihmisiä, joiden on pakko polttaa muutaman tunnin välein, jotta pystyisivät tekemään yhtään mitään. Itse en halua olla sellainen, riippuvainen yhtään mistään aineesta ja siksipä polttelen aika harvoin. Kannabis on hyvä renki mutta huono isäntä, niinkuin aika monet muutkin jutut. On turha syyttää ainetta, jos itse on vetänyt sillä överit väärillä motiiveilla ja väärään aikaan.
    Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #11 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 13:16 »

Ei oo olennainen juttu tosiaan, ainakaan mun elämässä. Niin kuin ei millään muullakaan päihteellä. En vaan tunne tarvitsevani mitään, ilmankin on oikein hyvä. Saan paljon kummeksuntaa valinnastani viettää täysin päihteetöntä elämää, ehkä niiden käyttö on sitten ihmisten mielestä jotenkin "normaalimpaa" kuin totaalikieltäytyminen. 
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 14:20 »
  • Tykkää (0)

• Arvostan kyllä henkilöitä, jotka ovat puhtaasti sitä mieltä etteivät mitään päihteitä käytä eivätkä tarvitse. Itse en ole sellainen, mulla on mielenkiinto erilaisia kokemuksia kohtaan (enkä tarkoita vain päihteitä) joten en näe syytä miksi kieltäisin itseltäni esimerkiksi kannabiksen polttamisen, vaikka se nyt laissa onkin kiellettyä. Mutta niin, asioiden ei aina pitäisi olla niin miten ne ovat nyt. En näe polttelua sen väärempänä kuin alkoholin litkimistäkään ja toinen näistä vain on laillista.
    Kirjattu

pörde

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 21:04 »
  • Tykkää (0)

• Kyllä, lailliseksi vain. Ihminen päättäköön itse käyttääkö vai ei, kuten tehdään tupakan ja alkoholin kanssa. Luulen, että kannabiksella on niin huono maine osittain sen vuoksi, että sen vaikutusta liioitellaan usein ja siitä on tehty eräänlainen "porttihuume". Sitä saa päänsä sekaisin lääkkeillä, liimalla ja vaikka millä tavoin! Luja vastarinta johtuu varmasti myös tietämättömyydestä.
    Kirjattu
    Rakkaus on Avain.

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #14 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 21:06 »
  • Tykkää (0)

• Tässä tarkemmin mietiskelin aihetta, enkä malta olla korjaamatta että oikeastaan juuri niin, jokainen käyttäköön jos tahtoo, lailliseksi vain. En tiedä onko aika esimerkiksi nyt kypsä sellaiseen, mutta kieltämällä asioita asia voi vain pahentua. Jos ihmiset todella haluavat tehdä jotakin, mutta laki kieltää sen, miksi ihmisten pitäisi totella?