Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Oivalluksia - 9

Avaruus

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Oivalluksia
« Vastaus #120 : 09. Syyskuuta 2016 klo 22:17 »
  • Tykkää (0)

• Mä olen itse syyllinen mun ongelmiin.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #121 : 10. Syyskuuta 2016 klo 13:54 »

Mä olen itse syyllinen mun ongelmiin.

Et ole. Mutta voit itse ratkaista ne, vaikka ne olisivatkin toisten aiheuttamia.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #122 : 10. Syyskuuta 2016 klo 19:55 »
  • Tykkää (0)

• Et ole. Mutta voit itse ratkaista ne, vaikka ne olisivatkin toisten aiheuttamia.
    Noh, mä näen sen niin, että vaikka joku muu sen ois synnyttänyt, ni mä se olen, ketä niitä ylläpitää tai on ratkaisematta ongelmiaan.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #123 : 11. Syyskuuta 2016 klo 00:38 »

Noh, mä näen sen niin, että vaikka joku muu sen ois synnyttänyt, ni mä se olen, ketä niitä ylläpitää tai on ratkaisematta ongelmiaan.

Eri asia. Kaiken paskan kääntäminen itseensä on vain harhaa.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #124 : 13. Syyskuuta 2016 klo 21:47 »
  • Tykkää (1)

• Eri asia. Kaiken paskan kääntäminen itseensä on vain harhaa.
    Ei kyse ole paskan kääntämisestä, vaan vastuun ottamisesta. Se että aina sälyttää ongelmasta vastuun jonkun muun niskaan on vain asian käsittelyn ja hoitamisen välttelyä.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #125 : 14. Syyskuuta 2016 klo 00:06 »

Ei kyse ole paskan kääntämisestä, vaan vastuun ottamisesta. Se että aina sälyttää ongelmasta vastuun jonkun muun niskaan on vain asian käsittelyn ja hoitamisen välttelyä.

Ymmärrän tuon altruismin kautta: otan vastuun toisten aiheuttamista ongelmista. Tavallaan niin tietysti kuuluukin tehdä. Voi olla oman elämän kannalta ihan viisastakin antaa sen tietoisuuden kadota, että ongelmien varsinaiset aiheuttajat ovat jossain muualla, varsin tunnistettavissa ihmisyksilöissä tai kenties yleisemmin yhteiskunnassa. Näin ollen jää tuskin katkeruutta... ellei sitten itseään kohtaan? Aika moni nykyihminen on kaikista elämänsä ihmisistä kaikkein kivuliaimmissa väleissä sen kaikkein lähimmän eli itsensä kanssa. Moni nimenomaan kuvittelee olevansa itse syypää kaikkiin elämänsä ongelmiin ja sen tähden suorastaan vihaa itseään. Aika monelle olen saanut yrittää sanoa, että hei, sinä olet aivan upea ihminen ja hyvä oma itsesi tämmöisenä, ei sinun tarvitse kantaa syyllisyyttä siitä, etteivät asiat aina luonnistu! Mutta joissakin ihmisissä se täysin turha syyllisyys on niin syvällä, etteivät kauniit sanat ja eleet pysty asioita muuttamaan.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #126 : 14. Syyskuuta 2016 klo 11:14 »
  • Tykkää (2)

• Aaa, nyt ymmärrän. Olet huolissasi, että en sorru itseni syyllistämiseen. Ei huolta, se vaihe on käsitelty 5-6 vuotta sitten. En näe tätä negatiivisena asiana, vaan voimaannuttavana. En ole ajopuu, uhri, vaan kanssaluoja, joka voi muovata todellisuuttaan kunhan vain ymmärtää, että minä luon todellisuuteni.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #127 : 14. Syyskuuta 2016 klo 12:26 »

Ei huolta, se vaihe on käsitelty 5-6 vuotta sitten.

Ikävä kyllä monella ei ole näin. Tosin minunkin on ihan paikallaan muistaa, että kysymys oli sinun omakohtaisesta, omaan elämääsi liittyvästä ajatuksesta eikä yleisestä neuvosta ihmisille, millaisiksi nettifoorumilla esitetyt ajatukset helposti kääntyvät.

En ole ajopuu, uhri, vaan kanssaluoja, joka voi muovata todellisuuttaan kunhan vain ymmärtää, että minä luon todellisuuteni.

Hieno ja kaunis ajatus ja pidä kiinni siitä, ainakin niin kauan kuin se tekee hyvää sinulle ja ympäristöllesi. Itse en tällä hetkellä kykene asian varsinaiseen sisäistämiseen omassa elämässäni, varsinkin kun olen koko aamu- ja keskipäivän käsitellyt muuatta sosiaalisiin suhteisiin liittyvää kysymystä, jonka olemassaololle ja vaikutukselle tuhansissa/miljoonissa ihmismielissä en voi tässä hetkessä paljoakaan.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #128 : 14. Syyskuuta 2016 klo 13:25 »

Kurre ehti yhtaikaa, mut siis noh, tuli mieleen tosta epilän ja avaruuden keskustelusta tällee, että

Eri näkökulmista lähestyttäessä sama kysymys voi näyttäytyä hyvin erilaisena, jopa niin, että kysymykseen voi löytyä täysin erilaiset subjektiiviset vastaukset, joiden perusta kuitenkin voi olla pohjimmiltaan samaa maata..

Tai siis musta on ollut aika jännää seurata tätä teidän keskustelua täält kärpäsenä katossa, kun tuntuu että molemmat näkökulmat edustavat ongelmasta irtautumista, mutta eri poluilta katsottuna lähestymistavat poikkeavat toisistaan, ja tuloksena on eri näkökulmat, jotka lähemmin tarkasteltuna kuitenkin musta vievät ikäänkuin samaa päämäärää kohti :D En tiiä saanko selitettyä mitä yritän sanoa, musta tää on vaan hauskaa ja oon nukkunut kehnosti monta yötä.

Ongelmiensa omiminen voi tuoda semmost hallinantuntua ja merkitystä siihen mitä on käsillä. Ja samoin,
    myöntämällä, että kaikkeen ei voi vaikuttaa ja ongelmia voi tulla ulkopuolelta itsestään riippumatta myöskin voivat vapauttaa luovuutta ja toiminnanmahdollisuuksia.

Must jotenkin idea vois olla että ongelmat pääsevät virtaamaan eikä niihin tarvitse takertua, jos ei koe merkitykselliseksi ja siten saa ehkä hallintaa niihin osiin joiden kanssa haluaa olla tekemisissä ja luo sitä kautta jotain muuta. Ja että se on se juttu, ja erityyppisille ihmisille se prosessi saattaa olla vähän erilainen..eli jos nimeää ongelman omakseen, niin ehkä paremmin saa sen just omaan hallintaan ja osaa sit päästää irti kun ei olekaan niin suurta mysteeriä ja toisaalta jos vain huomaa sitä että ongelmia tulee ja menee, eikä niihin tarvitse alkuunkaan takertua henkilökohtaisesti, niin se voi olla yhtälail vapauttavaa.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #129 : 15. Syyskuuta 2016 klo 17:03 »
  • Tykkää (0)

• Jooo, ei tää mun oivallus liene mikään "one size fits all" ratkaisu. Kukin käsittelee todellisuutensa parhaaksi katsomallaan tavalla. Kaikki on subjektiivista.

Mun elämässä suurin yksittäinen haaste on tällä hetkellä se, että aika ei riitä. Töissä on jatkuva tulipalokiire. Tuntuu matkustajalta, eikä ohjaajalta. Tämä säteilee sitten siihen, että vapaa-aika jää vähiin ja yöt tulee nukuttua huonosti.

Eilen katsoin kuvaa siltä ajalta kun tuli elettyä hipimmin, ja mietin, että olinkohan jotenkin onnellisempi? En tainnut. Mun aivot janoaa jatkuvasti uuden oppimista. Joskus pelkään, että olen koukussa oppimiseen ja onnistumisiin.

En ole koskaan tykännyt kilpailemisesta, koska vihaan häviämistä.

Ps. Kurre: Ihmiset on kivoja, jos niille on kiva. Paitsi kusipäät. Mut niiden kaa ei kandee hengaa. :)
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #130 : 22. Tammikuuta 2017 klo 17:43 »
  • Tykkää (0)

• Ainoa matka on on pois  :tutimaan Matkan sisään teki jo alkiosiyhtälö :) Matka pois on onnellinen vain jos haluat perille!  :ow :ow Matkan haarat levällään tekevät poistumisen itsenäisesti :sydamia :sydamia
    « Viimeksi muokattu: 22. Tammikuuta 2017 klo 17:48 kirjoittanut Auringon »
    Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • seison paikallani ja odotan
    « Vastaus #131 : 17. Joulukuuta 2019 klo 19:08 »
  • Tykkää (0)

• Hyödyllistä tietää, että ennen Ristusta oli Meksiko ensimmäinen suurvalta vaille kaltaista.
    Meksikon väkiluku laski hitaasti kunnes Intia jo ennen Ristusta kasvoi ylivoimaisesti monenkertaiseksi ja jäi aivan uudelle ajalle tultaessa johtaa. Jossakin vaiheessa Kiina käväisi huipulla, mutta kaatui välissä, mutta taas kasvoi kunnes ylitti Intian. Meksiko hävisi jo tilastoissa. Jäljelle jäivät Kiina ja Intia. Hännässä ovat jotkut supervallat korottamassa asemia kaukana.

Siis koko ihmisen historiassa ei ollut muuta kuin Meksiko, Intia ja Kiina.

Tai Intia ja Kiina.

EI OLLUT MITÄÄN MUUTA.
    ei kerinnyt.

Kun kysymme, miksi Intia on sellainen oikeassa oleva kulttuuri, niin siksi, että sillä oli pitkä aikakausi takana oppia
    Samoin laita on Kiinan, joka ehkä pian jo tarjoaa ratkaisuja jokaiselle meille.

Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #132 : 08. Maaliskuuta 2022 klo 12:22 »
  • Tykkää (0)

• Päivän ajatelma:

Useammat ovat yhtä mieltä siitä, että maailma on tullut ihan hulluksi. Mutta yhdet ovat sitä mieltä, että maailma on tullut hulluksi koska A, toiset sitä mieltä että maailma on tullut hulluksi koska B. Kolmannet ovat sitä mieltä, että maailma on tullut hulluksi, koska ensimmäisten mielestä A ja toisten mielestä B tekevät maailman hulluksi.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #133 : 08. Maaliskuuta 2022 klo 16:22 »
  • Tykkää (2)

• "Ei ole terveyden merkki, että on sopeutunut syvästi sairaaseen yhteiskuntaan." ~ Jiddu Krishnamurti
    Kirjattu

moonflower

• Vieras
    « Vastaus #134 : 09. Maaliskuuta 2022 klo 10:54 »

"Ei ole terveyden merkki, että on sopeutunut syvästi sairaaseen yhteiskuntaan." ~ Jiddu Krishnamurti

Juuri lähiaikoina itsekin miettinyt jälleen tätä ja kyllä siitä saa isoa helpotusta kun muistaa, että on kyllä ihan normaali, mutta tämä yhteiskunta & maailma ei aina niinkään.

Oivalsin itse myös, miten paljon ns. turhaa kärsimystä ja haastetta on aiheuttanut se, kun tässä yhteiskunnassa feminiinisellä tietoisuudella ei oikein ole helposti kunnolla sijaa. En ole aiemmin oikein edes tajunnut, mielestäni feministien (tai siis feminatsien jotka ovat siis enempi niitä miehiä alentavia yms) vouhotus on ollut/on turhaa, mutta nyt ymmärrän miten epätasapainossa jotkut asiat oikeasti ovatkaan ihan ydintasolla (mutta en syytä siitä miehiä). Kaikki suosivat yhteiskunnassamme sitä maskuliinista dynaamista toimivaa ja tekevää tietoisuuden puolta, ja jos olet käynnissä feminiinisellä tietoisuudella niin näytät helposti ulkoapäin vain hitaalta, tyhmältä, hullulta tai 'ei-ketään-kotona' meiningiltä jne... Mä en aio enää kertaakaan kuunnella keltään edes sitä, että mä muka kävelen hitaasti. Oon totaalisen sairastunutkin jo tuolle, että ei saa olla oma luonnollinen itsensä ja mennä omaa rytmiään, koska feminiinistä puolta ja sitä itselle luonnollista ei ymmärretä eikä pidetä arvossa. Molempia tarvitaan ja molempien pitäisi olla normaaleja tiloja ihmiselle, tasapainossa.
    Kirjattu