Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Voiko syödä lihaa? - 8

JessicaSara

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Voiko syödä lihaa?
« Vastaus #105 : 24. Toukokuuta 2013 klo 11:37 »
  • Tykkää (1)

• Voiko hippi tai hippiäinen syödä lihaa? Mä kun tota tykkään lihasta.Mutta tykkään myös syödä kalaa ja en tietenkään VAIN punaista lihaa vaan niinku kanasta ja kalkkunasta.
    No nyt mut varmaan lynkataan tästä viestistä.
    Kiitos jo etukäteen.

Kuulostele asiaa sisimmässäsi, sulje mielesi ja ulkopuolelta tulevat ohjaukset. Kysy sydämmessäsi keholtasi tarvitseeko se tosissaan lihaa ravinnokseen? Sisimmässäsi on kaikki vastaukset, luota vain niihin!! <3  :sydamia
    Kirjattu
    ღღℒℴνℯღღ ღღℒℴνℯღღ ღღℒℴνℯღღ

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #106 : 24. Toukokuuta 2013 klo 11:58 »
  • Tykkää (0)

• Ihana postaus. <3

Tavallaan ulkoinenkin on sisäistä, koska kaikki tapahtuu tietoisuudessasi.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

JessicaSara

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #107 : 24. Toukokuuta 2013 klo 22:35 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos <3

Tarkoitatko, että me kaikki jaamme saman tietoisuuden? Ei nyt pysynyt tämä pieni ihmismieli ihan mukana  ^-^
    Kirjattu
    ღღℒℴνℯღღ ღღℒℴνℯღღ ღღℒℴνℯღღ

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #108 : 25. Toukokuuta 2013 klo 16:04 »
  • Tykkää (0)

• Tarkoitin lähinnä tuota:

(helpompi laittaa kuva kuin selittää)

Ja aikaisempaan viestiisi, keholta on kyl hyyä kysyä mistä se tykkää. :)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #109 : 05. Kesäkuuta 2013 klo 13:47 »
  • Tykkää (0)

• Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

RuutiSipuliina

• Vieras
    « Vastaus #110 : 22. Heinäkuuta 2013 klo 18:29 »

Kasvissyönti on moninkertaisesti ekologisempaa kuin sekasyönti, oli ruoka sitten tuotu ulkomailta tai ei, koska kuljetuksen osuus päästöistä on hyvin pieni. Ihmisten soijan syönti ei ole ongelma: muistaakseni 95% maailman soijasadosta syötetään tuotantoeläimille, joten soijan ympäristöongelmat liittyvät nimenomaan eläintuotantoon. Vegaaninen maailma voisi ruokkia koko väestön, koska peltopinta-alaa tarvittaisiin moninkertaisesti vähemmän kuin nykyään, kun kierrätämme kasvit huonolla hyötysuhteella tuotantoeläinten kautta, jotta länsimaalaiset saisivat mässäillä lihalla, kun köyhemmissä maissa nähdään nälkää. Kasvisruoka ei lisää peltopinta-alan tarvetta, vaan vähentää sitä. Kasvisruoka ei ole pelkkää salaattia, vaan energiaa siihen saa rutkasti kasviöljyistä, proteiinipitoisista palkokasveista, siemenistä ja pähkinöistä, viljasta jne. Sitten on tietenkin sinänsä ekologinen riistan ja järvikalan käyttö. Toisaalta myös fennoveganismi onnistuu Suomessa, joten ekologisilla syilläkään ei voida perustella luonnonvaraisten eläinten käyttöä ravintona. Eläinten syöminen olisi mielestäni luonnollista, mikäli ihminen olisi osana luonnon kiertokulkua (kuten ehkä jotkut alkuperäiskansat vielä nykypäivänä) mutta nykypäivän yhteiskunnassa siinä ei ole mitään luonnollista. Koska eläinten syöminen ei ole minulle ravitsemuksellisesti välttämätöntä (eikä edes maun puolesta), miksi ihmeessä uhraisin toisen olennon hengen ruokaani varten?

PS. Nykytiedon mukaan ihmisen aivot ovat kehittyneet suuremmiksi nimenomaan tulen keksimisen ja liharavinnon myötä suurentuneen energiansaannin takia.
    Kirjattu

Sirgeliner

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #111 : 24. Heinäkuuta 2013 klo 09:32 »
  • Tykkää (0)

• Voi.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #112 : 19. Elokuuta 2013 klo 14:43 »
  • Tykkää (0)

• Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Sammakko

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #113 : 19. Elokuuta 2013 klo 18:47 »
  • Tykkää (0)

• Mä olen nyt muuttanut kantaani. Olen ruvennut syömään poroa ja paikallista muikkua (ei viljeltyä, vaan pyydettyä). Tämä siksi, että en syö juuri yhtään kananmunaa ja maitoa juon melko vähän -> en saa tarpeeksi B12-vitamiinia. En halua ottaa sitä purkista, koska se ei ole luonnollista ihmiselle (okei, ei ole kyllä moni muukaan asia mitä teen / mitä syön...). Lisäksi olen aika laiska tekemään kasvisruokia, ja pähkinöitäkin syön liian vähän. Sitä paitsi, kun ihminen on luotu syömään lihaa, miksi väkisin välttelemään sitä? Tämä on vain oma mielipiteeni, en tuomitse kasvissyöjiä. Jos itse osaatte ja jaksatte tehdä kasvisruokia, joista saatte kaiken tarpeellisen, good for you.

Tehotuotettuun lihaan tai viljeltyyn kalaan en koske. Porot saavat elää luonnossa koko elämänsä (ei geenimanipuloitua rehua tai liian pientä tilaa!) ja muikut myös. Tämän takia en koe tekeväni vääryyttä, kun syön poroa ja muikkua.

Ne on kyllä aika pienessä roolissa mun ruokavaliossa, poroa/muikkua syön yleensä kerran päivässä, joskus tosi harvoin kahdesti. Joinakin päivinä en syö kumpaakaan.
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #114 : 21. Elokuuta 2013 klo 11:07 »

Ihmiset niin mieluusti oottaa, että joku guru sanois miten elää... Voiko syödä lihaa? Se on jokaisen itse mielessään mietittävä, miten voi tehdä ja miten ei.  :) Miten voi ja haluaa käyttäytyä ja elää, itse se on tiedettävä. Ja jos joku "antaa luvan", niin millä valtuutuksella ja sitä luvan antajaa on helppo syyttää ja siirtää vastuu sille...
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #115 : 21. Elokuuta 2013 klo 11:09 »

Ja mua hämää tää "luvan" kysyminen.. Voiko syödä lihaa... Kiintosampaa ois pohtia lihan syönnin oikeutusta ylipäätään kuin  kysyä lupaa, mitä teen.. Hmmm.
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #116 : 21. Elokuuta 2013 klo 23:26 »

Jos käytät maitotuotteita, voit mielestäni ihan yhtä hyvin syödä naudanlihaa.
    Kirjattu

RuutiSipuliina

• Vieras
    « Vastaus #117 : 23. Elokuuta 2013 klo 21:17 »

Miten niin ihminen olisi luotu syömään lihaa? B12-vitamiinin muuten saisimme luontaisesti, mikäli söisimme kasviksemme edelleen multaisina suoraan maasta.
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #118 : 23. Elokuuta 2013 klo 22:11 »
  • Tykkää (0)

• Miten niin ihminen olisi luotu syömään lihaa?
    Luotu on ilmeisesti hämmentävä sana, oisko sopeutunu parempi?

B12-vitamiinin muuten saisimme luontaisesti, mikäli söisimme kasviksemme edelleen multaisina suoraan maasta.
    Syötkö sää sun kasvikset multaisina suoraan maasta?
    Kirjattu

RuutiSipuliina

• Vieras
    « Vastaus #119 : 24. Elokuuta 2013 klo 16:19 »

En syö, vaan otan B12-vitamiinin tablettina.
    Kirjattu