Olin viime yönä samoissa ajatuksissa, mutta minä halusin jättää kaiken ja tavallaan "kadota" maailmasta, elää itsekseni. Nyky-yhteiskunta vain ahdistaa, kun kaikkialla kannustetaan vain kuluttamaan ja elämään materialistisesti. Suurimmasta osasta ihmisiä on tullut minulle pelottavia koneita. Haluaisin pois tästä kaikesta, mutta täällä on myös asioita joiden vuoksi kannattaa elää ja se estää minua toistaiseksi katoamasta.
Niin, miten jättää paha ja kieroutunut yhteiskunta taakseen? Etenkin jos on vahvoja siteitä niihin ihmisiin ja asioihin jotka ovat yhteiskunnassa kiinni.
Mielestäni on äärimmäisen epäoikeudenmukaista ja väkivaltaa, että ihmisen on oikeastaan pakko elää osana jotain valtiota ja yhteiskuntaa. Ihmisen on pakko ansaita rahaa jossain työssä mitä ei halua tehdä. Jos ihminen ei saa rahaa, niin hän ei voi maksaa veroja. Jos ei maksa veroja, tulevat aseelliset valtion gorillat (joita sanotaan poliiseiksi) ja pidättävät sinut ja heittävät vankilaan tai pakkotyöhön. Jos et suostu menemään vankilaan, joudut kokemaan suoraa fyysistä väkivaltaa. Koskaan sinulle ei anneta mahdollisuutta valita haluatko olla näin äärimmäisen raakaa yhteiskuntaa. Synnyt siihen, joten sinun on pakko myös kuolla siinä.
Kuten joku sanoi:"Valtio on instituutio millä on väkivaltamonopoli alueellaan". Monien on vaikea hyväksyä sitä faktaa että valtiot perustuvat
aina väkivallalle. Jos valtio ei olisi valmis väkivaltaan kansalaisiaan kohtaan, ei valtiota olisi olemassa. Sen vuoksi jokaisen väkivallan vastustajan ja pasifistin tulee olla myös anarkisti.
Ja sitten kaikki tuo väkivalta peitetään materialistisella ja hedonismiin vetoavall propagandalla. Television ja mainoksien avulla ihmisen aivoihin syötetään propagandaa siitä kuinka uusi auto, uusi kodinkone, uudet vaatteet tekevät sinusta onnellisemman ja paremman ihmisen. Ja tämän kaiken edellytyksenä on se, että pitää tehdä lisää töitä ja osallistua kaikin tavoin kapitalismiin.
Täydellinen pako nyky-yhteiskunnasta on lähes mahdotonta. Jos aikoo paeta, pitää hyväksyä se, että silloin valtio pyrkii satuttamaan sinua ja sulkemaan sinut vankilaan. Niille vapaille sieluille jotka pakenevat, näyttää valtio oikeat kasvonsa ja riisuu silkkihansikkaat rautanyrkkien päältä. Lähes kaikki kuolevat nyrkin iskuihin, vain ne joilla on vahvin tahto ja usko, selviävät.
Ja on ironista että kristityissä länsimaissa on tälläinen järjestelmä. Kun Jeesushan oli vastarintataistelija joka antoi henkensä taistelussa Rooman imperiumia ja valtiovaltaa vastaan. Oikea vastarinta edellyttää uhrauksia. Et voi olla vastarintataistelija ja elää yhteiskunnan sääntöjen ja valtioiden lakien mukaan. Juuri lakien noudattamisessa nähdään että kuka on todellinen kapinallinen ja kuka on vain teoreetikko.