Kiitos tsempeistä.

Bussimatka kuluu yleensä osastolla some-foorumit-videoita tubesta. Olen kyllä pääasiallisesti suhtautunut juurikin kuten ehdotat, eli koitan ottaa senkin ajan "vapaana", mutta käytännössä se ei kovin hyvin toimi. Liikaa ihmisiä, hajuja ja outoja energioita. Olen melkoisen herkkä, vaikka sitä ei ehkä päältä uskoisi.

Meditoidakin olen koittanut, mutta se yleensä kaatuu edellä esittämiini ärsykkeisiin.
Pk-seudulle on tosiaan tunkua. En ole ihan hahmottanut kuinka se on mahdollista, mutta ilmeisesti nuoremman polven muuttajat saavt tukea vanhemmiltaan asunnon ostossa. Mitään muuta en ole oikein keksinyt, sillä ei helsingin palkkataso yksistään selitä miten jengillä on varaa. Jos oletetaan, että yksiö kantakaupungissa maksaa 180 000 euroa, tarvitaan nykyisillä säännöillä 20-30 000 säästöjä + n.4000+ euron bruttotulot/kk, jotta pankinsetä myöntää yhdelle henkilölle tuon lainan. Jos sittenkään. Pariskunta saa toki helpommin, mutta itse en luultavasti kykenisi elämään yksiössä kuin yksin. Koska kyllä hiukan pitää ollla omaa tilaa, vaikka kuinka puolisoaan rakastaisikin. Vuokralla-asumisessa taas ei ole mitään järkeä, koska vuokrat ovat niin kalliita ja nousevat koko ajan. Yksiön vuokra esim. Kampissa, saattaa olla lähemmäs tonnia jo. Se on aika paljon enemmän, kuin meidän lainanlyhennys omakotitalosta.

ja käytännössä omistusasunto on ainoa turva vanhuutta ajatellen nykymaailmassa. Eläkkeitä me emme tule näkemään. Ellei sitten tosiaan tapahdu jotain suurta käännettä parempaan ihmiskunnassa. Jota toki toivon, mutta en laske sen varaan.